جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
1
(2)

طرز تهیه سس ها و گاناش های خوشمزه شکلاتی که طعم و ظاهر دسرهای خانگی را حداقل چند برابر بهتر می کند این است که شکلات را آب کنید. بنابراین امروز بخش پخت و پز خبرنامه  با راهکارهای ساده آب کردن شکلات با شماست.

تمام اطلاعاتی که برای تهیه شکلات‌هایی با غلظت کامل، در صورت لزوم مایع و در صورت لزوم کمی تیره‌تر نیاز دارید، دقیقاً در زیر در انتظار شماست. با توجه به ترفندها، تهیه شکلات با قوام و طعمی که در ذهن دارید بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. بیایید با توضیح نحوه ذوب شکلات، از ذوب شکلات در بن ماری گرفته تا آب کردن شکلات در مایکروویو، مواردی که هنگام آب کردن شکلات تیره، سفید و شیری بدون افزودن کره، خامه یا شیر باید در نظر بگیریم و حتی طرز تهیه خامه شکلاتی را توضیح دهیم.

از راهکارهای ساده آب کردن شکلات؛ آب کردن شکلات در بن ماری

این روش که در فرانسه به آن بن ماری می گویند و در زبان ما به روش بن ماری معروف است، یکی از پرکاربردترین روش های آب کردن شکلات است. برای اعمال این روش به 2 ظرف مختلف نیاز دارید. کافی است آبی که جوشانده اید را در ظرفی اضافه کنید و یک ظرف جداگانه – در صورت امکان – یک ظرف شیشه ای – را درون این ظرف قرار دهید و شکلات های خود را داخل آن بریزید.

با این روش شکلات ها به لطف بخار داغی که از ظرف زیرین بلند می شود، در مدت کوتاهی شروع به آب شدن می کنند. فراموش نکنید که هم بزنید تا شکلات ها کاملا آب شوند. چیزی که روش بن ماری را بسیار فراگیر می کند این است که روشی بسیار سالم است. زیرا شکلات هایی که با بخار داغ برخاسته از آب ذوب می شوند، مستقیماً در معرض حرارت نیستند.

کسانی که می‌خواهند این روش را سریع‌تر انجام دهند، شکلات‌ها را به قطعات کوچک خرد می‌کنند و می‌توانند شکلات‌های خود را با ریختن آب جوش در قابلمه ذوب کنند و در حالی که قابلمه روی اجاق به جوشیدن ادامه می‌دهد، مایع شکلاتی خود را بدست آورند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی اکلر با کرم کاکائویی یک میان وعده خوشمزه

آب کردن شکلات در مایکروویو

ذوب در مایکروویو برای آب کردن شکلات، ساده ترین راه است. این روش با نام های کوکولین یا شیرینی شکلاتی شناخته می شود و عموماً در صنعت شیرینی سازی استفاده می گردد. گفته می شود این شکلات ها برای مصارف تزئینی مناسب هستند، زیرا زود یخ می زنند، خیلی دیر نرم می شوند و ذوب کردن آن ها در مایکروویو راحت تر است.

شکلات های خود را که به تکه های کوچک یا رنده شده، تبدیل کرده اید، در ظرفی مناسب برای استفاده در مایکروفر بریزید. سپس ان را در مایکروویو قرار دهید. میانگین دمای 50 درجه در مایکروویو کافی است. اما از آنجایی که ممکن است بسته به عملکرد مایکروویو شما متفاوت باشد، مطمئن شوید که آن را به صورت کنترل شده ذوب کنید. هر از چند گاهی آن را از مایکروویو خارج کرده و هم بزنید تا به آرامی ذوب شود.

در آخر فراموش نکنید به شکلاتی که از مایکروویو درآورده اید یک تکه شکلات جامد اضافه کنید و فراموش نکنید که آن را با دمای خودش آب کنید. این باعث می شود که چسبناک تر و خوش طعم تر شود.

بیشتر بیاموزید: طرز تهیه کیک پفکی دو رنگ و خوشمزه که حتما باید امتحان کنید!

از راهکارهای ساده آب کردن شکلات؛ اضافه کردن شیر یا کره به شکلات

اگر می‌خواهید شکلات ذوب شده لزج‌تر و لذیذتر شود، می‌توانید سس‌های شکلاتی مختلفی را با کمک شیر، خامه یا کره تهیه کنید. برای شکلات های تیره و کوورتوری می توانید کره و برای شکلات های تیره و قطره شیر را انتخاب کنید.

چگونه شکلات را با کره یا شیر آب کنیم؟ اگه گفتید می توانید مدام با ریختن کم کم شیر داخل شکلاتی که به روش بن ماری شروع به ذوب شدن می کند، به یک شکلات ذوب شده عالی دست پیدا کنید. به همین ترتیب کره را اضافه کنید و با هم زدن مدام آب کنید. فراموش نکنید که سس شکلاتی شما دارای قوام کاملاً یکدست باشد و هنگام اضافه کردن شیر و کره، پیمانه را از دست ندهید. سس های شکلاتی با شیر و کره اضافه شده طعم بسیار نرم تری دارند و برای بسیاری از دسرها مناسب خواهند بود.

بیشتر بیاموزید: طرز تهیه کیک مخملی با چغندر قند به شیوه شیرینی پزی های ترکیه

آب کردن شکلات با خامه

در پایان فرآیند ذوب شکلات با خامه، در واقع سسی به نام گاناش به دست می آید. برای این روش ابتدا باید خامه را داخل یک قابلمه کوچک بریزید و شروع به گرم کردن آن روی اجاق کنید. کافی است خامه را که شروع به گرم شدن می کند بدون اینکه اجازه دهید بجوشد از روی اجاق بردارید و تکه های شکلات کوورتور را داخل آن بریزید و با حرارت خامه مخلوط کنید تا کاملا ذوب شود. سپس می توانید از آن بر روی کیک ها استفاده کنید.

بیشتر بیاموزید: طرز تهیه سوسیس گردو Cevizli Sucuk یک میان وعده خوشمزه ترکیه ای

چگونه شکلات کوورتور را آب کنیم؟

اگر شکلات های کوورتوری دارید که در صنعت شیرینی سازی زیاد استفاده می شود، می توانید با این شکلات ها سس های شکلاتی و گاناش های فوق العاده ای تهیه کنید. این شکلات را که از نظر کره کاکائو غنی‌تر از شکلات‌هایی که به صورت پیش‌بسته‌بندی می‌خریم، در دانه‌های ریز یا قالب‌های درشت بسته به سلیقه خود می‌توانید پیدا کنید. همچنین امکان یافتن هر دو شکل سفید و تلخ در بازار وجود دارد.

برای تنظیم قوام این شکلات می توانید شیر یا کره را در حین ذوب شدن در بن ماری به آن اضافه کنید و یا با زدن خامه ای که در بالا ذکر کردیم می توانید گاناش های لذیذی با غلظت غلیظ تهیه کنید.

بیشتر بیاموزید: طرز تهیه کیک پنبه ای با آب؛ ساده ترین روش تهیه یک کیک خوشمزه در خانه

چگونه شکلات چیپسی را آب کنیم؟

زمان ذوب این شکلات که از قبل به صورت تکه های کوچک است نیز بسیار کوتاه است. با این حال، اگر می‌خواهید سس شکلاتی لذیذتری داشته باشید، می‌توانید شیر هم اضافه کنید.

از آنجایی که بسیاری از شکلات چیپسی های موجود در بازار دارای محتوای کاکائو بالایی هستند، می توانید فرآیند ذوب را با خامه نیز اعمال کنید تا سس شکلات خود را بسازید. سس شکلاتی که تقریباً وقتی آن را ذوب می کنید طعم شکلات تیره پیدا می کند، به غلظتی سبک تر اما غلیظ تبدیل می شود.

بیشتر بیاموزید: طرز تهیه کوکی آلفاژور؛ شیرینی خوشمزه آمریکای لاتین

چگونه شکلات تلخ را آب کنیم؟

با استفاده از روش بن ماری می توانید شکلات های تلخ را به راحتی آب کنید و با شکستن قالب شکلات به قطعات کوچک این فرآیند را تسریع کنید. اگر می خواهید قوام متراکم، طعم کاکائویی و ساختار سفت شکلات تلخ را کمی بشکنید، می توانید در حین استفاده از روش بن ماری، کره یا شیر اضافه کنید. با مخلوط کردن آن با همزن سیمی در طول فرآیند ذوب، می توانید یک سس شکلاتی کاملاً یکدست به دست آورید. در صورت تمایل می توانید کیک های میوه ای یا کاکائویی خانگی خود را با آب کردن با خامه و تهیه گاناش تزئین کنید.

بیشتر بیاموزید: طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه ترین و خوشرنگ ترین کیک بلغارستانی

چگونه شکلات شیری را آب کنیم؟

می توانید شکلات شیری را که ترجیح داده شده ترین نوع شکلات است، در بن ماری بدون استفاده از مواد اضافی ذوب کنید. چیزی که باید به آن توجه کنید این است که شکلات قرصی را با چاقو خرد کنید. آن را به قطعات کوچک برش دهید یا رنده کنید تا زمان کوتاه شود و کارتان راحت شود.اگر شکلات ها را در معرض حرارت مستقیم قرار دهید، هم روغن و هم طعم آن خراب می شود، به خاطر داشته باشید.

بیشتر بیاموزید: طرز تهیه کیک اسفنجی خانگی ساده با پف زیاد که واقعا محشر است (۲ روش داخل فر + قابلمه)

چگونه شکلات سفید را آب کنیم؟

اگر می خواهید شکلات سفید را برای تهیه کیک، مافین و کاپ کیک با تزئینات سفید آب کنید، اولین روشی که استفاده می کنید باید بین ماری ذوب شود. شکلات سفید که نیازی به اضافه کردن شیر یا کره به آن ندارید زیرا طعم ملایمی دارد، ساختار بسیار حساس‌تری دارد، هرگز نباید در طول فرآیند ذوب چشم از آن بردارید و مطمئن شوید که بدون قرار گرفتن در معرض ذوب می‌شود. به گرمای بیش از حد همچنین باید مراقب باشید که از یک کاسه شیشه ای برای ذوب استفاده کنید.

همواره با صفحه ی آشپزی خبرنامه همراه باشید. خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه می توانید از طریق کامنت گذاشتن در تمام شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات خود را درباره دستورپخت و تهیه خوراکی ها بیان کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان