9 عادت ساده که می‌تواند سبب بهبود حال و وضعیت زندگی تان شود

توسطفرشته فرهنگ

بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ , ,
عادات ساده برای بهبود وضعیت زندگی

همه ما گاهی در زندگی دچار مشکلات می‌شویم. چالش هایی که شاید به ظاهر وجود نداشته باشد. اما در دورن ما حس پوچی ایجاد می‌کند. شاید برخی از شما با وجود تلاش‌های زیاد و پیشرفت هایی که دارید، آن ها را نمی‌بینید. پس در این مطلب عادات ساده برای بهبود وضعیت زندگی مورد بررسی قرار گرفته است. این نوشتار به شما خواهد گفت که چه نکاتی باعث بهبود حال و وضعیت زندگی شما می‌شود.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: زنان با اعتماد به نفس: ۷ ویژگی که زنان قدرتمند را متمایز می کند

1.از عادات ساده برای بهبود وضعیت زندگی اینکه سپاسگزاری کنید

ما همیشه در مورد قدردانی می شنویم. کسانی که ابراز قدردانی می‌کنند، باعث بهتر شدن زندگی می‌شوند. می‌توانند بیشتر روی آنچه کار می‌کند تمرکز کنند و با سرعت بیشتری بر چالش‌ها غلبه کنند. همیشه و هر روز صبح 3 مورد از چیزهایی که بابت آن‌ها سپاسگزار هستید را بنویسید و هر روز خود را با قدرت شروع کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: رهنمودی برای قدردانی از خودِ گذشته، حال و آینده تان

2. از گوشی دور بمانید

لزومی ندارد که تا چشم باز می‌کنید، فورا تلفن به دست بگیرید. و روزتان را با تنش و شروع کنید. به جای آن تلفن را از خود دور نگهدارید. دوش بگیرید. یک لیوان آب ولرم بنوشید. برنامه ریزی امروز را مرور کنید. و حتی در جریان روز برای آرامش خود تلفن خود را به حالت هواپیما قرار دهید. این زمان می‌تواند حداقل 15 تا 60 دقیقه در روز باشد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۷ راه آسان ارتقاء سلامت روان با استفاده از تلفن همراه که کارشناسان تضمین می‌کنند

3. از عادات ساده برای بهبود وضعیت زندگی؛ انجام حرکت فیزیکی

حرکت بدنی برای خلاقیت، انگیزه و عملکرد ذهنی بسیار مهم است. روز را با شرایط خود شروع کنید. ساده شروع کنید: برای انجام یک فعالیت حداقل 10 دقیقه وقت بگذارید. و هر روز یک دقیقه به آن اضافه کنید. این گونه شاداب و حس خوبی خواهید داشت.

مطلب مرتبط: ۱۰  راهکار بسیار موثر که روی خودتان سرمایه گذاری کنید و آدم بهتری بسازید

4. ذهن آگاه

طبق تحقیقات، تقویت تمرکز حواس از طریق مدیتیشن باعث افزایش رفاه، تقویت خلاقیت و ارائه چشم اندازهای بسیار مورد نیاز می‌شود. حداقل پنج دقیقه را به خود اختصاص دهید. سکوت کنید یا مدیتیشن کنید.

مطلب مرتبط: به دنبال زندگی بهتر هستید؟ پس سراغ این ۵ سرگرمی فوق العاده بروید!

5. از عادات ساده برای بهبود وضعیت زندگی اینکه هر روز چیز جدیدی بیاموزید

یادگیری و آموزش مداوم عادت موفقی است که بسیاری از افراد موفق آن را دنبال می‌کنند. یک نشانگر برای یادگیری هر روز تنظیم کنید. 10 صفحه حداقل کتاب بخوانید و هرگز آن را ترک نکنید.

مطلب مرتبط: ۷ قاتل خطرناک اعتماد به نفس را بشناسید و از آنها دوری کنید

6. تمرین برای تمرکز بهتر

برای این که تمرکز را به یک عادت تبدیل کنید، با جلسات 25 دقیقه‌ای پومودورو در هر روز شروع کنید. این گونه می‌توانید به تمرکز و ذهن آگاه خود کمک کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: اگر در انجام کارهای تان مشکل عدم تمرکز دارید، بخوانید

7. از عادات ساده برای بهبود وضعیت زندگی؛ تعیین حد و مرز

ما تمایل داریم به افرادی احترام بگذاریم که مرزهای مشخصی دارند. و مایلند به درخواست‌هایی که با اولویت‌های آن ها همسو نیست “نه” بگویند، اما خودمان در انجام این کار مهارت نداریم. تعیین مرزها می‌تواند به معنای گفتگو با کسی باشد. یا به سادگی می‌تواند به معنای نه گفتن باشد. برای این‌که تعیین مرزها را به عادت تبدیل کنید، هر هفته یک راه پیدا کنید تا مطمئن شوید که از زمان، انرژی و توجه خود محافظت می‌کنید.

مطلب مرتبط: نکات مهم برای تعیین مرزهای شخصی سفت و سخت

8. به دنبال تجربه های جدید باشید

به دنبال چیزهای جدید باشید. تجربه های جدید باعث جرقه های جدید از ایده ها، بینش یا دیدگاه می‌شود. مثلا روال تمرینی خود را تغییر دهید. اگر قبلا کتابی با ژانری که دوست داشتید می‌خواندید. اکنون کتاب با ژانر متفاوت را امتحان کنید. یا حتی در مسیری جدید از محل کار به خانه بروید. همه این‌ها راه‌های ساده‌ای برای معرفی ایده‌های جدید است. تجربه‌های تازه خود را در طول هفته زیاد و آن را به یک عادت تبدیل کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۸ حقیقت حیرت آور که کمک تان می‌کنند بیشتر روی سلامتی تان تمرکز کنید

9. از عادات ساده برای بهبود وضعیت زندگی اینکه پیروزی ها را جشن بگیرید

ما اغلب افرادی هستیم با پیشرفت های زیاد. آن ها را تشخیص می‌دهیم و می‌توانیم ببینیم. با این حال، داشتن و جشن گرفتن بردها با برداشتن یک قدم به عقب و تأمل در مورد این‌که چقدر پیشرفت کرده‌ایم. ارزش بسیار زیادی دارد. همیشه تلاش کنید و هر روز سه برد را با نوشتن آن‌ها جشن بگیرید. این گونه می‌توانید تغییرات زندگی خود را به صورت ملموس حس کنید. جشن گرفتم و به خود متکی بودن باعث رشد در زندگی می‌شود.

مطلب مرتبط: ۷ چیز که به لحاظ فیزیکی مغز را تغییر می دهند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *