جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
1
(1)

بدیهی است که ما اثرات رژیم غذایی خود را بر بدن خود می بینیم. اگر به شما بگوئیم که می توانیم پیری خود را بسته به نحوه غذا خوردنمان به تاخیر بیندازیم چه؟ انسان چه بخواهد و چه نخواهد پیر می شود. اما مهم است که در پیری هم سالم بوده و بدنی فوق العاده جوان داشته باشیم. لذا نیاز است که تغذیه ضد پیری را در دوره جوانی رعایت کنیم.
با پیشرفت های صورت گرفته در حوزه سلامت، امید به زندگی انسان ها افزایش یافته است. در این مرحله، مهم است که غذای سالم بخوریم، زیرا اگر عادات غذایی بدی داشته باشیم، این می تواند باعث افزایش وزن، چاق شدن، ضعیف شدن اندام هایمان شود. این مسئله یعنی دعوت از برخی بیماری ها، افسردگی ها و ناراحتی های بیشتر برای ورود به بدن. به این معنی که بدن دچار مشکل می شود و دچار پیری جسمی می گردد. پیر شدن یک فرآیند طبیعی است، اما جوان ماندن و سالم ماندن آرزوی ماست. برنامه های ضد پیری در واقع با هدف انجام اقدامات احتیاطی قبل از بروز هرگونه مشکلی هستند. بنابراین هر چه زودتر زندگی خود را بر اساس آن شکل دهیم، بهتر است.

هدف از تغذیه ضد پیری چیست؟

برای محافظت و افزایش ساختار بافت پوست ، از نظر شناختی سالم، برای داشتن هورمون های متعادل، برای جلوگیری از استرس اکسیداتیو، برای حفظ سلامت سلول ها، برای جلوگیری از بیماری ها باید مواظب نوع رژیم تغذیه بود. همه علائم پیری فیزیکی را می توان با یک رژیم غذایی سالم و کافی کاهش داد و طول عمر طولانی را افزایش داد.

بیشتر بخوانید:۱۰ ماده غذایی که مهم ترین عوامل پیری زودرس هستند!

آنچه باید انجام دهیم تا در برابر پیری ایستادگی کنیم:

اول آب میخوریم!

تغذیه ضد پیری

آب برای فرآیندهای متابولیکی که در بدن ما انجام می شود مورد نیاز است. ما باید آب بنوشیم تا پوستمان درخشنده تر به نظر برسد، خاصیت ارتجاعی آن حفظ شود، حالت مرطوب آن حفظ شود و چین و چروک ها کاهش یابد. نکته دیگری که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است که مصرف چای و قهوه باعث کاهش تشنگی می شود، اما فراموش نکنید که به دلیل داشتن اثر ادرارآور، دفع آب از بدن را افزایش می دهند و به اندازه چای و قهوه نوشیدن مفید نیست. لذا آب را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: ۹ نشانه که آب کافی نمی نوشید

برای تغذیه ضد پیری؛ فیبر بالا بخورید!

تغذیه ضد پیری

ما اغلب در مورد رژیم غذایی با فیبر بالا به خصوص در رژیم های کاهش وزن صحبت می کنیم، زیرا غذاهای فیبری فضای بیشتری را از نظر حجم اشغال می کنند و احساس سیری می کنند. اما فواید فیبر فقط این نیست. فیبر همچنین برای تنظیم قند خون و کلسترول مفید است. از آنجایی که حجم آنها زیاد است، فضایی را در روده اشغال کرده و حرکت روده را فراهم می کند. آنها پری بیوتیک هستند: باکتری های مفید (پروبیوتیک ها) در روده ها فیبر را به عنوان غذا هضم می کنند. اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه از هضم فیبر توسط پروبیوتیک ها تشکیل می شوند و التهاب روده ها را کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید:چگونگی دریافت کلسیم و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن از غذاهای مختلف

مصرف چربی های سالم!

تغذیه ضد پیری

سال‌هاست که اضافه وزن ناخواسته به چربی تبدیل شده است. ما همیشه از چربی می‌ترسیدیم، اما اکنون با این آگاهی که چربی‌های ترانس همان چیزی است که باید از آن بترسیم، چربی‌های سالم مصرف می‌کنیم. ما باید مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 را در رژیم غذایی خود بگنجانیم. امگا 3 برای حفظ سلامت مغز و عملکردهای شناختی ضروری است. همچنین از خاصیت ارتجاعی ساختار پوست محافظت می کند و تقویت کننده سیستم ایمنی خوبی است. به همین دلیل منابع امگا 3 را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به خصوص سالمون، ماهی تن، بذر کتان. گردو منابع خوبی از امگا 3 است. زیتون، روغن زیتون و آووکادو که حاوی اسیدهای چرب تک غیراشباع هستند را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید:برای کاهش وزن و تقویت ایمنی این دو ماده را به چای سبزتان اضافه کنید

برای تغذیه ضد پیری؛ جلوگیری از پیری سلول ها!

بدن ما همیشه در حال کار است، تولید متابولیک و تخریب رخ می دهد. رادیکال های آزاد که در حین تخریب ظاهر می شوند باعث آسیب سلولی می شوند زیرا به شدت عمل می کنند. برای جلوگیری از این امر، تغذیه با غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ضروری است. شامل زنجبیل، زردچوبه، چای سبز، کاکائو، شکلات تلخ، زغال اخته، سبزیجات رنگارنگ و میوه ها در رژیم غذایی شما.

بیشتر بخوانید: ۱۲ بهترین خوراکی ضد چین‌ و چروک که مانع پیری پوست می شوند

می توانید از

کلم قمری داروی گیاهی بی خوابی برای کسانی که در حسرت خواب شبانه هستند!

می توانید از مکمل ها استفاده کنید!

تغذیه ضد پیری

متأسفانه، ما هنوز نمی توانیم ریزمغذی های کافی را با یک رژیم غذایی سالم وارد بدن خود کنیم. برای جبران کمبودها می توان از مکمل های غذایی استفاده کرد. می توانید از یک مولتی ویتامین خوب، کوآنزیم Q10، آلفا لیپوئیک اسید، کلاژن استفاده کنید. مصرف مکمل ها را تحت نظر متخصص انجام دهید.

بیشتر بخوانید:مصرف مکمل ویتامین سی بعد از ۵۰ سالگی چه اثرات عمده‌ای روی بدن دارد؟

برای تغذیه ضد پیری؛ به اندازه کافی بخور!

منظور من از خوردن به اندازه کافی، کنترل سهم است. اگر نتوانیم کنترل وعده غذایی را فراهم کنیم، غذاهای بسیار مفید تبدیل به کالری غیر ضروری می شوند و به عنوان چربی در بدن ما ذخیره می شوند. به یاد داشته باشید که بدن ما برای هضم تمام غذایی که می خوریم تلاش می کند.

بیشتر بخوانید:۱۰ بهترین داروی گیاهی برای جلوگیری از چین و چروک پوست

از غذاهای فرآوری شده، شکر و غذاهای ناسالم بسته بندی شده خودداری کنید

هرچه یک غذا بیشتر فرآوری شود، بیشتر ویژگی تغذیه ای خود را از دست می دهد. به همین دلیل باید از آرد تصفیه شده، محصولات لذیذ و شکر تصفیه شده دوری کرد. علاوه بر عدم تغذیه این غذاها، اثر سمی مواد افزودنی موجود در آنها باعث ایجاد التهاب در روده ها می شود. بنابراین به دلیل بدتر شدن سلامت روده به سیستم ایمنی بدن آسیب می رسانند. برای داشتن یک زندگی سالم، عاقلانه است که از غذاهایی که باعث چنین التهابی می شوند دوری کنید.

علاوه بر این شکر باعث پیری زودرس پوست و از دست دادن خاصیت ارتجاعی و رطوبت آن و ایجاد چین و چروک می شود. نان سفید و ماکارونی با شاخص گلیسمی بالا علاوه بر پرهیز از شکر تصفیه شده دارای اثرات مشابهی هستند که از آرد فرآوری شده به دست می آیند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ عادت مهم برای داشتن زندگی شاد و سالم

برای تغذیه ضد پیری؛ به زندگی شبانه خود پایان دهید!

تغذیه ضد پیری

به عنوان افراد مدرن، شب‌های ما اکنون تقریباً به اندازه روزهایمان روشن است. با این حال، بدن ما نیاز به استراحت در شب دارد. بسیار مهم است که بخوابیم، به خصوص بین ساعت 00:00 تا 04:00 شب. از آنجایی که ترشح ملاتونین از بدن ما در این مدت افزایش می‌یابد. ساعت ها این ساعت ها برای یک خواب خوب مهم است اما ما با زندگی مدرن دیر رسیده ایم تا ساعت ها می نشینیم گاهی کار می کنیم. گاهی تلویزیون نگاه می کنیم. نمی توانیم گوشی را رها کنیم. اگر جغد شب هستید، شب ها را خداحافظی کنید و به ساعات خواب خود توجه کنید تا زندگی سالمی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:کلم قمری داروی گیاهی بی خوابی برای کسانی که در حسرت خواب شبانه هستند!

خلاصه مطالب

به طور خلاصه، ابتدا باید مقدار زیادی آب مصرف کنیم. مصرف چای و قهوه خود را محدود کنیم. ما باید مقدار زیادی سبزیجات و میوه ها مصرف کنیم. زیرا دارای فیبر بالا، آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی هستند. حتما در وعده های غذایی خود سالادهای رنگارنگ داشته باشید. میوه های فصلی مصرف کنید. به کنترل وعده‌ها توجه کنید، سعی کنید وزن ایده‌آل خود را حفظ کنید، در صورت لزوم، درب مکمل‌های غذایی را بکوبید. از غذاهای فرآوری‌شده و بسته‌بندی‌شده که ماندگاری آن‌ها با افزودنی‌ها طولانی‌تر شده است، دوری کنید.

علاوه بر همه اینها، فراموش نکنید که نوشیدنی های الکلی، محصولات حاوی تنباکو را از زندگی خود حذف کنید و مصرف نمک خود را محدود کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین هدیه برای ولنتاین: طرز تهیه ۴ اسکراب شکر الهام گرفته از ولنتاین

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان