آغاز توزیع هوشمند گوشت قرمز در ۲۲ مرکز استان کشور/ حبوبات به سبد عرضه هوشمند اضافه می‌شود

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ,
آغاز توزیع هوشمند گوشت قرمز در ۲۲ مرکز استان کشور/ حبوبات به سبد عرضه هوشمند اضافه می‌شود

تهران – ایرنا – مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اعلام کرد: توزیع هوشمند گوشت گوساله و گوسفندیِ منجمد بسته بندی شده از امروز در مراکز ۲۲ استان کشور نیز آغاز می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، « علی شاه میری» افزود: از روز پنج شنبه گذشته در پی آخرین مصوبه کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی، توزیع گوشت گوساله منجمد نیز با قیمت ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان در هر کیلو گرم و گوشت گوسفندی منجمد با قیمت ۱۰۵ هزار تومان در هر کیلو گرم در بسته هایی با وزن ۲ تا ۳ کیلو و ۸۰۰ گرم از طریق سامانه بازرگام در تهران آغاز شد و از امروز نیز در ۲۲ مرکز استان عرضه می‌شود.

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: توزیع هوشمند گوشت قرمز، زیر قیمت مصوب تنظیم بازار و به صورت رایگان در درب منازل صورت می‌گیرد.

شاه میری با بیان این که توزیع هوشمند گوشت قرمز بسته بندی شده در هشت استان ایلام، زنجان، مرکزی، خراسان جنوبی، بوشهر، کرمان، لرستان و مازندران هنوز آغاز نشده است، پیش بینی کرد از روز یکشنبه آینده، تمام استان‌های کشور تحت پوشش عرضه هوشمند قرار گیرند.

وی از عرضه هوشمند گوشت قرمز در بسته‌های کوچک خبر داد و گفت: با اتخاذ تمهیداتی، توزیع هوشمند گوشت گوساله و گوسفند با کیفیت در بسته های نیم کیلویی بدون چربی و استخوان، بسته های یک کیلویی و دو کیلویی برای پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان متناسب با قدرت خریدشان به زودی شروع می‌شود. قیمتها گوشت در شهرهای مختلف را نیز می شود بررسی کرد . پیشنهاد می کنیم قیمت تور کیش مناسب که سفر باتو ارائه می کند را بررسی کنید و در سفر به این جزیره قیمت گوشت را نیز با تهران مقایسه کنید.

ظرفیت ۵۰ درصدی توزیع هوشمند محصولات

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: در حال حاضر ۵ درصد نیاز مردم به صورت هوشمند و از طریق سامانه انجام می‌گیرد، اما این ظرفیت با توجه به موجودی کالاهای کشاورزی و آماده سازی زیرساخت‌ها می‌تواند تا ۵۰ درصد افزایش یابد.

وی، نبود باور در مصرف کنندگان در مورد تحویل کالای باکیفیت و کمتر از قیمت بازار با تحویل رایگان، حجم کم تبلیغات و اطلاع رسانی را از دلایل عمده پایین بودن عرضه هوشمند محصولات کشاورزی دانست و گفت: این درحالی است که ما در عرضه هوشمند، کیفیت کالاهای کشاورزی را تضمین می‌کنیم و در صورت عدم رضایت مصرف کننده محصول باز می‌گردد.

شاه میری درباره عرضه هوشمند برنج اظهارداشت:  برنج خارجی تایلندی، هندی و پاکستانی در کل کشور و برنج ایرانی شیرودی درسطح ایران، برنج ایرانی فجر در استان‌ها تهران و یزد و برنج هاشمی در استان تهران از طریق سامانه‌های هوشمند عرضه می‌شود.

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: عرضه هوشمند هر کیلو گرم برنج شیرودی با قیمت ۴۲ هزار تومان، برنج فجر ۳۶ هزار تومان و برنج هاشمی ۵۶ هزار تومان صورت می‌گیرد.

 

شاه میری ادامه داد: برای جلوگیری از انبار کردن برنج در منازل، به ازای هر شماره موبایل برای سفارش، ماهانه ۱۰ کیلو گرم برنج عرضه می‌شود.

وی با اشاره به این که گوشت قرمز، برنج، روغن، قند، شکر، مرغ، تخم مرغ، سیب زمینی از طریق سامانه‌های هوشمند عرضه می‌شود، گفت: سه رقم میوه شب عید شامل سیب، پرتقال و کیوی نیز به صورت هوشمند عرضه می‌شود ضمن آن که قصد داریم حبوبات را به سبد عرضه هوشمند اضافه کنیم.

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: ۵۰ درصد توزیع میوه شب عید را به صورت هوشمند انجام خواهیم داد.

شاه میری توزیع هوشمند کالاهای کشاورزی را در کنترل قیمت‌ها در بازار موثر دانست و اظهار داشت: با عرضه مستقیم مرغ، تخم مرغ و سیب زمینی روند صعودی قیمت‌ها متوقف و قیمت این محصولات در بازار متعادل شد.

وی با تاکید براینکه التهاب بازار به دلیل کمبود کالاهای کشاورزی نیست بلکه به دلیل حاشیه سازی، سوداگری و سودجویی است افزود: اکنون سامانه بازرگام برای تحویل رایگان در درب منزل ۱۰۰ درصد فعال است و سامانه دیجی کالا و اسنپ نیز به طور محدود در عرضه مستقیم کالاهای کشاورزی با ما همکاری می‌کنند.

برنج خارجی رسما گران شد/ برنج هندی، ٢۴ هزار تومان

شرکت بازرگانی دولتی رسما برنج های وارداتی را گران کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حنان عضو هیأت مدیره، قائم مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی حاکی در نامه‌ای در ٢٣ بهمن ١۴٠٠ از افزایش رسمی قیمت برنج‌های وارداتی توسط دولت و در اجرای دستور وزیر جهاد کشاورزی خبر داده است.

در متن این نامه با موضوع نرخ فروش برنج هندی و پاکستانی که در تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ منتشرشده، آمده است: حسب تصمیمات متخذه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی و در اجرای دستور مقام عالی وزارت نرخ فروش اقلام برنج هندی ۱۱۲۱ و پاکستانی ذخایر راهبردی به شرح ذیل اصلاح و از تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ اجرایی شده است.

 

بر اساس این نامه شرکت بازرگانی دولتی ایران قیمت مصرف کننده برنج هندی ۱۱۲۱ را به کیلویی ۲۴۰ هزار ریال و قیمت برنج پاکستانی را به ۲۵۰ هزار ریال افزایش داده است. پیش از قیمت برنج هندی ١٨ هزار و ۵٠٠ تومان و قیمت برنج پاکستانی ٢٠ هزار و ۵٠٠ تومان بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *