روش های برای برنزه شدن سریع و بی خطر:  با این ۴ روش به سرعت برنزه می شوید

توسطنگار ستوده

اسفند ۲۸, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اسفند ۲۸, ۱۴۰۰ , ,
روش های برای برنزه شدن سریع و بی خطر

امروزه داشتن پوست برنزه و درخشان به عنوان نشانه زیبایی و جذابیت جنسی شناخته می شود. دیگر پوست های سفید و رنگ پریده جذاب نیستند. هرچه پوست برنزه تر و درخشان تر باشد، جذاب تر و زیبا تر به نظر می رسد. به همین خاطر همه تلاش می کنند تا برنزه شوند. اما اگر برای برنزه شدن از هر روشی استفاده شود، ممکن است به سلامتی شما آسیب برسد. از این رو چندین گزینه برای برنزه کردن وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا سریع و کم خطر برنزه شوید.  علیرغم آنچه برخی می گویند، که آفتاب گرفتن طولانی مضرر است.

اما  گذراندن مدت زمانی زیر نور خورشید در واقع برای شما مفید است. با گرفتن آفتاب هم ویتامین D لازم را دریافت می کنید و هم به راحتی برای مدت طولانی برنزه می شوید. به علاوه، لوسیون های خود برنزه یا اسپری برنزه کننده، بهترین گزینه برای کسانی است که نگران افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست هستند. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سبک زندگی، به روش های برای برنزه شدن سریع و بی خطر پرداخته ایم. شما با استفاده از این روش ها، بی خطر و به سرعت برنزه می شوید.

۱. با آفتاب و لوسیون های ضد آفتاب، طبیعی برنزه شوید

قبل از این که بخواهید در برابر مستقیم نور خورشید قرار بگیرید. یک لوسیون یا روغن پایه با SPF پایین انتخاب کنید. در واقع برای برنزه شدن سریع، باید از یک لوسیون یا روغن با SPF پایین استفاده کنید. اما با این وجود باید مطمئن شوید که در برابر اشعه‌های قدرتمند خورشید از پوست تان محافظت می کنید. از بین لوسیون های مالیدنی، اسپری های آئروسل و روغن هایی که همگی حاوی مقداری SPF هستند، یکی را انتخاب کنید.

در حالت ایده آل، بسته به قدرت برنزه شدن پایه خود، SPF بین چهار تا  پانزده فیصد انتخاب کنید. البته اگر تا حدودی برنزه هستید، می توانید ازSPF کمتری استفاده کنید. البته اگر این اولین قرار گرفتن شما در برابر آفتاب است،SPF 15 را انتخاب کنید تا دچار آفتاب سوختگی نشوید.

به یاد داشته باشید که برای یکنواخت ترین برنزه شدن ممکن، اسپری یا روغن را انتخاب کنید. به دلیل بافت آبکی شان، این دو گزینه راحت ترین راه را برای پخش کامل روی پوست شما است. پس از فشار دادن اسپری روی پوست، حتما اسپری ها را با دست بمالید.

بیشتر بخوانید: چگونه می توان از کره شیا برای پوست و مو استفاده کرد؟

۲. روش های برای برنزه شدن سریع و بی خطر، برای برنزه شدن، یک روغن طبیعی انتخاب کنید

یک روغن طبیعی را روی پوست با برنزه شدن پایه خوب بمالید. اگر می‌خواهید از چیزهای خریداری ‌شده در فروشگاه صرف نظر کنید و در حال حاضر برنزه‌شده خوبی دارید.  روغن‌های طبیعی وجود دارند که خورشید را جذب می‌کنند و به شما درخشش زیتونی می‌دهند. این برنزه‌کننده‌های طبیعی را قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بمالید و پس از پایان برنزه کردن با آب و صابون بشویید. برخی ازاین محصولات طبیعی موثرعبارتند از: روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن فندق، روغن آووکادو، روغن جوانه گندم، روغن آفتابگردان، روغن کنجد و عصاره چای سبز

بیشتر بخوانید: توصیه ابن سینا: روغن دنبه را بر روی زانو بمالید و اثرات ضد درد روغن دنبه را ببینید…

۳.بدن خود را در برابر آفتاب مرتب برگردانید

وقتی در برابر نور آفتاب قرار می گیرید، باید بدن خود را مرتباً برگردانید. مانند مرغی که در جوجه گردان کباب می شود، برای برنزه شدن یکنواخت باید بدن خود را مرتباً برگردانید. یک قانون کلی خوب این است که هر نیم ساعت یک چهارم دور خود را بچرخانید. از پشت شروع کنید، سپس به سمت چپ، سپس شکم و در آخر سمت راست را بچرخید. مطمئن شوید که موقعیت بازوها و پاهای خود را مرتباً تغییر دهید تا از خطوط برنزه ناخوشایند جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: ضد آفتاب خوراکی: ۱۰ ماده خوراکی که از پوست در برابر مضرات خورشید محافظت می کنند

۴. روش های برای برنزه شدن سریع و بی خطر، مستقیم در برابر نور خورشید قرار بگیرید

ساده ترین راه برنزه شدن، این است که خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. بدون آن که از کرم های ضد آفتاب یا روغن های طبیعی استفاده کنید. اما این روش ممکن است ریسک بیشتری داشته باشد. برای این که خطر اشعه های مضر آفتاب را کاهش دهید، بهتر است در روز دو پانزده دقیقه در برابر نور خورشید قرار بگیرید. البته یک ربع از طرف صبح بین ساعت های ۸ تا ۹ و یک ربع در عصر از ۳ تا ۴ در برابر آفتاب قرار بگیرید. زیرا این مواقع از روز نور خورشید بسیار شدید و سوزان نیست. به علاوه شما می‌توانید در خارج از خانه نیز فعالیت‌های را انجام دهید. البته طوری که لباس های کم تری داشته باشید تا نور خورشید به سر و گردن و دست و پاهای تان برخورد کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کرم مرطوب کننده خانگی: با این کرم‌ها شادابی را به پوست خود هدیه دهید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *