جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

برای داشتن روابط سالم در زندگی باید به یک سری مسائل اهمیت داده شود. زیرا داشتن روابط سالم کمک می کند تا انسان احساس احترام و حرمت گذاشتن به خود را احساس نماید. در واقع تعیین مرزهای شخصی سفت و سخت، هم برای ایجاد و هم برای حفظ سلامت روان نیز اهمیت دارد. به همین خاطر، محدودیت‌های آن چه انجام خواهیم داد و نحوه رفتار با ما، به ما کمک می‌کنند تا روابط سالمی داشته باشیم. در این مقاله به نکات مهم برای تعیین مرزهای شخصی سفت و سخت می پردازیم. شما می توانید با رعایت این ۶ نکته به خودتان بیشتر احترام بگذارید و روابط شاد و سالمی را در زندگی تجربه نمایید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۲ نشانه که شما مرزهای شخصی سالمی ندارید؛ و احتمالا در روابط تان مشکل دارید!

بپذیرید که لایق داشتن مرزهایی هستید و باید با شما محترمانه رفتار شود

یکی از دلایلی که ما در تعیین یا حفظ مرزهای شخصی شکست می خوریم، این باور نادرست است که ما لیاقت آنها را نداریم. هیچ ویژگی شخصیتی یا اعتقادی وجود ندارد که شما را لایق رفتار با وقار و احترام نکند. ممکن است کسی شما را دوست نداشته باشد، اما همه انسان‌ها ویژگی ذاتی انسانیت را دارند. اگر کسی با شما کمتر از ادب معمول رفتار می کند، حق دارید به آن اشاره کنید. و انتظار داشته باشید که با شما محترمانه رفتار شود.

پیشنهاد می شود بخوانید: بهانه گیری در زندگی: ۷ روش ساده برای از بین بردن بهانه ها در خود

یک داستان کوتاه روایت از این دارد که روزی شخصی سوار هواپیما می‌شود و از مهماندار می‌خواهد صندلی او را عوض کند. برای دلیل عوض کردن صندلی این فرد، حکایت های مختلفی است. یکی می‌گوید او از رنگین پوست بودن فرد شکایت داشت. یکی هم می‌گوید از اضافه وزن طرف مقابل شکایت داشته. کسی هم می‌گوید او از مذهب او شکایت داشته است. به هر حال مهماندار هواپیما قبول می‌کند که وضعیت غیرقابل تحمل است. و سپس همنشین او را به قسمت درجه یک هواپیما منتقل می‌کند. “شما سزاوار این هستید که با شما محترمانه رفتار شود.”

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ویژگی آدم های جذاب: ۱۰ نشانه که شما جذاب هستید حتی اگر خودتان چنین عقیده ای ندارید!

حدود و ارزش‌های خود را بشناسید

شما موظف به انجام کاری برای کسی نیستید. با دانستن محدودیت‌ها و ارزش‌های شخصی‌تان، می‌توانید در مورد بله گفتن به درخواست‌هایی که برای شما معنی دارند، مختار عمل کنید. و زمانی که مردم از شما می‌خواهند اقداماتی را انجام دهید که برایتان راحت نیست، حد و مرزهایی تعیین کنید. شما مجبور نیستید از جمع آوری کمک مالی برای بچه یک همکار حمایت کنید. یا پروژه داوطلبانه‌ای انجام دهید زیرا برای شخص دیگری مهم است. شما تصمیم می‌گیرید چگونه وقت خود را بگذرانید. اقداماتی را انجام دهید که برای شما مهم است.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: شیوه پیام دادن شما چیزهای زیادی از شخصیت تان می گوید!

مقاوم باش

به برخی از افراد آموزش داده شده است که “نه” پاسخی غیرقابل قبول است. و آن‌ها بارها و بارها شما را با همان سوال مورد انتقاد قرار می‌دهند تا زمانی که شما به درخواست آن‌ها رضایت دهید. محدوده خود را داشته باشید. همانطور که به کودک می‌آموزید راه برود، بارها به زمین بخورد و دوباره بایستد. شما نیز در محدوده و ارزش‌های خود ثبات قدم بمانید تا دیگران نیز به شما احترام بگذارند. حتی می‌توانید با گفتن جمله‌ای مانند «من قبلاً گفته‌ام که نمی‌توانم درخواست شما را برآورده کنم، مرزهای خود را تقویت کنید. لطفا دیگر سوال نکنید این یک بی‌احترامی است که شما به پاسخ من احترام نمی‌گذارید.»

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۲۵ چیز که رهبران قدرتمند به کارمندان‌شان می‌گویند

برای نکات مهم برای تعیین مرزهای شخصی سفت و سخت به راحتی «نه» بگویید

شما ممکن است بهترین فرد برای انجام یک کار باشید. شما ممکن است مهارت بیشتری نسبت به دیگران داشته باشید. ممکن است تصور شود که شما در زمان در دسترس هستید. ممکن است منابع بیشتری نسبت به دیگران داشته باشید. هیچ کدام از این ها مهم نیست. اگر نمی‌خواهید کاری را انجام دهید، بگویید «نه». اگر زمان، انرژی و منابع خود را بر روی فعالیت‌ها و افرادی که برای شما ارزش دارند متمرکز کنید. احترام به خود و اشتیاق بیشتری نسبت به فعالیت‌هایی که تصمیم به انجام آن دارید، ایجاد خواهید کرد. درخواست‌ها هیچ وقت با درخواست و الزام برای پذیرش همراه نیست.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: نشانه های دوست سمی: ۱۳ نشانه که یک دوست سمی و یک رابطه ناسالم دارید

به نیازها و احساسات خود توجه کنید

توجه به نیازها و احساسات یکی از راه‌هایی است که ما را بیش از حد متعهد به ارزش‌هایمان می‌کند. افراد بیشتر مواقع زمانی به احساسات و نیازهایشان بی توجه‌اند که مرز و محدوده شخصی‌شان زیرپا می‌شود. ما به طور بالقوه می توانیم افسردگی، اضطراب یا احساس کم ارزشی را با نادیده گرفتن احساسات خود بدتر کنیم. آنچه در زندگی خود احساس می کنید و می خواهید مهم است. وقتی کسی با درخواستی به شما نزدیک می‌شود یا رفتار نامناسبی با شما دارد، به قلب خود گوش دهید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: مشکلات آدم های باهوش: ۱۰ گرفتاری که فقط گریبان آدم های باهوش را می گیرد!

شفاف و قاطعانه ارتباط برقرار کنید

اگر می‌خواهید کسی به مرزهای شما احترام بگذارد، آنچه را که می‌خواهید به وضوح بیان کنید. توضیحی بدهکار نیستی. تعقیب یا سوء استفاده برای شما مناسب نیست. پاسخ شما می تواند هر چیزی باشد از «من استعفا دادم» تا «ممنون که به من فکر می کنید، اما حاضر نیستم آن پروژه را انجام دهم» تا «من گفتم «نه» و حاضر به بحث بیشتر در مورد درخواست شما نیستم.» وقتی با شفافیت و قاطعیت صحبت می‌کنید، به احتمال زیاد به مرزهایتان احترام گذاشته می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. […] مرز تعیین کنید و به آنها پایبند بمانید! شاید بد نباشد نکات مهم در تعیین مرزهای شخصی را […]

  2. […] چطور باید مرزهای شخصی خود را مشخص کنید بد نیست مقاله نکات مهم برای تعیین مرزهای شخصی سفت و سخت را […]

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان