جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3
(2)

تلفن های هوشمند بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی مدرن هستند. از صحبت کردن تا خرید و انجام کارهای اداری همه با تلفن انجام می‌شود. با این حال این مزایا با معاوضه هایی مانند خستگی چشم، سردرد و ترس از دست دادن یا فومو همراه است. اما یکی دیگر از مشکلات درد مچ پس از استفاده موبایل است. تلفن همراه می توانند در دراز مدت به مچ دست، آرنج یا گردن شما آسیب بزند. شکایات رایج سلامتی، مانند اصطلاح “تاندونیت پیامکی” یا “انگشت گوشی هوشمند” ناشی از حرکات تکراری مرتبط با استفاده از گوشی نیز وجود دارد. شما دردهای گردن زیادی را در بیماران مشاهده می‌کنید که ماهیت آن‌ها بیشتر تکراری است تا آسیب‌زا مانند تصادف رانندگی. با گذشت زمان، استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌تواند منجر به مشکلات عصبی، کمردرد، سردردهای مزمن، سندرم تونل کارپال و سایر شرایط یا صدمات شود.

مطلب مرتبط: درمان خانگی گردن درد: ۴ تمرین ساده که از این درد آزاردهنده خلاص شوید

اما چرا مچ دست شما بعد از استفاده از تلفن درد می کند – و آیا باید نگران آن باشید؟ در این مطلب خواهید فهمید.

استفاده بیش از حد از گوشی هوشمند می تواند باعث آسیب و درد مچ دست شود

ارسال پیامک، خرید آنلاین، ویرایش عکس و سایر فعالیت‌های گوشی هوشمند شامل حرکات مکرر دست و بازو است. این حرکات ریز می تواند به تاندون ها، رباط ها، استخوان ها و ماهیچه های شما فشار وارد کند و باعث انواع دردها شود. برای برخی، حرکت مکرر می‌تواند منجر به شرایطی مانند سندرم‌های تونل کوبیتال یا تونل کارپال، تنوسینوویت دو کوئروین، تاندونیت و حتی آرتریت شود.

مطلب مرتبط: درمان گرفتگی گردن: ۱۰ تکنیک که از شر خشکی و درد گردن خلاص شوید

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2020 که روی 387 دانش آموز انجام شد. نشان داد که بیش از 66 درصد به تلفن های هوشمند خود معتاد بودند. و 19 درصد به تنوسینوویت، وضعیتی که با درد شست و درد مچ دست مشخص می شود، مبتلا بودند. همانطور که محققان خاطرنشان می کنند، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد تلفن همراه می تواند بر مچ دست و شست تأثیر بگذارد. این مشکلات به طور فزاینده ای در بین نوجوانان رایج است و 43 درصد از کسانی که بیش از حد از تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند، تحت تأثیر آن قرار می گیرند.

یکی دیگر از آسیب‌های مرتبط با استفاده از گوشی‌های هوشمند، تاندونیت است. این بیماری التهابی باعث درد مچ دست و انگشتان می شود و دامنه حرکتی شما را محدود می کند. حجم زیاد این حرکات تکراری منجر به شروع تاندونیت می شود. علاوه بر این، آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا هشدار می‌دهد که استفاده بیش از حد از گوشی هوشمند می‌تواند درد آرتریت را بدتر کند. و تاندون های ساعد را تشدید کند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۶ طرح خالکوبی معنی دار و زیبا بر روی دست و گردن که حتماً می پسندید

درد مچ دست و اقدامات برای پیشگیری و تسکیل درد

در حال حاضر بسیاری ها بیش از 4 ساعت در روز از دستگاه های تلفن همراه استفاده می‌کنند. و این عادت می تواند منجر به آسیب های دردناکی شود که ممکن است نیاز به ماه ها درمان داشته باشد. واضح ترین راه حل این است که استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت خود را برای چند هفته متوقف کنید. اما باید گفت که این کار در عصر دیجیتال امکان پذیر نیست. ولی یکی از کارهایی که می‌توانید برای جلوگیری از درد مچ دست انجام دهید، توقف بین استفاده از تلفن همراه شما در جریان روز است. مچ دست، انگشتان، گردن و سینه خود را چند بار در روز بکشید تا خستگی آن از بین برود. این حرکات کششی کمک بزرگی به سلامتی بدن شما دارد.

مطلب مرتبط: متخصصان این ترفند را بهترین روش درمان التهاب در بدن می دانند

لوازم جانبی برای استفاده از تلفن و دوری از درد مچ دست

برای سلامتی بدن و مچ دست تلفن تان را به‌جای نگه‌داشتن با دست، روی یک سطح صاف قرار دهید. گزینه دیگر، استفاده از پایه تلفن قابل تنظیم همراه با قلم یا لوازم جانبی هندزفری مانند هدست و هدفون است. همچنین می‌توانید تایپ صوتی را امتحان کنید، قابلیتی که در اکثر تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها در دسترس است. به یاد داشته باشید که مرتبا تلفن را بین دو دست خود عوض کنید و هر بار که با گوشی خود تایپ می‌کنید از یک انگشت استفاده نکنید.

مطلب مرتبط: فواید درمانی ترکیب شیر، آرده و شیره انگور که سلامتی شما را تضمین می کند!

درد مچ دست بیش از دو هفته

اگر از قبل به درد مچ دست مبتلا هستید، استفاده از آتل ارتز را تا زمانی که علائم بهبود یابد، استفاده کنید. با این حال، تاندونیت و سایر آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد مچ دست ممکن است نیاز به درمان پزشکی داشته باشد. و ممکن است ماه ها طول بکشد تا بهبود یابد. اول و مهمتر از همه، اگر هر گونه درد، بی‌حسی، سوزن سوزن شدن یا سفتی دست را تجربه می کنید. که بیش از دو هفته ادامه داشته باشد یا در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد کند، حتما به پزشک مراجعه نمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان