با این سه سوال هوش، بهره هوشی خود را محک بزنید!

توسطسهراب شهریار

مرداد ۲۸, ۱۴۰۲ به روز رسانی : مرداد ۲۸, ۱۴۰۲ , ,
سوال هوش

سوالات هوش طرح ریزی می شوند تا میزان دقت و توجه افراد اندازه گیری شود. بسیاری از سوالات هوش نیازمند توجه هستند. عدم دقت و توجه باعث می شود که افراد نتوانند توجه به محیط اطراف خود داشته باشند. همین مسئله سبب تنبلی مغز می شود. لذا گاهی لازم است با کمک سوالات هوشی مغز خود را ورزش دهیم. خبرنامه امروز با شماست با سه سوال هوش.

معماها یا سوال هوش

مرغ و تخم مرغ

سوال هوش

پیرزنی 3 مرغ داشت که در 3 روز 3 تخم می گذاشتند. او خواست تخم مرغ بیشتری بدست آورد، بنابراین 12 مرغ دیگر خرید. پیرزن در 15 روز چند تخم مرغ خواهد داشت؟

شوالیه ها و شاهزاده خانم

سوال هوش

روزی روزگاری پادشاهی می خواست برای دخترش شوهری پیدا کند. لذا یک مسابقه شوالیه ترتیب داد. نامزدها باید چالش‌های زیادی را تحمل می‌کردند. در پایان تنها دو مرد باقی ماندند. پادشاه برای اینکه تصمیم بگیرد با دخترش چه کسی ازدواج کند، به شوالیه‌ها دستور داد تا با اسب‌های خود به سمت دریاچه بتازند. اسب هر کس دیرتر می آمد با شاهزاده خانم ازدواج می کرد.

شوالیه های علاقه زیادی به مسابقه اسب دوانی داشتند. اما وقتی شوالیه ها سوار بر اسب های خود شدند، بسیار آهسته به سمت دریاچه رفتند. یک هفته طول کشید، زیرا هیچ کدام از آنها نمی خواست اولین نفر باشد. بالاخره از اسب ها پیاده شدند و با هم دست دادند و تصمیم گرفتند به خانه برگردند. اما بعد شاهزاده خانم نزد آنها آمد و چیزی در گوش آنها زمزمه کرد. به یکباره شوالیه ها بر اسب ها پریدند و به سمت دریاچه تاختند. سوالات هوش جالب هستند. شما باید دقت کافی به خرج دهید.. خوب یه نظر شما شاهزاده خانم به شوالیه ها چه گفت؟

پسرک و انتخاب میان 3 درب

سوال هوش

پسری در جنگل قدم می زد و یک کلبه متروک پیدا کرد. تصمیم گرفت وارد آن شود. بعد از اینکه وارد شد، در پشت سرش بسته شد. مکان بسیار تاریک بود. پسرک کلید چراغ پیدا کرد، اما برق نبود. سپس، صدایی شنید که به او گفت می تواند از طریق یکی از سه در از کلبه خارج شود.

پشت درب اول، هزاران مار سمی وجود داشت که می توانستند فورا او را بکشد.

در پشت درب دوم یک صندلی برقی بود و یک جلاد که بلافاصله پسر را با صندلی برقی می کشت.

پشت درب سوم، شیری بود که چند روز بود چیزی نخورده بود.

پسر چگونه از کلبه بیرون می آید؟

پاسخ ها

پاسخ سوال هوش مرغ و تخم مرغ

سوال هوش: اگر گفتید 15، اشتباه کرده اید. اگر سه مرغ در 3 روز 3 تخم مرغ درست کردند به این معنی است که هر سه روز یک مرغ یک تخم مرغ می گذارد.. یعنی در 15 روز 5 تخم می شود. بنابراین 15 مرغ 75 تخم می گذارند.

پاسخ سوال هوش شوالیه ها و شاهزاده خانم

شاهزاده خانم به شوالیه ها گفت که اسب هایشان را عوض کنند.

پاسخ سوال هوش پسرک و انتخاب میان 3 درب

پسر باید از طریق درب د.م خارج شود یعنی دری که پشت آن یک صندلی برقی بود. چون در کلبه برق وجود نداشت، بنابراین جلاد نمی تواند کاری انجام دهد.

کلیاتی درباره هوش و آزمون‌های هوش به زبان ساده

دانستن درباره‌ی هوش و اندازه‌گیری آن همیشه یکی از دغدغه‌های بشر بوده است. هوش از آن دست پدیده‌های روانشناختی است که نظرات گوناگونی درباره‌ی آن وجود داشته و دارد. برخی از روانشناسان و محققان معتقدند که هوش یک توانایی اکتسابی است که در اثر تعامل با محیط اطراف آموخته می‌شود، عده‌ای آن را یک توانایی و استعداد ذاتی می‌دانند که توسط ژن‌ها و الگوی وراثتی افراد تعیین می‌شود. عده‌ای معتقدند که هوش انسان در سال‌های اخیر تکامل زیادی پیدا کرده و هوش کلی انسان‌ها با پیشینه نژادی و قومی متفاوت تفاوت‌های زیاد و فاحشی با یکدیگر دارد.

تعریف هوش

درست است که ماهیت هوش کمی پیچیده است و هنوز کاملا شناخته‌شده نیست اما هر فردی در ذهن‌اش تصور و تعریفی از هوش دارد. بسیاری از افراد هوش را توانایی و استعداد یادگیری می‌دانند، عده‌ای آن را توانایی سازگاری افراد با محیط و موقعیت‌ها می‌پندارند، بعضی آن را علت پیشرفت و موفقیت افراد می‌دانند، عده‌ای توانایی فهم و درک امور را به هوش نسبت می‌دهند و… .

هوش از نظر فیزیولوژیکی پدیده‌ای است که در اثر فعالیت سلول‌های مغز ایجاد می‌شود. زیست‌شناسان هوش را به عنوان عاملی برای بقا و سازگاری موجود زنده با محیط اطرافش در نظر گرفته‌اند، فلاسفه اندیشه‌های مجرد و تفکرات انتزاعی را هوش می‌نامند و متخصصان علوم و تربیت معتقدند به توانایی یادگیری افراد هوش گفته می‌شود.

در ادامه به برخی از تعاریف هوش که تاکنون مطرح شده‌اند اشاره می‌کنیم.

توانایی یادگیری

داشتن سازگاری فرد با محیط اطراف

توانایی تفکر انتزاعی

قدرت حل مساله

توانایی قضاوت صحیح

خزانه‌ی مهارت‌های ذهنی آدمی

توانایی بهره‌مندی از تجارب گذشته

استعداد شخص برای درک جهان و برآورده ساختن انتظارات آن

آنچه که مقیاس‌ها و آزمون‌های هوش آن را می‌سنجند و اندازه می‌گیرند

قابلیت به‌کارگیری توانمندی‌ها برای رسیدن به اهداف

حاصل فعالیت سلول‌ها و نورون‌های مغز

توانایی درک و استدلال

گالتون هوش را این‌گونه تعریف می‌کند: «هوش عبارت است از یک سلسله مهارت‌های ادراکی و حرکتی که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.»

به‌طورکلی می‌توان تعاریف متعددی که درباره هوش ارائه شده است را به سه گروه زیر تقسیم کرد.

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه امیدوارم از تست بینایی خرگوش های پنهان لذت برده باشید. همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می‌توانید به جدیدترین تست‌ها، پازل‌ها، سوالات و معماها دسترسی داشته باشید. در صورت تمایل حتی می‌توانید این تست‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند! همچنین شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 12

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *