جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
1
(1)

çهیچ چیز بدتر از این نیست که یک لباس یا لباس زیر گران قیمت بخرید. یک بار آن را بپوشید، در ماشین لباسشویی بگذارید و پاره پاره یا نخ کش بیرون بیاورید. حتی ممکن است از ترس خراب شدن لباس های ابریشمی یا شستن سوتین اجتناب کرده باشید. خوشبختانه، تنها گزینه های لباسشویی محدود به شستن آن ها با ماشین لباسشویی و خشک کردن آن نیست. ترفند شست و شوی لباس و شستن لباس‌هایتان با دست راهی عالی برای نگهداری لباس‌هایتان، صرفه‌جویی در مصرف آب و صرفه‌جویی در هزینه خشک‌شویی است.

چرا لباس های خود را با دست بشویید؟

شستن لباس‌ها می‌تواند به ماندگاری طولانی‌تر آن ها کمک کند. در حالی که ماشین لباسشویی و خشک کن معجزه های مدرنی هستند که به صرفه جویی زمان کمک می‌کند. اما همیشه هم برای لباس ها بهترین نیستند.

مطلب مرتبط: ۶ ترفند شستن لباس و پرده های توری که واقعا تمیز و عالی می‌شوند

نکات برای شستن لباس ها

غلت خوردن ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن می‌تواند باعث شود برخی از اقلام شکل خود را از دست بدهند یا به هم گره بخورند. گرمای درون ماشین می‌تواند پارچه‌های ظریف را از بین ببرد. اگر برای یک مراسم به لباس یا لباس خاصی نیاز دارید اما نمی‌خواهید بعد از پوشیدن آن، در ماشین لباس شویی بیاندازید یا آب زیادی در ماشین لباس شویی هدر دهید. شستن لباس‌هایتان با دست بسیار عالی است. شستن با دست همچنین می تواند به شما کمک کند تا لکه های سرسخت را از لباس ها پاک کنید بدون این که آن ها خراب شود.

تقریبا هر چیزی را می ‌توانید با دست بشویید. اما لوازم ظریف خود از جمله سوتین و لباس‌های زیر، مایو، لباس توری و لباس‌های پشمی را با دست بشویید. اما همیشه اطمینان حاصل کنید تا برچسب راهنمای شستشوی روی لباس‌های خود را از نزدیک بخوانید تا به درستی آن‌ها را تمیز کنید. در حالی که شستن لباس با دست ها از نظر تئوری ساده به نظر می رسد. ولی راه های زیادی برای آسیب رساندن به لباس های مورد علاقه شما وجود دارد. در این مطلب راهنمای گام به گام آسان در مورد نحوه صحیح شستشوی دستی و کمک به نگهداری لباس هایتان آورده شده است.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین روش برای مرتب سازی کمد لباس

ترفند شست و شوی لباس، مرحله اول: لکه های لباس را قبل از شستن از بین ببرید

اگر لباس های شما لکه دارد، قبل از شستن آن ها را پاک کنید. شما می‌توانید از لکه‌برهای معمولی یا پاک کننده‌های لک استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که لکه بر مناسب برای جنس لباس خود انتخاب کنید. اگرچه ممکن است پاک کردن لکه وسوسه انگیز باشد، اما اجازه دهید پاک کننده و شوینده کار خود را برای به حداقل رساندن لکه‌ها انجام دهند.

مرحله دوم: آب و مواد شوینده را اضافه کنید

تشت یا سینک ظرفشویی خود را با آب با دمای اتاق پر کنید و مواد شوینده را به آن اضافه کنید. سپس آن را با دست مخلوط کنید تا مواد شوینده در آب حل شود. وقتی سینک پر شد، آب را ببندید و لباس ها را درون آن خیس کنید.

مطلب مرتبط: ترفندهای خانه تکانی آسان: ۱۰ ترفند سریع و آسان برای خانه تکانی!

ترفند شست و شوی لباس، مرحله سوم: شستشو

لباس‌های خود را داخل تشت لباسشویی قرار دهید. و با دستان خود یا با یک چوب لباس ها را حرکت دهید تا آب و مواد شوینده همه لباس ها را خیس کند. باز هم با لباس های خود خیلی خشن رفتار نکنید. اجازه ندهید لباس‌هایتان بیش از سی دقیقه خیس بخورد، مخصوصا لباس‌های ابریشمی چون شروع به جمع شدن می‌کنند.

مرحله چهارم: آبکشی کنید

اشتباه رایجی که مردم مرتکب می شوند. این است که از شیر آب برای آبکشی لباس های خود استفاده می کنند. در حالی که این کار برای لباس‌های شما مضر است. زیرا آب جاری باعث می شود پارچه کشیده شود. در عوض، لباس‌هایتان را در یک آبکش قرار دهید. تنظیم آب‌پاش را روی شیر آب خود باز کنید و آب سرد را از طریق آبکش روی لباس ها اسپری کنید.

مطلب مرتبط: تمیز کردن وسایل خانه با سرکه: این وسایل را هرگز با سرکه تمیز نکنید!

ترفند شست و شوی لباس، مرحله پنجم: خشک کنید

“شلوارهایتان را پیچ و تاب ندهید” فقط یک عبارت نیست، هرگز نباید لباس خود را بچرخانید تا آب اضافی آن خارج شود. زیرا باعث می‌شود پارچه شکل خود را از دست بدهد و به آن آسیب برساند. بعد از صرف تمام این مدت برای شستن لباس‌هایتان، حالا با فشار دادن لباس‌ها آن‌ها را خراب نکنید تا خشک شوند. درعوض، لباس را به آرامی فشار داده و روی حوله قرار دهید تا خشک شود و آب اضافی آن برود.

شما باید همیشه لباس خود را صاف دراز کنید تا خشک شود. آن ها را آویزان نکنید و در خشک کن قرار ندهید زیرا شکل خود را از دست می دهند یا آسیب می بینند. با این حال، می توانید آن ها را برای خشک شدن سریعتر روی قفسه خشک کن قرار دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان