مردان خوش تیپ؛ چگونه برای متناسب با اندام خود لباس بپوشید!

توسطفرشته فرهنگ

اسفند ۲۹, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اسفند ۲۹, ۱۴۰۰
مردان خوش تیپ مردان با اعتماد به نفس خواص انبه برای مردان

آیا تا به حال تصویر مردان خوش تیپ را مشاهده کرده اید و سعی کرده اید همانند آن ها لباس بپوشید؟ لباس ها را تکه تکه با دقت می خرید. و تمام سعی خود را می‌کنید تا رنگ و سبک دوخت آن دقیق همان چیزی باشد که دیده‌اید. و بعد از این همه تلاش، لباس جدید خود را امتحان می کنید و متوجه می شوید که هیچ شباهتی به مردی که در تصویر دیده‌اید، ندارید. به احتمال زیاد یک عامل کوچک اما مهم را نادیده گرفته اید. آن هم نوع بدن است. احتمالاً تیپ بدنی شما هیچ شباهتی با مرد درون عکس ندارد. پس آنچه برای او زیبا است، مناسب شما نیست. در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه در آینده از این اشتباه جلوگیری کنید و چگونه متناسب با تیپ بدن خود لباس بپوشید.

مطلب مرتبط: ۸ شکل متفاوت بدن زنان که کمک می‌کند بهترین لباس را انتخاب کنید

فرم بدن خود را بشناسید؟ مثلث، مثلث وارونه، مستطیل، بیضی شکل، ذوزنقه اما قبل از شروع باید گفت برای خوشتیپ بودن چند قانون ساده را همیشه به یاد داشته باشید:.

  • همیشه باید نوع بدن و فرم آن بر استایل روز ترجیح داده شود.
  • با خیاط خود دوست شوید و مانند یک دوست صمیمی به او اعتماد کنید. نام کوچک او را بدانید.
  • و بعد متناسب اندام خود لباس بپوشید. این که کمد لباس را بر مبنای بعد از لاغری یا چاقی پر کنید، فکر خوبی نیست.
  • بلکه یاد بگیرید که اندام خود و بهترین ویژگی ظاهری خود را بشناسید و با آن نواقص بدن خود را بپوشانید. می‌بینید؟ چندان هم کار سختی نیست.

مطلب مرتبط: برند زارا را بهتر بشناسید !

شکل بدن شماره 1 برای مردان – مثلث

بیشتر مردان مستعد بزرگتر شدن دور کمر و باسن نسبت به قسمت بالای بدن خود هستند. به خصوص با افزایش سن. این یک شکل مثلثی با پایه بر کمر و نوک مثل رو به صورت است. داشتن فرم بدن مثلثی به این معنی نیست که شما در خوش اندامی نیستید. اما در یافتن لباس هایی که کل بدن شما را متناسب نشان دهد، مشکل ایجاد می کند. بیشتر لباس‌های مردانه با در نظر گرفتن اثر معکوس طراحی می‌شوند – در بالا پهن و در کمر باریک‌تر. ایجاد تعادل و شکل بین بدن و لباس هایتان یکی از نکات کلیدی برای استایل شما است.

مطلب مرتبط: ویژگی مردان شیک پوش: ۵ خصیصه که مردان شیک پوش را متمایز می کند

لباس مردانه با فرم بدن مثلثی

لباس های طرح دار باعث می‌شود تا تمرکز دید از کمر بزرگتر دور شده و اندام شما متناسب به نظر برسد. از لباس های راه راه های عمودی استفاده کنید. این الگو جلوه ای ساده ایجاد می کند که باعث کشیده تر و لاغرتر دیده شدن بدن شما شود. راه راه های افقی تنها در صورتی مناسب است که از سینه به سمت بالا قابل مشاهده باشند. کت و شلوارهای تک سینه، به جای استفاده از کت های دو کتانی که تا کمر حجیم می شوند، یک کت تک سینه را انتخاب کنید تا تناسب راحت و لاغری بیشتری داشته باشید. ژاکت‌های خود را برای تناسب ساختاری بالا تنه اما با گشادی در قسمت پایین تنه انتخاب کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ویژگی مردان آلفا: ۷ نشانه که شما یک مرد آلفا هستید

لباس هایی که مردان مثلثی باید از آن اجتناب کنند

لباس‌های یقه‌دار، این مدل‌ها یقه و شانه‌ها را باریک نشان می‌دهند و در عین حال گردی کمر را برجسته می‌کنند. رنگ‌های روشن‌تر و طرح های خیلی شلوغ، الگوهای برجسته و روشن توجه را به سمت بالاتنه مثلثی شکل شما جلب می‌کند. کمربندهای پررنگ فقط توجه را به پهنای کمر شما جلب می کند. اندام های لاغر و ریزش های شدید: شلوارهای باریک چشم ناظر را به مرکز بدن شما می کشاند. آنها را با پاهای پهن و صاف که تناسب اندام شما را افزایش می دهد، عوض کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: زن مورد علاقه مردان؛ ۵ ویژگی که مردان در زنان دوست دارند اما رو نمی‌کنند!

شکل بدن شماره 2 برای مردان – مثلث معکوس

شکل این تیپ بدنی یک مثلث بزرگ است که پایه آن در شانه ها و نوک مثل روی ناف قرار دارد. سینه و شانه های شما در مقایسه با کمر و باسن شما به طور قابل توجهی پهن تر هستند. شما احتمالاً هر هفته ساعت‌ها وقت را در باشگاه سپری می‌کنید و عضلاتی حسادت‌انگیز ایجاد می‌کنید. جلسات تمرینی پرتحرک در باشگاه باعث برجسته شدن شانه ها و ران ها و کمر باریک می شود. از آنجایی که اکثر تولیدکنندگان به مردانی که ورزش نمی‌کنند، می پردازند. خرید لباس از روی قفسه می تواند برای این تیپ بدنی چالش برانگیز باشد.

مطلب مرتبط: علاقه مرد به زن: مردها هرگز علاقه خود را به این ۵ زن از دست نمی دهند

لباس مردانه با فرم بدن مثلثی معکوس

هدف شما باید نشان دادن اندام خوش فرم و زیبایتان باشد. اگر عضلانی هستید چه لباسی بپوشید که مناسب شما باشد؟ پس لباس‌هایی بپوشید که به هم ریختگی بصری را کاهش می‌دهند و بر خطوط تمیز و تیز نیم تنه‌تان تأکید می‌کنند. به قسمت میانی و پایین تنه خود کمی حجم دیگر بدهید. و در عین حال نسبت بالاتنه با پایین تنه خود را به خوبی متعادل کنید. از راه راه های افقی، به خصوص از سینه به پایین، برای پهن نشان دادن کمر نسبتا باریک خود استفاده کنید. می توانید برای نشان دادن اندام فوق العاده متناسب خود، پیراهن فیت تن خود بپوشید اما زیاده روی نکنید.

می خواهید به تناسب اندام خود اشاره ای ظریف داشته باشید، نه این که لباسی  بپوشید که هر لحظه امکان پاره شدنش می‌رود. تی شرت های معمولی یقه هفت روی سینه شما باعث باریک جلوه دادن بالا تنه شده و چشم را به سمت پایین می کشد. و از پهن ترین قسمت تنه شما دور می کند.  از شلوار جین راست استفاده کنید.

مطلب مرتبط: تاثیر شگفت آور لباس نخی بر سلامت (مطلبی که همه باید بدونن)

لباس هایی که باید مردان با فرم بدن مثلثی معکوس از آن اجتناب کنند

از کت و شلوار با روکش شانه ای و پهن خود داری کنید. به خصوص با یقه های برجسته و بزرگ. چون توجه را بیشتر متمرکز می‌کند. طرح‌ها و یقه‌های اسکوپی، هر گونه جزئیات، به‌ویژه در اطراف شانه‌ها، توجه را بر فریم پهن شانه شما متمرکز می‌کند و بدن شما را از تناسب خارج می‌کند.

فرم بدن شماره 3 برای مردان – مستطیل

مردانی که فرم بدنی مستطیلی دارند معمولاً قابی بلند و باریک دارند. عرض شانه های آن‌ها تقریباً به اندازه کمر و باسن است.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: مرد مورد علاقه زنان؛ ۶ ویژگی مردانه که زنان در مردان می پسندند

لباس مردانه با فرم بدن مستطیل

از لباس‌ها برای پهن تر جلوه دادن شانه‌ها استفاده کنید. و از بالا به پایین تناسب اندام را به وجود آورید. از لباس های راه راه های افقی، به خصوص در بالا تنه شما (تیپ های برتونی آستین کوتاه و بلند) مناسب است. زیرا به فریم کوچک مستطیلی شما عرض می بخشد. از خیاطتان بخواهید کت و شلوارهایتان را از قسمت پشت کمی فیت و چسپان بدوزند تا کمر شما بیشتر دیده شود. ظاهری چند لایه، پیراهن دکمه دار و جامپر یقه خدمه می‌تواند خطای دید ایجاد کند. رنگ‌های روشن‌تر در بالا تنه یا جزئیاتی مانند سردوش، ابعاد قاب باریک بدن شما را افزایش داده و پهن تر نشان می‌دهد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۷ استایل زمستانی شیک و مد روز که در این زمستان بدرخشید

لباس هایی که باید مردان با فرم بدن مستطیلی اجتناب کنند

کاپشن‌های دو سینه، جای تعجب نیست که برش‌های خیاطی به شکل مستطیل برای بدن مستطیلی‌شکل هیچ تاثیری ندارد. به جای آن، یک استایل تک سینه با ساختار روی شانه بهترین گزینه است. برای خیاطی، مطمئن شوید که مدل های تک سینه را انتخاب می کنید. وقتی خارج از کار هستید. با لایه‌های متضاد مانند یک پیراهن یا ژاکت کش باف پشمی روی یک تی‌شرت یا جلیقه‌ی سفید شفاف، استایل خود را کامل کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: چگونه آرایش چشمی زیبا برای شب سال نو داشته باشیم

شکل بدن شماره 4 برای مردان – بیضی شکل

در شکل بدن بیضی، مرکز تنه از شانه ها و باسن بزرگتر است. بقیه قسمت‌های بدن که اندام کوتاه تر و باریکتر دارد، این قسمت را برجسته تر می‌کند. مردان بیضی شکل لباس هایی می خواهند که کمی لاغری و کادربندی داشته باشند.

لباس مردانه با فرم بدن بیضی شکل

همیشه ساده و از رنگ های تیره تر استفاده کنید. کمر شلوار باید همیشه راحت و گشاد باشد، هرگز کمربند نباید آن قدر تنگ باشد که روی لباس چروک اضافه کند. آویز، آویزهای مردانه بهترین دوست شما هستند. هر زمان که فرصت کردید آن‌ها را بپوشید. جلوی شلوار را کمی بیرون نگه می‌دارند و اجازه می‌دهند که جلوی آن صاف و تا آخر فاق بیفتد. شلوار چه با کمربند باشد و چه با آویز، همیشه باید به صورت طبیعی و بدون فشار روی شکم قرار بگیرد. مسلما شما نمی خواهید شکمتان روی کمربند یا کمر شلوار آویزان شود. چین‌ها به شلوار کمک می‌کند هنگام نشستن کمی گشاد شود و برای مردان با ران‌های بزرگ و پایین‌تنه کمی راحتی ایجاد می‌کند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: نحوه انتخاب کفش مناسب و متناسب با انواع پاها

پیراهن کمی گشاد بسیار مهم است. مارکی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد، یا پیراهن های خود را متناسب با اندام خود بدوزید. یقه پهن‌تر برای مردان بیضی شکل بهترین گزینه است. مخصوصاً وقتی گردن و صورت پهن هستند. از ژاکت تیره، تک سینه، و فقط کمی مخروطی استفاده کنید. برای کراوات، پاپیون می تواند گزینه خوبی برای کراواتی باشد که روی برآمدگی شکم قرار می‌گیرد. اگر طرفدار پاپیون نیستید، پس چیزی پیدا کنید که به راحتی تا روی کمربند شما بیاید و از برآمدگی شکم شما جلوگیری کند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۰ بهترین روش برای مرتب سازی کمد لباس

لباس هایی که باید مردان با فرم بدن بیضی استفاده نکنند

لباس‌های تنگ در نیم تنه انتخاب بدی است. و تلاش برای پوشیدن لباس‌هایی که خیلی تنگ هستند بدترین انتخاب است. این کار چیزی جز تأکید بر حجیم بودن بدن انجام نمی‌دهد و علاوه بر این، شما را ناامید می‌کند. الگوها شلوغ نیز ایده بدی هستند. و هر چیز دیگری که توجه را به قسمت میانی جلب می کند. روی لباس هایی کار کنید که چشم را به آرامی در تمام طول بدن هدایت می کند و توجه را روی صورت شما متمرکز می کند.

امیدواریم این مطلب بتواند به خوش تیپ تر شدن شما کمک کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *