جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

اگر به استقبال سال نو می‌روید و می خواهید همه چیز تمیز و مرتب باشد. یا احساس می‌کنید خانه‌تان شدیدا به مرتب کردن نیاز دارد، این روزها بهترین زمان برای تمیز کردن خانه‌ است. در این مطلب به ترفندهای خانه تکانی آسان پرداخته شده است. شما با با استفاده از این  ترفند ها سریع و آسان برای عید خانه تکانی می کنید.

۱.بی نظمی خانه را ارزیابی کنید

ابتدا مشخص کنید که چه چیزهایی در خانه به یک پاک کاری اساسی نیاز دارد. بررسی خانه برای یافتن آن چه نیاز به تمیز کردن دارد، به شما کمک می کند تا از قبل آماده شوید. با یک خودکار، کاغذ و کلیپ بورد در هر اتاق بگردید و هر چیزی را که نیاز به تمیز کردن دارد، یادداشت کنید. با ارزیابی خانه، همچنین می‌دانید که به کدام محصولات تمیزکننده نیاز دارید.

مطلب مرتبط: ۸ گیاه قدرتمند که هوای داخل خانه را تمیز می کنند

۲.از ترفندهای خانه تکانی آسان؛ یک لیست تهیه کنید

نه تنها نوشتن یک لیست به شما کمک می‌کند تا ببینید دقیقا چه کاری باید انجام شود. بلکه به شما کمک می‌کند به طور سیستماتیک کار کنید و روی یک چیز تمرکز کنید. هنگام نوشتن لیست خود، از تمیزکاری اتاق‌ها شروع کنید. به عنوان مثال پنجره ها، فرش ها و پرده ها از مواردی است که نیاز به تمیز کردن دارد. این گونه مطمئن ‌شود که هیچ چیز را فراموش نمی‌کنید. و با کار کردن روی فهرست، احساس رضایت‌بخشی خواهید کرد.

مطلب مرتبط: یادداشت بنان کالا در مورد نکات طلایی خرید جاروبرقی و نگهداری از آن

۳.زودتر دست به کار شوید

تمیز کردن می تواند زمان بر باشد، به خصوص اگر می خواهید به صورت اساسی تمیز کاری کنید. اما با نزدیک شدن به سال جدید، زمان زیادی برای تمیز کاری ندارید. بنابراین زمان مناسبی است که یک روز کامل یا حتی یک آخر هفته را کنار بگذارید تا زمان کافی در اختیار داشته باشید. ابتدا باید وسایل خود را مرتب کنید، تا مطمئن شوید که برای این کار وقت کافی گذاشته اید. و به یاد داشته باشید، تمیز کردن برخی از لوازم خانگی ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد، پس زودتر شروع کنید.

مطلب مرتبط: سازماندهی یک آشپزخانه کوچک: ۱۰ راه برای به حداکثر رساندن هر سانتی متر از فضا

۴.از ترفندهای خانه تکانی آسان؛ محصولات لازم را آماده کنید

یادتان باشد که قبل از شروع مطمئن شوید که تمام محصولات نظافت مناسب را در اختیار دارید. هیچ دو لکه یکسان نیستند و به همین دلیل، باید از مواد مناسب آن استفاده کنید. هنگام تمیز کردن سطوح یا مبلمانی که لکه‌دار یا کثیف هستند، مطمئن شوید که محصولات مناسب تهیه کرده‌اید. تا همه چیز آن طور که شما می‌خواهید تمیز و مرتب شود. ممکن است فکر کنید این کار وقت گیر و پرهزینه است، اما اگر بخواهید آن را به درستی انجام دهید ارزشش را دارد.

مطلب مرتبط: ترفندهای خانه‌داری: ۷ ترفند برای تمیز کردن حمام در کوتاه ترین زمان ممکن

۵. همه چیز را مرتب کنید

برنامه ریزی برای تمیز کردن خانه بهترین بهانه برای مرتب کردن خانه و تغییر ظاهر آن است. مسلما نمی‌خواهید با کوهی از لباس ها و اشیاء درهم و برهم رو به رو شوید. یا حتی با جارو کردن اطراف آن سرگیجه بگیرید.

مطلب مرتبط: تجربیات جالب و شگفت انگیز جوی هدن از زندگی در خانه‌ ۲۳ متری

۶. از ترفندهای خانه تکانی آسان؛ از دیگران کمک بگیرید

ترفندهای خانه تکانی آسان

کارآمدترین راه برای مقابله با پاکسازی، کار تیمی است. با تعیین نقش برای هر عضو، خانواده را درگیر این پاک کاری کنید. بچه ها بیش از حد توانایی به کار با جاروبرقی، گردگیری طاقچه ها و قفسه ها دارند. هنگامی که خانه بدون لکه و تمیز دیده شود، نه تنها همه تشویق به کمک می کنند و احساس خوبی می کنند. بلکه در زمان  نیز صرفه جویی زیادی می‌شود.

مطلب مرتبط: ۶ ترفند شستن لباس و پرده های توری که واقعا تمیز و عالی می‌شوند

۷. به دنبال مشاوره تخصصی باشید

برای این که مطمئن شوید بهترین کار ممکن را انجام می دهید، به دنبال نکات نظافت خاصی باشید تا به شما کمک کند. به خصوص اگر مطمئن نیستید از چه محصولی استفاده کنید از دیگران کمک بگیرید.

۸. از ترفندهای خانه تکانی آسان؛ سیستماتیک کار کنید

هنگامی که به پاکسازی اساسی دست می‌زنید، پیشنهاد می‌کنیم به جای اتاق به اتاق، از یک کار به کار دیگر بروید. به این ترتیب شما نیازی به جابجایی بین محصولات یا تجهیزات ندارید و سریعتر تمیز خواهید کرد. توصیه می‌کنیم با سخت‌ترین و زمان‌برترین کارها شروع کنید و به سمت سریع‌ترین و آسان‌ترین کارها بروید. از نظر ذهنی، کل فرآیند را کم‌تر می‌کند زیرا در ابتدا دلهره‌آورترین و سنگین‌ترین کارها از سر راه خارج می‌شوند.

مطلب مرتبط: تمیز کردن خانه: چند راهکار خوب برای تمیز کردن سریع خانه قبل از ورود مهمان!

۹. لوازم خانگی را فراموش نکنید

ما به شما توصیه می کنیم هر ماه وسایلی مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی را تمیز کنید. آن ها اغلب نادیده گرفته می شوند، اما هیچ تمیزکاری بزرگی در سال نو بدون انجام همه آن ها کامل نمی شود. با پاک کردن ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید که دستگاه از باکتری خلاص شده و به بهترین شکل کار می کند.

مطلب مرتبط: تمیز کردن وسایل خانه با سرکه: این وسایل را هرگز با سرکه تمیز نکنید!

۱۰. یک چرخش هفتگی تنظیم کنید

زمانی که تمیزکاری اساسی را انجام دادید و خانه شما منظم شد. هرچند ممکن ساده به نظر برسد، اما یک برنامه نظافت را تنظیم کنید تا به صورت هفتگی انجام دهید. راه اندازی چنین برنامه‌ای در ماه اول سال نو به شما کمک می‌کند که بدانید خانه تان در طول سال تمیز و مرتب می ماند. و دفعه بعد از کار سخت شما صرفه جویی می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان