نیازهای مردان در زندگی زناشویی: ۹ چیزی که یک مرد از همسرش می خواهد

توسطنگار ستوده

اسفند ۱۸, ۱۴۰۰ به روز رسانی : فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ,
نیازهای مردان در زندگی زناشویی تغییر زندگی جنسی چرا مردان عاشق زنان سن بالا می‌شوند

ازدواج های موفق و شاد نیازمند درک و از خودگذشتگی است. از خودگذشتگی نقطه مقابل خودخواهی است. اگر فداکار باشید، کمتر به خود و بیشتر به دیگران فکر می کنید. اما متأسفانه، از خودگذشتگی اغلب در روابط نادیده گرفته می شود. به علاوه مردم اغلب فکر می کنند که جستجوی خوشبختی در ذات خود خودخواهانه است. این طرز فکر درست نیست. دنبال کردن خوشبختی در زندگی مشترک خودخواهانه نیست. ما به سمت کسانی کشیده می شویم که فداکارانه خود را می بخشند. کسانی که آشکارا و سخاوتمندانه عشق می ورزند.

نکته مهم این است که زمانی ما به موفقیت و شادی در زندگی مشترک دست می یابیم که به درک متقابل از نیازهای اساسی مان برسیم. در این مطلب از سری مطالب زناشویی خبرنامه، ما به نیازهای مردان در زندگی زناشویی پرداخته ایم. همسر شما ممکن است این نیازها را از شما به صورت مستقیم نخواهد. اما این وظیفه شما است که نیازهای اساسی او را درک کنید و به آن ها پاسخ دهید. با درک این نیازها، زندگی موفق تر و شادتری خواهید داشت.

۹ نیاز مردان در زندگی زناشویی

۱. رابطه جنسی

رابطه جنسی یکی از نیازهای اساسی مردان است. برای مردان هیچ چیزی بالاتر از رابطه جنسی خوشایند نیست. آن ها همواره به دنبال این نیاز و خواسته اساسی شان هستند. به هیمن علت، رابطه جنسی جز جدایی ناپذیر زندگی مشترک است. زنان باید این مساله را به خوبی درک کنند و به آن احترام بگذارند. با وجود سبک زندگی امروزی و مشغله ها و استرس های فراوان، مردان دوست دارند همسرشان به این نیاز او توجه کند. به باور بسیاری از روانشناسان أمور زناشویی، داشتن رابطه منظم می تواند باعث شادی و رضایت بیشتر در زندگی مشترک شود. البته یک نکته مهم این است که باید وضعیت روحی و جسمی زنان هم در نظر گرفته شود. به علاوه نباید در رابطه جنسی هم افراط صورت بگیرد. هر چیزی در حد نرمال و طبیعی آن مفید است.

بیشتر بخوانید: فواید رابطه جنسی سالم: وقتی رابطه جنسی سالم متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

۲.نیازهای مردان در زندگی زناشویی، ارتباط قویی

شوهر شما در رابطه زناشویی به ارتباط قوی نیاز دارد. تحقیقات نشان داده است که کیفیت رابطه شما با کیفیت مهارت های ارتباطی شما ارتباط مستقیم دارد. امروزه در زندگی مشترک، یکی از مسائل کلیدی ارتباط است. اما واقعیت این است که مردان و زنان اغلب به طور متفاوتی با هم ارتباط برقرار می کنند. با این وجود، همسر شما انتظار دارد که با شما ارتباط قوی داشته باشد. در این ارتباط او درک شود. گاهی اوقات، زمانی که شوهر، نیاز خاصی دارد. ممکن است نداند چگونه آن نیاز را بیان کند یا در پرسیدن تردید کند، زیرا از تنشی که گفتگو ایجاد می کند می ترسد. بنابراین وقتی در مورد اعمال یا رفتار او سردرگم هستید. از این که مستقیماً از او بپرسید چه اتفاقی می‌افتد و به چه چیزی نیاز دارد، نترسید. اغلب مردان به دنبال زنانی هستند که با آن ها ارتباط مستقیم داشته باشند. بدون مشاجره و جنگ و دعوا.

بیشتر بخوانید: اشتباهات مردان در رابطه زناشویی: ۵ اشتباه که سبب سردی روابط زناشویی می شود

۳.توجه

مردها ترجیح می دهند احساس بی مهری کنند تا بی کفایتی و بی احترامی. شوهران باید بدانند که همسران شان هم به طور خصوصی و هم در ملاء عام به آن ها احترام می گذارند. مردان زمانی که بدانند همسرانشان به آن ها اعتماد دارند. آن ها را تحسین می کنند و به آن ها توجه دارند، رشد می کنند و شکوفا تر می شوند. از این رو، مردها همواره به دنبال توجه همسرشان هستند. آن ها از این که همسرشان به کارها وتلاش های او اهمیت می دهد و توجه می کند، إحساس غرور می کنند.

بیشتر بخوانید: اشتباهات زنان در رابطه زناشویی: ۶ اشتباه که روابط زناشویی را با خطر مواجه می کند

۴.درک

زندگی مشترک سرشار از مشغله ها و دغدغه ها است. به همین خاطر زوج ها مدام دچار حواس پرتی می شوند. نه تنها حواس پرتی در خارج از خانه مانند کار وجود دارد. بلکه عواملی مانند فناوری در خانه نیز وجود دارد که می تواند شما را از همسرتان دور کند. در پایان یک روز طولانی، بسیاری از ما به خانه می آییم. هر کاری که می توانیم انجام می دهیم تا همه چیز را تنظیم کنیم. در حالی که ممکن است روز شما خسته کننده و طاقت فرسا بوده باشد.

زیرا این مهم است که یک زن زمانی را به گوش دادن به صحبت های همسرش اختصاص دهد. او می‌خواهد شما حرف های او را بشنوید و احساسات و نگرانی های او را درک کنید. به‌ویژه زمانی که در زندگی شخصی یا حرفه‌ای‌اش اتفاقی می‌افتد. وقتی این کار را می کنید، او احساس می کند برایش ارزش قائل هستند.اما اگر شما به او اهمیت ندهید و شرایط او را درک نکنید، إحساس ناامیدی و بی ارزشی به او دست می دهد.

بیشتر بخوانید: ۷ بهترین راه برای ایجاد شادی بیشتر در روابط زناشویی

۵.نیازهای مردان در زندگی زناشویی، زمان کافی

داشتن زمان کافی با همسر، کارآسانی نیست. به ویژه زمانی که هر دو نفر شاغل باشید یا بچه داشته باشید. با وجود مشغله و بچه داری، همسر شما می خواهد زمان هایی را برای هم اختصاص دهید. او از شما می خواهد که زمان کافی برای او بگذارید. با او حرف بزنید. به حرف هایش گوش دهید و به یاد روزهای اول ازدواج تان با هم عاشقانه هایی داشته باشید. بنابراین مهم نیست که چقدر در شلوغی زندگی گرفتار شده اید. شما و همسرتان به آن زمان تنها با هم نیاز دارید تا رابطه تان مستحکم تر شود.

بیشتر بخوانید: ۵ مرد که زنان نباید با آن ها وارد رابطه شوند

۶.محبت فیزیکی

همسرتان از شما محبت و لمس فیزیکی بیشتری می خواهد. البته هدف صرفا رابطه جنسی نیست. بلکه هنگام تماشای یک برنامه یا فیلم، او دوست دارد شما او را در آغوش بگیرید. یا دست های او را لمس کنید و در دست بگیرید. صبح ها وقتی از خانه می رود، او را ببوسید. شب ها وقتی به رخت خواب می روید، صورت او را برای دقایقی لمس کنید و حرف های محبت آمیز بزنید. بنابراین محبت های فیزیکی را جدی بگیرید. قطعا باعث شادی بیشتر در زندگی تان می شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ویژگی زنان خطرناک برای ازدواج و دوستی که اصلا نباید نزدیکشان شوید

۷.نیازهای مردان در زندگی زناشویی، کمک

مردان زیادی هستند که مسئولیت بسیاری از مسائل زندگی و خانواده را به عهده دارند. با این وجود، شوهرتان از شما می‌خواهد که در خانه البته بدون این که مستقیم بخواهد، به او کمک کنید. اگر شوهر شما مسئول پخت و پز و نظافت است، برای انجام کارهای روزمره به او کمک کنید. اگر او در خانه به درس و أمور بچه ها رسیدگی می کند، او انتظار دارد که شما هم مشارکت کنید. چرا که شما زندگی مشترک تشکیل داده اید. بنابراین در همه چیز باید با هم مشارکت کنید و به یک دیگر کمک کنید.

بیشتر بخوانید:  ۶ مهمترین راهکارهای موثر برای داشتن یک زندگی شاد و سالم

.حمایت

همسر شما می خواهد که تو در کنارش باشی. راهی پیدا کنید تا به شریک زندگی خود بفهمانید که همواره در کنار او هستید. شما وفاداری خود را با دفاع از همسرتان در زمانی که احساس می کند دنیا علیه اوست نشان دهید. به او بفهمانید که از چیزی که به آن علاقه دارد، حمایت می کنید. به او نشان دهید که برای آنچه او ارزش قائل است، ارزش قائل هستید. این حمایت گری شما، حس کار تیمی، امنیت و صمیمیت را در رابطه شما می افزاید. رابطه شما را قوی تر و شادتر می کند.

بیشتر بخوانید: نشانه های مرد عاشق: ۲۴ روش که چطور بفهمم دوستم دارد

۹.نیازهای مردان در زندگی زناشویی، تایید

تأیید کلامی در هر زندگی مشترکی مهم است. به ویژه برای کسانی که کلمات تأییدی را به زبان عشق بیان می کنند. برخی از افراد احساس می کنند که کلمات وزن بیشتری نسبت به عمل دارند. اگر شوهر شما یکی از این افراد است. ترجیح می دهد، به صورت کلامی او را تایید کنید. عشق تان را با کلام به او بیان کنید. ممکن است فکر کنید شوهرتان از قبل می‌داند که شما فکر می‌کنید او خاص‌ترین فرد دنیاست. اما با این وجود او هم می‌خواهد این را از شما بارها بشنود. به یاد داشته باشید، واقعا قدرت در کلمات وجود دارد. اگر شوهرتان را تایید نمی کنید، ممکن است احساس کند که او برای شما دیگر مهم نیست. در واقع تصدیق شفاهی به شوهرتان اجازه می دهد بداند که او هنوز هم ارزشمند است و شما عاشقانه دوستش دارید.

بیشتر بخوانید: ویژگی های یک همسر خوب از نگاه مردان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا: 16

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *