جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

شهر زیبا و دیدنی باکو پایتخت کشور آذربایجان و یکی از زیباترین شهرهای منطقه قفقاز است که با وجود تاریخی پر فراز و نشیب و جاذبه های دیدنی بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است . شهر باکو در امتداد دریای خزر واقع شده و دارای آب و هوایی لطیف است . به خصوص فصول بهار و پائیز زمان مناسبی برای سفر به این شهر است . در دو دهه اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و به شهری مدرن تبدیل شده است .

این شهر همه امکانات لازم را برای اقامتی بی عیب و نقص و گذراندن تعطیلاتی تمام عیار فراهم نموده است و توانسته به طرزی هنرمندانه زندگی شهری مدرن را با تاریخ چند هزار ساله خود پیوند دهد . از این رو می بایست حین اقامت در این شهر زمانی را به تماشای موزه ها ، آثار تاریخی و اماکن فرهنگی اختصاص دهید . همچنین در این شهر تا دلتان بخواهد کافه و رستوران و مرکز خرید وجود دارد بنابراین سفر به این شهر ابدا کسل کننده نخواهد بود .

در ادامه این مطلب سفر باتو برخی از جاذبه های دیدنی شهر را به اختصار معرفی می کنیم . و توصیه می کنیم قبل از سفر و برای تکمیل اطلاعات خود این مطلب را تا انتها بخوانید .که در سفر به تور اروپا نیز می تواند به شما کمک کند.

بلوار باکو

اغلب گردشگران تفریح و خوشگذرانی در شهر را از همین نقطه آغاز می کنند . در بلوار همه امکانات رفاهی و تفریحی لازم تدارک دیده شده و می توانید برای ساعت ها در این منطقه سرگرم تفریح و گردش باشید . بلوار در امتداد دریای خزر کشیده شده و سه و نیم کیلومتر طول دارد . باغ زیبای کاکتوس ، کانال آبی ونیز کوچک ، چرخ و فلک بزرگ چشم باکو نمونه ای از جاذبه های این بلوار است . ضمنا در امتداد بلوار کافه و رستوران های متنوعی وجود دارند که برای صرف خوراک ایده آل است . از میدان پرچم ملی شروع شده و تا میدان آزادی ادامه می یابد . این بلوار شب ها نیز حال و هوایی دوست داشتنی دارد و بسیار نورانی است و می توانید تا سحر در امتداد دریا به خوشگذرانی مشغول باشید  .

میدان فواره‌ها و خیابان نظامی

شهر باکو خیابان های زیبایی دارد که می توانید برای ساعت ها در آن قدم زده و ابدا احساس کسالت نکنید . میدان سنگ‌فرش شده فواره‌ها یکی از جذاب ترین خیابان های این شهر است و فروشگاه های متنوع اطراف آن مکانی ایده آل برای خرید سوغاتی است . این منطقه در امتداد خیابان نظامی کشیده شده و از سمت دیگر تا دیوارهای ایچری شهر امتداد می یابد .

برج‌های شعله

برج های زیبای شعله متشکل از سه ساختمان مجزا است که در کنار هم تصویری از شعله های فروزان آتش را در ذهن تداعی می کنند . این بنا دارای معماری شگفت انگیز بوده و به نوعی به نماد شهر تبدیل شده است . این سازه در کنار خلیج قرار دارد و بلندترین ساختمان آن حدود صد و هشتاد و دو متر ارتفاع دارد .

مسجد تازه پیر

این مسجد زیبا یکی از جاذبه های شهر باکوست و مناره‌ های طلایی رنگ آن از فواصل دور نظرها را به خودجلب می کند . این مسجد در سال ۱۹۱۴ میلادی ساخته شد و تنها سه سال پس از اتمام ساخت آن ، انقلاب اکتبر سال ۱۹۱۷ به وقوع پیوست . و پس از این واقعه ابتدا به سینما و سپس به انبار تبدیل شد . اما در سال ۱۹۴۳ میلادی دوباره بعنوان مسجد بازگشایی گردید  .

ساحل بیلگاه (Bilgah Beach)

بعد از بلوار ، این ساحل زیبا مکان مناسبی برای قدم زدن و تفریح است . ساحل بیلگاه در شمال شرقی شهر قرار دارد و از معدود نقاطی است که از آلودگی نفتی دور بوده و آبی بسیار زلال و فیروزه ای رنگ دارد  . میتوانید در یک روز آفتابی تنی به آب بزنید و از تفریحات آبی متنوع موجود در این منطقه بهره مند شوید . با تور دبی سفر کنید.

موزه کتاب‌های مینیاتوری شهر

این موزه در واقع کلکسیون شخصی ظریفه سلاهوا بوده که بعد از مدتی برای نمایش به عموم مکردم گشایش یافت .  این موزه در نوع خود بی نظیر است و در آن با کتاب های جالبی برخورد می کنید که یک نمونه آن کناب هایی کوچکتر از یک بند انگشت است . یک جلد قرآن کریم با قدمتی در حدود چهارصد سال و سه کتاب با ابعاد دو میلی متری از جاذبه های اصلی این موزه هستند. برخی از کتب این مجموعه در فهرست رکوردهای گینس ثبت شده‌ اند . بازدید از این موزه رایگان است .

بزرگ‌ترین شعبه‌ KFC در دنیا

احتمالا حین اقامت در این شهر هوس خوردن فست فودهای خوشمزه و لذیذ را می کنید و جالب است بدانید  در این شهر بزرگترین نمایندگی کی اف سی وجود دارد . این رستوران در میدان بیست و هشت می قرار دارد .

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان