جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

11 حقیقت جالب درباره روز ولنتاین که احتمالا شما را شگفت زده خواهد کرد!

حقایق جالب درباره روز ولنتاین
خواندن 7 دقیقه
5
(2)

داستان تاریخی جالبی پشت رمانتیک‌ترین روز سال وجود دارد. وقتی 14 فوریه، روز عشق فرا می‌رسد، عاشقان به افتخار روز ولنتاین، نامه، شکلات و هدایای دیگر رد و بدل می‌شود. در حالی که این روز برای همه خاطرات شیرین به همراه دارد. و با ایده‌های شام رمانتیک برای دو نفر شناخته شده است، اما تاریخچه روز ولنتاین بسیار تاریک است. اگر در مورد منشأ این روز و سنت های پر از شیرینی آن متعجب هستید، باید این حقایق جذاب ولنتاینی را بدانید. که نگاه عمیق‌تری به جشن دیرینه این روز دارد. بیایید در مورد سنت‌های منحصر به فرد در سراسر جهان و اولین پیام ولنتاین که تا کنون ارسال شده است، بیاموزید. اگر این روز را برای خوردن هزاران شکلات جشن می‌گیرید. در این مطلب خبرنامه یا هم به این بهانه عشق خود را ابراز می‌کنید اما خوب است در مورد حقایق جالب درباره روز ولنتاین نیز بدانید.

۱. سنت ولنتاین فقط یک نفر نبود

شاید از قبل بدانید که روز ولنتاین به نام قدیس حامی آن، سنت والنتین نامگذاری شده است. اما در این مورد که نام این روز از نام”سنت ولنتاین” گرفته شده است، نظرات متفاوتی وجود دارد. حداقل دو مرد به نام ولنتاین وجود دارند که می‌توانند الهام بخش روز عشق باشند، یکی از آن‌ها در قرن سوم، کشیش بوده است. همانطور که داستان پیش می‌رود، این ولنتاین از ممنوعیت ازدواج امپراتور کلودیوس دوم سرپیچی کرد. زیرا (او فکر می‌کرد که این امر حواس سربازان جوان را پرت می‌کند). به طور غیرقانونی عاشق شد و ازدواج کرد تا این که دستگیر شد و به اعدام محکوم شد. افسانه دیگری حاکی از آن است که ولنتاین به دلیل تلاش برای کمک به مسیحیان برای فرار از زندان روم کشته شد. و در واقع او اولین پیام “ولنتاین” را خودش در زمانی که زندانی بود، ارسال و نامه‌ای با امضای “از ولنتاین شما” نوشت.

بیشتر بخوانید: بهترین هدیه برای ولنتاین: طرز تهیه ۴ اسکراب شکر الهام گرفته از ولنتاین

۲. از حقایق جالب درباره روز ولنتاین؛ روز ولنتاین ریشه در یک جشن باستانی پاگان دارد

اگرچه برخی از مورخان بر این باورند که روز ولنتاین یادآور مرگ سنت ولنتاین در 14 فوریه است. برخی دیگر معتقدند که این تعطیلات در واقع ریشه در جشنواره باروری بت پرستی به نام “Lupercalia” دارد. که در 15 فوریه در روم باستان جشن گرفته می‌شد. این روز که به فاونوس، خدای کشاورزی رومی، و رومولوس و رموس بنیانگذاران رومی تقدیم شده بود، با قربانی کردن حیوانات و کوبیدن پوست حیوانات به زنان جشن گرفته می شد. عملی که اعتقاد بر این بود که باروری را تشویق می‌کند.

۳. در دهه 1300 رسماً به تعطیلات مرتبط با عشق تبدیل شد

در پایان قرن پنجم، پاپ ژلاسیوس رومی رسماً تاریخ 14 فوریه را “روز ولنتاین” اعلام کرد. با این حال، تا قرون وسطی بود که این روز با عشق همراه شد، سنتی که ابتدا از باور رایج در فرانسه و انگلیس شروع شد. این که پرندگان فصل جفت گیری خود را از 14 فوریه آغاز کردند.

۴. از حقایق جالب درباره روز ولنتاین؛ کوپیدو ریشه در اساطیر یونان دارد.

تصویر کوپیدوی جذابی است که در کارت‌های روز ولنتاین ظاهر می‌شود، که اغلب با تیر و کمان به تصویر کشیده می‌شود. اما چگونه کوپیدو به نماد رایج روز ولنتاین تبدیل شد؟ این چهره در واقع تا 700 سال قبل از میلاد مسیح، به خدای عشق یونانی به نام اروس، که در واقع مردی زیبا و جاودانه بود، با قدرت ترسناکی که مردم را عاشق می‌کرد، شناخته می‌شد. قرن چهارم قبل از میلاد بود که رومی‌ها اروس را به تصویر پسر کوچکی با تیر و کمان پذیرفتند و نام او را «کوپید» گذاشتند. در آغاز قرن نوزدهم، کوپید به دلیل قدرت تطبیق عشقش با روز ولنتاین مرتبط شد.

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم جالب از چهارگوشه دنیا که تا به حال درباره آنها نشنیده اید

5. برای اولین بار دهه 1840 کارت‌های ولنتاین به تولید انبوه رسید

قدیمی ترین رکورد ارسال ولنتاین، شعری بود که توسط یک دوک قرون وسطایی فرانسوی به نام چارلز برای همسرش در سال 1415 سروده شد. چارلز این یادداشت شیرین را در زمانی که در برج لندن زندانی بود، برای معشوقه‌اش نوشت. او فقط 21 سال داشت.

مردم در قرن هفدهم شروع به رد و بدل کردن کارت‌ها و نامه‌های دست‌نویس برای معشوقه‌ها و دوستان خود کردند. اما در دهه 1840 بود که اولین کارت‌های روز ولنتاین در ایالات متحده به تولید انبوه رسید که توسط استر آ. هاولند فروخته شد. هاولند که به عنوان “مادر ولنتاین آمریکایی” شناخته می‌شود، با تجاری سازی کارت‌های روز ولنتاین در آمریکا شناخته می‌شود. مردم او را به خاطر کارت‌های زیبا و تزئین شده با تور و روبان به یاد می‌آورند.

۶. سنت دادن گل روز ولنتاین به قرن هفدهم باز می گردد

دادن گل رز قرمز ممکن است امروزه یک ژست عاشقانه آشکار باشد. اما اواخر قرن هفدهم بود که دادن گل به یک رسم رایج تبدیل شد. در واقع، این عمل را می‌توان به زمانی ربط داد که چارلز دوم پادشاه سوئد در سفری به ایران “زبان گل ها” را – که گل های مختلف را با معانی خاص جفت می کند – یاد گرفت و متعاقباً این سنت را به اروپا معرفی کرد. در دوران ویکتوریا – از جمله در روز ولنتاین – با گل رز قرمز نماد عشق عمیق، گل دادن به یک روند محبوب مبدل شد.

بیشتر بخوانید: فلسفه شب یلدا: یلدا، تقابل میان نیروی اهریمنی و اهورامزدایی

۷. از حقایق جالب درباره روز ولنتاین؛ آمریکایی‌ها سالانه 145 میلیون کارت روز ولنتاین ارسال می‌کنند

بین مردم آمریکا 145 میلیون کارت روز ولنتاین در هر روز 14 فوریه رد و بدل می‌شود. (و این حتی شامل تمام پیام تبریک ولنتاین کودکانی که در کلاس‌های درس رد و بدل می‌شود، نیست.) این باعث می‌شود که روز ولنتاین بعد از کریسمس دومین تعطیلات بزرگ برای تبادل کارت‌های تبریک باشد. و چقدر شیرین: معلمان سالانه بیشترین کارت های روز ولنتاین را دریافت می کنند. پس از آن‌ها فرزندان، مادران و همسران قرار می‌گیرند.

۸. میلیون‌ها دلار برای حیوانات خانگی خرج می‌شود

حیوانات پشمالو هم به عشق نیاز دارند! در واقع، حدود 27.6 میلیون خانواده آمریکایی در سال 2020 برای روز ولنتاین به سگ های خانگی خود هدیه دادند. بیش از 17.1 میلیون نفر برای گربه‌های خود هدیه گرفته‌اند. در مجموع، خانوارهای آمریکایی حدود 751.3 میلیون دلار برای هدیه برای حیوانات خانگی خود در روز ولنتاین هزینه کردند.

بیشتر بخوانید: شگفتی های چین: ۱۸ اتفاقی که فقط در چین رخ می دهد!

۹. از حقایق جالب درباره روز ولنتاین؛ جواهرات بیشترین هزینه را در بین هدایای روز ولنتاین بین مردم دارد

آب نبات و گل ممکن است برخی از رایج ترین هدایای روز ولنتاین باشند. اما معمولاً بیشترین هزینه برای 14 فوریه برای خرید جواهرات به مصرف می‌رسد. دومین هدیه پرپرداخت در روز ولنتاین 2020 مهمانی د هتلی مجلل با 4.3 میلیارد دلار بود و پس از آن لباس، آب نبات و گل هزینه بر است.

۱۰. اولین جعبه شکلات به شکل قلب در سال 1861 معرفی شد.

این ایده توسط ریچارد کادبری، پسر جان کادبری، بنیانگذار کادبری، ایجاد شد. که شروع به بسته بندی شکلات در جعبه های فانتزی برای افزایش فروش کرد. او اولین جعبه شکلات به شکل قلب را در سال 1861 برای ولنتاین معرفی کرد و امروزه بیش از 36 میلیون جعبه شکلات به شکل قلب هر سال فروخته می‌شود.

11. شما می توانید جمجمه ولنتاین را در رم پیدا کنید

جالب است بدانید که جمجمه مزین به گل سنت ولنتاین در کلیسای سانتا ماریا در کوزمدین رم به نمایش گذاشته شده است. کاوشگران در اوایل دهه 1800، حفاری یک دخمه را در نزدیکی رم انجام دادند که توانستند بقایای اسکلت و سایر آثاری را که اکنون با سنت ولنتاین مرتبط است به دست آورند. همانطور که مرسوم است، تکه‌های جسد ولنتاین متعاقباً در بین آثار تاریخی سراسر جهان توزیع شده است. شما می توانید قطعات دیگری از اسکلت سنت ولنتاین را در جمهوری چک، ایرلند، اسکاتلند، انگلستان و فرانسه ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان