جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

فواید اسفناج و تخم مرغ برای سلامتی: اثرات شگفت انگیز ترکیب این دو ماده غذایی بر بدن

فواید اسفناج و تخم مرغ برای سلامتی
خواندن 4 دقیقه
3.6
(33)

اسفناج و تخم مرغ دو ماده غذایی با فواید بی شمار هستند. اما شواهد و تحقیقات علمی نشان می دهد که ترکیب این دو ماده غذایی، در افزایش فواید سلامت این دو ماده نقش به سزایی دارد. در این مطلب از سری مطالب سلامت خبرنامه تلاش می گردد تا فواید اسفناج و تخم مرغ برای سلامتی مورد توجه قرار گیرد.

فواید اسفناج و تخم مرغ برای سلامتی به صورت جداگانه

اگر تخم مرغ را با اسفناج بخورید، از سلامت دندان های خود محافظت خواهید کرد. ما در روزهایی قرار داریم که باید غذاهای را انتخاب کنیم که ایمنی بدن ما را تقویت کند. اسفناج و تخم مرغ ایده آل هستند.

تخم مرغ که برای بیماری های قلبی مفید است، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این ماده غذایی به تمام معنا از قلب محافظت می کند و نباید از سفره های شما کم شود. خوردن تخم مرغ هر روز پوست شما را بازسازی می کند، انرژی جامد را به انرژی شما می رساند و باعث می شود روز را مثبت تر شروع کنید.

تخم مرغ برای بیماری هایی مانند سکته قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا مفید است. پیری را به تاخیر می اندازد. به خصوص اگر بچه هایی دارید که در حال رشد هستند، مطمئن شوید که هم تخم مرغ و هم اسفناج را مکرر مصرف می کنید. لذا ترکیب تخم مرغ با اسفناج فواید بی شمار دارد. به همین دلیل مصرف تخم‌مرغ اسفناج را در صبح فراموش نکنید یا آن را برای شام آماده کنید.

بیشتر بخوانید: تداخل غذا با دارو: غذاها و داروهایی که هرگز نباید با هم مصرف شوند!

فواید اسفناج و تخم مرغ برای سلامتی (ترکیب)

اسفناج سرشار از منیزیم، فسفر و مواد معدنی ید است و به رشد استخوان ها کمک می کند. به شما کمک می کند قوی تر شوید. رشد استخوان ها به بلند شدن گردن در کودکان کمک می کند.

به پاکسازی کبد کمک می کند. همچنین دارای خاصیت محافظتی در برابر سرطان است. این مخلوطی است که برای محافظت از خود در برابر سرطان که یکی از بیماری های عصر ماست، کمک زیادی می کند.

از التهابی که ممکن است در ریشه دندان ایجاد شود جلوگیری می کند. همچنین از پوسیدگی و از دست دادن دندان جلوگیری می کند. به شما این امکان را می دهد که دندان هایی سالم و بادوام داشته باشید. سلامت بهتر دندان به معنای لبخند بهتر است. این به روشی مثبت بر روانشناسی شما تأثیر می گذارد.

زمانی که تخم مرغ با اسفناج به طور منظم مصرف شود، نیاز بدن به آهن بیش از حد را تامین می کند. دلیل بسیار مهمی برای مصرف تخم مرغ با اسفناج است.

سرشار از فیبر، پروتئین و ارزش ویتامین است که آن را به منبعی ضروری برای افراد گیاهخوار تبدیل می کند. به این ترتیب بدن شما ویتامین لازم را دریافت می کند.

فواید اسفناج و تخم مرغ برای سلامتی

بیشتر بخوانید: ۷ بهترین مواد غذایی حاوی تمام ویتامین های ضروری بدن

اسفناج چند کالری دارد؟

100 گرم اسفناج حدود 23 کالری دارد.

ارزش های تغذیه ای اسفناج

100 گرم اسفناج حاوی:

آب: 91.4 گرم

انرژی: 23 کیلو کالری

پروتئین: 2.86 گرم

چربی کل: 0.39 گرم

کربوهیدرات: 3.63 گرم

فیبر: 2.2 گرم

کل شکر: 0.42 گرم

کلسیم: 99 میلی گرم

آهن: 2.71 میلی گرم

منیزیم: 79 میلی گرم

فسفر: 49 میلی گرم

پتاسیم: 558 میلی گرم

سدیم: 79 میلی گرم

روی: 0.53 میلی گرم

ویتامین C، اسید اسکوربیک کل: 28.1 میلی گرم

تیامین: 0.08 میلی گرم

ریبوفلاوین: 0.19 میلی گرم

نیاسین: 0.72 میلی گرم

ویتامین B-6: 0.2 میلی گرم

فولات، DFE: 194 میکروگرم

ویتامین B-12: 0 میکروگرم

A، IU: 9377 IU

E (آلفا توکوفرول): 2.03 میلی گرم

ویتامین D: 0 IU

ویتامین K (فیلوکینون): 482.9 میکروگرم

اسیدهای چرب، کل اشباع شده: 0.06 گرم

کلسترول: 0 میلی گرم

کافئین: 0 میلی گرم

بیشتر بخوانید: 6 بهترین میوه و سبزی سرشار از ویتامین C+نیاز روزانه به ویتامین C

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا: 33

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان