جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1
(1)

در حالی که زنان برای از بین بردن شکاف جنسیتی هنوز راه درازی در پیش دارند. اما در کنار این مورد، برای رهبر خوب بودن باید مهارت های مختص به رهبری داشت. و برای زنانی که در نقش های رهبری هستند، موقعیت ممکن است حتی دلهره آورتر باشد. زنان اغلب نیاز دارند کمی بیشتر از همتایان مرد خود، خود را ثابت کنند و برای جلب احترام همسالان خود بیشتر تلاش کنند. یک چیز مسلم است: برخی از بهترین و قدرتمندترین رهبران برای استقامت، زنان هستند. در این مطلب به ویژگی‌ های زنان قدرتمند پرداخته‌ایم تا بدانیم، زنان قدرتمند چه وجه مشترکی در دنیای تجارت امروز با هم دارند.

مطلب مرتبط: ویژگی رهبران موفق: ۷ ویژگی رهبری موفق در زنان که مردان بیاموزند

 قدرت

زنان قدرتمند این قدرت را دارند که ریسک کنند، از شکست درس بگیرند، با اظهارات، توهین ها یا کلیشه ها کنار بیایند. و شجاعت مبارزه برای آن چه را که به آن باور دارند داشته باشند، تا هرگز تسلیم نشوند. مهم نیست که چقدر چالش سخت باشد. رهبر زن بودن در دنیای تجارت با محوریت مرد نیاز به قدرت و اعتماد به نفس برای مقابله با هر مانع یا شکستی دارد. زنان باید آنقدر قوی باشند که به خودشان ایمان داشته باشند، حتی وقتی اطرافیان به آن ها باور ندارند. و دیگران را تشویق کنند که همین کار را انجام دهند.

مطلب مرتبط: زنان با اعتماد به نفس: ۷ ویژگی که زنان قدرتمند را متمایز می کند

پشتکار

دنیای تجارت یک محیط بسیار غیرقابل پیش بینی و استرس زا است. رهبران زن باید این واقعیت را بپذیرند که چیزی در جنسیت بیولوژیکی آن‌ها وجود ندارد تا برای غیرقابل پیش بینی بودن، مناسب باشند. همه این ها به افراد خاص و توانایی آن ها در یادگیری و رسیدن به اهدافشان علیرغم عدم اطمینان اطرافشان بستگی دارد. رهبران زن باید برای رویارویی با تعصبات موجود در جامعه آماده باشند. این واقعیت را باید پذیرفت که هر فردی منحصر به فرد است و هرکسی نقاط قوت و ضعف خود را دارد.

مطلب مرتبط: دلایل نفرت زنان از یکدیگر: ویژگی هایی که باعث می شود یک زن از زن دیگر متنفر شود!

توانایی ایجاد مکان های کاری با توانمندی زنان

رهبران زن دارای همان ویژگی هایی هستند که همتایان مردشان دارند: بینش، پشتکار، همدلی، اشتیاق، و غیره. اما یکی از چیزهایی که رهبران زن نسل بعدی باید داشته باشند این است که واقعا در خط مقدم ایجاد مکان های کاری با توانمندی زنان باشند. در حالی که برخی از سیاست‌ها در طول زمان برای ایجاد مکان‌های کاری برابر جنسیتی تغییر کرده‌اند. اما اکثر آن ها برای همگام شدن با زمان اصلاح نشده‌اند. ما هنوز تعداد کمی از زنان را می بینیم که در پست های رهبری قرار می گیرند. اکنون زمان آن است که رهبران زن با ایجاد فرهنگ کاری که زنان را در بر می گیرد، آن ها را تشویق کند. و آن ها را برای تبدیل شدن به رهبران آینده آماده کند. نقش مهمی که آن ها در جامعه ایفا می‌کنند.

مطلب مرتبط: رعایت ۵ نکته طلایی برای داشتن اعتماد به نفس در یک مصاحبه شغلی

از ویژگی‌ های زنان قدرتمند؛ سازگاری

همه رهبران، چه مرد و چه زن، باید اعتماد به نفس، خلاق و پشتکار داشته باشند، اما بالاتر از هر چیز دیگری، باید سازگار باشند. هر محیط کاری و موقعیت شغلی مجموعه ای منحصر به فرد از خواسته ها خواهد داشت. و این خواسته ها همانطور که فناوری، نیروی کار و نیازهای مشتریان ما تکامل می یابند، ادامه می یابد. رهبران امروزی باید بتوانند با این تغییرات کنار بیایند و از آن ها به نفع خود استفاده کنند.

مطلب مرتبط: زن مورد علاقه مردان؛ ۵ ویژگی که مردان در زنان دوست دارند اما رو نمی‌کنند!

چگونه توصیه های بد را نادیده بگیرید

رهبران زن با نادیده گرفتن توصیه های بد دائما برای خود تفاوت ایجاد می‌کنند. تنها راهی که باید برای پیشرفت ادامه دهید این است که به برنامه‌ خود پایبند باشید. بر اساس شناخت شرکت، صنعت و خریداران، و نادیده گرفتن توصیه‌های افرادی که چنین دانشی ندارند. صادقانه بگوییم، فقط حاضر باشید به توصیه های افرادی که در هر کاری که روی آن کار می کنید و تجربه دارند، گوش دهید. برای نظریه های بد، من لبخند می زنید و سر تکان می دهید. فقط همین! افراد با مشاوره های زیاد گاهی سبب گمراهی شما می‌شود اما مهم این است که شما مسیر خود را گم نکنید. در مقابل حرف دیگران سکوت کنید و تمام انرژی خود را برای موفقیت سوق دهید.

مطلب مرتبط: ۸ ویژگی مرد جذاب برای زنان

از ویژگی‌ های زنان قدرتمند؛ سخاوت

سخاوت، پشتکار و اشتیاق برای رسیدن به اهداف بلند مدت شماست. دنیای تجارت امروز پر از عدم اطمینان است. و عدم اطمینان باعث حواس پرتی، استرس و موانع می شود. داشتن “سختی” برای رشد در مواجهه با ناملایمات برای موفقیت درازمدت ضروری است. یکی از زنانی که به عنوان نمونه ای از سخاوت است شناخته می‌شود، جسیکا متیوز، مدیر عامل انچارتید پلی “Uncharted Play” است. (که به خاطر توپ “Socket” انرژی زا مشهور است). او پس از چند تلاش شکست خورده برای ایجاد محصولات جذب انرژی، تسلیم نشد، و همچنان ادامه داد تا نتیجه مطلوبش را به دست آورد. این شرکت اکنون فناوری جذب انرژی را در محصولات تولیدکنندگان مختلف فعال می کند.

مطلب مرتبط: ۵ نکته که باید در مورد دوست داشتن زنان قدرتمند بدانید

چگونه باید پرسید

زنان باکلاس و قوی اغلب در تلاش هستند تا ارزش خود را در یک سازمان ادعا و ثابت کنند. و نباید از فرصت‌ها و گفتگوهایی که به آن ها امکان دسترسی به منابع و فرصت‌هایی برای پیشبرد می‌دهد، دوری کنند. این خواسته باید مدیریت شوند تا به پیشرفت برسد. زنان قدرتمند می دانند که چگونه خواسته های خود را بیان کنند و چه چیزی برای موفقیت نیاز دارند. زنان باید به جای این که قربانی شوند یا منتظر بمانند تا کسی موانع را بردارد و از بین ببرد، خودشان دست بکار شوند. باید این قدرت را پیدا کنند تا خودشان مسئولیت این موقعیت ها را بر عهده بگیرند. کسانی که این کار را انجام می دهند قدرتمندترین افراد در شرکت خواهند بود.

مطلب مرتبط: زنان قدرتمند: ۵ ویژگی که در وجود یک زن قوی نمود می کند

از ویژگی‌ های زنان قدرتمند؛ سرسختی

زنان در پست‌های رهبری اغلب با چالش‌هایی مواجه می‌شوند که مردان هرگز آن‌ها را نخواهند دید. بسیاری از آن ها خانواده محور هستند. و برخی رویدادهای شخصی مانند بارداری و مرخصی زایمان به موقعیت کاری آنان آسیب می‌رساند. به این دلایل، برای رهبران زن به ویژه مهم است که هنگام تجارت، اعتماد و عزم خود را نشان دهند. این مسئولیت‌های اضافی توجیهی برای کنار گذاشتن زنان تاجر به بهانه این که آن ها شکننده یا حواس پرت هستند، نیست. در عوض، آن‌ها به عنوان گواهی بر وزنی که زنان می توانند تحمل کنند. و توانایی زنان برای ایفای نقش رهبری در تمام جنبه های زندگی عمل می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان