جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

خیلی به سال نو نمانده است و شاید هر کدام شما در این روزها به دنبال خرید وسایل نو برای خانه‌تان هستید. ظرف هم یکی از مهم‌ترین وسایل خانه محسوب می‌شود که همه برای انتخاب آن وسواس دارند. حتما همه ما این ضرب المثل معروف را شنیده ایم که می گوید “تو همانی هستی که می خوری”. برای همین باید گفت ظروف غذاخوری که در آن غذا می خوریم نیز مهم است. مهم است که در چگونه ظرفی غذا می‌خورید، ظاهرش چگونه است و چگونه از آن‌ها مراقبت می شود. و مهمتر از همه نحوه استفاده از آن‌ها است. همه این عوامل باید در هنگام تصمیم گیری در مورد خرید ظروف برای استفاده روزمره در نظر گرفته شوند.

مطلب مرتبط: ترفندهای خانه تکانی آسان: ۱۰ ترفند سریع و آسان برای خانه تکانی!

پس باید گفت، اگر به فروشگاه نزدیک خانه خود می‌روید. تنها یک مشاهده دقیق ظروف کافی است تا به شما بگوید که تفاوت های زیاد و مهمی بین انواع مختلف ظروف وجود دارد. دیگر لازم نیست نگران این باشید که چه ظروفی برای استفاده روزمره بهترین هستند. زیرا در این مطلب یک راهنمای کوچک عالی برای شما ارائه شده که به شما در کشف ظروف غذاخوری عالی کمک می کند. بدون شک دانستن این تفاوت‌ها بسیار مهم است، اما باز هم، آن‌قدر جزئی است. که فردی که در مورد ظروف کم یا اصلاً نمی‌داند، می‌تواند به راحتی از آن‌ها چشم پوشی کند.

مطلب مرتبط: ۵ روش تزئینی قدیمی دکوراسیون خانه که باید چیزهایی جدید را جایگزین آن کرد!

از ظروف برای استفاده روزمره، ظروف چینی

ظروف چینی هرچند سنگین هستند اما بسیار بادوام می‌باشند. ست های ظروف چینی در برابر شکستگی مقاوم هستند. این بدان معناست که شستن آن‌ها با ماشین ظرفشویی یا هم با دست کاملا بی‌خطر است و به راحتی می‌توان آن‌ها را روی حرارت زیاد و برای مدت طولانی تری در اجاق های مایکروویو گرم کرد. این ظروف برای یک شام رسمی به دلیل سبک و ظرافت بسیار عالی اش کاربرد زیادی دارد. بسیاری ها ظروف چینی را فقط برای مواقع خاص استفاده می‌کنند.

مطلب مرتبط: تمیز کردن وسایل خانه با سرکه: این وسایل را هرگز با سرکه تمیز نکنید!

ظروف چینی استخوانی

این ظروف در مقایسه با ظروف چینی مقرون به صرفه تر هستند. اما اگر می خواهید به سراغ ظروفی با ظاهری زیبا و قوی بروید، نگاهی فراتر از ظروف چینی استخوانی داشته باشید. آن‌ها نه تنها به دلیل ساختار ضخیم و ظریف خود، بلکه برای دوام شگفت انگیزشان نیز شناخته شده اند. ظاهر سفید نیمه شفاف آن‌ها تقریباً برای هر محیطی و سفره‌ایی بسیار جذاب است. اگرچه ترجیح داده می شود از آن ها روزانه استفاده شود ولی ممکن است بیش از حد به نظر برسد. هرچند ظروف چینی استخوانی نیز بسیار بادوام و معمولاً برای شستن با ماشین ظرفشویی بی خطر هستند، با این حال بهتر است آن ها را با دست بشویید.

مطلب مرتبط: ترندهای رنگ ۲۰۲۲ که می توانید هنگام تزئین خانه خود از آنها استفاده کنید

از ظروف برای استفاده روزمره، ظروف سفالی

اخیراً در ترند سفره های مردم، ظروف سفالی رونق گرفته است. به این دلیل که طرح کلاسیک، قدیمی، خانگی و در عین حال جذابی ظاهری آن واقعا زیبا است. ست ظروف سفالی نیز بسیار مقرون به صرفه است. آن‌ها زیر مجموعه خانواده ظروف غذاخوری سرامیکی می‌باشند. یکی از دلایل مقرون به صرفه بودن آن‌ها همچنین متخلخل بودن ساخت آن‌ها نسبت به سایر انواع ظروف است. پس از ساخت، آن‌ها را با رنگ و لعاب ضد آب، آب بندی و تقویت می کنند. اگرچه برای مقاومت آن کار زیادی صورت می‌گیرد و کاملاً محکم هستند، اما کمتر از چینی می‌باشند. ظروف سفالی برای استفاده روزمره عالی است.

مطلب مرتبط: ترفندهای خانه‌داری: ۷ ترفند برای تمیز کردن حمام در کوتاه ترین زمان ممکن

ظروف ملامینه

ظروف ملامینه از رزین بسیار بادوام ساخته شده اند. ظاهر و بافت بیرونی آن‌ها ممکن شما را فریب دهد و فکر کنید که زیر خانواده سرامیک است. این ظروف گزینه خوبی برای مهمانی های خودمانی است. زیرا مهمانی ها رسمی نیست و مهمانان بچه های خود را نیز می آورند. هرچند ظروف ملامینه به اندازه چینی استخوانی بادوام نیست، اما در برابر شکستن یا خرد شدن کاملاً مقاوم هستند. بهترین چیز در مورد ظروف ملامینه این است که طرح ها، نقش ها و رنگ های متفاوتی دارد. به این ترتیب شما به راحتی می توانید مدل مورد نظر خود را پیدا کنید.

مطلب مرتبط: سازماندهی یک آشپزخانه کوچک: ۱۰ راه برای به حداکثر رساندن هر سانتی متر از فضا

ظروف روزانه: کدام مجموعه را انتخاب کنیم؟

ست های ظروف غذاخوری یا ست های ظروف با مدل‌های مختلف، مجموعه ها (تعداد قطعات) متفاوتی دارند که از مواد مختلفی تشکیل شده اند. در حالی که برخی از ظروف فقط مناسب بعضی مهمانی‌ها هستند. مثلا بعضی ظروف مناسب مهمانی شام است یا شاید مناسب صرف چای با یک دوست. بعضی ظروف نیز می‌تواند با موقعیت‌های غیررسمی مانند زمانی که در حیاط خلوت خود یک باربیکیو برگزار می‌کنید همخوانی داشته باشند.

از ظروف برای استفاده روزمره، ظروف برای یک شام رسمی در خانه

اگر یک خانواده یا یکی از دوستان خود را برای شام دعوت می کنید. اولویت پذیرایی شماست (تا جایی که به ظروف غذاخوری/ و ست پذیرایی مربوط می شود). موضوع این است که باید ظروف دارای ظرافت باشد. این اغلب زمانی امکان پذیر می شود که ظروف از رنگ سفید تشکیل شده باشند.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین روش برای مرتب سازی کمد لباس

ظروف برای یک شام معمولی

گاهی نیز شما برای شام مهمانی دارید که رسمی نیست بلکه فقط می خواهید با دوستان قدیمی خود معاشرت کنید. پیتزا بخورید، تلویزیون تماشا کنید، یا باربیکیو راه بیاندازید. ظروف برای چنین مواقعی می توانند دارای رنگ های روشن تر با طراحی های بزرگ و برجسته باشند. طراحی ها حتی می تواند خلاقانه نیز باشند.

ست ظروف معمولی

برای یک میز چیدمان معمولی، ست غذا خوری باید شامل موارد زیر باشد: یک بشقاب شام، یک بشقاب سالاد (که کوچکتر است). و یک بشقاب سوم که اگر غذای هندی سرو می شود یا غذا شامل پیش‌ غذا نیز است، باید اضافه شود. ظرف برای نان که با غذای اصلی میل شود. به غیر از آن، یک کاسه و یک فنجان نیز مورد نیاز است. توضیحات بالا نشان می‌دهد، در صورتی که سومین بشقاب اضافی در ست ظرف اصلی گنجانده نشده باشد. یک ست ظرف 16 تکه ظروف غذاخوری، حداکثر می تواند از چهار نفر پذیرایی کند. بدیهی است که می‌تواند در رابطه با شرایط مختلف، انواع وعده‌های غذایی و سطح رسمی بودن فرد با مهمانان متفاوت باشد.

مطلب مرتبط: طراحی اتاق خواب مدرن: ۱۰ بهترین نکات کلیدی در دکوراسیون اتاق خواب

مراقبت از ظروف شما

می‌توان راهنمای جداگانه‌ای در مورد مراقبت از ظروف غذاخوری نوشت، اما قوانین بسیار مهمی وجود دارد که باید رعایت شوند. این نکات برای اطمینان از مراقبت ظروف شما در مقابل فرسودگی و محو طرح آن یا هم خرد شدنش کافی است. باید این عادت را پیدا کنید که همیشه دستورالعمل هایی را که روی جعبه های ظروف غذاخوری نوشته شده را بخوانید. در این دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده، به صراحت اشاره شده است که آیا محصول آن‌ها برای ماشین ظرفشویی مناسب است یا خیر.

همانطور که در بالا ذکر شد، ظروف چینی استخوانی معمولاً برای ماشین ظرفشویی بی خطر هستند، اما ممکن است یک استثنا وجود داشته باشد. بنابراین نباید تعمیم داد. برخی از ظروف دارای مقداری فلز در مواد خود هستند که آن‌ها را برای اجاق مایکروویو ناایمن می کند. همیشه ظروف را در دو کمد جداگانه نگهداری کنید. یکی برای ظروفی که برای استفاده روزانه و مناسبت های معمولی است و دیگری برای ظروف نسبتاً ظریف. در صورتی که به صورت عمودی روی هم انباشته شده باشند. برای محافظت از آن‌ها در برابر خراشیدگی و فرسودگی از قطعات مقوای نرم یا نمد در بین هر قطعه استفاده کنید. امیدوارم اکنون ایده ای در مورد بهترین ظروف برای استفاده روزمره داشته باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان