روش های برخورد با مرد نابالغ: با این ۵ روش همسر نابالغ تان را به خوبی مدیریت کنید

توسطنگار ستوده

اسفند ۱۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اسفند ۱۰, ۱۴۰۰ ,
روش های برخورد با مرد نابالغ

هر زنی، زمانی که می خواهد ازدواج کند، دوست دارد همسرش از هر جهتی یک مرد کامل، عاقل و بالغ باشد. زیرا از نظر زنان، مرد کامل مردی است که به خوبی می تواند او را درک کند. با شریک زندگی اش شبیه یک جنتلمن واقعی برخورد کند. چنین مردی تلاش می کند، شرایطی را فراهم کند تا بیشترین شادی و آرامش را به همسرش هدیه کند. اما گاهی اتفاقات برخلاف میل و خواسته زنان پیش می آید. ممکن است یک زن، زمانی که ازدواج می کند، تازه متوجه شود که همسرش آن جنتلمن واقعی نیست. نه تنها که یک جنتلمن نیست بلکه یک کودک کامل است. به همین خاطر به روش های برخورد با مرد نابالغ فکر می کند. زیرا او ناامیدانه متوجه می شود که شوهرش یک مرد نابالغ است.

یعنی هیکل و ظاهر و سن و سال یک مرد را دارد اما رفتار و عملکردش کاملا شبیه یک کودک است. او شادی شما را با واکنش های بچگانه، کلمات و رفتارهای ناپخته اش جواب می دهد. در موارد مختلفی با شما کودکانه رفتار می کند. بدون تردید شما از این واقعیت سرخورده و دلگیر می شوید. اما دنیا به آخر نرسیده است. اگر شما واقعا با یک علاقه و عشق با همسرتان ازدواج کرده اید. او را به شدت دوست دارید. بدانید همه چیز راه حلی دارد. در این مقاله از سری مقالات زناشویی خبرنامه ما، روش های برخورد با مرد نابالع را بررسی کرده ایم. در واقع با این روش ها شما می توانید رابطه تان را با شوهر تان به خوبی مدیریت کنید. گام به گام به همسرتان کمک کنید تا او تبدیل به مرد کاملی شود.

۵ روش برخورد با مرد نابالغ:

۱.روش های برخورد با مرد نابالغ، هرگز واکنش های او را شخصی محسوب نکنید

عدم بلوغ و ناپختگی او باعث می شود که بسیاری از رفتارها و گفتارهای او کودکانه و غیر مسئولانه باشد. شما تلاش کنید از چنین واکنش های او ناراحت و عصبانی نشوید. خودتان را کنترل کنید. او واقعا دست خودش نیست. به لحاظ فکری هنوز کودک است. به همین خاطر رفتارهایش گاهی آزار دهنده می شود. در عوض تلاش کنید هر چیزی که باعث می شود او حساس شود و از آن یک درام طولانی بسازد، دوری کنید. بهتر است در چنین مواقعی، کمی عقب نشینی کنید. اجازه دهید او کم کم زشتی برخوردش را درک کند. بگذارید خودش تلاش کند تا از رفتار کودکانه کم کم فاصله بگیرد.

بیشتر بخوانید: ۸ مهمترین اشتباهات روابط زناشویی مربوط به اختلال غفلت عاطفی دوران کودکی

۲.در همان لحظه واکنش نشان ندهید اما بعدا با او صحبت کنید

تلاش کنید در بدترین شرایط رفتاری او، آرامش تان را حفظ کنید. ممکن است او در جلوی جمع رفتار زشت کودکانه ای نسبت به شما انجام دهد. یا شما را بی جهت سرزنش کند. شما تلاش کنید شبیه یک استاد به او لبخند بزنید و با آرامش بحث را عوض کنید. چرا که شما به خوبی می دانید او هنوز در دنیای کودکی اش به سر می برد. پس اگر شما هم در جمع به او واکنش نشان دهید و او را سرزنش کنید، هیچ کمکی به شما نمی کند. بلکه او را به لحاظ عاطفی ویران می کند.

پس بهتر است به لحاظ عاطفی بیشتر به او نزدیک شوید. به او محبت کنید. پس از رفتاری های کودکانه او، در یک زمان مناسب با محبت و آرامش با او صحبت کنید. در مورد رفتارش هایش توضیح دهید تا بار دیگر نسبت به کسی که دوستش دارد، چنین رفتار را انجام ندهد. قطعا همسرتان شما را دوست دارد اما چون هنوز در دنیای کودکانه اش به سر می برد، رفتارهایش آزار دهنده است. او زمانی که متوجه می شود که شما را اذیت کرده است قطعا پشیمان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: راهکارهای زنده نگه داشتن تمایلات جنسی: نکات مهم برای پرشور ماندن زندگی زناشویی

۳.روش های برخورد با مرد نابالغ، روی ویژگی های مثبت او تمرکز کنید

درست است رفتارهای او هنوز کودکانه است. اما باید چیزهای خوبی هم در مورد او وجود داشته باشد. روی آن نکات مثبت تمرکز کنید. چیزهایی که او را به سمت شما جذب می کند، را جدی تر بگیرید. آن ها را برجسته کنید تا او به شما بیشتر نزدیک شود و هر روز روابط تان بهتر شود. به کارهای خوبی که انجام داده است فکر کنید. در واقع مراقب کارهایی که انجام می دهد که مستحق ستایش هستند باشید. او هنوز به پختگی نرسیده اما یک مرد شیاد نیست به همین خاطر رفتارهایش عمدی نیست.

بیشتر بخوانید: اشتباهات مردان در رابطه زناشویی: ۵ اشتباه که سبب سردی روابط زناشویی می شود

۴.از خطوط قرمز خود دفاع کنید

درست است او کودک و ناپخته است. اما تلاش کنید با محبت و حرف زدن به او کمک کنید تا کم کم از دنیای کودکانه اش فاصله بگیرد. به همین خاطر با محبت و البته محکم خطوط قرمز خود را برای او بگوید. از او بخواهید که نباید از این خطوط عبور کند. اگر او در صورتی که از خط قرمزهای شما عبور کرده بود. بدون دعوا بنشینید و توضیح دهید که کجا از خط عبور کرده است. در واقع کاری کنید که خطوط قرمز شما را درک کند. چرا اگر در این قسمت جدی نباشید، ممکن است فردا تبدیل به عادت او شود. در چنین شرایطی تغییر و فاصله گرفتن او از دنیای کودکانه اش برای خود او دشوار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: خستگی در روابط زناشویی: چرا رابطه زناشویی شما خسته کننده است؟

۵.روش های برخورد با مرد نابالغ، آن چه را می گویید به آن عمل کنید

زمانی که یک رفتار خوب و منطقی از همسر تان انتظار دارید، خودتان انجام دهید. نمی شود فقط حرف زد و عمل نکرد. به ویژه در برخورد با همسری که هنوز کودک است. بنابراین زمانی که از او می خواهید رفتار سالمی انجام دهد، ابتدا خودتان به آن متعهد باشید. در واقع از رفتاری که انتظار دارید برای او مثال بزنید. نکات خوب خود را بیان کنید. به او نشان دهید که چگونه باید با احساساتش کنار بیاید. زیرا مشخص است که در مورد نحوه رفتارش در دوران بزرگ شدن سختگیری درست نبوده. این مساله دقیقا مثل برخورد با بچه است. این درست است که شما مادر او نیستید. اما می توانید با صبر و شکیبایی حداقل برای یک رابطه سالم و تغییر دنیای کودکانه او معلم او باشید.

بیشتر بخوانید: فواید رابطه جنسی سالم: وقتی رابطه جنسی سالم متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *