جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
2.4
(7)

خوب حالا که وارد فصل بهار شدیم، بیایید از چند گیاه مناسب آپارتمان صحبت کنیم. که می‌توانید برای خانه های آپارتمانی بخرید. از سوی دیگر این گیاهان نه تنها ظاهری زیبا به خانه می‌دهند بلکه معنا و کاربردهای دیگر نیز دارد. گیاهان دارای فواید مختلفی هستند و قرن هاست که از آن استفاده می‌شود. گیاهانی که درمانی برای کاهش استرس است و احساس خوشبختی را افزایش می دهد. تا مطالعاتی از ناسا که ثابت کرد برخی از گیاهان می توانند هوای خانه شما را تصفیه کنند. از طرف دیگر این گیاهان از بهترین گیاهان افزایش دهنده انرژی مثبت در خانه هستند.

مطلب مرتبط: کلم قمری داروی گیاهی بی خوابی برای کسانی که در حسرت خواب شبانه هستند!

علاوه بر مزایای سلامتی و تندرستی، اعتقاد بر این است که برخی از گیاهان خوش شانسی می‌آورد. این چنین گیاهان به طور ویژه در طول جشنواره بهار چین یا سال نو قمری محبوب است. گیاهان خوش شانس هدیه ای از رفاه و ثروت هستند. اما باید گفت گیاهان مختلف وجود دارد که فرصت های متفاوتی برای ایجاد شانس فراهم می‌کنند. چه به دنبال هدیه ای برای یک دوست هستید یا ثروتمند شدن خود، باید گفت گیاهان شانس آور را بخرید. که هم ظارهی زیبا دارد و هم حس خوب ایجاد می‌کند.

مطلب مرتبط: قابل توجه گیاه خواران: آیا می‌دانستید گیاهان هم زنده هستند و درد را احساس می‌کنند؟

1. درختان مرکبات

درختان مرکبات معطر، زیبا هستند و میوه های خوش طعمی را برای خانواده شما فراهم می کنند. همه انواع درختان مرکبات، خوش شانس در نظر گرفته می شوند. به خصوص که بسیاری از مرکبات گرد و طلایی هستند و شبیه سکه های ثروت هستند. درختان مرکبات هدایای محبوب جشن بهار چینی است. هر چه درخت شما میوه بیشتری داشته باشد، شما خوش شانس تر خواهید بود. این درختان به مراقبت تخصصی نیاز دارند، بنابراین ابتدا باید در مورد مراقبت از آن تحقیق کنید تا تصمیم بگیرید که آیا برای شما و خانه تان مناسب است یا خیر.

مطلب مرتبط: گیاهان دارویی: ۱۰ گیاه مفید در درمان بیماری ها از داروخانه طبیعت

2. فیکوس جینسینگ

فیکوس جینسینگ نوعی درخت انجیر از آسیای جنوب شرقی و گزینه ای محبوب برای بونسای است. ریشه‌های ضخیم زیر خاک با برگ‌های سبز تیره و بیضی شکل روی خاک، ظاهری منحصر به فرد و قابل شناسایی به درخت می بخشد. مراقبت از گیاهان فیکوس جینسینگ آسان است. در فنگ شویی این گیاه یعنی این که شما شخصی موفق هستید. و باید گفت یکی از گیاهانی است که توسط ناسا برای تصفیه هوا ثبت شد.

3. از گیاهان افزایش دهنده انرژی مثبت؛ درخت پول

جای تعجب نیست که گفته می شود درخت پول ثروت مالی به همراه دارد. مخصوصا وقتی این گیاه خوش‌شانس در “گوشه ثروت” خانه شما قرار می‌گیرد، که معمولا گوشه جنوب شرقی خانه در فنگ شویی است، موثر است. فضای کاری شما مانند دفتر کارتان نیز می تواند هم با این گیاه زینت داده شود و هم شانس بیاورد.

مطلب مرتبط:  آیا گیاهان هنگام چیده شدن یا بریده شدن جیغ می‌زنند و گریه می‌کنند؟

4. درخت بو مقدس

بونسای یا درخت بو، در آیین هندو و بودیسم مقدس است. زیرا گفته می شود که گواتاما بودا زیر یک درخت بونسای پیپال به روشنگری رسید. آن ها به عنوان نمادهای خوشبختی، خوش شانسی و زندگی طولانی شناخته می‌شوند. این درختان انجیر می توانند ریشه های هوایی بلند داشته باشند. اگرچه در گلدان برای بونسای مفید است و در آن به خوبی رشد می‌کنند. بونسای های پیپال دارای برخی ویژگی های مراقبتی هستند، بنابراین قبل از خرید با الزامات مراقبت اولیه آن آشنا شوید.

مطلب مرتبط: اگر انسان‌ها وگان یا گیاهخوار می شدند چه اتفاقی می افتاد؟

5. گیاهان لاستیکی

گیاهان لاستیکی یکی دیگر از گزینه های خوب برای آوردن ثروت به خانه است. آن‌ها نشان دهنده فراوانی، شادی و ثروت هستند. این درخت دارای برگ‌های گرد و سبز تیره است که می‌تواند با انواع انتخاب‌های دکوراسیون منزل مناسب باشد. آن ها تصفیه کننده های طبیعی هوا هستند و مراقبت از آن ها نسبتاً آسان است. اگرچه در صورت تماس برگ های آن با پوست باعث ایجاد حساسیت می‌شود.

مطلب مرتبط: ۹ درمان خانگی ترک پاشنه پا در منزل+شیوه تهیه مواد گیاهی موثر برای ترک پا

6. از گیاهان افزایش دهنده انرژی مثبت؛ آدنیوم

آدنیوم در فرهنگ چینی به عنوان “گیاهان ثروت” شناخته می شوند و یک گیاه خوش شانس برای جشنواره بهار چین است. بخشی از شانس آن ها ناشی از ریشه های متورم آن هاست که نماد فراوانی و باروری است. آدنیوم ها شکوفه های زیبایی دارند و اغلب رز صحرا نامیده می شوند. این گیاه گل های قرمز و صورتی دارد. گیاه آدنیوم در برابر آب و هوای گرم مقاوم است. هرچند ماه های سرد زمستان و سایه می تواند آن‌ها را ضعیف کند.

7. اکالیپتوس

ما اکالیپتوس را به عنوان یک گیاه انرژی زا با رایحه ای آرام بخش می شناسیم. این ویژگی های رایحه حس تازگی را در وجود ما زنده می‌کند. درختان اکالیپتوس با گرما و رطوبت بهترین شرایط رشد را دارند، بنابراین برای حمام یا آشپزخانه شما عالی هستند.

مطلب مرتبط: ۹ بهترین و موثرترین دمنوش گیاهی ضد عفونت ادراری

8. پوتوس طلایی

پوتوس طلایی یکی دیگر از گیاهان است که مردم معتقد اند باعث جذب ثروت می‌شوند. این گیاه اضطراب را کاهش می دهد. فنگ شویی پیشنهاد می کند که پوتوس طلایی می تواند در فضای باز رشد کنند. یا در صورت نگهداری در حمام انرژی منفی را تا حد زیاد کم کند. گیاهان پوتوس برای کسانی که به تازگی با گل و گیاه سر و کار دارند خیلی مناسب است. و برای دکوراسیون زیبای خانه مناسب است.

9. از گیاهان افزایش دهنده انرژی مثبت؛ گیاه یشم

برگ های کوچک، گرد و پر جنب و جوش این گیاه، شبیه سکه های یشم هستند و نماد رشد و ثروت. گیاهان یشم وقتی در ضلع شرقی خانه یا ادارات قرار گیرند می توانند ثروت به ارمغان بیاورند. نگهداری از گیاهان یشم آسان است اما نیاز آبی خاصی دارند. آب و نور خورشید کافی برای سلامت گیاه یشم ضروری است.

مطلب مرتبط: دمنوش های گیاهی برای کاهش وزن با اثر سریع و باورنکردنی

10. بامبو خوش شانس

بامبو خوش شانس یک هدیه رایج به معنی آرزوی سلامتی و ایجاد رفاه است. تعداد ساقه های یک بامبو خوش شانس تعیین کننده برکتی است که شما به گیرنده آن می دهید. بامبو خوش شانس در آب رشد می کند اما در خاک ریشه عمیق تری خواهد داشت. با این حال رشد آن آسان است. توجه داشته باشید که بامبو خوش شانس برای سگ ها و گربه ها سمی است، بنابراین برای خانه هایی که حیوانات خانگی دارند، مناسب نیست.

11.از گیاهان افزایش دهنده انرژی مثبت؛ گیاه مار

گیاهان مار با جذب سموم و کاهش مواد حساسیت زا در هوا برای خانه ها مفید هستند. گیاهان مار همچنین رطوبت تولید می کنند، بنابراین وقتی در کنار گیاهان گرمسیری قرار می گیرند عالی هستند. این گیاهان مقاوم هستند و می توانند در شرایط مختلف به خوبی عمل کنند. اما در هنگام مراقبت از گیاه مار مراقب آبیاری بیش از حد و دمای انجماد هوا باشید.

مطلب مرتبط: ۹ بهترین درمان گیاهی برای رفع انسداد عروق و رگ‌ها

12. اسطوخودوس

اسطوخودوس به دلیل خواص تسکین دهنده و آرامش بخش رایحه اش در درمان محبوب است. از این گیاه می توان برای تهیه کیسه های معطر، شربت و حتی چای برای خانه استفاده کرد. البته به این گیاه، گیاه شانس نیز گفته می‌شود. یعنی “برای شانس، گل رز و اسطوخودوس بکارید.” اسطوخودوس معمولاً یک گیاه در فضای باز است و به راحتی می توان آن را در گلدان پرورش داد. در شرایط خشک عملکرد خوبی دارد و برای رشد به گردش هوا نیاز دارد.

13. ارکیده

معنی ارکیده ها به عنوان هدیه یعنی آرزوی خوشبختی و سعادت. آن‌ها همچنین می توانند نماد یک ازدواج شاد و شغل، زیبایی و قدرت باشند. ارکیده ها به دلیل شرایط دشوار رشد خود شناخته شده اند، و نیازهای متفاوتی نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی دارند. آن‌ها گیاهان گرمسیری هستند که بسته به گونه شان روی درختان یا صخره ها رشد می کنند. نوع ارکیده خود را بشناسید و به سلامت ریشه آن توجه کنید تا بهتر از آن مراقبت کنید.

مطلب مرتبط: درمان های گیاهی گلو درد: چند ترکیب عالی گیاهی برای درمان سریع گلو درد

14. گل صد تومانی

به معانی زیادی از جمله عاشقانه‌ها، خوش شانسی، ثروت، افتخار و شفقت گره خورده است. گل صدتومانی در رنگ های متنوعی وجود دارد. اعتقاد بر این است که گل صد تومانی قرمز، شانس بیشتری به ارمغان می آورد. گل صد تومانی زیبایی خاصی به باغ شما می‌دهد. و در مقابل آفتاب مقاومت خوبی دارد. این گیاه را همچنین می توان شاخه شاخه کردن به دیگران نیز هدیه داد.

15. از گیاهان افزایش دهنده انرژی مثبت؛ بوته پارچ

گیاه پارچ در زبان چینی تقریبا به “کیسه های ایمنی یا صلح” ترجمه می شود. آن‌ها هدایای محبوب جشنواره بهار چینی هستند که نماد ثروت طولانی مدت می‌باشد. برگ‌های بزرگ و پارچ‌شکل آن شبیه کیسه‌های پول است. بنابراین هرچه «این برگ ها بزرگ‌تر و کیسه» بیشتری داشته باشد، خوش شانسی بیشتر ایجاد می‌کند. گیاهان پارچ گوشتخوار هستند و در گونه های مختلفی وجود دارند که نگهداری از برخی از آن‌ها دشوارتر از سایرین است. ابتدا بفهمید گونه شما به چه مقدار نور خورشید نیاز دارد، آن را در مکانی گرم قرار دهید و ماهی یک یا دو حشره به گیاه بدهید تا آن را شاد نگه دارد.

مطلب مرتبط: هشت میوه و سبزی که کمکتان می کند زندگی شاد داشته باشید

باید گفت گیاهان خوش شانس می توانند دکوراسیون شما را تقویت کنند و انرژی مثبت را به خانه بیاورند. اعتقاد بر این است که گیاهان خوش شانس فواید مختلفی دارند، از ایجاد ثروت تا انتشار رایحه های آرام بخش. کلید رسیدن به حداکثر رفاه این است که بدانید چه گیاهی دارید، گیاه را کجا قرار داده‌اید، و چگونه از آن باید مراقبت کرد. گیاه مناسب خانه خود را انتخاب کنید و از داشتن خانه ای شاد، سالم و پر از خوش شانس لذت ببرید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.4 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان