نحوه انتخاب کفش مناسب و متناسب با انواع پاها

توسطفاطمه عزیزی

اسفند ۲۷, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۷, ۱۴۰۱
نحوه انتخاب کفش مناسب

بسیاری از مردم نمی دانند هنگام خرید کفش جدید به چه چیزی توجه کنند. آیا بر اساس تناسب، رنگ یا قیمت انتخاب می کنید؟ آیا مهم است که برای چه ورزشی از کفش استفاده می کنید یا یک کفش ورزشی برای تمام نیازهای ورزشی شما کافی است؟ در واقع، کفش‌ها باید بر اساس حس راحتی که ایجاد می‌کنند و فضایی که برای برای پاها دارند انتخاب شوند. باید توجه ویژه‌ای به این شود که برای چه چیزی از کفش استفاده می‌کنید. نحوه انتخاب کفش مناسب شاید کمی مشکل باشد. چه یک ورزش، مهمانی، کفش‌هایی که روزانه استفاده می‌کند. یا هم برای تفریح آخر هفته به آن نیاز دارید.

بسیاری از کسانی که پا درد دارند، کفش های نامناسبی به پا دارند. که می‌تواند بخشی از دلایل درد بیمار باشد. کفش‌های نامناسب همچنین می‌توانند باعث درد پا، زانو، لگن و کمر شوند. مشخصات ساده در نوع کفشی که می‌خرید می‌تواند تفاوت زیادی در از بین بردن درد پای شما ایجاد کند.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب کفش: ۲۰ معنا و مفهوم دیدن کفش در خواب

قطعات کفش

کفش ها به روش های مختلفی ساخته می شوند و ممکن است تا بیست و سه قسمت مختلف داشته باشند. درک این اجزای مختلف و اینکه چرا آنها برای وضعیت پای شما مهم هستند، اولین “گام” بزرگ به سمت دستیابی به کفش مناسب است. اگرچه تمام قسمت‌های کفش نقش مهمی دارند، اما در مورد پاشنه و پنجه پا در قسمت بالایی کفش و قسمت‌های زیره و میانی کفش صحبت خواهیم کرد.

قسمت بالایی کفش قسمتی است که به پایین کفش متصل می شود. این بخش مهم از کفش برای تناسب و راحتی مناسب است. سه قسمت رویه که برای افراد مبتلا به درد پا اهمیت ویژه ای دارد عبارتند از: پاشنه پا، یقه پاشنه و سر پنجه پا.

درد پاشنه یکی از شکایات رایج بیماران است، بنابراین یقه پاشنه از نکات مهمی برای کفش آن‌هاست. قسمتی دیگر از کفش بخشی است که پاشنه را می پوشاند. این ناحیه باید محکم باشد تا لغزش را کاهش دهد و پشتیبانی ایجاد کند. اگر پاشنه پا از قبل ملتهب شده باشد، کفشی با پاشنه‌ انعطاف‌پذیر معمولاً باعث بدتر شدن وضعیت می‌شود. درست بالای پاشنه، یقه پاشنه قرار دارد که بالشتک بیشتری به پاشنه می‌دهد. بیماران مبتلا به تاندون آشیل برای کاهش درد و اصطکاک به یقه پاشنه بسیار بالشتکی نیاز دارند. اغلب افراد با کفش‌های نو یا بعد از دویدن از ایجاد تاول در پاشنه‌های خود شکایت می‌کنند. باید گفت پاشنه با بالشتک‌ ضخیم تر نیز می‌تواند باعث کاهش تاول شود.

مطلب مرتبط: کفش استوک، جادوگر در صحنه پنهان!

پنجه جلوی کفش که در آن انگشتان پا در کفش قرار می گیرند مهم است. بیماران مبتلا به درد جلوی پا، از جمله بونیون ها، انگشتان چکشی، و نوروماها هم باید به انتخاب کفش دقت کنند. برای کاهش فشار و درد به کفش هایی با پنجه پای بزرگتر و جادارتر نیاز دارید. برای تنفس و راحتی، مواد مشبک در این قسمت به خوبی کار می کنند. شاید تعجب آور است، اما این که بتوانید انگشتان پا را در پنجه پا حرکت دهید چیز خوبی است! تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از افراد کفش‌هایی با سایز اشتباه می‌پوشند. بنابراین خوب است که نیم اینچ انگشت اول یا دوم پای شما از انتهای کفش فاصله داشته باشد. انگشتان پای شما نباید به انتهای کفش برخورد کند. و به ویژه در مورد کودکان در حال رشد که می توانند خیلی سریع رشد کنند، مهم است.

مطلب مرتبط: ۷ استایل زمستانی شیک و مد روز که در این زمستان بدرخشید

قسمت زیره یا بیرونی کفش شامل دو جزء مهم زیره و میانی است. قسمت ریزه بیرونی کفش با زمین تماس دارد. معمولاً از لاستیک در زیره‌های کفش‌های ورزشی برای کشش بهتر استفاده می‌شود. و زیره‌های کفش مجلسی ممکن است از چرم یا لاستیک ساخته شوند. هر ماده ای که باشد، باید الگوی ساییدگی زیره کفش خود را بررسی کنید، زیرا در نهایت، زیره کفش فرسوده شده و کارایی خود را از دست می دهد. اگر زیره فرسوده شده است، برای جلوگیری از آسیب و درد، کفش ها باید تعویض شوند. یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید کفش مورد توجه قرار می‌گیرد این است که برای چه چیزی از کفش استفاده می‌کنید و مطمئن شوید که زیره برای فعالیت شما مناسب است. اگر قصد رقصیدن یا شرکت در کلاس کیک بوکسینگ دارید. ممکن زیره‌ای بخواهید که به اندازه‌ای که با پیاده‌روی، دویدن یا پیاده‌روی نیاز است، کشش نداشته باشد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: فعالیت ورزشی برای تناسب اندام: چگونه برای ادامه برنامه ورزشی منظم با انگیزه بمانیم؟

درست بالای زیره، برخی از کفش ها دارای یک زیره میانی هستند که برای بالش، جذب ضربه و محافظت به آن اضافه شده است. مواد رایج کف میانی پلاستیک، لاستیک یا ترکیبی از هر دو هستند. کفش های ورزشی اغلب دارای اجزای EVA (اتیل وینیل استات) یا پلی اورتان هستند. برای جلوگیری از خراب شدن بیش از حد که می تواند پا، مچ پا و ساق را تحت فشار قرار دهد. می توان یک پایه میانی به قسمت داخلی زیره اضافه کرد و همچنین می تواند وزن کفش را افزایش دهد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: به مناسبت روز جهانی رقص؛ با ۱۰ زیباترین رقصنده جهان آشنا شوید

نکاتی برای خرید کفش

  • برای خرید کفش آخر روز بروید. برخی از افراد در طول روز دچار تورم پا می شوند. و ممکن است بر اندازه و عرض کفشی که خریداری می کنید تأثیر بگذارد. بنابراین آخر روز برای خرید کفش بروید.
  • هنگام امتحان کردن کفش، از جورابی که با این کفش خاص می پوشید استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر به دنبال کفش های مخصوص دویدن هستید، آنها را با جوراب هایی که معمولاً هنگام دویدن می پوشید، امتحان کنید. اگر برای یک مراسم به کفش نیاز دارید، باید کفش را با جوراب نازک‌تر امتحان کنید.
  • تنها بر اساس اندازه انتخاب نکنید. بسیاری از تولید کنندگان پروتکل های مختلف اندازه کفش را دارند. بنابراین، سایز 9 در یک برند کفش ممکن است سایز 10 در برند دیگر باشد.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین روش برای مرتب سازی کمد لباس

  • طول کفش. شما باید بتوانید انگشتان خود را در کفش جدید تکان دهید. و از انتهای بلندترین انگشت پا (معمولاً انگشت اول یا دوم) تا انتهای کفش به نیم اینچ فضا نیاز است. اگر کفش خیلی کوتاه باشد. که می‌تواند نوک انگشتان پا را تحریک کند یا باعث آسیب به ناخن شود. اگر یک پا بزرگتر از پای دیگر است، برای جلوگیری از انقباض در پای بزرگتر، اندازه را بر اساس پای بزرگتر انجام دهید. همچنین اندازه پاهای ما به مرور زمان تغییر می کند، به خصوص با افزایش سن یا بعد از بارداری. و ممکن است به دلیل تورم پا، به کفشی با سایز بزرگتر نیاز داشته باشید. اگر قبل از بارداری کفش سایز 6 می پوشیدید، سایز شما ممکن است به 6.5 یا 7 بعد از بارداری افزایش یابد.
  • پنجه پا: اطمینان حاصل کنید که مواد موجود در پنجه، انگشتان پا را فشار ندهد و باعث درد نشود. به عنوان مثال، اگر انگشتان انگشتی یا چکشی دارید. ممکن برای جلوگیری از فشار و انقباض روی انگشتان پا، مواد مشبک را برای جفت کفش ورزشی بعدی خود در نظر بگیرید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۰ بهترین هدیه برای مردان در روز ولنتاین

  • کفشی که خیلی باریک یا خیلی گشاد باشد به مرور زمان باعث مالش و تحریک پا می شود.
  • کفش های خود را در فروشگاه امتحان کنید. در فروشگاه قدم بزنید یا از یک تردمیل داخل فروشگاه استفاده کنید تا ببینید چه احساسی دارید.
  • مواد کفش. مطمئن شوید که هیچ مواد تحریک کننده در کفش وجود ندارد. به عنوان مثال، برچسب ها و درزهای داخل کفش ممکن است روی پای شما ساییده شود. و بعداً باعث ایجاد تاول و درد شود. موادی را انتخاب کنید که نرم تر و انعطاف پذیرتر از برجستگی های استخوانی مانند بونیون باشند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۸ شکل متفاوت بدن زنان که کمک می‌کند بهترین لباس را انتخاب کنید

  • ارتز خود را همراه داشته باشید! اگر ارتز دارید، آن‌ها را با خود بیاورید تا کفش‌های جدید را امتحان کنید و سایز درستی داشته باشید. برخی از ارتزها می توانند فضای بیشتری را در کفش اشغال کنند و به کفشی با سایز بزرگتر نیاز خواهید داشت.

امیداریم این مطلب بتواند به انتخاب مناسب کفش برای شما کمک کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *