روغن هویج برای رشد موهای نازک: با این راهکار عالی موهای پرپشتی داشته باشید

توسطفرشته فرهنگ

اسفند ۲۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اسفند ۲۱, ۱۴۰۰ ,
روغن هویج برای رشد موهای نازک

وقتی به هویج فکر می‌کنید، به احتمال زیاد اضافه کردن آن به سالاد یا استفاده برای یک میان وعده یادتان می‌آید. اما کل سبزیجات از ریشه آن مانند همین هویچ گرفته تا دانه ها – فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد. در واقع، آیا تا به حال به استفاده از هویج در روتین موهای خود فکر کرده‌اید؟ علاوه بر بهبود سلامت چشم و کاهش کلسترول. هویج همچنین کلید تولید روغن هویج است که به تقویت، مرطوب کردن و تحریک فولیکول های مو کمک می‌کند. پس آیا روغن هویج راز رشد مو است؟ در این مطلب، به استفاده از روغن هویچ برای رشد موهای نازک پرداخته ایم. شما با این راهکار عالی می توانید موهای سالم و پرپشتی داشته باشید.

روغن هویج برای رشد موها 

  • یک ماده مغذی و محافظ
  • فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند، از ریزش مو جلوگیری می‌کند، فیبرهای مو را تقویت می‌کند و مو و پوست سر را هیدراته می‌کند.
  • افرادی که موهای نازک دارند. و هر کسی که به دنبال تقویت، نرمی و محافظت از موهای خود است.
  • باید فقط یک تا دو بار در هفته از روغن هویچ استفاده شود.
  • به خوبی با روغن‌های هسته انگور یا نارگیل سازگار است.
  • هیچ ترکیب شناخته شده ای وجود ندارد که با آن تداخل داشته باشد.

مطلب مرتبط: ۱۰ شیک ترین موهای مشکی با هایلایت که می‌توانید برای سال نو استفاده کنید

روغن هویج 

روغن هویج از خرد کردن ریشه‌ها یا دانه‌های هویج و غوطه ور کردن آن‌ها در روغن حامل (مانند زیتون یا نارگیل) به دست می‌آید. از آن بیشتر در آفریقا، غرب آسیا و اروپا به عنوان روغن خوراکی یا دارویی استفاده می شود. این ماده دارای خواص بیولوژیکی ضد میکروب و کاهش دهنده فشار خون است که همگی برای پوست سر عالی هستند. به عبارت دیگر، روغن هویج هر گونه باکتری را از بین می‌برد. که می تواند باعث شوره سر شود یا رشد مو را مختل کند. و به قوی تر شدن موهای شما کمک کند.

مطلب مرتبط: ۶ ماده خوراکی که مو و ناخن را تقویت می کنند

وقتی روغن هویج استفاده می‌شود، خواص بازسازی‌کننده‌ای دارد که به تقویت گردش خون کمک می‌کند. که کوتیکول مو را می‌بندد و فیبر مو را تقویت می‌کند. همین خواص گردش خون می تواند به جلوگیری از ریزش مو، حفظ سلامت مو و همچنین رشد مو کمک کند. ویتامین‌های آن (A، B، C و E و همچنین فسفر و منیزیم) در روغن هویچ وجود دارد. که ممکن اثر محافظتی در برابر آسیب‌های فضای باز مانند اشعه ماوراء بنفش و آلودگی محیطی نیز داشته باشند.

فواید روغن هویج برای مو

روغن هویج فواید زیادی برای مو و پوست سر شما دارد. رشد مو را تقویت می کند، از ریزش مو و ایجاد دو شاخه شدن انتهای مو جلوگیری می‌کند. و شوره سر و خشکی پوست سر را از بین می برد. بهتر از آن همه این ها، سطح رطوبت مو و پوست سر را نیز حفظ می کند.

مطلب مرتبط: معجون تقویت کننده رشد مو؛ تنها با دو ماده ساده، سلامت موهای تان را بهبود بدهید

به رشد مو کمک می کند

روغن هویج می تواند با تحریک سیستم فولیکول های مو به رشد سریع و ضخیم تر مو کمک کند. با شکستگی و دو شاخه شدن کمتر موها، آن ها قوی‌تر شده و دوباره شروع به رشد می‌کنند.

روغن هویج برای رشد موهای نازک، از ریزش مو و دو شاخه شدن موها جلوگیری می‌کند

روغن هویج با تقویت گردش خون، کوتیکول مو را می‌بندد و فیبر مو را تقویت می‌کند. که از ریزش مو و شکاف موها جلوگیری می‌کند.

سطح رطوبت مو و پوست سر را حفظ می کند

نرم کردن مو با روغن هویج می تواند بافت آن را بهبود بخشد و به براق تر، صاف تر و نرم تر شدن آن کمک کند.

روغن هویج برای رشد موهای نازک، شوره سر و خشکی پوست سر را از بین می برد

از آنجایی که روغن هویج دارای خواص ضد باکتریایی زیادی است. می تواند به محافظت در برابر انواع باکتری ها و قارچ ها (مانند آنهایی که باعث شوره سر می شوند) کمک کند. استفاده از روغن های طبیعی روی پوست سر می تواند تولید روغن یا سبوم بدن شما را تحریک کند.

مطلب مرتبط: ۷ مهمترین علل سفید شدن موها در سنین جوانی و راه‌های درمان آن

روغن هویج برای هر کسی که به دنبال تقویت، نرمی و محافظت از موهای خود است، عالی است. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که روغن هویج نباید برای همه انواع مو استفاده شود. روغن هویج می‌تواند رنگ‌های موی روشن (مانند نقره‌ای و بلوند) را خراب کند. حتی می تواند پوست سر را نیز تغییر رنگ می‌دهد. هرکسی که به بیماری‌های مزمن پوست سر مبتلا است. باید هنگام استفاده از هر نوع روغن یا محصول طبیعی گیاهی، اول با پزشک خود صحبت کند. همچنین هرکسی که به روغن هویج حساسیت دارد، نباید از آن استفاده کند. برای اطمینان از این که آلرژی ندارید، یک پچ تست انجام دهید تا ببینید آیا آلرژی وجود دارد یا خیر.

مطلب مرتبط: ۱۶ راهکار و ماده غذایی بسیار موثر برای درمان زود انزالی در مردان

روش استفاده از روغن هویج برای مو

اگر به دنبال تقویت و رشد موهای خود از آسیب گرما، یا کمک به کاهش شوره سر یا خشکی پوست سر هستید. باید روغن هویج را به روتین خود اضافه کنید. می‌توانید آن را در روغن ها، کرم ها، نرم کننده ها و ماسک های مو به عنوان یک عامل مرطوب کننده پیدا کنید. اما باید از آن حداکثر یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. همچنین باید گفت، بسیاری از محصولات روغن هویج در فروشگاه برای استفاده هنگام شستشوی مو یا به عنوان آبکشی ساخته می‌شوند. راه‌های زیادی برای استفاده از روغن هویج وجود دارد. روغن هویچ می توانید به عنوان ماسک مو، آبکشی یا نرم کننده مو پیدا کنید. فقط 3 تا 4 قطره اسانس هویج را در 2 تا 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل (یا روغن حامل دیگر مانند دانه انگور) رقیق کنید. و روی پوست سر خود ماساژ دهید. امیدوارم امتحان کنید و به نتیجه مطلوب خود برسید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *