جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
2.4
(5)

عطر برای هر کسی باید منحصر به فرد و فقط برای خودش باشد. زنان عطری دارند که باید متعلق به خودش باشد و فورا از رایحه اش شناخته شود. حتی بوی کمی از بهترین عطرها می تواند یک تجربه جادویی باشد، و شما را در یاد دیگران زنده نگهدارد. اگر می‌خواهید کاری فوق‌العاده خلاقانه انجام دهید، پس عطر دلخواه خود را در خانه بسازید.  مواد مورد نیاز آن را خریداری کنید و طبق دستورالعمل عمل کنید. شما نه تنها می‌توانید این عطرها را برای خود بسازید بلکه این عطرهای دست ساز بهترین هدیه برای دوستان‌تان خواهد بود. بنابراین در این مطلب به ساختن عطر دلخواه می پردازیم. با ما همراه باشید تا روش های ساختن آن را بیاموزید.

1. دستور تهیه عطر روزانه با استفاده از روغن های ضروری

آنچه شما نیاز دارید

2 قاشق غذاخوری روغن حامل (دانه انگور، جوجوبا، بادام شیرین یا هر چیزی که ترجیح می دهید) 6 قاشق غذاخوری الکول با درصد بالا ( 2.5  قاشق غذاخوری آب بطری، 30 قطره اسانس (9 قطره برای نت های ابتدایی، 15 قطره برای نت های میانی و 6 قطره برای نت های پایه)، یک قیف کوچک، فیلتر قهوه، 2 بطری شیشه ای به رنگ تیره، تمیز با درب های ضد هوا.

مطلب مرتبط: درمان خانگی سردرد: چطور از روغن های معطر برای رفع سردرد استفاده کنیم

طرز تهیه عطر با استفاده از روغن های ضروری

روغن حامل دلخواه خود را در یکی از بطری های شیشه ای بریزید. نت پایه خود، سپس میانی و سپس نت های بالایی را اضافه کنید. الکل را اضافه کنید. درب را محکم کنید و اجازه دهید عطرتان به مدت 48 ساعت بماند. (به یاد داشته باشید، هنگام ساخت عطر با روغن های ضروری، هر چه مدت طولانی تر بماند، بوی قوی تر به خود می‌گیرد. بنابراین در صورت تمایل می توانید آن را تا 6 هفته بگذارید. و بعد استفاده کنید.) هنگامی که از میزان بوی عطر راضی شدید، آب را اضافه کنید و بطری را به مدت 1 دقیقه به شدت تکان دهید. از فیلتر و قیف خود برای انتقال عطر به بطری دیگر استفاده کنید.

مطلب مرتبط: عطر مورد علاقه تان از شخصیت تان می گوید

2. ساختن عطر دلخواه، دستور تهیه عطر با استفاده از گل

آنچه شما نیاز دارید

یک و نیم فنجان گل خرد شده، کاسه سایز متوسط درب دار با 2 فنجان آب مقطر، با پارچه پنیر و یک قابلمه کوچک. و یک بطری شیشه ای کوچک شسته شده و استریل شده با درب محفظه هوا

چگونه با گل عطر خود را بسازیم

با شستن ملایم گلبرگ های گل خود شروع کنید و هرگونه آلودگی را با آب پاک کنید. گل ها را یک شب در یک کاسه با پارچه پنیر سازی خیس کنید و روی آن را با درب بپوشانید. کیسه گل را روی یک قابلمه فشار دهید. آب معطر گل را بیرون بیاورید و روی حرارت ملایم بجوشانید تا حدود یک قاشق چایخوری از مایع باقی بماند. آب سرد را داخل این مایع بریزید و آن را داخل بطری بریزید. بگذارید یک شب بماند تا خودش را بگیرد!

مطلب مرتبط: نمی‌توانید خوب بخوابید؟ این اسپری روغن معطر خانگی را امتحان کنید

3. دستور تهیه عطر مرکبات

آنچه شما نیاز دارید

1 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا، 30 قطره اسانس – گریپ فروت، پرتقال شیرین، نعناع فلفلی و مخلوط بابونه/اسطوخود. با 2 قاشق غذاخوری الکول با درصد بالا، 1 قاشق غذاخوری آب مقطر، ظرف شیشه ای تیره و کوچک با بطری عطر.

مراحل

روغن جوجوبا را به ظرف شیشه ای اضافه کنید و سپس الکل را اضافه کنید. برای روغن‌های ضروری خود، این ترتیب را دنبال کنید: نت پایه: 10 قطره گریپ فروت، نت میانی: 10 قطره پرتقال شیرین. و سپس 5 قطره نعناع، نت اولیه: 5 قطره مخلوط بابونه/اسطوخودوس یا فقط اسطوخودوس. از قطره چکان برای اضافه کردن آب مقطر استفاده کنید. این مواد را خوب با هم مخلوط کرده و به ظرف شیشه ای منتقل کنید. به دلخواهتان اجازه دهید 48 ساعت یا بیشتر بماند. پس از رسیدن به بوی مورد نظر خود، آن را به شیشه عطر منتقل کنید.

مطلب مرتبط: ویژگی مردان شیک پوش: ۵ خصیصه که مردان شیک پوش را متمایز می کند

4. ساختن عطر دلخواه، عطر یاسمن

آنچه شما نیاز دارید

الکول 2 قاشق غذاخور، 1 قاشق غذاخوری آب مقطر یا آب شکوفه پرتقال. روغن های حامل – 30 قطره یاس، 5 قطره اسطوخودوس و 5 قطره وانیل، بطری شیشه ای، پارچه پنیر سازی

مراحل

مخلوط اسانس خود را با الکول در یک بطری شیشه ای مخلوط کنید. بگذارید مخلوط به مدت دو روز بماند. آب مقطر یا آب شکوفه پرتقال را به مخلوط اضافه کنید و به آرامی تکان دهید. حدود چهار هفته در یک نقطه تاریک و خنک بگذارید. اگر رسوبی دیدید، از پارچه پنیر سازی صاف کنید و عطر را در یک بطری اسپری بریزید.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین هدیه برای مردان در روز ولنتاین

5. دستور تهیه عطر وانیلی طبیعی

آنچه شما نیاز دارید

1 عدد لوبیا وانیل، 3 تا 4 قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان ارگانیک، 40 قطره اسانس ترنج، اسانس چوب سدر و انیسون، ظروف شیشه ای.

مراحل

با برش دادن یک دانه وانیل شروع کنید، دانه ها را از غلاف بیرون بیاورید و آنها را به قطعات ریز برش دهید. این قطعات را در یک بطری شیشه ای قرار دهید و روغن آفتابگردان ارگانیک را به آن اضافه کنید. در بطری خود را محکم ببندید و بگذارید به مدت دو هفته در مکانی خنک و تاریک بماند. (بطری را هر 3 تا 4 روز یک بار به آرامی تکان دهید.) پس از دو هفته، اسانس ترنج، چوب سدر و انیسون را به یک بطری اسپری شیشه ای اضافه کنید. از قطره چکان استفاده کنید تا روغن تزریق شده وانیل را بدون این که دانه ها خارج شوند، خارج کنید. عطر آماده شده را داخل بطری اسپری شیشه ای بریزید و در نهایت، مخلوط را به آرامی با هم تکان دهید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه کیک اسفنجی گاناش شکلاتی برای دوره همی ایام عید

6. ساختن عطر دلخواه، عطر جامد با استفاده از روغن نارگیل

آنچه شما نیاز دارید

2 قاشق غذاخوری موم زنبور عسل، 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل تکه تکه شده، 20 قطره از اسانس مورد علاقه شما

مراحل

روغن نارگیل و موم زنبور عسل را به یک ظرف شیشه ای اضافه کنید. شیشه را در یک قابلمه با حدود 2 اینچ آب جوش قرار دهید. مواد را هم بزنید تا ترکیب شوند. پس از ذوب شدن آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید 3-4 دقیقه بماند. اسانس خود را اضافه کنید و خوب هم بزنید. آن را در ظرفی بریزید و برای استفاده، مقدار کمی را روی پوست خود بمالید.

مطلب مرتبط: ۸ کاربرد زیبایی روغن نارگیل که تا به حال به گوش تان نخورده است

7. دستور تهیه عطر پاتچولی

آنچه شما نیاز دارید

الکول 2 قاشق غذاخوری، 1 قاشق غذاخوری آب مقطر، یک بطری شیشه ای تیره. روغن های ضروری – 20 قطره روغن پرتقال شیرین، 10 قطره روغن نعناع هندی، 10 قطره روغن چوب سدر. 5 قطره روغن اسطوخودوس، 5 قطره روغن یلانگ یلانگ، 5 قطره روغن ترنج.

مراحل

با ترکیب الکل و آب مقطر در بطری شیشه ای تیره شروع کنید. یک قطره از اسانس خود را اضافه کنید، آن قطره را در مخلوط هم بزنید (ایده این است که هر قطره را به آرامی در الکل هم بزنید تا روغن ها کاملاً در آن حل شوند.) پس از اتمام، اجازه دهید حدود دو روز بماند. قبل از استفاده به آرامی تکان دهید!

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۷ ترفند مرگ آور که زنان برای زیبایی استفاده می کردند

8. ساختن عطر دلخواه، دستور العمل عطر تابستانی

آنچه شما نیاز دارید

13 قطره اسانس نعناع فلفلی، 13 قطره روغن رزماری، 5 قطره اسانس لیمو، 5 قطره اسانس مریم گلی. الکول 3 قاشق غذاخوری، 2 فنجان آب مقطر

مراحل

تمام روغن های ضروری خود را در یک بطری شیشه ای که حاوی 100 درصد الکل اثبات شده می‌باشد، مخلوط کنید. به آرامی تکان دهید و بگذارید بطری حدود دو روز بماند. آب مقطر را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا کاملا حل شود. عطر خود را به مدت ۲ تا ۳ هفته در مکانی تاریک و خنک بگذارید. پس از جا افتادن عطر، هر نوع رسوبی را با استفاده از فیلتر جدا کنید. و آن را در یک بطری اسپری شیشه ای زیبا نگهداری کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.4 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان