موهای درخشان و ابریشمی: با این ۶ مرحله موهای تان درخشان و ابریشمی می شود 

توسطفرشته فرهنگ

اسفند ۱۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اسفند ۱۶, ۱۴۰۰ ,
موهای درخشان و ابریشمی

در این که موهای زیبا و براق، موهای سالم هستند، هیچ شکی در آن نیست. اما این که متاسفانه، موها روزانه در معرض تاثیرات مضر متعدد قرار می‌گیرد نیز در آن هیچ شکی نیست. با این حال می‌شود با مراجعه به آرایشگاه آن را به صورت موقت ترمیم کرد و جذابیت مو را برگرداند. شاید به نظر شما مراقبت از مو در خانه ممکن است کمی پیچیده تر باشد. با این حال راه های زیادی وجود دارد که از موهای خود در خانه مراقبت کنید. داشتن موهای درخشان و ابریشمی یکی از آرزوهای همه ما است. بنابراین در این جا به ۶ مرحله اشاره می شود. با استفاده از این مراحل به سادگی می توانید موهای درخشان و ابریشمی داشته باشید.

۱.یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

دختران اغلب از رژیم‌های غذایی محدود پیروی می‌کنند، زیرا سعی می‌کنند به فرم بدنی دلخواه برسند و از شر وزن اضافه خلاص شوند. در نتیجه موهای آن ها خشک و کدر می شوند. جای تعجب نیست. ما باید موها را مانند بقیه بدنمان تغذیه کنیم. هدف اکثر رژیم ها محدود کردن مصرف چربی است که همچنین تاثیر منفی روی موها نیز دارد. چربی ها در وهله اول با آبرسانی به موها و تامین مواد مغذی در طول زمان، وظیفه براق شدن موها را بر عهده دارند.

بنابراین، کمبود چربی، مو را از مواد مغذی مناسب محروم می کند که منجر به شکستن مو یا حتی ریزش مو می شود. به جای پرهیز از مصرف چربی، بهتر است توجه داشته باشید تا از چربی های اشباع در وعده های غذایی روزانه خود استفاده کنید. برای این مورد انتخاب های خوب شامل آووکادو، سالمون، روغن سالاد و سایر محصولات حاوی امگا 3 و ویتامین E می‌شود. در فصل بهار، مصرف مکمل های حاوی ویتامین ها و مواد معدنی فوق نیز تمرین خوبی تا موی خود را تقویت کنید.

مطلب مرتبط: ۲۳ بهترین مدل مو دخترانه که می‌توانید برای سال جدید انتخاب کنید

۲. موهای درخشان و ابریشمی، روغن های مو را فراموش نکنید

روغن های طبیعی پوست سر، موها را چرب و مرتب نشان می دهد. از طرف دیگر، آن ها یک عملکرد محافظتی انجام می دهند، بنابراین نیازی به خلاص شدن از شر آن نیست. علاوه بر این، برخی از مدل‌های مو با موهای چرب بهتر دیده می‌شوند. روغن های طبیعی مانند یک لایه محافظ عمل می کنند و کوتیکول مو را صاف کرده و درخشندگی مو را افزایش می‌دهند. بنابراین، اگر موهای براق با مدل موی زیبا می خواهید، از روغن مو استفاده کنید و نیاز به هیچ محصول دیگری برای حالت دادن مو ندارید.

روغن مو نه تنها موهای شما را درخشان تر می کند، بلکه سلامت موهای شما را نیز بهبود می بخشد. فراموش نکنید که از شامپوی شفاف کننده برای از بین بردن چربی های طبیعی همراه با روغن مو استفاده کنید. زیرا تجمع بیش از حد محصول روی مو منافذ را بسته کند و باعث ناراحتی می‌شود. به عنوان یک جایگزین، می توانید برای شستشوی از سرکه سیب نیز استفاده کنید، زیرا به آرامی بقایای روغن ها را پاک می کند و در عین حال موهای شما را براق می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین مدل مو برای موهای نازک در سال ۲۰۲۲

۳.مراقبت از پوست سر

سلول های پوست به طور مداوم در حال تجدید خود هستند. پوست سر نیز از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل، حذف به موقع سلول های کراتینه شده بسیار مهم است. زیاد ماندن آن روی سر می تواند تامین مواد مغذی به کوتیکول مو را مسدود کند. و منجر به چرب شدن بیش از حد مو، شوره سر، خشکی و ریزش مو شود. همراه با سلول‌های کراتینه‌شده، پوست ما تمایل به تجمع بیش از حد محصول روی سر دارد. در حالی که فرد دچار موهای کدر و خشک می شود، این موضوع همچنین مانع از رشد سالم آن می شود. شاید شستشوی ساده سر با شامپو برای لایه برداری پوست سر کافی نباشد. یک شامپو شفاف کننده و یک اسکراب مخصوص پوست به از بین بردن سلول های کراتینه شده کمک می کند.

مطلب مرتبط: ۲۰ مدل موی کوتاه زیبا برای صورت های گرد

بهتر است راه حلی را انتخاب کنید که با روتین مراقبت روزانه شما مطابقت داشته باشد. باید همه محصولاتی که برای مو استفاده می‌کنید، متعلق به یک خط تولید باشند. به این ترتیب می توانید از عوارض احتمالی مانند عدم تحمل یا واکنش های آلرژیک جلوگیری کنید. از شامپوی بدون سولفات و اسکراب مراقبت از پوست سر حتما استفاده کنید. همچنین می توانید یک اسکراب ساده با نمک و آب (برای موهای خشک) درست کنید. مقداری مساوی نمک و آب را با هم مخلوط کنید و مخلوط را روی موهای خیس خود بمالید. آن را به آرامی روی پوست ماساژ دهید و سپس آن را کاملا بشویید. این اسکرب را یک بار در هفته (نه بیشتر!) استفاده کنید، و از موهای براق خود لذت ببرید.

مطلب مرتبط: راهنمای انتخاب مدل مو با توجه به فرم صورت: چه مدل مویی به شما می آید؟

۴.موهای درخشان و ابریشمی، محصولات مناسب مراقبت از موی خود را انتخاب کنید

اگر می خواهید موهایی براق داشته باشید، مراقبت روزانه ضروری است. اول از همه، شما باید محصولاتی با توجه به نوع و ساختار موهای خود انتخاب کنید. اگر موهایتان مستعد چرب شدن باشد، شامپوی مخصوص موهای خشک برای شما مفید نخواهد بود. به همین ترتیب، نرم کننده بسیار مرطوب کننده برای موهای رنگ شده، کاربرد کمی برای موهای طبیعی خواهد داشت. این که مرطوب کننده بیش از حد می‌تواند برای مو سر شما خوب باشد، خودتان را فریب ندهید. مرطوب کردن بیش از حد موی سر می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

بازار امروز سرشار از محصولات مختلف مراقبت از مو است. و گاهی محصولات مراقبت از مو شما را دچار سردرگمی می‌کند. برای جلوگیری از خرید محصولات نامناسب و آسیب رساندن به موهایتان به جای تغذیه، بهتر است با یک آرایشگر مشورت کنید. در غیر این صورت، باید به طور کامل تحقیق کنید تا محصولی را انتخاب کنید که کاملا مناسب موهای شما باشد. از طرفی مشکلی ندارد اگر محصول اشتباهی انتخاب کنید. فقط پس از این که متوجه شدید محصول برای تان فایده ندارد، آن را جایگزین کنید.

مطلب مرتبط: معجون تقویت کننده رشد مو؛ تنها با دو ماده ساده، سلامت موهای تان را بهبود بدهید

۵.موهای خود را از آفتاب دور نگهدارید

همین چند قرن پیش، برای زنان غیرقابل تصور بود که بدون پوشاندن پوست و موهای خود به بیرون بروند. دلیل خوبی برای این وجود داشت. اشعه ماوراء بنفش خورشید باعث ایجاد رنگدانه های پوستی می‌شود و همچنین موها را تحت تاثیر قرار می دهد. موها در معرض افتاب ممکن است خشک شده و رنگ آن محو شود. بیهوده نبود که طراحان مد قرن هفدهم در فلورانس و ونیز، اسید سیتریک را به موهای خود می زدند و در زیر نور خورشید می ماندند تا موهایشان سفید شود. در این مورد، موضوع موهای براق مطرح نبود.

امروزه برای ماندن در آفتاب نیازی به پوشاندن موها نیست، اما صنعت مراقبت از مو محصولات متنوعی ارائه می دهد. حداکثر درخشندگی را می توان با کمک یک نرم کننده به دست آورد. قبل از بیرون رفتن از آن استفاده کنید تا موهای شما نور را بدون آسیب به اشعه ماوراء بنفش منعکس کند.

مطلب مرتبط: چگونه رنگ مو برای پوست زیتونی و چشمان قهوه ای انتخاب کنیم؟

۶.موهای درخشان و ابریشمی، روتین شستشوی خود را اصلاح کنید

شستن موها با آب داغ باعث خشکی و کدر شدن موها می شود. علاوه بر این، فر موهای شما ممکن است در اثر حرارت شدید آسیب ببیند. بنابراین بهتر است موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید. این کار به کاهش چربی، بسته شدن کوتیکول های مو و افزایش درخشندگی کمک می کند. همچنین دقت کنید که از شامپو زیاد استفاده نکنید و آن را کاملا بشویید. در غیر این صورت، ماده اضافی ممکن است باعث خارش، چربی، شوره سر و غیره شود. معمولاً مقدار کمی شامپو کافی است. ماساژ پوست سر در حین حمام باعث بهبود گردش خون و تقویت کوتیکول های مو می شود.

مطلب مرتبط: محبوب ترین و پرطرفدارترین مدل های موی مجعد سال ۲۰۲۲

فقط چند دقیقه ماساژ منظم نتایج قابل توجهی در طولانی مدت ایجاد می کند. همچنین خوب نیست که موها را به مدت طولانی در یک حوله محکم بپیچید. چند دقیقه کافی است تا حوله آب اضافی موی شما را جذب کند. اگر موهای خود را عصر می‌شویید، قبل از رفتن به رختخواب باید از سشوار با دمای گرم برای حالت دادن موی خود استفاده کنید. در غیر این صورت، صبح ها موهای شما نامرتب خواهد بود. آن ها را با محافظ حرارتی مورد علاقه خود اسپری کنید، سر خود را به سمت پایین خم کنید و با حرارت متوسط ​​شروع به خشک کردن کنید. این کار روند خشک کردن موی شما را سرعت می بخشد و به حجیم شدن آن کمک می‌کند. در نهایت موهای خود را با هوای خنک خشک کنید. این مورد واقعا به درخشش موی شما کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: کدام مدل مو برای فرم صورت شما مناسب است؟

سخن آخر:

صنعت زیبایی مدرن، محصولات زیادی را برای مراقبت از موهای شما ارائه می دهد. هر زن می تواند طیف وسیعی از وسایلی را انتخاب کند که کاملا متناسب با نوع و ساختار موی او باشد. انتخاب خوب برای تقویت موهای شما، درخشندگی بیشتری به موهای براق شما می بخشد. با این حال، اگر هنگام شستن و مراقبت از موهای براق خود از چند قانون ساده پیروی کنید، سلامت موهای خود تضمین کرده‌اید.

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *