جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

کشورهای با بالاترین میزان اعتیاد به تلفن هوشمند مشخص شد: ایران رتبه ششم!

کشورهای با بالاترین میزان اعتیاد به تلفن های هوشمند
خواندن 4 دقیقه
3
(2)

بر اساس یک مطالعه جدید، مردمان 10 کشوری که بیشترین اعتیاد به گوشی های هوشمند را دارند مشخص شده اند. افزایش استفاده از تلفن، به ویژه در دوران کرونا، موضوع «اعتیاد به گوشی های هوشمند» را مطرح کرده است که سال هاست مشکل بزرگی بوده است. از سوی دیگر کارشناسان به خانواده ها درباره اعتیاد به ویژه در کودکان هشدار می دهند. این نوشتار کوتاه از سری نوشته های بخش فناوری خبرنامه به ترجمه کوتاهی از گزارشی می پردازد که در آن کشورهای با بالاترین میزان اعتیاد به تلفن های هوشمند را معرفی کرده است. محققان دانشگاه مک گیل در کانادا گزارش جدیدی را منتشر کرده اند که حدود 34000 نفر را از سال 2014 تا 202. در سراسر جهان پوشش می دهد.

کشورهای با بالاترین میزان اعتیاد به تلفن های هوشمند

بر اساس این تحقیقات، چین در بین کشورهای معتاد به گوشی های هوشمند رتبه اول را دارد. در چین، بزرگترین بازار گوشی های هوشمند جهان، سال گذشته 1.5 میلیارد گوشی فروخته شد. در رتبه دوم عربستان سعودی نفت خیز قرار دارد. اعتیاد به تلفن در کشوری با 21 میلیون کاربر گوشی هوشمند یک مشکل جدی است.

مالزی نیز به دلیل افزایش اعتیاد به گوشی های هوشمند در سال های اخیر در رتبه سوم قرار دارد. به طور کلی سامسونگ و هواوی در این کشور ترجیح داده می شوند. به نظر می رسد استفاده از شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، اینستاگرام و … از دلایل اصلی اعتیاد به گوشی های هوشمند است. به طور شگفت انگیزی، بریتانیا از بین 24 کشور در رتبه 16 قرار گرفته است، در حالی که ایالات متحده حتی عقب تر بود و در رتبه 18 قرار دارد.

بیشتر بخوانید: مارک زاکربرگ: ما در حال ساخت سریع ترین ابر کامپیوتر جهان هستیم

ایران رتبه 6

ایران نیز اخیراً سهم خود را از افزایش اعتیاد به گوشی های هوشمند گرفته است. بر اساس تحقیقات انجام شده، ایران در رتبه ششم جهان قرار دارد. در حالی که با توجه به محدودیت زندگی اجتماعی و گذراندن وقت بیشتر در خانه در زمان شیوع ویروس کرونا، استفاده از وسایل فناورانه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: دنیای موبایل؛ ۱۰ گوشی تلفن همراه که جهان را در زمان خود وارونه کرده اند

فهرست کشورها به ترتیب:

10 کشوری که بیشترین اعتیاد به گوشی های هوشمند دارند به شرح زیر است:

چین

عربستان سعودی

مالزی

برزیل: سامسونگ محبوب‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در برزیل است که در رتبه چهارم این لیست قرار دارد. دیگر برندهای ترجیحی موتورولا، هواوی و اپل بودند.

کره جنوبی: به عنوان خانه بسیاری از شرکت های فناوری شناخته شده است. بنابراین جای تعجب نیست که این کشور و مردمانش جزو اولین کشورهایی باشد که واقعاً به گوشی های هوشمند معتاد نشود.

ایران: در میان شگفت‌انگیزترین کشورهای این فهرست قرار دارد. اگرچه بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در ایران فیلتر هستند، اما جای تعجب دارد که این کشور در رتبه ششم قرار دارد. سامسونگ پرمصرف ترین برند گوشی های هوشمند است.

کانادا: در رتبه هفتم این لیست قرار دارد، بیش از 30 میلیون گوشی هوشمند در حال استفاده دارد. محبوب ترین برند گوشی های هوشمند این کشور اپل است.

ترکیه: کشوری که در جایگاه هشتم قرار گرفت، ترکیه بود. برندهای محبوب گوشی های هوشمند در کشور ما شیائومی، اپل و سامسونگ هستند.

مصر: اولین کشور آفریقایی بود که به گوشی های هوشمند متکی بود. اگر از محبوب ترین برندهای گوشی هوشمند در کشور صحبت کنیم؛ شیائومی، سامسونگ و اپل به طور گسترده در این کشور در دسترس هستند.

نپال: به عنوان کشوری با بلندترین کوه های جهان، هیمالیا و بلندترین قله، قله اورست شناخته می شود. تا کنون پرکاربردترین برندهای گوشی هوشمند در کشور شیائومی و سامسونگ هستند.

نظر شما در مورد کشورهای وابسته به گوشی های هوشمند چیست؟ فراموش نکنید که نظر خود را  بیان کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان