جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.3
(3)

کیفیت اسپرم، که شانس باروری را برای مردان افزایش می دهد، ضعف یا قوت آن مستقیماً تحت تأثیر غذاهای مصرفی است. مردان برای بهبود باروری چگونه تغذیه کنند و برای تولید اسپرم با کیفیت چه بخورند؟ این مقاله تحت عنوان غذاهای تقویت کننده اسپرم، تلاش دارد رازهای بهبود باروری در مردان را مورد بررسی قرار دهد. اغلب مردانی که می خواهند پدر شوند، در مورد مطلب ما ممکن است علاقمند به تحقیق باشند. این مقاله به این مردان کمک فراوانی می کند.

مطالعات درباره اثرات مواد غذایی بر اسپرم

مطالعات و نتایج تحقیقات علمی در سال های اخیر نشان می دهد که عادات غذایی مردان، می تواند کیفیت اسپرم را بد کند. نباید فراموش کنید که آنچه می خورید و می نوشید به اندازه عوامل بیولوژیکی و جامعه شناختی در این مرحله اهمیت دارد. سلامت باروری به طور مثبت یا منفی تحت تأثیر غذاهایی است که به طور منظم مصرف می شوند. در ادامه به مهمترین مواد غذایی برای تقویت اسپرم اشاره می شود.

بیشتر بخوانید:علائم کمبود تستوسترون: ۹ نشانه پایین بودن تستوسترون در مردان

زینک و سلامت اسپرم

روی نقش مهمی در سلامت اسپرم شما دارد. زینک یا روی همچنین برای تولید اسپرم قوی ضروری است. غذاهای حاوی روی نیز به افزایش سطح هورمون تستوسترون در مردان کمک می کند. و با افزایش سطح تستوسترون، مردان نیز افزایش تعداد اسپرم را تجربه می کنید.

به دلیل عوامل خارجی مانند تشعشعات و استرس که در زندگی روزمره خود در معرض آن هستیم، سطح تستوسترون در مردان کاهش می یابد و میزان تولید مثل کاهش می یابد. برخی از غذاها باعث افزایش سطح تستوسترون و بهبود کیفیت اسپرم می شوند. در اینجا لیستی از غذاهایی وجود دارد که به شما امکان می دهد کیفیت اسپرم را به حداکثر برسانید.

بیشتر بخوانید: ۶ برترین فواید زینک (روی) برای بدن، علائم کمبود و چگونگی دریافت

از غذاهای تقویت کننده اسپرم؛

غذاهای تقویت کننده اسپرم

شکلات تلخ یکی از غذاهایی است که باید مردانی که می خواهند بچه دار شوند مصرف کنند.همچین به لطف مواد آنتی اکسیدانی موجود در آن فواید زیادی برای سلامتی دارد. حاوی اسید آمینه ای به نام L-Arginine HCL است. این اسید آمینه حجم مایع منی و در نتیجه تعداد اسپرم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید:۷ نکته از جادوی شکلات تلخ برای سلامتی

موز

غذاهای تقویت کننده اسپرم

موز حاوی بروملین است که یک آنزیم کمیاب است. بروملین که یک ضد التهاب طبیعی است، تعداد و تحرک اسپرم و همچنین این ویژگی را افزایش می دهد. به این ترتیب احتمال بچه دار شدن را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: ۲۰ بهترین مواد غذایی برای افزایش تستوسترون در مردان

اسفناج

غذاهای تقویت کننده اسپرم

اسفناج به دلیل محتوای بالای منیزیم، سطح تستوسترون را تا 24 درصد افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: کمبود تستوسترون در مردان: ۹ نشانه کمبود این هورمون مهم را بشناسیم

از غذاهای تقویت کننده اسپرم؛ خرنوب

غذاهای تقویت کننده اسپرم

یکی از مهمترین مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت باروری مردان، روی است. خرنوب، که حاوی مقدار زیادی روی است، تضمین می کند که تولید اسپرم به روشی سالم ادامه می یابد و تعداد اسپرم کافی است.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی خرنوب: از افزایش قدرت جنسی تا کاهش وزن

دانه کدو تنبل

غذاهای تقویت کننده اسپرم

دانه‌های کدو تنبل که در فهرست تنقلات قرار دارند، به دلیل داشتن روی و سلنیوم، کیفیت اسپرم را افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: از بهبود باروری تا تقویت سلامت جنسی؛ ۵ برترین خواص تخمه کدو برای مردان!

سیر

غذاهای تقویت کننده اسپرم

سیر حاوی مقدار زیادی سلنیوم و ویتامین B6 است. این اجزا برای تولید اسپرم سالم و کافی در بدن ضروری هستند.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی ترکیب شیر و سیر: اثرات معجزه آسا در کاهش وزن و سلامتی

از غذاهای تقویت کننده اسپرم؛ انار

غذاهای تقویت کننده اسپرم

انار که میوه ای سالم و لذیذ است، غذایی است که در طول تاریخ نماد باروری است و به دلیل کمک به بچه دار شدن شهرت پیدا کرده است. به لطف ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در آن، با مبارزه با رادیکال های آزاد به محافظت از سلامت سلول های اسپرم و همچنین تمام سلول ها کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ۸ بهترین راهکار طبیعی برای افزایش میزان تستوسترون

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان