جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

با شروع سال جدید قیمت کولر آبی نیز افزایش خواهد یافت.ایران یکی از تولید کنندگان کولر آبی است که به صادرات این محصول توجه ویژه ای شده است.

سالانه حدود 800 هزار کولر آبی در  ایران تولید می شود که بیش از نیمی از آن به کشور های همسایه صادر می شود که همین امر باعث افزایش قیمت کولر آبی در چند سال اخیر شده است.

با شروع سال جدید و تورم سالانه در صدی قیمت ها افزایش پیدا می کند اما برای کولر آبی این افزایش چند برابری است زیرا با شروع فصل گرما تقاضا برای خرید در داخل و خارج بیشتر می شود و با توجه به صادرات پیش از حد و اندازه پیش بینی می شود قیمتها تا 30 در صد افزایش پیدا کنند

با این شرایط ضرورت سرویس کولر آبی اصولی و به موقع بیشتر احساس می شود.

سرویس کولر آبی:

با شروع فصل گرما استفاده از کولر ها ضروری به‌ نظر می‌رسد. به ‌همین دلیل شما باید هر سال از خدمات سرویس کولر آبی بهره ببرید تا بتوانید کولر خودتان را سر پا کنید و از صددرصد ظرفیت آن استفاده کنید. ما در این محتوا قصد داریم برای شما در رابطه با مراحل سرویس کولر آبی صحبت کنیم. شما می‌توانید به ‌راحتی با شرکت ‌های خدمات‌ دهنده ارتباط بگیرید و از خدمات سرویس کولر آبی در تهران و شهر های دیگر بهره ببرید. اما روش کم‌خرج تری نیز برای شما وجود دارد.

سرویس کردن کولر آبی کاری بسیار راحت می‌باشد و خود شما نیز می‌توانید آن را بدون هیچ ‌گونه مشکلی انجام دهید. تنها کاری که شما باید انجام دهید بررسی نکاتی در رابطه با آموزش سرویس کولر آبی می‌باشد. در مرحله بعد با پیش گرفتن مراحل سرویس کولر آبی می‌توانید به ‌راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکلی از کولر آبی خودتان بهره ببرید. اگر شما نیز کنجکاو هستید تا بیشتر در رابطه با مراحل سرویس این ابزار بدانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما ما را تا انتهای محتوا همراهی کنید.

 

سرویس کولر آبی

برای سرویس کولر آبی باید چه اقداماتی را انجام دهیم؟

مراحل گوناگونی وجود دارند که می‌توانند در زمینه سرویس کولر به شما کمک ‌کننده باشند. تنها کاری که شما باید انجام دهید دقت به نکات مهم در انجام این مراحل می‌باشد. دقت به شما کمک میکند تا بتوانید به‌ راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکلی از سرویس کردن کولر آبی خودتان لذت ببرید. اگر می‌خواهید این موارد را بدانید، ما را همراهی کنید.

 

کولر را خاموش کنید، سرویس برق را قطع کنید و آن را بشووید

اقدام اولی که شما باید برای سرویس کولر آبی انجام دهید خاموش کردن کولر و قطع برق آن می‌باشد. هنگامی‌ که شما در حال کار کردن روی کولر هستید، ممکن است که نیاز داشته باشید با سیم‌ ها و بدنه کولر تماس داشته باشید. در صورتی‌که برق کولر قطع نشده باشد ممکن است که شما خدای‌نکرده دچار برق‌گرفتگی شوید. در های بدنه کوله را باز کنید و کولر را بشویید. در مرحله بعدی شما باید پره ‌های چهار طرف کولر را به‌ طور کامل باز کنید و بعد از درآوردن پوشال ‌ها به‌ طور کامل تمام بدنه داخلی خارجی و درب ‌های کولر را بشویید.

توجه کنید که این قدم، قدمی مهم از سرویس کولر آبی می‌باشد پس سعی کنید که به آن دقت و توجه زیادی داشته باشید. اگر حس می‌کنید که پوشال ‌های شما کهنه شده‌اند، بهتر است که از قبل پوشال متناسب با اندازه درب کولر خود را نیز خریداری کرد. شما می‌توانید به ‌راحتی با توجه به ظرفیت کولر و اندازه گرفتن درب‌ های کولر اندازی پوشال مورد نظر خود را پیدا کنید. شما باید تمام بدنه داخلی و خارجی را با یک فرچه‌ی تمیز بشویید. بعد از شستشو گریس کاری کف کولر را برای بالاتر بردن عمر کولر انجام دهید.

 

 

بررسی قطعات الکتریکی 

 

در مرحله بعد از سرویس کولر آبی شما باید دینام، فن و تسمه، پمپ آب، و شناور را تنظیم کنید. شما باید به ‌طور کامل تمام این ابزار ها را گردگیری کنید و مطمئن باشید که آن‌ ها به ‌صورت درست و اصولی کار می‌کنند. سعی کنید که آن ‌ها را به‌ صورت اصولی سر جای خودشان وصل کنید. اگر حتی کمی در زمینه برق‌کاری تجربه داشته باشید به ‌راحتی می‌توانید این کار ها را انجام دهید. سیم ‌ها را به‌ طور کامل بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای سرویس کولر آبی هیچ ایرادی در آن ‌ها وجود ندارد. پمپ آب باعث جریان یافتن آب در کولر می‌شود پس سعی کنید آن را نیز به‌ طور کامل بررسی کنید و در صورت کثیف بودن آن را تمیز کنید. سیستم شناور کولر را نیز به‌ طور کامل بررسی کنید تا از سرازیر شدن و هدر رفت آب جلوگیری کنید.

سرویس کولر آبی در تهران

تنظیم برزنت کولر 

در مرحله نهایی بعد از این‌ که شما تمامی این کار ها را انجام دادید، نوبت به تنظیم برزنت کولر می‌رسد. برزنت پارچه‌ای است که به شما کمک می‌کند تا باد کولر را به‌ صورت مستقیماً به دریچه هدایت کنید. اگر برزنت به ‌خوبی تنظیم نشود؛ کار سرویس کولر آبی به پایان نرسیده است. هر گونه‌ ایراد در برزنت می‌تواند باعث هدر رفت انرژی و کم شدن باد کولر شود.

 

در مرحله نهایی از سرویس کولر آبی یک سایه‌بان روی کولر خود قرار دهید

سایبان ‌ها به شما کمک می‌کنند تا میزان ایجاد باد خنک‌تر کولر را بالاتر ببرید. این سایبان‌ ها باعث هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کند و باعث می‌شوند تا کولر شما به ‌درستی و بدون هیچ‌گونه مشکلی کار کند.

 

آموزش سرویس کولر آبی

جمع‌بندی 

بعد از انجام این مراحل کار شما تمام نشده است. در واقع برای سرویس کولر آبی شما باید یک‌بار به‌ طور کامل روند کارکردن کولر را چک کنید. این کار به شما کمک میکند تا متوجه شوید که همه ‌چیز به‌ طور  کامل سر جای خودش قرار گرفته ‌است یا خیر. این‌ موضوع به شما کمک می‌کند تا از ایجاد مشکل در ادامه‌ی استفاده از کولر جلوگیری کنید و بدون هیچ ‌گونه دغدغه‌ای از باد خنک کولر بهره‌ ببرید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان