جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

رپورتاژ تراشه بلاکچین اینتل برای رونق ارزهای دیجیتال و توضیح NFT چیست؟

تراشه بلاکچین اینتل برای رونق ارزهای دیجیتال و توضیح NFT چیست؟
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

اینتل تراشه بلاک چین را برای رونق ارزهای دیجیتال راه اندازی کرد. شرکت اینتل تراشه جدیدی را برای برنامه‌های بلاک چین مانند استخراج بیت‌کوین و استخراج NFT راه‌اندازی کرده است تا از افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال پول نقد کند.

تقریبا دو سال پیش بود که واژه‌ی NFT بر سر زبان‌ها افتاد و بسیاری از هنرمندان و تولیدکنندگان محتوا، محصولات خود را در قالب این پدیده به فروش رسانده‌اند. اما NFT چیست و چه کاربردی دارد؟

NFT  چیست؟

واژه‌ی NFT مخفف عبارت Non Fungible Token است. توکن به طور کلی کاربردهای متفاوتی دارد، اما در اینجا به معنی یک سند اعتباری الکترونیکی است که نشان‌دهنده یک مقدار مشخص از یک واحد قابل معامله است. واحد قابل معامله ریال، دلار، یورو یا ارزهای دیجیتالی هستند که از آن‌ها می‌شود استفاده کرد.

این سندها در شبکه‌ای به نام بلاکچین ذخیره شده و نشان می‌دهد که مالک اصلی چه کسی بوده و به ترتیب به چه کسانی فروخته شده است.

متاورس

فرض کنید شما اثری را به کمک فتومونتاژ در فتوشاپ خلق کرده‌اید و قصد فروش آن را دارید؛ هر شخص می‌تواند یک کپی از آن را دانلود کند و هیچ حق مالکیتی به شما پرداخت نکند. شما می‌توانید اثر خود را به یک NFT تبدیل کنید و در این صورت حتی با از بین رفتن کالای فیزیکی، خود اثر در قالب NFT از بین نمی‌رود.

در حقیقت NFT، به دارایی دیجیتالی گفته می‌شود که قابل جمع کردن باشد و ارزش آن به صورت نوعی از رمز حفظ می‌شود؛ همان گونه که یک تابلو فرش و یا اثر هنری ارزش خود را حفظ می‌کند و نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.

غیرقابل معاوضه بودن در NFT به چه معنا است؟

اگر این سوال پیش آمده که آیا قابل معاوضه است؟ جواب خیر است. NFT را مانند اسکناس به طور مستقیم نمی‌توانید استفاده کنید؛ زیرا NFT مانند اثر انگشت منحصر به فرد است و دو NFT شبیه یکدیگر نیستند. به طور کلی NFT انواع مختلفی دارد و به عبارت دیگر نوعی کالای کلکسیونی محسوب می‌شود.

تراشه بلاکچین اینتل

این تراشه اواخر امسال عرضه خواهد شد و اولین مشتریان آن Block Inc، شرکت تحت رهبری جک دورسی است که اخیراً نام خود را از Square Inc تغییر داده است تا بر روی بلاک چین تمرکز کند.

بلاک چین‌ها به عنوان دفتر کل عمومی عمل می کنند که سوابق تراکنش ها را در شبکه‌ای از رایانه‌ها نگهداری می‌کنند و در سال‌های اخیر به شهرت رسیده‌اند. ظهور آنها همچنین باعث ایجاد سر و صدایی در مورد کلماتی مانند “Web.3” و “NFTs” شده است که فناوری‌های جدید را تبلیغ می‌کنند.

اینتل گفت تراشه‌اش یک «شتاب‌دهنده» کم‌مصرف انرژی است که برای سرعت بخشیدن به وظایف بلاک‌چین که به مقادیر زیادی قدرت محاسباتی نیاز دارد و در نتیجه انرژی زیادی مصرف می‌کند، طراحی شده است.

طراح تراشه Nvidia Corp، که کارت‌های گرافیک آن به طور گسترده برای فعالیت‌های ماینینگ استفاده می‌شود، یک تراشه جداگانه نیز برای استخراج اتریوم دارد. به عنوان بخشی از گسترش ردپای خود در این فضا، اینتل همچنین بخش جدیدی به نام گروه محاسباتی سفارشی را در واحد تجاری سیستم‌های محاسباتی شتاب دهنده و گرافیک خود تشکیل داده است.

اگر به دنیای ارز دیجیتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت ایران متا مراجعه کنید. در ایران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم و از هیچ خبر جدیدی در این حوزه بی‌اطلاع نخواهید ماند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان