جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
1
(1)

اگر در حرفه خود احساس رضایت ندارید، به این دلیل است که در آن به شما اجازه داده نمی‌شود علایق خود را دنبال کنید. شاید پول خوبی به دست می‌آورید، ولی اگر به دنبال رسیدن به حس رضایت هستید، به جای پول به دنبال اشتیاق خود باشید. دنبال پول بودن به جای اشتیاق، شما را به زندگی دلسرد می‌کند. هرچند پول چیز بسیار قدرتمندی است. امپراتوری ها را می سازد و پادشاهی ها را در هم می شکند. اجازه می دهد تا رویاها به حقیقت بپیوندند. برخی از مردم را خوشحال و برخی دیگر را کاملا بدبخت می کند. امروزه جستجوی پول تقریبا مستقیما با جستجوی خوشبختی مرتبط است و بسیاری ها استدلال خواهند کرد که پول مساوی به شادی است. با این وجود در این مقاله ما به اهمیت علاقه مندی ها به جای پول پرداخته ایم. ۸ دلیل مهم وجود دارد که به جای پول به علاقمندی های مان اهمیت دهیم.

مطلب مرتبط: کسب درآمد از خانه: ۱۰ بهترین راه کسب درآمد بدون این که خانه خود را ترک کنید

اگر چه پول عالی است و همه آن چیزهایی که نیاز داریم و باعث خوشحالی ما می‌شود را به دست می‌آوریم. اما پول هرگز نمی‌تواند زمان بخرد. زمان با ارزش ترین دارایی ماست و چیزی است که در این زمین باید عاقلانه خرجش کنیم. نباید حس تلف کردن زندگی خود را داشته باشید. این نسل به جای دنبال کردن علاقه به دنبال پول زیاد هستند. اگرچه در این زمانه که کار خیلی کم پیدا می‌شود، عاقلانه ترین تصمیم است. اما نباید حرفه‌ای را که دوست ندارید تا آخر عمر دنبال کنید. بهترین کار رفتن به دنبال علایقی است که داریم. در این جا 8 دلیل وجود دارد که چرا باید به دنبال علاقه خود باشید نه پول:

مطلب مرتبط: ۸ مهم ترین عادت آدم های کاریزماتیک و دوست داشتنی!

  1. نسبت به کاری که انجام می دهید احساس بهتری خواهید داشت

هیچ چیز بدتر از این نیست که مجبور شوید هر روز صبح هفته از خواب بیدار شوید. و به کاری ادامه دهید که دوست ندارید یا احساس می کنید برای دنیا مفید نیست. با این حال، اگر بخواهید از علاقه خود پیروی کنید، می توانید از کاری که انجام می دهید واقعا لذت ببرید. در حالی که ممکن است پاداش پولی شغل تان ناچیز و کمتر باشد اما پاداشی که به روح خود می‌دهید، آن را جبران می کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ چیز مهمی که با پول نمی توان خرید

  1. خلاقیت خود را تقویت خواهید کرد

اجبار به انجام کار یکی از خسته کننده ترین تجربیات است. در حالی که هر شغلی خستگی و کسالت دارد. اما هنگامی که به کار علاقه دارید، می توانید روزهای کسل کننده را پشت سر بگذارید. زیرا می دانید که آینده چیز‌های جدید و جالبی به همراه خواهد داشت. هنگامی که علاقه خود را دنبال کنید، فرآیند خلاقیت شما تقویت خواهد شد. زمانی که کاری انجام می دهید که دوست دارید، تمایل بیشتری به ارائه ایده های خلاقانه دارید. این نه تنها به زندگی شما رنگ می بخشد، بلکه شما را در کاری که انجام می دهید بهتر می کند و احتمالا در دراز مدت منجر به بالا رفتن از نردبان پیشرفت می شود.

مطلب مرتبط: چگونه می شود پس انداز کرد: با این ۶ عادت مالی هر زنی صاحب پول خواهد شد

  1. در کار احساس اجبار نمی کنید

وقتی بیشتر به پول اهمیت می‌دهید تا علایق خود، خود را در یک چرخه بی پایان بدبختی خواهید دید. آن وقت کار مانند یک سفر یا ماجراجویی نخواهد بود. بلکه بیشتر یک مزاحمت برای ذهن و بدن شما خواهد بود که مجبورید انجام دهید. البته این امر منجر به استرس و اضطراب خواهد شد. هر روز که با این طرز فکر سر کار می روید، بیشتر و بیشتر از شغل خود متنفر می شوید. در حالی که بسیاری از مردم احساس می کنند که باید سخت کار کنند تا بازنشسته شوند. و پولی برای لذت بردن از زندگی شان بعد از بازنشستگی داشته باشند. چه فایده ای دارد که از سال های آخر زندگی خود لذت ببرید، در حالی که بهترین سال های خود را در بدبختی گذرانده‌اید؟ در عوض، علاقه خود را دنبال کنید و ببینید هر چه اتفاق خوب است برایتان رخ خواهد داد.

مطلب مرتبط: چطور با روانشناسی پول به ثروت، خوشبختی و سلامتی بیشتری برسیم

  1. شما قادر به آرامش بیشتر خواهید بود

وقتی ساعت‌های زیادی را صرف انجام کاری می‌کنید که از آن خوشتان نمی‌آید. و فقط به این دلیل که برایتان پول آور است، غلبه بر استرس ناشی از کار برایتان دشوار می‌شود. با این حال، وقتی علایق خود را دنبال می‌کنید و کاری را انجام می‌دهید که از آن لذت می‌برید. آخر هفته واقعا زمانی است که می‌توانید استراحت کنید و انرژی برای هفته جدید داشته باشید. البته همه این ها برای سلامت بلندمدت شما خوب است زیرا آرامش بیشتر به معنای سلامتی و بهبود کلی سبک زندگی است.

مطلب مرتبط: ۱۰ بدترین اشتباهات رایج پولی که بسیاری آرزو می‌کنند در ۲۰ سالگی آنها را می‌دانستند

  1. احتمالا ساعات کمتری کار خواهید کرد

وقتی روی شغلی کار می‌کنید که به آن علاقه دارید، می‌توانید تمرکز بیشتری داشته باشید و کارها را به موقع انجام دهید. زیرا این کارها چندان سنگین نیستند. وقتی صرفا برای پول کار می کنید، پیدا کردن انگیزه دشوارتر است، که ممکن منجر به ساعات طولانی تری برای انجام کارها شود. هر صنعتی فصل شلوغی دارد و بدون شک زمانی فرا می رسد که باید ساعات اضافی کار کنید. به نظر شما اضافه کاری در شغلی که به آن علاقه دارید دلچسپ است یا شغلی که فقط می‌خواهید تمام شود؟ بله. شغلی که به آن علاقه دارید. پس علایق خود را دنبال کنید.

مطلب مرتبط: هدف گذاری شخصی: ۲۰ هدف شخصی برای بهتر درخشیدن در زندگی

  1. بیشتر از برنامه کاری خود، عمل خواهید کرد

برخی از تعهدات در محل کار، شما را ملزم می کند که فراتر از برناه کاری عمل کنید. در زمان‌های خاصی مانند فصل‌های شلوغ، ممکن از شما خواسته شود کارهای خاصی را انجام دهید که بخشی از برنامه روزانه کاری شما نیست. اگر به شغل خود علاقه دارید و برایتان اهمیت دارد، انجام کار اضافی بسیار آسان تر است. از آن جایی که شما به شغل خود علاقه‌مند هستید، مایلید تلاش بیشتری برای کار از آنچه از شما خواسته می شود انجام دهید. که باعث می شود احساس خوبی داشته باشید و توجه مافوق خود را نیز جلب کنید.

مطلب مرتبط: ۷ گام برای ایجاد زندگی بهتر که باید از همین امروز شروع کنید

  1. هیچ مانعی شما را متوقف نخواهد کرد

وقتی از علاقه خود پیروی می‌کنید و واقعا از کاری که انجام می‌دهید لذت می برید، هیچ چیز مانع از انجام کارتان نمی‌شود. از آنجایی که شما نسبت به کاری که انجام می دهید اشتیاق دارید، احساس می کنید غیرقابل توقف هستید. و هیچ چیز نمی تواند مانع از دستیابی شما به موفقیت و پیشرفت در آن کار شود. اشتیاق شما به کار به شما انرژی می‌دهد. و مانند یک موشک به شما سرعت می بخشد تا موانعی را که ممکن است به وجود بیایند را پشت سر بگذارید. هر مانعی که بر سر راه شما قرار می گیرد می‌پذیرید و با یک راه حل خلاقانه با آن مبارزه می‌کنید.

مطلب مرتبط: کارفرمایان بخوانند: بهترین راهکارها برای ایجاد انگیزه در کارکنان       

  1. احساس رضایت بیشتری خواهید داشت

شما در کار دلخواه خود احساس بهتری خواهید داشت. وقتی در نهایت به اوج رسیدید، دانستن این که به آن جا رسیده اید و کاری را انجام می دهید که دوست دارید. و احساس می کنید به ارزش دنیا می افزاید بسیار لذت بخش تر است. اما پیروی از علایق خود برای موفقیت کافی نیست. در دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، پول به دست آوردن ضروری است، اما این بدان معنا نیست که در انتخاب شغل باید اولویت اصلی پول باشد. زیرا در شغل دلخواه خود بهتر عمل می‌کنید و سریع‌تر پیش می‌روید. بنابراین به جای دنبال کردن پول، علاقه‌تان را دنبال کنید و به شغل خود رونق دهید. اما صرفا دنبال کردن اشتیاق برای موفقیت کافی نیست، تلاش را فراموش نکنید، این چیزی است که شما نیز باید انجام دهید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان