11 کاری که می توانید برای تغییر زندگی خود در سال 2022 انجام دهید

توسطفرشته فرهنگ

اسفند ۲, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اسفند ۲, ۱۴۰۰
تغییر زندگی خود

چگونه زندگی ام را تغییر دهم؟” اگر این سوال را می‌پرسید، به یاد داشته باشید که تنها چیز ثابت در زندگی ما تغییر است. هر چه بیشتر در برابر آن مقاومت کنیم، زندگی ما سخت تر می شود. به جای اجتناب از آن، بپرسید چگونه می توانید زندگی خود را تغییر دهید تا با تغییراتی که در اطراف شما اتفاق می افتد کنار بیایید. ما توسط تغییر احاطه شده‌ایم، و این تنها چیزی است که بیشترین تأثیر را بر زندگی ما دارد. فرار از آن امکان ندارد، زیرا شما را پیدا می‌کند، شما را به چالش می‌کشد. و شما را مجبور می‌کند در مورد نحوه تغییر زندگی خود تجدیدنظر کنید.

مطلب مرتبط: با اعمال این ۱۰ تغییر کوچک، کیفیت زندگی تان را بهبود بدهید

تغییر می تواند در نتیجه یک بحران، انتخاب یا شانس وارد زندگی ما شود. در هر شرایطی، همه ما مجبور به انتخاب هستیم پس باید گفت آیا تغییر را ایجاد می کنیم یا نه؟ ما نمی توانیم از اتفاقات غیرمنتظره در زندگی خود اجتناب کنیم. آنچه ما می توانیم کنترل کنیم این است که چگونه به آن‌ها عکس‌العمل نشان دهیم. این قدرت انتخاب ماست که ما را قادر می سازد تا تغییرات مثبت را در زندگی خود ایجاد کنیم.

عمل بر اساس قدرت انتخاب، خود فرصت های بیشتری برای تغییرات بهتر در زندگی فراهم می کند. هر چه فرصت‌های بیشتری برای تغییر زندگی‌مان ایجاد کنیم، از زندگی‌مان راضی‌تر و شادتر می‌شویم. کارهای خاصی وجود دارد که می توانید برای تغییر زندگی خود در سال 2022 انجام دهید. پس این مطلب را از دست ندهید.  اگر به این فکر می کنید که چگونه زندگی خود را تغییر دهید، در اینجا بهترین نکات برای تغییر زندگی خود آورده شده است.

مطلب مرتبط: ۱۵ سوال متحول کننده که همین امروز باید از خود بپرسید

معنی زندگی خود را بیابید

“چگونه زندگی ام را تغییر دهم؟” مدتی را صرف برنامه‌ایی فراهم آوری ابزاری کنید که برای ایجاد تغییر در زندگی نیاز دارید. چه چیزی را می خواهید در زندگی خود به دست آورید؟ رویاهای شما چیست؟ چه چیزی تو را خوشحال می‌کند؟. یافتن جواب این که چه می‌خواهید، به شما در زندگی هدف می دهد. و مسیری برای چگونه زندگی کردن تعیین می‌شود. تا از خواسته قلبی تان باخبر نشده‌اید، بقیه عمر خود را بدون هیچ جهت، تمرکز یا هدفی در سرگردانی سپری خواهید کرد.

مطلب مرتبط: اعداد شناسی سال ۲۰۲۲: سال ۲۰۲۲ را براساس تاریخ تولد خود رمزگشایی کنید

یک تخته رویایی ایجاد کنید

وقتی بچه هستیم، همیشه رویاپردازی می کنیم و به این فکر می کنیم که چگونه زندگی خود را تغییر دهیم. ما در رویاپردازی و تجسم این که وقتی بزرگ شدیم چه خواهیم بود مهارت داشتیم. ما معتقد بودیم که هر چیزی ممکن است. وقتی بزرگ شدیم، توانایی رویاپردازی خود را از دست دادیم. زمانی که احساس کردیم دستیابی به رویاهایمان غیرممکن است، رویاهای ما پنهان شدند. پس یک تخته رویایی راهی عالی برای شماست تا دوباره به رویاهای خود ایمان بیاورید. دیدن رویاهایتان هر روز بر روی تابلوی رویایی به آن ها زندگی می بخشد. همچنین به عنوان یک یادآور روزانه برای تمرکز مجدد انرژی و هدایت آن به سمت آن چه واقعاً می خواهید به دست آورید، عمل می کند.

مطلب مرتبط: ۷ گام برای ایجاد زندگی بهتر که باید از همین امروز شروع کنید

برای تغییر زندگی خود هدف گذاری کنید

هنگامی که می‌دانید چه چیزی در زندگی شما مهم است و زندگی رویایی شما در دراز مدت چگونه است، باید دست به کار شوید. و اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خود را تعیین کنید. عمل به این اهداف شما را قادر می‌سازد به رویاهای خود برسید و زندگی خود را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که اهداف شما ممکن است تغییر کند. همیشه در تنظیم و دستیابی به اهداف خود انعطاف پذیر باشید. زیرا همه چیز در زندگی تغییر می کند و اهداف شما باید منعکس کننده این تغییرات باشند. زمانی که یاد می‌گیرید چگونه زندگی خود را تغییر دهید، این گام‌های کوچک است که به شما انگیزه می‌دهد.

مطلب مرتبط: ۹ عادت ساده که می‌تواند سبب بهبود حال و وضعیت زندگی تان شود

پشیمانی را رها کنید

پشیمانی فقط شما را متوفق می‌کند. اگر تمام وقت خود را صرف فکر کردن به گذشته کنید، حال و آینده را از دست خواهید داد. شما نمی توانید کاری را که در گذشته انجام داده اید یا انجام نداده اید تغییر دهید، پس آن را رها کنید. تنها چیزی که اکنون روی آن کنترل دارید این است که چگونه زندگی حال و آینده خود را انتخاب کنید. هر بار که افکار منفی گذشته به سراغتان می‌آید، آن را به چالش بکشید و بیشتر برای جبران آن تلاش کنید. اگر می‌خواهید کمی سرگرم شوید و تجسم کنید که پشیمانی خود را رها کرده اید. سعی کنید هر حسرتی را که از گذشته به همراه دارید، روی یک تکه کاغذ یادداشت کنید. سپس آن را در حیاط خلوت خود دفن کنید یا با دوستانتان در آتش بسوزانید.

مطلب مرتبط: ترک عادات بد: چطور می‌توان با «مدل مراحل تغییر» عادات بد را کنار گذاشت

برای تغییر زندگی خود کاری انجام دهید که شما را می ترساند

همه این ها مربوط شماست تا از منطقه امن خود خارج شوید و محدودیت ها را از منظر دیگری ببینید. سخنرانی در جمع یکی از ترسناک ترین کارهایی است که هر کسی می تواند انجام دهد. شما از سخنرانی در جمع متنفرید و ترس دارید. با این حال، می‌دانید که می‌خواهید یک سخنران انگیزشی باشد. شاید اولین سخنرانی تان وحشتناک بوده یا می‌شود. زانوهای تان می‌لرزد، عرق می‌کنید و حتی کنترولی بر لرزش بدن خود نخواهید داشت. اما ادامه دادن تنها کاری است که از وحشت سخنرانی در جمع شما را آزاد می‌کند و به شما حس بهتری می‌دهد. همچنین شاید روزی به یک سخنران انگیزشی مبدل شوید که خودتان به خود افتخار کنید.

فهرستی از کارهای ترسناکی که دوست دارید انجام دهید اما خیلی از آن می ترسید تهیه کنید. از کوچک ترین و ساده‌ترین آن شروع کنید، یک برنامه بریزید و سپس به انجام آن ها بروید. اگر واقعاً می خواهید از نقطه امن و آرام خود دوری و زندگی خود را تغییر دهید، هرگز از انجام کارهای ترسناک دست نکشید.

مطلب مرتبط: تعادل در زندگی: پنج راه برای اینکه تعادل را به زندگی خود بازگردانید

تعادل در زندگی را فراموش نکنید

سلامتی ما ثابت نمی ماند. وضعیت جسمی، عاطفی و روحی ما با افزایش سن تغییر می کند. با این حال آنچه ما می توانیم کنترل کنیم این است که چگونه ذهن و بدن خود را تغذیه کنیم. داشتن یک زندگی متعادل و سالم، انعطاف پذیری ما را در برابر تغییرات فیزیکی بدن افزایش می دهد. ورزش بهترین راه برای دستیابی به نگرش مثبت و خوش بینانه نسبت به زندگی است. داشتن یک زندگی سالم و متعادل همراه با ورزش های زیاد یک انتخاب سبک زندگی است که به شما زندگی شادتر و رضایت بخشی می‌دهد. ورزش یک ابزار فوق العاده قدرتمند است که زندگی شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند احساس خوبی داشته باشید.

چه نوع تمرینی بهتر است؟ یک مطالعه اخیر نشان داد که بیماران مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط، بدون توجه به این که در گروه‌های ورزشی سبک، متوسط ​​یا شدید شرکت می‌کردند، علائم مشابهی را تجربه کردند. آن ها درون خود حس خوشایند را تجربه کرده‌اند. پس فقط حرکت کنید.

مطلب مرتبط: غلبه بر بیم و هراس؛ ۷ نوع ترس که شما را عقب می کشند

تسلط بر ترس

نادیده گرفتن ترس‌هایمان و امید به از بین رفتن آن ها آسان است. اگر می خواهید زندگی خود را تغییر دهید، یاد بگیرید که بر ترس های خود مسلط شوید تا دیگر نتوانند شما را کنترل کنند. چه ترس از شکست، تنهایی یا ناشناخته بودن، می تواند شما را از زندگی کردن کامل باز دارد. ما می دانیم که ترس های ما چه زمانی زندگی ما را کنترل می کنند زیرا در آن زمان حس نارضایتی داریم. زمانی که با ترس‌های خود مواجه می‌شویم، قدرت خود را برای انتخاب نحوه زندگی‌مان پس می‌گیریم و وقتی این کار را انجام می‌دهیم، زندگی خود را برای همیشه تغییر می‌دهیم.

مطلب مرتبط: ۱۳ راهکار قدرتمند برای غلبه بر حس ویرانگرِ تردید به خود

خود را بپذیرید

تنها کسی که قرار است زندگی شما را تغییر دهد شما هستید! برای ایجاد این تغییر، باید خود را دوست داشته باشید. مواقعی در زندگی شما وجود خواهد داشت که با طرد شدن مواجه خواهید شد. و افرادی خواهند بود که شما یا انتخاب های شما را دوست نخواهند داشت. پذیرفتن آنچه هستید و دوست داشتن خود با وجود سختی ها به شما کمک می کند تا در زندگی خود به جلو حرکت کنید. شجاعت خود را بیابید، خود را دوست داشته باشید و قدم بردارید و کاری دیوانه وار انجام دهید. نگران این نباشید که کسی چه فکری می کند یا این که آیا این کار درستی است یا خیر. اگر درست به نظر می رسد، به آن عمل کنید و زندگی مورد علاقه خود را بسازید.

مطلب مرتبط: ۴ نکته خواندنی در مورد ترس از مرگ یا تاناتوفوبیا

برای تغییر زندگی در لحظه زندگی کنید

بسیاری از ما تمایل داریم فکر کنیم که چمن در طرف دیگر سبزتر است. اغلب، به آن طرف حصار می رسیم و متوجه می شویم که این طور نیست. انگیزه تغییر زندگی ما از تمایل ما به شاد بودن ناشی می شود. ما اغلب آنقدر مشغول تمرکز بر جستجوی خوشبختی هستیم که لذت زندگی واقعی در لحظه را از دست می دهیم. آرزوی ما برای داشتن خوشبختی در زندگی، آرزوی تغییر وضعیت آینده است، نه آرزوی حال. ما در زمان حال آن قدر درگیر مشکلاتمان می شویم که نگران اهمیت و زیبایی گرانبهای لحظه‌ها نیستیم. نشستن در ساحل و خوردن بستنی با بهترین دوستت لحظه ای از شادی است.

قدردانی و سپاسگزاری روزانه، تجربه شادی در لحظه است. کمک به نیازمندان برای ما شادی و خوشبختی به ارمغان می آورد. این همان چیزی است که شما را در لحظه زندگی نگه می‌دارد. این لحظات را از دست ندهید زیرا بیش از حد مشغول تمرکز بر روی جستجوی شادی هستید.

مطلب مرتبط: ۱۰ عادت مهم برای داشتن زندگی شاد و سالم

لذت یادگیری را تجربه کنید

هر بار که چیز جدیدی یاد می‌گیرید، دانش بیشتری به دست می آورید و با دانش بیشتر، اعتماد به نفس بیشتری به دست می آید. یادگیری مهارت‌های جدید به ما کمک می کند تا در موقعیت های جدید سازگارتر باشیم. همچنین ما را تشویق می کند که در تفکر خود خلاق تر و نوآورتر باشیم و بنابراین به چیزهای ناشناخته‌ راحت‌تر برخورد کنیم. خواندن راهی عالی برای یادگیری ماست. برای این که به طور کامل لذت یادگیری را بچشید، از رمانی که دیگران درباره آن زیاد صحبت می‌کنند، شروع کنید. وقتی ژانر مورد علاقه خود را پیدا کردید، بیشتر و بیشتر بخوانید.

مطلب مرتبط: ۸ عادت ناسالم که به مغز آسیب می رسانند

باورهای خود را تغییر دهید

عادات شما هویت شما را می سازد. هیچ کس با مجموعه‌ای از باورها متولد نمی‌شود. همه باورها در طول زمان از طریق تجربه آموخته می شوند. هر چه، هر روز یک رفتار خاص مانند نوشتن متن‌ها یا مرتب کردن تخت خود را بیشتر تکرار کنید، هویت خود را بیشتر تقویت می کنید. اقداماتی که تصمیم می گیرید انجام دهید به شما نشان می‌دهد که چه نوع فردی هستید. فقط شما می توانید زندگی خود را تغییر دهید. اگر باورهایی دارید که مانع شما می شوند، نیازی به ایجاد تغییرات اساسی ندارید. تغییرات کوچک و معنی دار، کلیدهای بهبودی یک زندگی است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *