جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
5
(1)

در این مطلب از سری مطالب بخش سلامت خبرنامه چهار دمنوش معجزه گر برای بهبود امیکرون یا همان جوشانده تقویتی برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد که می‌توانید از مواد ساده آشپزخانه درست کنید. این نوشیدنی و دمنوش ها می‌توانند به شما در تقویت ایمنی بدن کمک کنند تا بدن شما قدرت مبارزه با عوامل بیماری‌زای خارجی را افزایش دهد. در دو سال گذشته، ما آموخته ایم که مبارزه با ویروس کووید-19 تنها با افزایش سیستم ایمنی بدن ممکن است. از آنجایی که نوع جدید کووید، Omicron نسبت به قبلی هشدار دهنده تر و ویرانگرتر به نظر می رسد، تقویت سیستم ایمنی بدن کاملاً ضروری شده است. برای دستیابی به همین هدف، استفاده از گیاهان خانگی و یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و متنوع راه خوبی به نظر می رسد.

نوع Omicron چیست؟

ویروس کووید-19 از طمان پیدایش تاکنون مرتب در حال جهش بوده است. نوع Omicron آخرین مورد از این جهش ها است. نوع Omicron در سه ماهه آخر سال 2021 در 11 نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد و در 24 نوامبر 2021 به سازمان بهداشت جهانی گزارش شد. Omicron که مسری تر از انواع دیگر است اما به نسبت کووید 19 در زمینه ایجاد بیماری خفیف تر عمل می کند.

نوع Omicron چه تفاوتی با سایر انواع دارد؟

ویروس ها می توانند جهش یافته و مواد ژنتیکی خود را تکثیر تغییر دهند. این تغییر می تواند ویروس را به سمتی تغییر دهد که کم و بیش مسری تر شود و یا منجر به عفونت خفیف تر یا شدیدتر شود. براساس مطالعات انجام شده، نوع Omicron نسبت به انواع دیگر مسری تر است. با این حال، می توان گفت که نوع Omicron باعث عفونت کمی خفیف تر از سایر انواع می شود. با این حال، این نباید به این معنی باشد که نوع Omicron یک نوع ویروس غیرخطرناک است. ماسک زدن، فاصله اجتماعی، اقدامات بهداشتی باید بدون غفلت اعمال شود و واکسیناسیون انجام شود. به‌ویژه افرادی که بیماری‌های جدی زمینه‌ای دارند باید اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

نوع Omicron چگونه منتقل می شود؟

تفاوت قابل توجهی در نحوه انتقال انواع جدید کرونا که جهش می یابند، وجود ندارد. کووید-۱۹ زمانی در جامعه پخش می‌شود که یک فرد آلوده، قطرات و ذرات کوچک حامل ویروس را با بازدم دفع کند. این ذرات می توانند توسط افراد دیگر استنشاق شوند یا با غشاهای مخاطی چشم، بینی و دهان تماس پیدا کنند. یا سطوح اطراف دهان و بینی با ترشحات تنفسی حامل ویروس آلوده شوند. تماس با مخاط دهان، چشم یا بینی دست که با این ترشحات در تماس است نیز می تواند باعث آلودگی شود. آلودگی بیشتر در تماس های بدون ماسک در کمتر از 2 متر امکان پذیر است.

علائم نوع Omicron چه زمانی ظاهر می شود؟

دوره کمون کوتاه تر نیز سرعت انتشار ویروس را افزایش می دهد. با توجه به اطلاعات به دست آمده تا کنون، به نظر می رسد دوره نهفتگی واریانت Omicron که نسبت به سایر گونه ها مسری تر است نیز ممکن است کوتاهتر باشد. این دوره 5 روز تخمین زده شده است.

علائم نوع Omicron چیست؟

علائم ابتلا عبارتند از:

تب

آبریزش بینی

گلودرد

سردرد

خستگی عمومی بدن

احتقان و آبریزش بینی

جدای از یافته های فوق، این علائم ممکن است در بیماران مبتلا به نوع Omicron کمتر دیده شود.

از دست دادن بویایی و چشایی

بثورات پوستی

بیشتر بخوانید: علائم کرونای امیکرون: هر آنچه در مورد این ویروس تا کنون مشخص شده است

دمنوش چیست؟

آنچه که در طبیعت وجود دارد، هر یک دارای خواصی است که بشر در طول زندگی چند هزار ساله خود به آن پی برده است. با قرار دادن سبزیجات، گیاهان، میوه ها در آب داغ می توان از خاصیت آنها بهره بیشتری برد. به این نوشیدنی تهیه شده دمنوش گفته می شود. دمنوش‌ها از قسمت های مختلف یک گیاه مثل گل، برگ، ساقه، ریشه و نیز میوه‌های خشک‌شده تهیه می‌شوند. به همین دلیل طعم‌ها و عطرهای بسیار متنوع و متفاوتی دارند. در بسیاری از اوقات دمنوش‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های غیرطبیعی و پرشکر باشند. چرا که هم خواص درمانی فراوان دارند و هم عطر و طعم زیبایی دارند که باعث طراوات و سرزندگی ما می شوند.

با افزایش بیماری های همه گیر و لزوم بالا بردن سیستم ایمنی بدن، توجه به دریافت ویتامین و دیگر مواد مغذی افزایش یافته است. گیاهان و سبزیجات مختلف به عنوان حاملان این مواد مغذی اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. امروز همه بدنبال دمنوش هایی هستند که بتوانند آنان را در مقابل بیماریهایی همچون کووید 19، امیکرون و … محافظت کند و یا حداقل در صورت مبتلا شدن، روند بهبودی در آنان را تسریع بخشد.

بر همین اساس با توجه به خاصیت تقویت کنندگی گیاهان و میوه ها، چندین دمنوش و شربت گیاهی را خدمت شما معرفی کرده ایم. با استفاده از این دمنوش ها خواهید توانست، امیکرون را شکست دهید.

از دمنوش معجزه گر برای بهبود امیکرون؛ شیر و زردچوبه

استفاده از شیر و زردچوبه که به شیر طلایی معروف است، بسیار مهم است. زردچوبه خود به تنهایی در تقوین سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا می کند. اعتقاد بر آن است که زردچوبه یک ضد التهاب قوی است. در حقیقت این گیاه حاوی بیش از یک دو جین ترکیبات ضدالتهابی است. یکی از مهم‌ترین این ترکیبات کورکومین است که مطالعات زیادی خواص آن را تایید کرده است. به گفته دکتر جیمر دوک که بیش از ۷۰۰ مطالعه را بررسی کرده است، زردچوبه به خوبی از بسیاری داروهای تجویز شده برای انواع بیماری‌های جان‌فرسا و مزمن بهتر عمل کرده و هیچ عوارض قابل توجهی نداشته است. اما همواره در خاطر داشته باشید که زردچوبه به میزان متعادل مصرف کنید. مصرف بیش از اندازه زردچوبه عوارض جبران ناپذیری بر بدن دارد.

بیشتر بخوانید: عوارض جانبی زردچوبه: میزان متعادل مصرف روزانه زردچوبه

چای یا جوشانده گیاهی

مصرف چای گیاهی یا جوشانده “کده”برای ایمنی بهتر تاکید می شود. می توان آن را از ریحان، دارچین، فلفل سیاه، زنجبیل خشک و کشمش تهیه کرد. می توانید آن را یک یا دو بار در روز، همراه با آب لیموی تازه برای طعم بهتر میل کنید.

بیشتر بخوانید: گیاهان دارویی: ۱۰ گیاه مفید در درمان بیماری ها از داروخانه طبیعت

دمنوش معجزه گر برای بهبود امیکرون؛ معجون زنجبیل

اعتقاد بر این است که یکی از بهترین رویکردهای سبک زندگی برای سلامتی است. زنجبیل که به عنوان یک تقویت کننده قوی ایمنی در نظر گرفته می شوند، ترکیبی منحصر به فرد از اقدامات دارویی دارند که بهزیستی و انعطاف پذیری را افزایش می دهند. این ترکیب مولکول های آنتی اکسیدان را افزایش می دهد و فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدانی که از بدن فرد محافظت می کنند را افزایش می دهد.

از آنجایی که صبح ها سردتر شده است، چای زنجبیل می تواند گزینه خوبی باشد. با این حال، زنجبیل به جز اضافه کردن طعمی به نوشیدنی مورد علاقه شما، کارهای زیادی انجام می دهد. زنجبیل برای اثر گرمایش استفاده می شود. زنجبیل دمای بدن را افزایش می دهد که اگر از سرماخوردگی رنج می برید ایده آل است. می توان از آن برای عفونت های گلو و برای رفع احتقان در سینوزیت استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: خواص چای زنجبیل: ۹ خاصیت بی نظیر چای زنجبیل برای سرماخورگی و سرفه

معجون میوه ای بهترین دمنوش معجزه گر برای بهبود امیکرون است

با این نوشیدنی ساده می توانید دستگاه گوارش خود را پاکسازی کرده و ایمنی بدن را بهبود ببخشید. تنها چیزی که نیاز دارید چهار فنجان پاپایای رسیده پوست کنده و بدون دانه است. مخلوط را از طریق یک الک توری ریز در یک پارچ یا ظرف شیشه ای بزرگ صاف کنید. یک و نیم فنجان آب پرتقال تازه و نصف فنجان آب لیموترش را اضافه کنید. یک و نیم فنجان دیگر آب اضافه کنید. اگر شیرین دوست دارید، می توانید دو قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان