11 درس زندگی که در دانشگاه به شما نمی‌آموزانند

توسطفرشته فرهنگ

فروردین ۵, ۱۴۰۱ به روز رسانی : فروردین ۵, ۱۴۰۱ , ,
درس های مهم زندگی

شما در جریان درس های دانشگاه خود خیلی چیزها می‌آموزید. در جریان درس دانشگاه همواره به درس های مهم زندگی فکر می کنید. برعلاوه رشته تحصیلی و موضوعات مختص به آن، شما می‌آموزید که مردم چه قدر می‌توانند خوب یا آزار دهنده باشند. اما در نهایت کسانی که ما را اذیت می‌کنند بهترین دوستان ما می‌شوند. شگفت انگیزترین بخش زندگی دانشگاهی این است که به ما اجازه می دهد تا خودمان را تعریف کنیم. ما ایدئولوژی ها و برداشت های خود از زندگی را انتخاب می کنیم. ما برای اولین و به طور آزادانه توسعه و تعریف وجود منحصر به فرد خود را تجربه می کنیم. ما اولین های زیادی را در دانشگاه تجربه می‌کنیم، اولین گروه دوستانی که ایجاد می‌کنیم.

مطلب مرتبط: ۱۵ راه برای داشتن زندگی شاد تر و موفق تر

اولین دلخوری ها و ناراحتی هایمان را. اولین بیرون رفتن ها با دوستان‌مان، اگر هم از شهری به شهر یا کشور دیگری برویم اولین دوری خانواده را تجربه خواهیم کرد. و خیلی اولین های دیگر که در این مسیر رو به روی ما قرار می‌گیرد. بله! زندگی دانشگاهی چیزهای زیادی به ما می‌آموزد. با این همه شاید تعجب کنید پس چه چیزی از قلم افتاده است که یاد نگرفته‌اید. در این مطلب به  درس های مهم زندگی پرداخته می شود که اگر سال ها در دانشگاه هم درس بخوانید هیچ وقت یاد نخواهید گرفت و هیچ کس به شما نخواهد گفت.

مطلب مرتبط: ۱۰ عادت مهم برای داشتن زندگی شاد و سالم

  1. از کلاس ها و کتاب های دانشگاه نمی توان زیاد استفاده کرد.

مردی که در دفتر کنار شما می نشیند، ممکن است هم رشته‌ای شما نباشد. و ممکن هر دوی شما پیشینه علمی متفاوتی از هم داشته باشید. اما به هر دوی شما یکسان احترام می‌گذارند و پول یکسانی دریافت می‌کنید. فرقی نمی‌کند دانشگاه رفته اید یا کجا درس خوانده‌اید، مهم این است که رئیس تان از شما چه می‌خواهد و مهارت انجام چه کاری را از شما انتظار دارد. برای او فرقی نمی‌کند، دانشگاه رفته باشید یا نه، درس هایتان را تمام کرده‌اید یا خیر، زندگی بیرون از دانشگاه، فراتر از سخنرانی ها و کتاب های درسی است.

مطلب مرتبط: ۶ مهمترین راهکارهای موثر برای داشتن یک زندگی شاد و سالم

  1. درس های مهم زندگی، در زندگی، مهارت ها مهم هستند.

ممکن است رئیس شما، شخصی خیلی جوان باشد و شما او را آقا یا رئیس صدا کنید. ممکن است در دانشگاه، یک دانش‌آموز، به عنوان یک بزرگتر و ارشد به شما احترام می‌گذاشت. زیرا شما بزرگتر از او بودید. آن جا دانشگاه بود که به خاطر بزرگی و یکی دو کلاس بالا بودن مورد احترام بودید. در زندگی واقعی، احترام به دست می آید و بسته به مهارت هایی است که کسب می‌کنید و استعدادی که از خود نشان می‌دهید، است.

مطلب مرتبط: اگر زندگی شادتری می خواهید، این ۶ تفکر سمی را کنار بگذارید

  1. هنر برقراری ارتباط

ممکن از کلاس های رشد شخصیت در دانشگاه فرار کرده باشید، اما در زندگی به اهمیت داشتن ارتباط خوب پی خواهید برد. ممکن است عاشق دختری شوید و مجبور شوید از او خواستگاری کنید. یا باید درخواست افزایش حقوق کنید، یا ممکن است بخواهید با همسایگان خود در مورد مسائل آپارتمان یا محل زندگی تان صحبت کنید. مهارت های ارتباطی چیزی است که می تواند شما را بسازد یا شکست دهد. پس داشتن ارتباطات خوب و هنر ایجاد ارتباط در زندگی واقعی و خارج از درس و کلاس دانشگاه مهم است.

مطلب مرتبط: اهمیت بهبود مهارت‌های ارتباطی: ۱۵ روش برای بهبود مهارت های ارتباطی

  1. درس های مهم زندگی، نحوه قضاوت صحیح در مورد افراد.

در دانشگاه کاملا مشخص است که چه کسی دوست یا دشمن شماست. سخت است که بدانید چه کسی در زندگی دوست شما است. یک فرد در دفتر کنار دست شما ممکن است در روزهای نیاز شما به خود بهترین دوست شما باشد. اما شانس شما را برای ترفیع قطع کند، چون دوست ندارد شما از او پیشی بگیرید. بنابراین باید یاد بگیرید که چگونه ویژگی های افراد اطراف خود را شناسایی کنید. همیشه ممکن است که اعمال فرد با کلمات او در تضاد باشد.

مطلب مرتبط: ۵ عادت که به بهبود مهارت های ارتباطی شما کمک می کنند

  1. به خود دقت کنید: چه می گویید، چگونه می گویید و به چه کسی می گویید.

ممکن بود با دوستان خود در دانشگاه دعوا کنید، بدرفتاری کنید ولی ساعتی بعد دوره کنار آن ها بگو و بخند کنید. زیرا درس و دانشگاه و تکالیف داده شده را باید با هم انجام می‌دادید. اما در زندگی داستان متفاوت است. در دانشگاه، دوستان شما و دیگران منظور گفته های شما را می‌دانستند و نیاز به توضیح نداشت. اما در زندگی، مردم شما را بر اساس تصورات خود درک می‌کنند، نه بر اساس کلماتی که شما بیان می‌کنید.

مطلب مرتبط:

  1. درس های مهم زندگی، شبکه و ارتباطات اجتماعی همیشه کمک می کند

در دانشگاه دوستان شما دنیای کوچکی است که میان آن زندگی می‌کنید. اما در زندگی نمی توانید بدون شبکه و ارتباطات اجتماعی دوام بیاورید. شما نیاز به معرفی خود و کار خود دارید. شما به یک خانه جدید نیاز دارید؛ شما باید یک کسب و کار راه اندازی کنید؛ شما باید گروه فعالان اجتماعی خود را داشته باشید. همه این ها به این معنی است که شما نیاز به روابط خوب با مردم دارید. پس شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید.

مطلب مرتبط: راز کسب و کارهای دیجیتالی؛ ۵ راز بازاریابی شبکه های اجتماعی که باید بدانید

  1. پس انداز پول آسان نیست

تلاش برای کشف زندگی، هیجان بالا رفتن تا 100 فوتی و بودن در آسمان، لذت مزه کردن غذاهای جدید، تجربه غواصی با مرجان ها و موجودات دریایی… . برای هر یک از این ماجراجویی ها، به مقداری پس انداز نیاز دارید که جمع کردن آن کار آسانی نیست. حقوق شما همیشه جای دیگری برای رفتن و خرج شدن دارد. خرید غذا، لباس، پرداخت قبوض، ملاقات با دوست و آشنا و خیلی کارهای دیگر که نیاز به پول دارد. و بعد شما متوجه خواهید شد که بعد از پرداخت همه این هزینه ها، پول زیادی برایتان باقی نمی‌ماند.

مطلب مرتبط: اهمیت علاقه مندی ها به جای پول؛ ۸ دلیل که چرا باید به علاقه مندی های خود اهمیت دهیم

  1. درس های مهم زندگی، در روابط، اعمال صحبت می کنند

در زندگی دانشگاهی، یک رابطه عاشقانه با کلمات شیرین دوام می‌کند و ادامه دارد. اما در زندگی واقعی اعمال صحبت می کنند. وقتی شما به شخصی نگاه می‌کنید در واقع اعمال او را مشاهده می‌کنید. و متوجه می شوید که او چه احساسی در شما ایجاد می کند. پس در کنار این که مراقب کلماتی که به کار می برید هستید، مراقب اعمال و حرکات خود نیز باشید.

مطلب مرتبط: ۵بزرگ ترین ترس مردان: مهمترین موضوعاتی که مردان در زندگی از آن می ترسند؟

  1. اشتباه کردن خوب است، اما هر بار باید یک اشتباه جدید باشد.

هر اشتباهی به شما امکان می دهد یاد گرفتن می‌دهد. شما را با یک درس جدید آشنا می کند. اما برای موفقیت باید هر بار یک اشتباه جدید مرتکب شوید تا همیشه یک درس جدید بگیرید. در دانشگاه اشکالی ندارد که یک سوال ساده و پیش پا افتاده را بارها و بارها از یک استاد بپرسید. اما در زندگی اگر سوالی را بارها بپرسید یا یک اشتباه را بارها تکرار کنید، به شما برچسب “خنگ” زده می شود.

مطلب مرتبط: راهکارهای عالی برای موفقیت در کار: چگونه کارهای دلخواه را با موفقیت انجام دهید؟

  1. درس های مهم زندگی، همچنان پیش بروید، زندگی یک سفر است نه یک مقصد

وقتی مشغول درس مکتب بودید فقط نمرات خوب می خواستید. وقتی به دانشگاه رسیدید، می خواستید مشهور و فارغ شوید. وقتی هم شغلی پیدا کردید، هدف بعدی شما ترفیع بود. پس از ارتقاء شغلی هم یک بلیط تعطیلات با خانواده می خواستید تا از آن لذت ببرید و خیلی چیزهای دیگر. زندگی ادامه دارد و هر لحظه شما انتظارات و آرزوهای جدیدی دارید. پس فقط به شادی های کوچک توجه کنید و مسیر زندگی خود توجه کنید و به حرکت خود ادامه دهید.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه خاموش بیماری ها که نشان می دهد باید بهتر از بدن خود مراقبت کنید

  1. همه مشغول زندگی خودشان هستند، پس باید مراقب خود باشید

همه در اطراف شما در حال مبارزه با خود و زندگی خود می‌باشند. حتی یک کودک پنج ساله نیز چالش ها‌‌، وظایف و سرگرمی خاص خود را دارد. همه فقط به خودشان فکر می‌کنند، پس شما مراقب خودتان باشید. بله، شما باید کسی را که در آینه می بینید دوست داشته باشید و از او مراقبت کنید. زیرا دانشگاه تمام شده است و دوستان شما اطراف تان نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *