6 دلیل مهم برای آنکه نوشیدن قهوه را ترک کنید!

توسطفرشته فرهنگ

اسفند ۱۵, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اسفند ۱۵, ۱۴۰۰ , ,
فواید ترک کافئین و قهوه

قهوه را کنار بگذارید. نوشیدن قهوه از شروع صبح تا غذای شب، یک راه آزمایش شده و واقعی برای افزایش انرژی مورد نیاز است. اگرچه مصرف قهوه با طیف وسیعی از فواید مثل کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف، افزایش متابولیسم و بهبود خلق و خوی مرتبط است. برخی از عوارض جانبی نیز در آن وجود دارد. این ها شامل افزایش ضربان قلب، تشدید اضطراب و علائم روده تحریک پذیر است. ترک عادت قهوه در ابتدا ممکن است بسیار دلهره آور به نظر برسد، زیرا احتمال علائم ترک مانند سردرد، بدخلقی و خستگی وجود دارد. با این حال، چندین مزیت اصلی وجود دارد که باید به آن توجه کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد فواید ترک کافئین و قهوه و این که چگونه ترک قهوه بر بدن شما تأثیر می گذارد، این مطلب را مطالعه نمایید.

مطلب مرتبط: حقایق جالب در مورد قهوه: از کشف قهوه توسط بزها تا گرانترین قهوه در مدفوع گربه

از فواید ترک کافئین و قهوه؛ خواب بهتر

کافئین یک محرک است، به این معنی که فعالیت در مغز و سیستم عصبی شما را سرعت می بخشد. در حالی که قهوه می تواند به شما کمک کند در طول روز بیدار باشید، اما ممکن است چرخه خواب شما را در شب مختل کند. و در نهایت باعث خواب آلودگی در روز بعد نیز شود. حتی اگر قهوه خود را حداقل شش ساعت قبل از رفتن به رختخواب نیز بنوشید. تغییر چندانی برای شما نخواهد داشت. ترک کافئین می تواند این اثرات را معکوس کند. و به شما این امکان را می دهد که نه تنها خواب آرام تری داشته باشید بلکه در مدت زمان کوتاه تری به خواب بروید.

مطلب مرتبط: قهوه برای لاغری: ۶ نکته که از قهوه برای کاهش وزن استفاده کنید

کاهش خطر پوسیدگی دندان

قهوه علاوه بر این که رنگ دندان‌ها را تغییر می‌دهد، به‌عنوان ضعیف‌کننده آن‌ها نیز شناخته می‌شود. “کافئین موجود در قهوه می تواند باعث خشکی دهان شود، و بزاق نمی‌تواند با باکتری ها مبارزه کند. بنابراین، هرچه دهان شما خشک تر باشد، خطر ایجاد حفره ها بیشتر می شود.”مطالعات همچنین نشان می دهد که نوشیدنی های بسیار اسیدی می توانند باعث ساییدگی و پوسیدگی مینای دندان شوند. با توجه به اسیدیته بالای قهوه، استفاده نکردن از آن شما از آن، می توانید دندان های سالم تر و سفیدتری داشته باشد.

مطلب مرتبط: فایده قهوه برای کلیه، یافته های یک مطالعه جدید

از فواید ترک کافئین و قهوه؛ پوست جوان تر

اگرچه دانه‌های قهوه مملو از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. اما فواید تقویت پوست عمدتاً از طریق محصولات موضعی به دست می‌آیند. در واقع، نوشیدن قهوه زیاد احتمال پیری پوست را بیشتر می‌کند. کافئین سرعت تولید کلاژن را در بدن کاهش می دهد، پروتئینی که پوست شما را الاستیک نگه می دارد. هنگامی که مقدار کلاژن کاهش می یابد، پوست شروع به افتادگی می کند و چین و چروک ایجاد می شود.

مطلب مرتبط: ۶ نوشیدنی انرژی زای صبحگاهی که بهتر از قهوه سر حال تان می آورند

فشار خون پایین

فشار خون پس از مصرف کافئین افزایش می‌یابد، و ممکن در مورد جمعیت جوان‌تر صادق باشد. برخی از محققان فکر می کنند کافئین می تواند هورمونی را که به گشاد شدن شریان های شما کمک می کند مسدود کند. در حالی که برخی دیگر معتقدند کافئین باعث ترشح آدرنالین می شود که باعث افزایش فشار خون می شود. قطع کافئین می تواند به مبارزه با این اثرات کمک کند.

مطلب مرتبط: ۹ کاربرد متفاوت و جالب قهوه در زندگی روزمره که تا کنون نمی دانستید

از فواید ترک کافئین و قهوه؛ جذب بهتر مواد مغذی

با ترک قهوه، شما ممکن است بتوانید مواد مغذی خود را بهتر جذب کنید. طبق مطالعات کافئین قهوه می‌تواند در جذب مواد مغذی مانند ویتامین‌های B و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن و منیزیم اختلال ایجاد کند.

مطلب مرتبط: ۵ رسپی خانگی با قهوه که زیبایی طبیعی تان را به شما برمی گرداند

کاهش وزن

در حالی که قهوه سیاه تقریباً کالری ندارد، محبوب ترین گزینه نیست. شکر، شربت و خامه های پر کالری ممکن احتمال افزایش وزن را نیز افزایش دهند. برای بسیاری، یک تا دو فنجان قهوه روزانه ممکن است بیش از 500 کالری در روز اضافه کند. اگر از قهوه کمتر استفاده کنید، وزن تان کاهش خواهد یافت. به علاوه، با کاهش مصرف شکر و خامه، غذاهای تحریک‌کننده التهاب کمتری مصرف می‌کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *