جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
4
(1)

این روزها روزهای کباب پزی است. هر کدام از ما می خواهیم با تهیه کباب خوشمزه تر، روزهای تعطیل بهتری را سپری کنیم. مرینیت کردن چیست و چگونه این کار را می توان درست انجام داد؟ ترشی کردن، روشی است که با مواد اسیدی تر تهیه می شود تا طعم گوشت برای در مدت کوتاهتر و معینی بهتر شود و گوشت به قوام خود برسد. ادویه ها و روغن های مخصوص نیز در فرآیند مارینینگ نقش دارند که در آن ها هم سرکه یا آب لیمو حرف اول را می زند. این مطلب از بخش پخت و پز خبرنامه، چگونگی صحیح مرینیت گوشت قرمز را مورد بررسی قرار گرفته است. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ترشی کردن گوشت در خانه چندان دشوار نیست. فقط باید مواد را آماده کنید. البته باید نحوه انتخاب گوشت قرمز را هم بدانید. در انتخاب گوشت قرمز باید به نکاتی توجه کرد. اکنون مقاله را می خوانیم تا متوجه شویم که چگونه گوشت را مرینیت کنیم.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد نرم و مزه دار کردن گوشت برای داشتن یک کباب خوشمزه

چگونگی صحیح مرینیت گوشت قرمز، انتخاب گوشت قرمز مناسب

اگرچه هر گوشتی را می توان ترش کرد، اما این ترش کردن، به معنای بدست آوردن یک کباب لذیذ نیست. بنابراین، دانستن اینکه کدام گوشت را می توانید حسابی مزه دار کرد، مهم است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ کبابی با طعم باربیکیو: طعمی متفاوت از کباب مرغ که می پسندید

گوشت‌هایی که می‌توانید مرینیت کنید

فیله، استیک، گردن. این گوشت ها با مرینیت ترش، افسانه ای خواهند شد.

بیشتر بخوانید: لذت بردن از فست فود در خانه: طرز تهیه همبرگر خانگی به شیوه آسان و سریع

گوشت هایی که نیازی به مارینه کردن ندارید

دنده های بدون استخوان، استیک نواری، تی استخوان و فیله مینیون. اینها گوشت هایی هستند که به تنهایی به اندازه کافی خوشمزه هستند. نیازی به مرینیت ندارد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوفته اینه‌ گل، یک غذای ترکیه ای خوشمزه

چگونگی صحیح مرینیت گوشت قرمز؟

اگر می خواهید گوشت قرمز را مرینیت کنید، ابتدا باید گوشتی را انتخاب کنید که صاف باشد. گوشت ضخیم، قابل لمس، اما با قابلیت برش صاف و یکدست که ما آن را مرمر نیز می نامیم، باید ترجیح شما باشد.

پس از این مرحله، می توانید فرآیند مارینینگ را شروع کنید. گوشتی را که برای مرینیت می‌خرید به ضخامت 4 سانتیمتر برش دهید: این به این دلیل است که ماریناد شما می‌تواند روی گوشت پخش شود. مواد ترشی باید در گوشت نفوذ کند و ساختار ماهیچه ها را شل کند. اگر از گوشت ضخیم استفاده کنید، قسمت درونی گوشت نرم و مزه دار نمی شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه گوشت سوخاری ترد و خوشمزه در کمتر از ۲۰ دقیقه!

چگونگی صحیح مرینیت گوشت قرمز؛ ماریناد خود را آماده کنید

مواد را با توجه به مارینادی مورد نظرتان تهیه کرده و به ترتیب مخلوط کنید. تقریباً همه مارینادها حاوی یک عنصر اسیدی هستند. این عنصر یا سرکه یا لیمو است. اما نکته بسیار مهمی وجود دارد که در اینجا باید به آن توجه کنید. از عناصر بسیار اسیدی برای ماریناد خود استفاده نکنید. ممکن است باعث خراب شدن گوشت شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوفته ازمیری خوشمزه ترین غذای یونانی-ترکی

گوشت را در ماریناد قرار دهید

گوشت آماده را در یک کیسه یا ظرف قرار دهید. سس ماریناد را روی آن بریزید. دقت کنید که سس روی تمام گوشت را فرا گیرد. اگر زمان زیادی برای مرینیت کردن ندارید، می توانید گوشت را کمی ماساژ دهید تا سس مرینیت به خوردش برود.

سپس ظرف مورد نظر را در یخچال قرار دهید. بسته به مارینادی که استفاده می کنید، فرآیند مریناسیون گوشت بین 2 ساعت تا 24 ساعت خواهد بود. به این ضرب الاجل ها پایبند باشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوفته مرغ: یک غذای خوش طعم و خوش رنگ برای مهمانی

از طعم دار کردن گوشت لذت ببرید

گوشت شما به خوبی با ماریناد در یخچال مخلوط می شود. وقت آن است که گوشت را بیرون بیاوریم. هنگام خارج کردن گوشت از بسته یا کیسه، اجازه دهید آب آن گرفته شود و حتی یک یا دو بار آن را به آرامی تکان دهید. سپس صبر کنید تا گوشت به دمای محیط برسد. سپس آنرا بپزید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان کباب با گوشت چرخ کرده یک غذای خوشمزه و مقوی

معروف ترین مارینادها کدامند؟

دو نوع سس مرینیت معروف وجود دارد که می توانید به راحتی در آشپزخانه خود تهیه کنید. این سس ها به گوشت کمک می کنند تا مانند لعاب کباب ترکی شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت تکیر داغ خوشمزه ترین کوفته ترکیه ای

ماریناد فلفل سیاه و نمک

تهیه یک ماریناد فوق العاده با چند ماده در خانه به عهده شماست. این ماریناد یا سس به اقتصاد خانه کمک می کند و گوشت شما را خوشمزه می کند.

مواد لازم به شرح زیر است: 1.5 قاشق غذاخوری سنگ نمک، یک چهارم قاشق غذاخوری سیر، 50 میلی لیتر آب، 50 میلی لیتر روغن زیتون، ۲ قاشق غذاخوری سرکه، ۲ قاشق غذاخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده. همه آنها را مخلوط کنید و گوشت خود را با لذت مرینیت کنید. تقریباً 4-8 ساعت زمان مارینینگ کافی است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوفته آکچابات یک غذای خوشمزه و خوشرنگ از ترابزون ترکیه

چگونگی صحیح مرینیت گوشت قرمز، ماریناد سرکه بالزامیک

تهیه مواد این سس در آشپزخانه، می تواند مشکل باشد، اما تهیه آن بسیار آسان است. همچنین طعم بسیار مشخصی به گوشت می دهد. حدود 2 ساعت زمان مارینینگ کافی است.

مواد لازم به شرح زیر است: 2 عدد پیاز متوسط ​​خرد شده، 1 قاشق غذاخوری آویشن خشک، یک چهارم لیوان سس سویا، 3 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، 2 قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک و 80 میلی لیتر روغن زیتون. همه را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید گوشتتان مارینه شود. حدود 2 ساعت مارینینگ کافی است. گوشت شما آماده است. حالا به مهم ترین اطلاعات در مورد مارینینگ اشاره می شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوفته ایسلاما یک غذای خوشمزه و خوشرنگ از ساکاریای ترکیه

در مرینیت چه باید کرد و چه نباید کرد؟

از ماریناد خود برای بار دوم و برای گوشت دیگر استفاده نکنید: ممکن است به دلیل انتقال باکتری از گوشت به ماریناد در معرض خطر مسمومیت قرار بگیرید.

هرگز گوشت را نزنید. زیرا گوشتی که می‌خرید زمانی خوب می‌شود که کامل بماند و به شکل خودش بماند.

گوشت را بلافاصله سرو نکنید. می دانیم که نمی توانید صبر کنید تا گوشتتان آماده شود، اما توصیه می کنیم 5 دقیقه صبر کنید و گوشت را به همین صورت سرو کنید. این به این دلیل است که گوشت تمایل دارد بلافاصله آب خود را آزاد کند. اگر می خواهید از آن تصویر بدی که در بشقابتان می افتد جلوگیری کنید، گوشت را کمی نگه دارید و بعد سرو کنید.

گوشت ترشی را فریز نکنید. اجازه ندهید گوشت یخ بزند، گوشت را در یخچال مرینیت کنید. می توانید گوشتی را که مراحل مرینینگ را طی کرده است، بدون رقیق کردن بپزید. در غیر این صورت یخ باقی مانده روی گوشت ممکن است باعث بدتر شدن طعم گوشت شود.

از کیسه های بسته شدنی برای مارینینگ استفاده کنید. کیسه های گیره دار به شما این امکان را می دهند که در حین مرینیت راحت تر کارتان را انجام دهید. در صورت تمایل می توانید گوشت را ماساژ دهید و یا در صورت تمایل می توانید با حرکات بسیار سبک گوشت را داخل آن برگردانید.

هوای کیسه مارینینگ را خارج کنید. باز هم، احتیاط ما در برابر باکتری ها. همانطور که می دانید باکتری هایی که با هوا در تماس هستند سریع تکثیر می شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان