جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 10 دقیقه
1
(2)

به گفته دکتر گری چاپمن در کتاب پنج زبان عشق، از چگونگی ابراز  تعهد قلبی به همسر سخن می گوید. این کتاب بیانگر 5 روش بیان و تجربه عشق است که چاپمن آنها را “زبان های عشق” می نامد. به گفته او زبان عشق شما شیوه بیانی است که با آن عشق خود را بیان کرده و نشان می دهید و ترجیح می دهید عشق شریک زندگی خود را دریافت کنید. این تست زبان عشق ساده را انجام دهید تا به زبان های عشقی سازگار خود پی ببرید و همچنین ضعف پنهان خود را در عشق پیدا کنید!

همواره دیدگاهها و نظرات خود را از طریق شبکه های اجتماعی خبرنامه در اینستاگرام و فیسبوک با ما در میان بگذارید. منتظر نقطه نظرات شما هستیم. این تست را با دیگران به اشتراک بگذارید و اجازه دهید آنها هم بیشتر درباره خودشان کشف کنند.

تست زبان عشق ساده چیست؟

همه ما حداقل از یکی از 5 زبان اصلی عشق استفاده می کنیم براساس نظریه چاپمن، 5 روش بیان و تجربه عشق که “زبان های عشق” نامیده شده، عبارتند از : دریافت هدیه، اختصاص وقت، تائید و تشویق، خدمت کردن و تماس فیزیکی.

به این ترتیب در حالی که شما زبان عشق مخصوص خود را دارید، اما زبان های عشقی دیگر هم وجود دارند که درک آنها برای شما دشوار است. این موضوع، ضعف های پنهان شما در عشق است. شاید بسیاری از روابط به دلیل همین ضعف پنهان در عشق دچار شکست می شوند. پس چگونه می توانید زبان عشق خود را درک کنید و بر ضعف پنهان خود غلبه کنید؟

فقط کافی است این تست زبان عشق ساده را انجام دهید تا بفهمید که با کدام زبان های عشق کمترین سازگاری را دارید:

به تصویر نگاه کنید و اولین چیزی که در تصویر می بینید را یادداشت کنید. سپس به جواب ها وتفسیر آن ها مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:تست شخصیت رابطه: تشخیص اولین تصویر، ضعفتان را در روابط عاطفی مشخص می کند!

  1. در تست زبان عشق ساده؛ اگر مردی قرمزپوش دیدید!

تست زبان عشق ساده

کمترین سازگاری زبان عشق – گذراندن زمان با کیفیت با شرکای عاطفی

شما فرد مشغولی هستید، اگر در کنار فردی قرار می گیرید که زبان عشق او زمان با کیفیت است، در این صورت او را از دست خواهید داد. زیرا شما همیشه مشغول هستید و زندگی عاشقانه و روابط خود را در اولویت قرار نمی دهید. تعادل ضعیف کار و زندگی، نقطه ضعف شما در عشق است.

شما باید حداقل چند ساعت در هفته را برای همسرتان کنار بگذارید. مهم نیست چقدر مشغله دارید، عاقلانه نیست که در مورد عزیزان خود مصالحه کنید.

بیشتر بخوانید: این تست زندگی عاشقانه و نگرش شما به روابط عاطفی را آشکار می کند

  1. اگر مردی را روی زانو دیدید

تست زبان عشق ساده

کمترین سازگاری زبان عشق – اعمال خدمت یا فداکاری

می توانید بدون تسلط یا تحت فشار قرار دادن همسرتان آنچه را که می خواهید، نشان دهید. با انجام کارهایی که می خواهید آنها برای شما انجام دهند شروع کنید. اعمال شیرین خدمت یا فداکاری محدود به اتاق خواب نیست. ابراز نکردن عشق، ضعف پنهان شماست.

می توانید کارهای کوچکی مانند پختن ماکارونی مورد علاقه همسرتان در تعطیلات آخر هفته یا ترتیب دادن قرارهای غافلگیرکننده یا سفرهای تعطیلات یا کمک به او در خرید مواد غذایی یا لباسشویی انجام دهید. این چیزهای کوچک جمع می شوند و همسرتان مطمئناً عشق و فداکاری شما را درک می کند و متقابلاً پاسخ می دهد.

بیشتر بخوانید: تست خودیابی: اولین پاسخی که به ذهنتان می رسد، شخصیت شما را فاش می کند

  1. در تست زبان عشق ساده؛ اگر چهره ای پنهان دیدید

تست زبان عشق ساده

کمترین سازگاری زبان عشق – کلمات تایید کننده

اگر هوس کلمات تاکیدی دارید، به همسرتان بگویید. شما می ترسید که شریک زندگی تان فکر کند شما ضعیف هستید و شما را ترک کند. اما شما باید از فرصت استفاده کنید. وقت آن رسیده است که خود را با این زبان عشق سازگار کنید.

لحظه ای که شریک زندگی تان بفهمد که پشت پرده قدرت خود به حمایت دائمی نیاز دارد، به بودن در کنار شما افتخار می کند و شما دو نفر به هم نزدیک تر می شوید.

بیشتر بخوانید: تست ساده نیاز سنجی:آزمونی که نشان می دهد در زندگی به چه چیزی بیشتر نیاز دارید؟

  1. اگر مردی در تاریکی دیدی

تست زبان عشق ساده

کمترین سازگاری زبان عشق – دریافت هدایا و لمس فیزیکی

خوب، پس احتمالاً شما دو نقطه ضعف دارید. زیرا مرد را در سایه دیدید. اما جای نگرانی نیست ترسیدن از لمس فیزیکی اشکالی ندارد اما داشتن رابطه جنسی در ابتدا اجباری نیست. گرفتن دست همسرتان در حین راه رفتن یا در آغوش گرفتن او یا بوسیدن پیشانی او هنگام ملاقات، نشان دهنده عشق شماست.

اگر زبان عشق شریک زندگی شما دریافت هدیه است، دلیلی برای وحشت وجود ندارد. یک نشانه کوچک از عشق مانند گل یا شکلات نیز معجزه می کند. تنها چیزی که باید به آنها اطلاع دهید این است که به آنها اهمیت می دهید.

تست زبان عشق ساده در مورد شما چه چیزی را نشان می دهد؟

بیشتر بخوانید: تست شخصیت شناسی با انتخاب درب دلخواه: کدام درب حس بهتری برایتان می دهد؟

ویکتور هوگو، شاعر و رمان‌نویس فرانسوی، زمانی گفته بود: بزرگترین خوشبختی زندگی در این است که کسی شما را دوست داشته باشد.عشق یکی از آن احساسات نادر است. اما برای شکوفایی و بقای عشق، ارتباط دو طرفه ضروری است. اینجاست که زبان های عشق وارد بازی می شوند. به طور کلی پنج زبان عشق وجود دارد. شناخت زبان عشق برای تقویت رابطه و درک آنها برای داشتن یک رابطه عاشقانه پایدار و سالم بسیار مهم است. درک صحیح این زبان های عشق به شما کمک می کند تا با تمام نکات مثبت و منفی که ممکن است در رابطه شما ظاهر شود کنار بیایید و به تقویت آن کمک کنید.

لذا یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت رابطه‌تان این است که بدانید زبان عشق شما و همسرتان چیست. اگر به این فکر می کنید که چگونه هر دو زبان عشق خود را بفهمید، بسیار ساده است. کافی است تا پاین مطلب با ما باشید.

زبان عشق چیست؟

به نظر می رسد این مفهوم برای اولین توسط Gary Chapman ارائه شده است. وی نویسنده و روان شناس معروف آمریکایی است و خالق دو اثر مهم در حوزه روان شناختی و خانواده تحت عنوان های ۵ زبان عشق و راز عشق طولانی می باشد. چاپمن در کتاب ۵ زبان عشق معتقد است که اگر بخواهیم به صورت درست و موثر نسبت به شریک زندگی خود ابراز عشق کنیم، باید زبان اصلی عشق همسرمان را بیاموزیم. وی معتقد است که کم پیش می آید که طرفین زبان عشق همسانی داشته باشند. زبان عشق هر کسی کاملاً متفاوت است و طرفین باید این مسئله را آموخته و از آن در جهت تحکیم زندگی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۱ نشانه عشق دروغین را بشناسید

شناخت زبان عشق برای تقویت رابطه

۱. لمس فیزیکی

یکی از مهم ترین زبان های عشق، لمس فیزیکی است. لمس فیزیکی و ارتباط فیزیکی برای یک رابطه و بقای آن بسیار مهم هستند. ارتباط فیزیکی تنها به معنای رابطه جنسی نیست. این موضوع شامل سایر اشکال صمیمیت نیز می شود. اگر همسرتان روز طولانی و خسته کننده ای را پشت سر گذاشته است، در آغوش گرفتن همدیگر هنگام ملاقات، بوسیدن پیشانی برای نشان دادن عشقتان، یا فقط گرفتن دست ها و … هر تماس فیزیکی مهم است.

اگر می بینید که این انتظار را از شریک زندگی خود دارید. احتمالاً احساس عدم تعادل می کنید. همچنین به این معنی است که شما می خواهید با لمس غریزی شریک زندگی خود به هر شکلی، عشق خود را نشان دهید. لمس فیزیکی باعث می شود در رابطه خود احساس شادی، رضایت و محافظت کنید.

بیشتر بخوانید: زبان عشق مردان: چرا مردان مانند زنان نمی‌توانند عشق بورزند؟

۲. گذراندن زمان با کیفیت

گذراندن زمان مناسب و با کیفیت یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ یک رابطه هیجان‌انگیز و تازه است. هر چه بیشتر با یکدیگر وقت بگذرانید، بیشتر با شریک زندگی خود آشنا خواهید شد. صرف نظر از پختن شام با هم، تماشای یک فیلم در خانه، یا صرفاً صحبت کردن با قلبتان، زمان با کیفیت شما را شادتر می کند.

بنابراین، گذراندن مقدار زیادی از زمان با کیفیت با شریک زندگی از مصادیق خوشبختی خالص است. به این ترتیب شما فردی هستید که برای زمان و همراهی بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل هستید. مهم نیست که هر دو شما چه می کنید؛ تا زمانی که با هم وقت می گذرانید، خوشحال هستید.

با این حال، مواردی وجود دارد که می تواند واقعاً به شما آسیب برساند. اگر شریک زندگی‌تان وقتی در مورد چیزی صحبت می‌کند به شما توجه نمی‌کند یا اغلب به شما وثیقه می‌دهد، این به شما صدمه می‌زند.

بیشتر بخوانید: روانشناسی عشق: ۷ عامل که باعث میشود کسی عاشق تان شود

۳. شناخت زبان عشق برای تقویت رابطه؛ دادن هدیه

اگر عاشق دریافت هدیه از طرف شریک زندگی خود هستید، پس چیزهای ملموس را دوست دارید. وقتی شریک زندگی‌تان چیزهایی را که دوست دارید به شما هدیه می‌دهد، حتی بدون اینکه شما آنها را بخواهید، شما را دوست دارد. اما این بدان معنا نیست که آنها همیشه باید هدایای عجیب و غریب یا فانتزی باشند.

فرقی نمی‌کند با شکلات‌ها و گل‌های مورد علاقه‌تان شما را غافلگیر کند، یک نامه عاشقانه زیبا زیر بالش بگذارد، یا کتابی را که روزها به آن چشم دوخته‌اید، به شما هدیه ‌دهد. هدایایی متفکرانه و دوست‌داشتنی چیزی است که باعث می‌شود احساس دوست‌داشتن و سرخوشی کنید.

در ازای این همه عشق و محبت، شما تمایل دارید با دادن هدایای کوچک و متفکرانه به همسرتان قدردانی و قدردانی خود را نشان دهید. شما دوست ندارید فقط نوازش کنید، بلکه دوست دارید حس شریک زندگی خود را نیز نوازش کنید.

بیشتر بخوانید: ۴۲ زبان بدن زنان که نشان می دهد به شما علاقه دارند

۴. مشارکت

یک رابطه خوب به شدت به داشتن یک شراکت قوی بستگی دارد. این بدان معناست که هم شما و هم شریک زندگیتان همیشه در کنار یکدیگر هستید. بدون توجه به هر اتفاقی همیشه به یکدیگر کمک می کنید. به عنوان مثال، وقتی نوبت به کارهای خانگی می رسد. اگر مشغول شستن لباس ها و آشپزی هستید، شریک زندگی شما در خرید مواد غذایی و تمیز نگه داشتن خانه کمک می کند.

اگر می بینید که مجبورید همه چیز را به تنهایی و بدون هیچ کمکی از طرف شریک زندگی خود انجام دهید، او شروع به آسیب رساندن به شما می کند. بهترین راهی که شریک زندگی شما می تواند عشق خود را نسبت به شما نشان دهد این است که در کنار شما باشد و هر طور که می تواند به شما کمک کند.

این زبان عشق به شدت وابسته به همه آن اقداماتی است که به برقراری و حفظ تعادل در رابطه شما کمک می کند. تصدیق این موضوع که طرف مقابل کار عالی انجام می دهد. همچنین متوجه باشید که از شریک زندگی‌تان تشکر ‌کنید که در همه چیز به شما کمک می‌کند و مطمئن ‌شوید که احساس خستگی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:۵۳ زبان بدن مردان که نشان می دهد به شما علاقه دارند

۵. کلمات تاییدی

مهم نیست که رابطه شما چقدر پرشور و از نظر جنسی خاص است. کلمات تأیید و تشویق کلامی در رابطه با یک رابطه عاشقانه بسیار مهم هستند. با تقویت کلامی که به عنوان ستون فقرات این زبان عشق عمل می کند. دوست دارید بشنوید که همسرتان چقدر شما را دوست دارد و از حضور شما در زندگی اش قدردانی می کند.

تعریف کردن از شما، حمایت از شما در مواقعی که افسرده هستید. یا صرفاً تکرار این حقیقت که او شما را دوست دارد، باعث می شود از نظر عاطفی و ذهنی احساس رضایت کنید. کلمات مثبتی از این دست نه تنها به شما احساس خوبی نسبت به خودتان می دهد. بلکه باعث می شود متوجه شوید که او چقدر در زندگی شما مهم است. شما همچنین عشق و قدردانی را با اطمینان از اینکه شریک زندگی تان می داند که جایگاه او در زندگی شما چقدر مهم و ارزشمند است، برمی گردانید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان