8 شکل متفاوت بدن زنان که کمک می‌کند بهترین لباس را انتخاب کنید

توسطفرشته فرهنگ

اسفند ۲۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اسفند ۲۸, ۱۴۰۰
شکل متفاوت بدن زنان

بدن خانم ها دارای فرم های متفاوت است. هر کدام از آن‌ها در نوع خود زیبا هستند. شکل بدن با ساختار استخوان، ژن ها، سن، توزیع چربی، توده عضلانی و سبک زندگی تعیین می شود. برای آشنایی با فرم‌ها و شکل متفاوت بدن زنان و نکات آرایشی برای زیباتر دیده شدن، ادامه مطلب را بخوانید. با خبرنامه همراه باشید.

باید گفت فرم بدن زنان در اصل به 5 دسته اصلی تقسیم می‌شود. اما گاهی پیش می‌آید که فرم بدن خود را در این 5 دسته اصلی پیدا نمی‌کنید. فرم بدن زنان به طور گسترده در پنج دسته قرار می گیرد. زیرا این فرم ها در اصل یا ترکیب از دو فرم بدن یا از هر 5 شکل بدن است. برای دانستن شکل‌ها و تیپ‌های مختلف بدن و درک این که کدام یک فرم بدن شماست، ادامه مطلب را بخوانید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: عینک های مد روز برای زنان: بهترین عینک ها را برای شکل صورت خود انتخاب کنید

1. شکل متفاوت بدن زنان؛ بدن گلابی

اگر باسن بزرگ و سینه ریز دارید، بدن گلابی یا مثلثی شکل دارید. شما باسن پهنی دارید و اگر درست لباس بپوشید قسمت کمرتان می تواند زیبا به نظر برسد.

چه چیزی را می پوشند

تاپ های یقه اسکوپی و یقه قایقی روشن بپوشید. این تیپ لباس باعث می شود شانه های شما پهن تر به نظر برسند. برای برجسته کردن ظاهر باید از دستبندها و اکسسوری های زیبا استفاده کرد. همچنین، یک سوتین فشاری یا سوتین بالشتکی بپوشید تا بالاتنه و پایین تنه متعادل به نظر برسند.

با توحه به شکل متفاوت بدن زنان، چی نباید پوشید

از پوشیدن لباس های بادکنکی، شلوارهای سیگاری و دامن های تنگ خودداری کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۷ استایل زمستانی شیک و مد روز که در این زمستان بدرخشید

2. فرم سیب مانند بدن

اگر سینه بزرگ‌تری نسبت به قسمت باسن، کمر که کامل مشخص نیست. و شانه‌های گرد، باسن کوچک‌تر و پاها و دست‌های باریک‌تر داشته باشید، می‌دانید که فرم بدنی سیبی دارید. همچنین زمانی که وزن می‌گیرید، بدن شما تمایل دارد ابتدا در قسمت بالاتنه نسبت به بقیه بدن وزن اضافه کند.

چه چیزی را می پوشند

از پارچه‌هایی با بافت نرم، لباس‌های A مانند، پیراهن‌هایی با کراوات زیر سینه، تاپ‌هایی که پایین‌تر از استخوان لگن قرار می‌گیرند، تاپ‌هایی با آستین‌های سرآستین، یقه‌ هفت، تاپ‌های اسکوپ، تی‌شرت‌های روچ استفاده کنید. یا پیراهن هایی بپوشید که قسمت میانی بدن شما را بیشتر نمایش می‌دهد. لباس‌های که طرح یخن آن تا روی خط سینه تان می‌آید، گزینه خوبی است. گردن‌بندهایی انتخاب کنید که تا سینه‌تان نه پایین‌تر یا بالاتر می‌آیند. لباس‌های کوتاه با کناره‌های تیره‌تر و قسمت میانی روشن‌تر انتخاب کنید. کت شانه‌دار، کت تابستانی، کت شلوار جین، شلوار جین برش چکمه، شلوار جین گشاد، شلوار جین با جیب پشت برای مشخص کردن بیشتر باسن. شلوار جین کمر باریک، با پوشیدن شلوارک با کمر بلند، کفش پاشنه بلند، که بیشتر کمر شما را مشخص کند. یا صندل با بند، بهترین گزینه ها برای چنین فرم بدنی است.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۰ شیک ترین موهای مشکی با هایلایت که می‌توانید برای سال نو استفاده کنید

چی نباید پوشید

برای جلوگیری از جلب توجه به کمر، از لباس‌های تنگ، با بافت خشن، بی‌شکل و جعبه‌ای خودداری کنید. دامن‌های تنگ، شلوار جین یا شلوارهایی که دارای حداقل جزئیات یا بدون جزئیات در نزدیکی کمر هستند، استفاده نکنید. همچنین از یقه‌های گرد، لباس‌های دور کمر، تاپ‌ها و لباس‌هایی که شانه آن مشخص نیست صرف نظر کنید. از یقه‌های قایقی، یقه‌های آویزان، کفش‌های جک، چکمه‌ها، کفش‌های صاف، گردن‌بندهای نزدیک گردن و کمربندهای پهن اجتناب کنید.

3. شکل متفاوت بدن زنان، بدن قاشق

شکل بدن قاشقی یا شکل بدن گلابی برعکس، با باسن بزرگی که بزرگتر از بقیه بدن است مشخص می شود. هر چند این فرم، شکل زیبایی ایجاد می‌کند که شبیه عدد 8 است. اما در این فرم بدن شما تمایل به افزایش وزن در قسمت بالایی، به خصوص ناحیه معده دارید. و تمایل دارید به راحتی در قسمت ران ها و بازوها وزن اضافه کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۰ بهترین روش برای مرتب سازی کمد لباس

با توحه به شکل متفاوت بدن زنان، چه چیزی را می پوشند

لباس‌هایی را انتخاب کنید که رنگ روشن‌تری در قسمت بالاتنه داشته باشند، اما در قسمت میانی و پایین تنه تیره‌تر باشند. لباس های بدون بند، یقه‌های قایق‌ای، یقه‌های گشاد، دامن‌های کوتاه و شلوارک برای نشان دادن پاها مناسب است. تاپ‌هایی با تزیینات یا طرح‌هایی که به سینه‌تان حجم می‌دهند فکر کنید. دامن های خط A، شلوار جین، شلوار جین بلند، سوتین های بالش‌دار، گوشواره‌ها و گردنبندهای درشت بهترین گزینه است. همچنین کت های شانه دار، تاپ ها و لباس های مناسب دور کمر، کیف هایی که تا باسن شما می آیند کفش های استخوانی، تخت یا بلند با پنجه‌های نوک نیز عالی است.

چی نباید پوشید

شلوار یا شلوار جین مخروطی، تاپ با کراوات درست زیر سینه، پیراهن‌های بی‌شکل، آستین‌های کوتاه با تاپ‌های یقه گرد مناسب شما نیست. لباس‌هایی که زیر سینه‌تان بیش از حد ژولیده یا چین‌دار هستند. این زنان از انتخاب لباس هایی با نوارهای پهن در نزدیکی قسمت میانی بدن خودداری کنند. روی تاپ‌ها با شانه‌های باریک ، شورت یا دامن که درست زیر باسن شما است، کفش‌های گرد، صندل‌های بنددار هم چشم ببندید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۲۰ شیک ترین و زیباترین رنگ مو در سال ۲۰۲۲: رنگ های قرمزی که باید امتحان کنید

4. شکل بدن ساعت شنی

در این شکل، باسن و خط سینه شما به خوبی متعادل است و کمر نیز مشخص است. باسن شما به طور طبیعی گرد است و همه بدن با هم متناسب هستند. شانه های کمی گرد دارید که کاملاً با باسن خوش فرم شما هماهنگ است. و پاهای شما با بالاتنه شما همخوانی دارد.

چه چیزی را می پوشند

کمر خود را برجسته کنید و لباس هایی بپوشید که انحنای عالی شما را نشان می دهد. کمربندهای پهن را روی پیراهن یا لباس خود بپوشید. تاپ و دامن، لباس‌های افتاده، تاپ‌های خوش‌پوش، ژاکت‌های مناسب، تاپ یا لباس‌هایی با کمر چین‌دار مناسب شماست. دامن‌های مدادی، چاک‌دار کنار یا پشت، چکمه‌های بلند، صندل‌های بنددار، کفش‌های پاشنه بلند و گردنبندهایی که تا ناف شما می افتند نیز مناسب شماست.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: معجزه شکلات در بدن: ۱۱ اتفاقی که با خوردن یک تکه شکلات در بدن رخ می دهد

چی نباید پوشید

از تاپ‌ها و لباس‌های بی‌شکل و گشاد دوری کنید.

5. شکل متفاوت بدن زنان، مثلثی معکوس

در این فرم بدن شما شانه های پهن، باسن کوچک و پاهای باریکی دارید. اگرچه کمر شما مشخص نیست، بالاتنه شما حجیم است و باید برجسته باشد تا توجه را از کمر دور کند.

چه چیزی را می پوشند

تاپ پپلوم، شلوار جین با جیب پشت، شلوار جین کمر کوتاه، لباس راه راه در زاویه مایل، جیب جلو در دامن، لباس ساتن عالی است. به لباس های یقه هفت، لباس و دامن خط A، برش ماهی، شورت، کفش درشت و گوشواره، گردنبند باریک فکر کنید. یا لباس های بلند، شلوارهای کمر بلند، دمپایی زنگوله ای و دامن های پولک دار.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: از مشکلات گوارشی تا افزایش وزن؛ ۱۱ تاثیر غم و غصه بر بدن

چی نباید پوشید

لباس‌ها و تاپ‌های گشاد و بی‌شکل، دامن‌های مدادی، جین و شلوارهای مخروطی نپوشید. از بند‌های اسپاگتی و رشته‌ای، آستین سه ربع، خطوط افقی روی شانه‌ها، خط کمر گشاد، و شانه‌های پددار خودداری کنید.

6. شکل بدن بیضی

اگر بدن شما بیضی شکل است، سینه شما بزرگتر از بقیه بدن شما خواهد بود. باسن باریک خواهید داشت و قسمت میانی پر به نظر می‎رسد. زنان با این فرم های بدنی قبل از هر جای دیگری در شکم خود وزن اضافه می کنند. کمر چندان مشخص نیست و در نهایت پهن ترین بخش بدن است. باسن صاف و پاها باریک است.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: دستور العمل نوشیدنی برای کاهش وزن: با این نوشیدنی در یک ماه ۱۵ کیلو وزن کم کنید!

چه چیزی را می پوشند

تاپ یا پیراهن های یقه مربعی، یقه هفت و یقه U بپوشید. همچنین می‌توانید برای لاغر کردن قسمت میانی بدن خود، تاپ، دامن و ژاکت‌های تاپ‌دار، راه‌راه‌های عمودی، تاپ‌های بلوم، تونیک بپوشید. همچنین لباس‌ها و تاپ‌های کمربند‌دار، ژاکت‌های یقه پهن، دامن‌های برش ماهی یا گشاد، شلوارهای باری نیز مناسب است. شلوار با جیب‌هایی در نزدیکی باسن، لباس‌ها یا تاپ‌های کمردار امپراتوری، لباس‌ها یا دامن‌هایی درست بالای زانو نیز فوق العاده است. چنین لباس هایی نشان دادن پاهایتان و ایجاد تناسب در شما مناسب است. از کفش‌های پاشنه بلند، گوشواره‌های بلند و باریک، و گردن‌بندهایی که تا جلوی بدنتان می‌افتند استفاده کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: علم توضیح می دهد: چه اتفاقی برای بدن رخ می‌دهد وقتی ورزش نمی‌کنید

چی نباید پوشید

از پوشیدن شلوار جین یا شلوار مخروطی، تاپ های گشاد، راه راه، شلوار و دامن های چین دار خودداری کنید. ژاکت های گشاد، تی شرت های تنگ، یقه بلند، یقه لاک پشت، ژاکت کش باف پشمی برای شما مناسب نیست. گوشواره و گردنبند درشت، کفش های نوک گرد، چکمه های سنگین نیز جذابیتی ندارد.

7. بدن الماسی شکل

اگر بدنی به شکل الماس دارید، باسن شما پهن و سینه شما باریک و در راستای شانه ها خواهد بود. قسمت میانی شما پر به نظر می رسد. شما تمایل به افزایش وزن در اطراف شکم دارید و کمر شما به خوبی مشخص نیست. در قسمت بالایی پاها وزن بیشتری دارید. بازوهای شما نیز باریک و خوش فرم هستند. ساق پاها به خوبی شکل گرفته اند و اتفاقاً بهترین ویژگی بدن شما ساق پاهای شما است.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۹ویژگی بدنی زنان که در ملاقات اول، مردان را بیشتر مجذوب می کند

چه چیزی را می پوشند

کلید خوب لباس پوشیدن ایجاد یک تعادل فوق العاده با سینه شما خواهد بود. این کار باعث می شود که کمر زیبا به نظر برسد. همچنین می توانید به دنبال لباس هایی باشید که دارای انحنا هستند. می توانید به سراغ شلوارها و دامن هایی بروید که لاغرتر به نظر برسید. از آنجایی که ساق پاهای سکسی دارید، سعی کنید آنها را به رخ بکشید. تاپ و لباس‌های کمربنددار، تاپ‌های آستین دار افتاده که اطراف باسن را بپوشانند، آستین‌های بال‌دار، شلوار جین تیره مناسب شماست. به تاپ‌های بی‌بند یا سرشانه، دامن‌های خط A و راست، شلوارهای برش چکمه و برش مستقیم، کت‌های شانه‌دار با ساختار مناسب هم نظری بی‌اندازید. و پیراهن، کمربندهای پهن، گوشواره ها و گردنبندهای درشت، کفش های پاشنه بلند و متوسط هم مناسب است.

چی نباید پوشید

از دامن مدادی یا شلوار جین مخروطی، طرح‌های درشت، تاپ‌های تزیین شده زیبا خود داری کنید. طرح‌های عمودی، روسری‌های ضخیم که دور گردن شما می‌نشینند، و چکمه‌های سنگین برای شما مناسب نیست.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: انتخاب لباس خواب ایده آل: توصیه ها و نکات مهم برای انتخاب لباس خواب

8. شکل بدن آب نبات چوبی

آره، این اسم شما را هم شگفت زده کرد! اما آیا می‌دانستید که آنجلینا جولی شکل بدن آب نبات چوبی دارد؟ شکل بدن آب نبات چوبی با سینه ای پر و گرد، کمر و باسن باریک، پاهای بلند و شانه های پهن مشخص می شود.

چه چیزی را می پوشند

لباس‌ها و تاپ‌هایی بپوشید که باسن و شانه‌های شما را برجسته تر می‌کند. یقه‌های هفت، شانه‌های بیرونی، یقه‌های قایقی، لباس با چاک‌ روی ران، پیراهن‌های مدادی، لباس‌های باریک و افتاده هم مناسب است. کت‌های شبه چرمی، تاپ‌های پپلوم، کت‌های کمربندی، شلوار، کفش پاشنه بلند، کفش پیاده روی نیز مناسب این نوع فرم بدن است.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۲ روش کاهش وزن بدون رژیم: با این روش ها به سرعت لاغر و خوش فرم شوید

چی نباید پوشید

دامن‌ها و تاپ‌های گشاد و جعبه ای، دامن های بلند، گردنبندهای درشت، شلوارهای کمر بلند، کت های زنگوله ای، ژاکت های سنگین نپوشید. لباس ها یا تاپ های امپراتوری، ژاکت های بولرو، و یقه لاک پشت اصلا جلوه زیبا ندارد.

اکنون که فرم بدن خود را پیدا کرده اید، یک سوال بی پاسخ مانده است.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: شخصیت شناسی از طریق زبان بدن: کدام زن، تلاش دارد چیزی را از شما پنهان کند؟

آیا شکل بدن تغییر می کند؟

شکل بدن زنان ممکن است بسته به سن، بارداری، عادات غذایی و سبک زندگی تغییر کند. ساختار اصلی استخوان ثابت می ماند، اما بارداری ممکن است خط سینه شما را بزرگتر یا باسن شما را پهن تر کند. به طور مشابه، یک رژیم غذایی و سبک زندگی ناسالم ممکن است منجر به چربی شکمی شود. و در نتیجه ظاهر گلابی یا ساعت شنی را به شکل بدنی صاف تغییر دهد. همچنین، تغذیه سالم و ورزش ممکن است باعث شود بدن سیبی شکل مانند مربع یا مستطیل به نظر برسد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *