جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
5
(3)

تست هوش هیجانی: داشتن هوش بالا فقط به معنای انجام سریع مسائل ریاضی نیست. هوش انواع مختلفی دارد و اکنون روانشناسان به نوع جدیدی فکر می کنند، داشتن هوش هیجانی. این یک موضوع واقعاً پیچیده است اما قبلاً کنجکاوی جامعه علمی را برانگیخته است. تست هوش هیجانی به دقت نشان می دهد که در واقع چقدر از نظر احساسی، باهوش هستید.

احساسات بخشی از ما هستند و کنترل قابل توجهی بر اینکه چه کسی هستیم، دارد. اما در گذشته واقعاً توجه چندانی به آن نداشتیم. اکنون، احساسات دنیای کاملا جدیدی را آشکار کرده امد. بنابراین دانشمندان نوع جدیدی از هوش را مورد بررسی قرار می دهند. همانطور که از نام هوش هیجانی پیداست، این چیزی نیست که به راحتی قابل اندازه گیری باشد. بسیار ذهنی است و قابل اندازه‌گیری نیست. اما این یک اصطلاح کاملاً غافلگیرکننده است که شما را شوکه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: آزمون شناسایی والدین کودک: پدر و مادر واقعی کودک کیست!؟

هوش هیجانی چیست؟

هوش هیجانی توانایی یک فرد برای درک احساسات شخص دیگر است. به طور طبیعی افراد به هوش هیجانی می رسند. هر چه بهتر افراد، بتوانند آن را درک کنند، باهوش تر به نظر می رسند. این هوش هیجانی واقعاً خاص است. یک فرد باهوش عاطفی می‌داند که شما چه زمانی هوس یک بغل کوچک محکم را دارید، حتی اگر در جبهه‌های سخت‌گیرانه پیش بروید.

بنابراین، واضح است که هوش هیجانی واقعاً یک موضوع پیچیده است و درک آن واقعاً آسان نیست. جای تعجب نیست که دانشمندان سر خود را می خارند تا راه حلی برای آن بیابند و سعی می کنند به نحوی آن را کمّی کنند. وجود یک فرمول بزرگ و دشوار برای اینکه بتوانید هوش هیجانی یک فرد را درست مانند تست‌های IQ بدانید، عالی خواهد بود. اما اینطور کار نمی کند – برخی می گویند که شما یا می توانید هوش هیجانی داشته باشید یا نداشته باشید. هیچ حد وسطی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: علائم هوش هیجانی پایین: ۱۲ نشانه ای کیوی پایین + نکاتی برای افزایش آن

راهی برای اندازه گیری هوش هیجانی

از آنجایی که وقتی بحث هوش هیجانی مطرح می شود، عینیت داشتن واقعاً سخت است – تست های شخصیتی وجود دارند که می توانند به ما در این زمینه کمک کنند. بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه با همکاری روانشناسان برجسته، یک آزمون ساده هوش هیجانی را منتشر کرده است. این تست تا اندازه ای می تواند به شما بگوید آیا واقعاً از نظر احساسی باهوش هستید یا خیر!؟

تست ساده است. تصویری در زیر وجود دارد که یک توهم نوری است. باید به آن نگاه کنید و ببینید کدام تصویر برای اولین بار توجه شما را جلب می کند. هنگامی که بدانید ابتدا چه چیزی را مشاهده کرده اید، بخوانید که هر یک از تصاویر، در مورد هوش هیجانی شما چه چیزی را نشان می دهد. برای شگفت زده شدن آماده باشید:

اولین بار در آزمون هوش هیجانی چه چیزی را دیدید؟ معنی زیر را بیابید:

تست هوش هیجانی

بیشتر بخوانید: هوش هیجانی در کودکان؛ ۷ نشانه که فرزندتان «ای کیوی» بالایی دارد

1. تست هوش هیجانی؛ دیدن چمن

در صورت دیدن چمن در عکس، شما فردی هستید که افرادی را که در زندگی شما حضور دارند تحسین می کنید و به آنها اهمیت می دهید.

شما بسیار به آنها اهمیت می دهید و برخی از آنها می دانند. در حالی که دیگران ممکن است واقعاً آن را اینطور درک نکنند. اما همه چیز درست است. آنچه مهم است این است که آنها خوب هستند و این تنها چیزی است که شما می خواهید. شما واقعاً برای هیچ چیزی نیاز به تأیید یا اعتبار ندارید.

با این حال، یک مشکل وجود دارد. شما به مدت طولانی بر روی چمن تمرکز می کنید. لذا نمی توانید جنگلی را که در پشت آن رشد می کند، تشخیص دهید و یا ببینید. شما فاقد عینیت کامل هستید. به عنوان یک فرد، شما در هوش هیجانی امتیاز بالایی نخواهید داشت، اما نقاط قوت خود را دارید.

برخلاف بسیاری از افراد، شما از درخواست کمک در زمانی که به کمک نیاز دارید نمی ترسید. شما همچنین می‌دانید چه مقدار زمان از دست داده‌اید یا می دانید که چه زمانی کمک احتیاج دارید. اینها مکان‌هایی هستند که بیشتر مردم به کمک نیاز دارند، اما تمایلی به درخواست صریح ندارند. اینجاست که اشتباه می‌کنید. می‌پرسید و نشان می‌دهید که گم شده‌اید. به همین دلیل مردم تمایل بیشتری به کمک به شما دارند.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت با سطل زباله: پاسخ شما آنچه را که پنهان می کنید، فاش می کند!

2. دختر

در حالی که به تصویر نگاه می کنید، اگر ابتدا دختر را ببینید، از آن دسته افرادی هستید که افکار و احساسات دیگران را بر افکار خود ترجیح می دهید.

هوش هیجانی شما واقعاً بالا است و توانایی بیشتری برای همدردی با دیگران دارید. شما از هوش هیجانی بالای خود اطلاع دارید. اما هر زمان که از نظر عاطفی در شرایط سختی قرار گرفتید، اهمیتی به آن نمی دهید. با این حال، اگر همچنان نیازها و خواسته‌های دیگران را مقدم بر خود قرار دهید و واقعاً به آنچه نیاز دارید اهمیتی ندهید، ممکن است برای شما یک امر طاقت‌فرسا باشد.

شما خودتان را از دست خواهید داد و این می تواند بسیار ناامید کننده باشد. بالاخره ما هم گاهی اوقات به خودمان نیاز داریم. وقتی انرژی خود را برای شخص دیگری تخلیه می کنید، واقعاً باید مراقب باشید. احساسات خود را کنترل کنید و مطمئن شوید که بیش از حد لازم، سرمایه گذاری نمی کنید. هر چه بیشتر مهارت های عاطفی خود را در زمین عملی کنید، بیشتر از همه اینها احساس خستگی خواهید کرد. اما شما از نظر عاطفی فردی ارزشمند هستید. اجازه ندهید خستگی در شما نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت مثلث: مثلث انتخابی شما، ویژگی‌های اصلی تان را آشکار می‌کند!

3.تست هوش هیجانی؛ دیدن آینه

اگر اولین باری که به عکس نگاه کردید، آینه به چشم شما آمد، پس باید به شما تبریک بگوئیم. شما نمره فوق العاده ای در هوش هیجانی کسب می کنید. شما هوش هیجانی بالایی دارید و این ویژگی بسیار خوبی است.

با این حال، آینه چیزی را نشان می دهد که چندان خوب نیست. حداقل در دنیای واقعی. آینه وقتی به آن نگاه می کنید تصویر شما را منعکس می کند. این بدان معناست که شما ممکن است احساسات دیگران را بیش از آنچه باید، منعکس می کنید. شما ممکن است همه چیز را در مورد خودتان بسازید.

اگر کسی غمگین باشد، شروع به جستجو در درون خود می کند تا بفهمد که چه چیز ممکن است دلیل غمگینی او باشد. اگر کسی عصبانی است، ممکن است سعی کنید به روشی عجیب و غریب منطقی کمی فکر کند تا دریابد که شما چگونه او را عصبانی کرده اید. اما شما حتی بخشی از آن نیستید. نکته مهم در مورد شما، توانایی شما در خواندن احساسات است، اما این به وضوح نتیجه معکوس دارد.

یک قدم به عقب بردارید و از ساختن همه چیز در مورد خود دست بردارید. بله، شما توانایی زیادی در خواندن احساسات دارید. اما ردیابی احساسات به منبع واقعی آن چندان آسان نیست. به ندرت موفق است. بنابراین سعی نکنید آن را انجام دهید. شما به این نتیجه خواهید رسید که خود را بخشی از آن کنید.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت رابطه: تشخیص اولین تصویر، ضعفتان را در روابط عاطفی مشخص می کند!

چه نوع هوش عاطفی داری؟

صرف نظر از اینکه در این آزمون چقدر خوب عمل می کنید، سعی کنید بیشتر با احساسات خود و سایر افراد ارتباط برقرار کنید. ارزشش را دارد و به ایجاد روابط قوی تر کمک می کند. و در این دنیا، ما به افراد بیشتری نیاز داریم که از نظر عاطفی باهوش باشند تا آرامش بیشتری را به آن وارد کنند. همه ما دوست داریم روزی آن را داشته باشیم!

حالا شما بگویید میزان هوش هیجانی شما چقدر است؟

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمایند. شما همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می توانید به  جدیدترین تست ها، پازل ها و سوالات و معماها دسترسی داشته باشند. شما می توانید این تست ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند.

بیشتر بخوانید: ین تست زندگی عاشقانه و نگرش شما به روابط عاطفی را آشکار می کند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان