جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
3.9
(19)

همه ما به دنبال پول بیشتر هستیم و برای به دست آوردن آن تلاش می‌کنیم. به هر گزینه‌ای فکر می‌کنیم تا پول بیشتری پیدا کنیم. هرچند باری این که زندگی خوبی داشته باشیم به پول نیاز داریم و این که برای دریافت آن سخت تلاش کنیم ایرادی ندارد. اما اگر روزی پول هدف زندگی شود و معتقد باشیم که همه چیز را با پول می‌شود خرید اشتباه کرده‌ایم. پول برای برطرف کردن نیازهای زندگی ضروری است. در نتیجه، همه ما به دنبال راه های جدیدی برای تولید پول هستیم. از سوی دیگر، پول ضروری ترین چیز زندگی نیست. ارزش این را ندارد که همه نیازهای دیگر زندگی را کنار بگذاریم. پس قبل از این که به پول به عنوان هدف خود فکر کنید و فکر کنید که می توانید هر چیزی را با پول بخرید، در مورد آنچه با پول نمی توان خرید بخوانید.

مطلب مرتبط: ۵ عادت مهم ثروتمندان: با این ۵ عادت، شما هم ثروتمند شوید

  1. آنچه با پول نمی توان خرید؛ شادی:

با پول نمی‌توان شادی را خرید. هرچند باعث لذت در زندگی می‌شود و بسیاری از چالش ها را حل می‌کند. اما اگر شکرگزاری را تمرین نکنید و یاد نگیرید که چگونه شاد باشید. بدون توجه به مقدار پولی که دارید، هرگز نمی توانید کاملا راضی باشید. بسیاری از افراد ثروتمند هر از چند گاهی غمگین می شوند و از ازدواج، خانواده و حتی شغل خود ناراضی هستند. در نتیجه، واضح است که با پول نمی توان شادی را خرید. از سوی دیگر، پول تضمین کننده خوشبختی نیست. این موضوع به سادگی نشان می دهد که پول هیچ ارتباطی با شادی ندارد. زیرا عناصر مهم دیگری وجود دارد که باید برای رضایت خاطر در نظر گرفت.

مطلب مرتبط: چطور با روانشناسی پول به ثروت، خوشبختی و سلامتی بیشتری برسیم

  1. زمان:

مهم نیست چقدر ثروتمند هستید، شما نمی‌توانید زمان رفته را برگردانید. زمان برای همه به صورت رایگان است اما همه نمی‌تواند آن را داشته باشد. هر ثانیه ای که می گذرد زمانی است که نمی توان آن را پس گرفت. همیشه ممکن است پول بیشتری به دست آورید، با این حال، هرگز زمان از دست رفته را جبران نخواهید کرد. علیرغم همه پیشرفت های علم و پزشکی، هیچ روشی برای افزایش طول عمر شما وجود ندارد. ابرثروتمندان مبالغ هنگفتی را در تلاشی بیهوده خرج کرده اند تا عمر خود را طولانی تر کنند، اما دوباره مرده‌اند. هیچ راهی برای برگرداندن ساعت به عقب با پول وجود ندارد. ما باید قدر زندگی را بدانیم، برای آنچه داریم خوشحال باشیم و از تجربیات خود و دیگران بیاموزیم.

مطلب مرتبط: ۹ راز موفقیت ثروتمندان جهان را بدون هزینه بیاموزید!

  1. آنچه با پول نمی توان خرید؛ سلامتی:

یکی از مهمترین جنبه های زندگی که با پول نمی توان خرید، سلامتی است. شما هرگز نمی توانید پول خود را با سلامتی عوض کنید. مهم نیست چقدر ثروتمند هستید، حتی اگر میلیاردر باشید باز هم نمی‌شود سلامتی را خرید. مردم سلامتی خود را برای پول از دست می‌دهند. آن ها تلاش می‌کنند تا پول بیشتری داشته باشند و این گونه به سلامت خود آسیب می‌زنند. در نهایت او برای به دست آوردن سلامتی دوباره خود، پول بیشتری مصرف خواهد کرد. پس سلامتی خود را تا آخر عمر در وضعیت خوبی نگه دارید. در هیچ مقطعی از زندگی خود، نباید به بهای سلامتی خود ثروتمند شوید. هرچند فکر می‌کنید وقتی پولدار باشید، می‌توانید هزینه درمان و پزشکی خود را بپردازید اما به یاد داشته باشید که هرگز سلامت طبیعی شما بازگردانده نخواهد شد.

مطلب مرتبط: ۱۲ قانون پس انداز پول که ثروتمندان دنبال می ‌کنند

  1. هدف:

کسب درآمد بیشتر معنای زندگی شما نیست. اکثریت افراد بر این باورند که هدف نهایی آن‌ها در زندگی ثروتمند شدن و به دست آوردن تمام پول و شهرت است. در حالی که پول فقط یک ابزار برای رسیدن به هدف شما است. نباید پول را به هدف زندگی خود مبدل کنید. داشتن پول به عنوان هدف زندگی، زندگی را بی معنا می کند.

مطلب مرتبط: ۶بهترین راهکار برای دستیابی به اعتماد به نفس تزلزل ناپذیر

  1. آنچه با پول نمی توان خرید؛ عشق:

هر چقدر هم که این جمله عجیب به نظر برسد اما با پول نمی توان عشق را خرید. یکی از جنبه های سرگرم کننده عشق این است که به دست آوردن پول زیاد ممکن است یافتن عشق واقعی را سخت تر کند. برای مثال، همه می خواهند با یک فرد ثروتمند ارتباط داشته باشند. در نتیجه، یافتن عشق واقعی ممکن است دشوار باشد، این که شما نمی‌توانید عشق واقعیتان را از بین کسانی که می‎گویند دوست تان دارد تفکیک کنید سخت است.

وقتی پول دار باشید قادر نخواهید بود فرق کسی که به خاطر شخصیت شما، شما را دوست دارد تا کسی که به خاطر پول به طرف شما آمده را پیدا کنید. در نتیجه، افراد مرفه برای کشف عشق واقعی حتی سخت‌تر می‌شوند. زیرا از خود می‌پرسند: “اگر من تمام پولم را از دست دهم، آیا این فرد مرا دوست خواهد داشت؟” این چیزی است که مدام به ذهن افراد ثروتمند می رسد.

مطلب مرتبط: زنان با اعتماد به نفس: ۷ ویژگی که زنان قدرتمند را متمایز می کند

  1. دوستی واقعی:

وقتی ثروتمند هستید، تعداد افرادی که با آن‌ها معاشرت می کنید نشان نمی دهد که چند دوست واقعی دارید. شما می‌توانید برای دوست هایتان و مشکلاتشان پول خرج کنید. با این حال، اگر اکثر این افراد در زمانی که نیاز شدید به کمک دارید ناپدید شوند، شوکه نشوید. بنابراین افرادی را برای معاشرت انتخاب کنید که برای کنار شما بودن ارزش قائل هستند. شما نیز برای کسانی که همیشه در کنار شما بوده اند ارزش قائل شوید زیرا آنها دوستان واقعی شما هستند. دوستی واقعی فقط از طریق کارهای خوب و افکار خوشایند برای دیگران شکل می گیرد، نه با صرف پول زیاد برای آن ها.

مطلب مرتبط: ثروتمندترین باشگاههای فوتبال: درآمد باشگاههای فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱

  1. آنچه با پول نمی توان خرید؛ ادب:

یکی دیگر از چیزهایی که با پول نمی توان خرید، خوش اخلاقی و ادب است. ممکن است بهترین مربی زندگی را به کار بگیرید و اطراف خود را با کسانی که حامی شما هستند احاطه کنید. اما اگر برای تغییر شخصیت خود کاری نکنید، دیدگاه شما بدون تغییر باقی خواهد ماند و همه چیز بی فایده خواهد بود. پول ممکن است افراد را به کلی تغییر دهد، زیرا معتقد‌اند در برابر کسی پاسخگو نیستند. شاید دیده باشید که برخی برندگان قرعه کشی پس از برنده شدن مقدار زیادی پول، رفتارش تغییر می‌کند. در نتیجه، پول هرگز نمی تواند رفتار خوب را برای شما بخرد.

مطلب مرتبط: ۱۰ کلمه و عبارت که آدم های با اعتماد به نفس پایین به کار می برند

  1. اعتماد به نفس:

وقتی حرف از اعتماد به نفس به میان می‌آید، نباید به دارایی های مادی تکیه کنید. در زندگی متکی بودن و ایمان داشتن به چیزها و افراد به غیر از خودتان خطرناک است، و پول یکی از آنهاست. به عنوان مثال، اگر برای ظاهری جذاب، اتومبیل، ثروت و سایر چیزهایی که با پول می‌توان خرید اعتماد به نفس دارید، به محض این که این‌ها را از دست بدهید، اعتماد به نفس شما از بین خواهد رفت. بدون چنین دارایی های دنیوی، احساس ناراحتی و بیهودگی می کنید. در نتیجه، هرگز نمی توانید با پول اعتماد به نفس بخرید یا آن را افزایش دهید. در عوض اعتماد به نفس با تلاش، درک بیشتر از خود و زندگی و اطرافتان به دست می‌آید.

مطلب مرتبط: ۸ عامل سازنده اعتماد به نفس که نادیده گرفته می‌شوند؛ شما مرتکب این اشتباه نشوید!

9. آنچه با پول نمی توان خرید؛ خوشبختی:

شما نمی توانید شادی را با پول بخرید. بسیاری هنوز بر این باورند که بلافاصله پس از ثروتمند شدن، راضی و خوشبخت خواهیم بود. زیرا دیگر نگران پرداخت بدهی ها یا تهیه غذا برای خانواده خود نخواهیم بود. پول ممکن است مشکلات خاصی را برطرف کند، اما مشکلات درونی شما را برطرف نمی کند. مشکلات درونی شما خیلی بیشتر از کمبود درآمد است. و فقط با تقویت و گسترش ذهنیت خود، مانند مدیتیشن و مطالعه در مورد رشد شخصی، می توانید صدای درون خود را ساکت کنید. پول فقط می تواند نیازهای فوری شما را برآورده کند. نمی تواند شادی درونی و حس خوشبتختی شما را تامین کند.

مطلب مرتبط: ۳ عادت خودآسیب‌رسان که فرصت خوشبختی را از شما می گیرد

10.وفاداری:

یافتن افراد قابل اعتماد و فداکار به قدری دشوار است. خرید وفاداری جعلی امکان پذیر است، اما هزینه زیادی از شما می‌برد. مردم تا جایی که به آن ها پول بدهید وفادار می مانند. وقتی به اندازه کافی پول برای بسته نگه داشتن دهان آن ها ندارید، وفاداری از بین می رود. وفادار واقعی به کسی گفته می شود که از شما محافظت می کند بدون این که انتظاری از شما داشته باشد، و این چیزی است که با پول نمی توان خرید.

مطلب مرتبط: ۱۱ کاری که می توانید برای تغییر زندگی خود در سال ۲۰۲۲ انجام دهید

به طور کلی، در حالی که قبول داریم که پول برای زندگی حیاتی است. اما باید گفت موارد ذکر شده در بالا قیمتی ندارند و نشان می دهند که با پول نمی توان همه چیز را خرید. بنابراین شغل خود را صرفا به این دلیل که نمی توانید با آن خوشبختی بخرید، رها نکنید. همچنین از پول و زمان خود به خوبی استفاده کنید. برای خوشحال کردن دیگران تلاش کنید. برای به دست آوردن پول، سلامتی خود را به خطر نیندازید یا به خود آسیب نرسانید. در جستجوی پول بیشتر، چیزهایی را که با پول نمی توان خرید از دست ندهید، بهترین استفاده را از زندگی خود ببرید. در واقع این 10 مورد به زندگی شما معنا می‌بخشد. پس زندگی تان را بی معنی هدر ندهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا: 19

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان