جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

سیر یکی از اجزای اصلی سفره هفت سین است. شاید بدلیل خواص سرشار این سبزی ریشه ای، از گذشته های دور در سفره هت سین قرار گرفته است تا سلامتی را در تمام طول سال برای اعضای خانواده به ارمغان آورد. امروز سیر در بسیاری از غذاها کاربرد دارد و طعم خاصی به غذاها می بخشد. همه از فواید سرشار سیر آگاهی داریم، اما شاید از 7 بهترین فواید ویژه سیر، چندان با خبر نباشیم. با خبرنامه همراه باشید تا این فواید مورد بررسی قرار گیرد.

سیر در نگاه کلی

سیر یک غذای محبوب است که در رسپی اکثر غذاهای دنیا حضور دارد. این سبزی فواید بسیاری برای سلامتی دارد. فواید سیر از زمان های قدیم شناخته شده و مورد استفاده قرار می گرفته است. حتی در زمان های قدیم به عنوان یک نوشدارو شناخته می شد.

فواید سیر ناشی از بسیاری از مواد فعال موجود در آن است، از جمله ترکیبات گوگرد فرار آلیین و آلیسین. سیر همچنین حاوی آنتی اکسیدان، فلاونوئید، مواد معدنی و پروتئین است.

برای حفظ تمام فواید سیر که به نظر می‌رسد دارای عملکردهای درمانی بسیار متنوعی بر سلامت عمومی است، مصرف آن به صورت خام و ریز خرد شده توصیه می‌شود. سیر خام و ریز شده حاوی تمام مواد موثره به ویژه آلیسین است که به مقدار زیاد وجود دارد.

سیر با پخته شدن، برخی از فواید خود را از دست می دهد. تخمین زده می شود که سه برابر سیر پخته شده، باید مصرف شود تا از مزایای سیر خام بهره مند گردیم. بسیاری از افراد سیر خام را نمی توانند به خوبی هضم کنند، اما می توان آن را چند دقیقه قبل از پایان پخت به غذاهای داغ اضافه کرد تا بیشتر فواید آن حفظ شود.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی ترکیب شیر و سیر: اثرات معجزه آسا در کاهش وزن و سلامتی

7 فایده ویژه سیر که آن را به داروی معجزه گر تبدیل کرده است

7 مزیت ویژه سیر که با مصرف منظم آن خواص تقویت کننده سلامتی دارد، عبارتند از:

از فواید سیر آنتی اکسیدان قوی

سیر منبع قوی آنتی اکسیدان است که به افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی بدن کمک می کند. سیر سیاه دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی بیشتری است. برای به حداکثر رساندن محتوای آنتی اکسیدانی سیر سفید، بهتر است آن را خام مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: منابع غذایی سرشار از آنتی اکسیدان: چرا آنتی اکسیدان ها برای سلامتی مهم هستند

کمک به هضم غذا

برخلاف تصور رایج، سیر کمک کننده خوبی برای هضم غذا است. فواید گوارشی سیر به حفظ عملکرد کبد و همچنین به حفظ تعادل فلور روده کمک می کند. برای افرادی که در هضم سیر سفید مشکل دارند، سیر سیاه ممکن است ترجیح داده شود، زیرا قابل هضم تر است.

مطلب مرتبط: علم توضیح می دهد: وقتی هر روز سیر می‌خورید چه اتفاقی می‌افتد

از فواید سیر تقویت ایمنی

سیر دفاع طبیعی و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. سیر به مقاومت بدن در برابر میکروارگانیسم های مضر کمک می کند که خود کمک بزرگی به سیستم ایمنی بدن است. فواید سیر همچنین عملکرد صحیح سیستم تنفسی را تضمین می کند.

بیشتر بخوانید: تقویت سیستم ایمنی بدن: چه خوراکی ها را باید خورد؟

دوستدار قلب

سیر به محافظت از سلامت عروق و همچنین سلامت قلب کمک می کند. گردش خون خوب در مویرگ ها را تضمین می کند. سطح هموسیستئین طبیعی را حفظ می کند و سلامت قلب را بهبود می بخشد.

مطلب مرتبط: ۳ مخلوط سیر و لیمو که برای بهبود سلامت قلب و باز شدن رگ ها عالی هستند

از فواید سیر متعادل کردن کلسترول

سیر به حفظ سطح طبیعی کلسترول و حفظ سطح طبیعی چربی خون کمک می کند.مقاومت در برابر استرس را افزایش می دهد. همچنین به افزایش مقاومت بدن در برابر استرس موقت کمک می کند. اثر تضعیف کننده دارد. سیر تاثیر مثبتی بر متابولیسم قند بدن دارد. به تعادل قند خون کمک می کند و حساسیت بدن به انسولین را افزایش می دهد. با اثر متعادل کننده قند خون، اشتها را سرکوب می کند و از بحران گرسنگی جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: کنترل سطح کلسترول: ۴ بهترین راه برای حفظ سلامت عروق

سیر سیاه چیست؟

سیر سیاه یک نوع سیر نیست، بلکه یک فرآیند تخمیر است که سیر را اکسید کرده و به آن رنگ سیاه می دهد. این فرآیند اختراعی ژاپنی ها، باعث می شود تا مواد فعال موجود در سیر سفید افزایش یابد و در عین حال موادی که وجود ندارند را سنتز کند. از سوی دیگر، آلیسین که ماده فعال اصلی سیر سفید است و به آن طعم و بو می دهد، به s-alyl-cysteine ​​تبدیل می شود که به سیر سیاه تخمیر شده طعم ملایم و شیرین تری می دهد.

خواص سیر سفید و سیر سیاه بیشتر شبیه هم است. تنها سیر سفید در برابر میکروارگانیسم های مضر موثرتر شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی سیر سیاه و نحوه مصرف آن!

چه مقدار سیر باید در روز مصرف شود؟

برای بهره مندی از فواید سیر بر سیستم قلبی عروقی، تخمین زده می شود که روزانه 1 تا 2 حبه سیر تازه یا به طور متوسط ​​6 گرم سیر مصرف شود. مصرف حدود 4 حبه یا حدود 16 گرم سیر تازه در روز برای بهره مندی از فواید سیر بر مجاری تنفسی و دفاع طبیعی ضروری است.

سیر را می توان به عنوان مکمل غذایی نیز به روش های مختلف مصرف کرد. می توان آن را در کپسول، سیر سیاه تخمیر شده، عصاره یا حتی به شکل روغن سیر یافت. هر مکمل غذایی حاوی دوزهای مناسب غلظت سیر است.

بیشتر بخوانید: عوارض جانبی سیر: در مصرف سیر مراقب باشید!

سیر را نمی توان در بیماری پورفیریا، که یک بیماری متابولیسم خون بسیار نادر است، مصرف کرد. با توجه به اثراتی که بر گردش خون دارد، توصیه می شود قبل و بعد از عمل، سیر به مقدار زیاد مصرف نشود. حدود 4 گرم در روز، یعنی یک حبه سیر، در صورت مصرف معمولی، خطری ندارد.

بیشتر بخوانید: نحوه صحیح نگهداری طولانی سیر برای حفظ طعم و تازگی آن

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان