16 بهترین مواد غذایی برای درمان بی میلی جنسی که شگفت انگیز است!

توسطنگار ستوده

فروردین ۲, ۱۴۰۱ به روز رسانی : فروردین ۱, ۱۴۰۱ , ,
مواد غذایی برای درمان بی میلی جنسی

زندگی مشترک فراز و نشیب های فراوان دارد. شاید هیچ چیز در زندگی مشترک به اندازه رضایت جنسی و رابطه جنسی سالم، در استحکام آن موثر نباشد. موضوعی که در کشور ما هموار به عنوان یک تابو کمتر از آن صحبت می شود. صداقت، وفاداری و تامین مالی در زندگی مشترک مهم است. اما شاید مهم تر از همه این موضوعات وجود یک رابطه لذت بخش میان زن و شوهر است.

زندگی مدرن امروزی، از چالش ها، گرفتاری ها و استرس های فراوان تشکیل شده است. همین مسئله باعث شده است که زن و مرد یا یکی از آنها، با کاهش میلی جنسی مواجه شوند. یا حتی گاهی به صورت کامل میل جنسی خود را از دست بدهند. در این مطلب از سری مطالب سلامت بخش خبرنامه به بررسی مواد غذایی برای درمان بی میلی جنسی پرداخته شده است. با مصرف منظم آن ها می توانید میل جنسی تان را افزایش دهید.

با توجه به مطالعات مختلف، برخی غذاهای معمولی و طبیعی که در دسترس شما قرار دارد، باعث افزایش میل جنسی شما می شود. بنابراین در این مقاله از سری مقالات خانواده و زناشویی به موضوع غذاهای افزایش دهنده میل جنسی پرداخته ایم. با این ۱۶ خوراکی فوق العاده می توانید رابطه جنسی با کیفیت و لذت بخشی را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای رابطه جنسی: معلوم شده که بیشتر زوج ها اشتباه می کردند…

فلفل

فلفل ها هر چه تند تر باشند بهتر است. زیرا فلفل تند سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد. اندورفین را تحریک می کند، باعث تعریق، حجیم شدن لب ها و تسریع ضربان قلب می شود. این باعث می شود خون به اندام های جنسی جریان یابد. نتیجه آن، میل جنسی بهتر و پایانی به یاد ماندنی تر خواهد بود.

به علاوه توانایی انتقال خون را افزایش می‌دهند. او توضیح می‌دهد که کاتچین‌ها همچنین باعث می‌شوند که سلول‌های رگ‌های خونی اکسید نیتریک را آزاد کنند. این عمل اندازه رگ‌های خونی را افزایش می‌دهد و منجر به بهبود جریان خون می‌شود.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی خرنوب: از افزایش قدرت جنسی تا کاهش وزن

صدف خوراکی

صدف‌ها مملو از روی یا زینک هستند، ماده معدنی که تستوسترون را افزایش می‌دهد. همزمان هورمون فاکتور رشد را افزایش می‌دهد  که هر دو باعث افزایش رشد عضلات و عملکرد فیزیکی خوب می‌شوند. تحقیقات همچنین نشان داده است که کمبود روی یک عامل خطر برای ناباروری ناشی از سطوح پایین تستوسترون است.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی میخک که از آن بی خبریم:از افزایش قدرت جنسی تا کاهش وزن

از مواد غذایی برای درمان بی میلی جنسی؛ اسفناج

اسفناج یکی از سبزیجاتی است که در دسترس همه قرار دارد. این سبزی به شدت برای افزایش میل جنسی مفید ارزیابی شده است. زیرا خوردن اسفناج با افزایش جریان خون در کمر و اطراف آن، باعث تحریک جنسی می شود. در این مورد دکتر کیسی بیورک متخصص سلامت و تغذیه توضیح می دهد که اسفناج سرشار از منیزیم است. ماده معدنی که التهاب رگ های خونی را کاهش می دهد و جریان خون را افزایش می دهد. اسفناج رابطه جنسی را لذت‌بخش‌تر می کند. با گنجاندن اسفناج در رژیم غذایی تان، زنان متوجه خواهند شد که ارگاسم راحت تر است. مردان نیز پی می برند که نعوظ طبیعی تر و طولانی تری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی ناتوانی جنسی مردان (اختلال نعوظ)

ماهی چرب

بر کسی پوشیده نیست که ماهی های چرب مانند سالمون وحشی، ساردین و ماهی تن مملو از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. به علاوه این ماده مغذی نه تنها برای قلب شما مفید است، بلکه سطح دوپامین را در مغز نیز افزایش می دهد. بیورک و نلسون توضیح می دهند که این افزایش در دوپامین گردش خون و جریان خون را بهبود می بخشد. در عین حال، برانگیختگی را تحریک می کند. نلسون می افزاید، دوپامین باعث می شود احساس آرامش و ارتباط بیشتری با شریک زندگی خود داشته باشید. این باعث می شود که رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی بی میلی جنسی زنان: ده گیاه که میل جنسی را در زنان افزایش می دهد

قهوه

قهوه یکی از بهترین تقویت کننده های میل جنسی است. مطالعه ای در فارماکولوژی، بیوشیمی و رفتار نشان داد که این ماده حاوی محرکی قوی است. به ویژه در زنان باعث می شود که خلق و خوی شاد را در آن ها تقویت کند. بنابراین یک کاپوچینو بگیرید و خود را برای یک شب طولانی و پر از عشق آماده کنید. گیاهان و نوشیدنی های دیگری که باعث تقویت طبیعی میل جنسی زنان می شوند. شامل جینسینگ، ماکا، چای بابونه و چای شبدر قرمز می شوند.

بیشتر بخوانید: گیاهان دارویی: ۱۰ گیاه مفید در درمان بیماری ها از داروخانه طبیعت

از مواد غذایی برای درمان بی میلی جنسی؛ سیر

به گفته مورخان، مصریان باستان از سیر برای تقویت میل جنسی خود استفاده می کردند. محققان تایید کرده اند که مصرف این گیاه. به توقف تشکیل رسوبات چربی جدید به نام نانو پلاک ها در داخل دیواره شریان ها کمک می کند. این مورد، شامل شریان های منتهی به آلت تناسلی نیز می شود. با افزودن سیر به غذاهای هفتگی خود، قلب خود را سالم و نعوظ خود را قوی نگه دارید. اما به خاطر داشته باشید که سیر بوی اغواکننده‌ای ندارد. بنابراین آن را از رژیم غذایی شب قرار خود، حذف کنید.

بیشتر بخوانید: ۷ بهترین فواید سیر که آن را به داروی معجزه گر تبدیل کرده +میزان مصرف مجاز

جو دوسر

اگر می خواهید به اندازه کافی شب عاشقانه طولانی تری داشته باشید، مقداری جو دوسر مصرف کنید. جو دوسر منبع خوبی از ال آرژنین است. اسید آمینه ای که معمولا برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شود. به علاوه، غلات کامل مانند بلغور جو دوسر نیز به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. داشتن کلسترول بالا می تواند منجر به تصلب شرایین شود. وضعیتی که باعث مسدود شدن و باریک شدن شریان ها می شود و جریان خون را مختل می کند. این  موضوع در نهایت می تواند منجر به مشکلات قلبی شود.

به علاوه این موضوع می تواند مشکلاتی برای نعوظ شما خلق کند. زیرا شریان‌های اطراف ناحیه تناسلی باریک‌تر از رگ‌های خونی کرونر هستند. بنابراین بیشتر در معرض لخته شدن هستند. به عبارت ساده، هرچه سطح کلسترول شما بهتر باشد، نعوظ شما نیز بهتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: از درمان ناتوانی جنسی تا بهبود سلامت روان؛ ۴ برترین خواص لبو برای مردان!

شکلات تلخ

شکلات هم سطح سروتونین و هم دوپامین را در مغز افزایش می‌دهد و ما را خوشحال می‌کند و سطح استرس ما را کاهش می‌دهد. این دو عنصر تقویت‌کننده میل جنسی هستند. نظریه دیگر این است که کاکائو جریان خون را از طریق شریان ها افزایش می دهد. رگ های خونی را شل می کند و خون را به تمام مناطق مناسب می فرستد. به هر دلیلی، شکلات هرگز چیز بدی نیست.

بیشتر بخوانید: معجزه شکلات در بدن: ۱۱ اتفاقی که با خوردن یک تکه شکلات در بدن رخ می دهد

از مواد غذایی برای درمان بی میلی جنسی؛ زنجبیل

زنجبیل یکی از مواد غذایی است که می تواند با کمک به جریان خون و بهبود سلامت عروق، زندگی جنسی شما را بهبود بخشد. طبق مطالعه ای در مجله بین المللی قلب و عروق. مصرف یک قاشق چای خوری زنجبیل چند بار در هفته، برای سلامت قلب بسیار موثر است. به این جهت توصیه می شود. چند بار در هفته از این ماده خوراکی شگفت انگیز برای افزایش میل جنسی و سلامت قلب تان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ترکیب زنجبیل و عسل و لیمو را اگر هر روز به صورت مرتب مصرف کنید

دانه کدو تنبل

قبل از خواب، خوردن مقداری دانه کدو تنبل باعث تقویت روحیه شاد در شما می شود. در واقع، تخمه کدو تنبل می تواند به تقویت خلق و خوی شما بسیار کمک کند. خلق و خوی شاد، تمایل شما را به سوی رابطه جنسی هدایت می کند. به علاوه، آن ها یکی از بهترین منابع غذایی اسید آمینه ای به نام تریپتوفان هستند. این اسید به تولید سروتونین در مغز شما کمک می کند. داروهای ضد افسردگی نیز به مغز کمک می کنند تا سروتونین را به گردش درآورد. بنابراین اگر در حال حاضر از این داروها استفاده می کنید. ترکیبات که در دانه کدو تنبل وجود دارد باعث می شود داروها به صورت موثر تر عمل کنند.

بیشتر بخوانید: از بهبود باروری تا تقویت سلامت جنسی؛ ۵ برترین خواص تخمه کدو برای مردان!

موز

موز یکی از منابع اصلی پتاسیم است که به مقابله با اثرات غذاهای سرشار از سدیم کمک می کند. غذاهای شور نه تنها می توانند جریان خون را در اندام تناسلی کاهش دهند. بلکه می تواند رسیدن به ارگاسم را دشوارتر کند. به علاوه باعث نفخ و ناراحتی معده نیز می شود.

بیشتر بخوانید: با فهمیدن خواص شگفت انگیز پوست موز، دیگر آن را دور نمی اندازید!

از مواد غذایی برای درمان بی میلی جنسی؛ هندوانه

هندوانه نیز یک انتخاب عالی برای تقویت میل جنسی است. در واقع هندوانه حتی لیکوپن بیشتری نسبت به گوجه فرنگی دارد. لیکوپن باعث شل شدن رگ های خونی و بهبود گردش خون در اندام های تناسی می شود. بنابراین بهبود گردش خون در اندام های تناسلی باعث افزایش میل جنسی می شود.

آجیل

آجیل نیز باعث تقویت میل جنسی می شود. پسته، بادام زمینی و گردو همگی حاوی اسید آمینه هستند که یکی از بلوک های سازنده اکسید نیتریک است. گازی که به طور طبیعی وجود دارد و به مردان کمک می کند نعوظ خود را حفظ کنند. به علاوه، آجیل همچنین به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. هرچه کلسترول کمتری در بدن شما وجود داشته باشد، گردش خون در سراسر بدن آسان‌تر می‌شود. این به شما کمک می کند نعوظ محکم‌تری را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید. به علاوه این میان وعده های  برای کاهش وزن و چربی سوزی شکم نیز بسیار موثر هستند.

بیشتر بخوانید: کنترل سطح کلسترول: ۴ بهترین راه برای حفظ سلامت عروق

سیب زمینی

سیب زمینی چه نوع سفید و چه شیرین، منبع عالی پتاسیم است. این ماده مغذی با اثرات نفخ‌آور نمک مقابله می‌کند و گردش خون را تقویت می‌کند. به شما کمک می کند در رختخواب بهتر عمل کنید. همچنین لذت رابطه شما را افزایش می‌دهد. به علاوه به بهبود خلق و خوی شاد در شما کمک می کند. در عین حال مطالعات سطوح پایین پتاسیم را با افسردگی مرتبط می دانند.

بیشتر بخوانید: ۷ مهمترین از مضرات مصرف بیش از اندازه سیب زمینی (کچالو)

از مواد غذایی برای درمان بی میلی جنسی؛ آب انار

یک مطالعه اخیر که در مجله بین المللی تحقیقات ناتوانی جنسی منتشر شد و در کلینیک مردانه در بورلی هیلز انجام شد. نشان داد که آب انار، تأثیر مثبتی بر اختلال نعوظ و تمایلات جنسی مردان دارد. این ماده غذایی با آنتی اکسیدان هایی مرتبط است که از جریان خون حمایت می کنند. به یاد داشته باشید، افرادی که دارای اسید معده هستند نباید آب انار غلیظ بنوشند.

بیشتر بخوانید: از مبارزه با سرطان تا بهبود حافظه؛ ۹ فایده انار برای سلامتی

چای سبز

راز یک زندگی شبانه داغ تر با یک فنجان چای داغ شروع می شود. چای سبز سرشار از ترکیباتی به نام کاتچین است. چربی های شکم را از بین می برد و ظرفیت کبد را برای تبدیل چربی به انرژی افزایش می دهد. اما این همه ماجرا نیست. کاتچین ها همچنین میل جنسی را با افزایش جریان خون در نواحی پایین شما افزایش می دهند. دکتر بیورک می‌گوید، کاتچین‌ها رادیکال‌های آزاد را که به رگ‌های خونی آسیب می‌زنند و ملتهب می‌کنند، از بین می‌برند.

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل که باید چای سبز را در برنامه غذایی تان بگنجانید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *