جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

تحلیل استخوان فک و راه های پیشگیری از بروز آن

تحلیل استخوان فک و راه های پیشگیری از بروز آن
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

تحلیل استخوان فک که به معنای از بین رفتن بخشی از استخوان فک و تضعیف آن است، که معمولاً به دنبال کشیدن دندان ایجاد می‌شوند، در اثر خوردن غذا‌های مختلف با تجمع باکتری‌‎‌ها روبرو شده و درنتیجه در صورت عدم پر شدن فضای خالی به واسطه‎‌ی ایمپلنت دندانی، تحلیل استخوان فک رخ می‌‎‌دهد. بنابراین اگر به تازه‎گی دندان خود را از دست داده‎‌اید یا قصد کشیدن دندان‎‌ها خود را دارید بهتر است سریعاً با مشورت متخصص ایمپلنت به دنبال جایگزینی دندان از دست رفته و پر نمودن شکاف ایجاد شده در اثر برداشته شدن ریشه‎‌ی دندان قبلی باشید.

تحلیل لثه و استخوان فک در چه افرادی رخ می‌دهد؟

تحلیل استخوان فک علاوه بر افرادی که دندان‎‌های خود را از دست داده‎‌اند می‌تواند در افراد متفاوتی چون کسانی که به بیماری پریودنتال مبتلا هستند نیز رخ دهد. این بیماری که در اثر تجمع باکتری‎‌ها و عفونت‌‎‌های باکتریایی رخ می‌‎‌دهد، سبب تحلیل لثه و استخوانی که وظیفه‎‌ی ثابت نگهداشتن دندان‌‎‌ها را دارد می‌شود که در نتیجه‎‌ی این تحلیل، دندان‎‌ها لق شده و می‌‎افتند. اما به غیر از مبتلایان به پریودنتال، افرادی که در مسواک زدن دقت کافی به خرج نداده و محکم و تهاجمی مسواک می‌زنند و یا افرادی که در از بین بردن جرم دندان‎‌های خود کوششی نشان نمی‌‎دهند و یا دچار پوسیدگی‎‌هایی در دندان‌‎‌های خود هستند نیز می‌توانند با تحلیل استخوان در فک روبرو شده و در نتیجه در استفاده از پروتز‌های دندانی و یا حتی ایمپلنت دندانی با مشکلاتی مواجه شوند.

تأثیرات ایمپلنت دندانی بر سلامت و زیبایی شخص

ایمپلنت‎‌های دندانی از نظر زیبایی و سلامتی می‌توانند مزایای فوق‌العاده‎‌ای را برای شخص حاصل کرده و درنتیجه رضایت وی را در طولانی مدت جلب کنند. آشنایی با این تأثیرات می‌تواند در افزایش سرعت تصمیم‌گیری و انجام ایمپلنت مؤثر واقع شده و درنتیجه از تحلیل استخوان فک بر اثر به تأخیر انداختن ایمپلنت جلوگیری نماید.

تأثیرات ایمپلنت دندانی بر زیبایی؛ یکی از ویژگی‎‌ها و تأثیرات بزرگ استفاده از خدمات ایمپلنت دندانی مربوط به مبحث زیبایی و افزایش اعتماد به نفس می‌‎باشد. چراکه همه بر تأثیر دندان بر زیبایی چهره و ایجاد اعتماد به نفس واقف هستند و با انجام با اعمال زیبایی مختلف چون لمینت و کامپوزیت و ارتودنسی و البته ایمپلنت به دنبال دست‌یابی به زیبایی بیشتر در دندان‎‌های خود می‌‎‌باشند. ایمپلنت دندان که از بهترین روش‌‎‌های موجود برای جایگزینی دندان طبیعی است می‌تواند از لحاظ ظاهری نیز شکل دندان‎‌های طبیعی را تداعی کنند.

تأثیر ایمپلنت بر سلامت اشخاص؛ مهم‎‌ترین تأثیری که ایمپلنت با پر نمودن جای ریشه‎‌ی دندان قبلی می‌تواند برای شخص حاصل کند، جلوگیری از تحلیل استخوان فک می‌‎‌باشد. همچنین در جراحی ایمپلنت با اعمال روش‎‌های مختلفی چون پیوند استخوان می‌توان در صورت بروز تحلیل لثه و استخوان فک از افزایش آن و تحلیل بیشتر استخوان فک، جلوگیری به عمل آورد.

روش‎‌های پیشگیری از ایجاد تحلیل در استخوان فک

روش‌‎‌های تأثیر‌گذار متفاوتی در پیشگیری از تحلیل استخوان فک وجود داشته که می‌توانند از شدت تحلیل ویا پیشرفت آن پیشگیری کنند. بنابراین در صورتیکه این روش‎‌ها به خوبی و با دقت دنبال شوند، به میزان کمتری شاهد تحلیل در استخوان فک خواهیم بود. از جمله روش‎‌های مؤثر در پیشگیری از این تحلیل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • رعایت بهداشت دهانی

همانطور که در طول متن نیز اشاره شد تجمع باکتری‎‌ها و عفونت‎‌های حاصل از آن‎‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند منجر به تشدید تحلیل استخوان فک شود. از همین‌رو توصیه می‌شود که در خصوص نحوه‎‌ی مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و مداومت بر انجام آن دقت بیشتری به خرج داده و اینکار را به شدت دنبال کنید تا به واسطه‎‌ی این کار ساده از بسیاری مشکلات جلوگیری به عمل آورده باشید.

  • استفاده از برنامه غذایی سالم

استفاده از برخی از غذا‌های ناسالم و مضر نیز می‌تواند تحلیل استخوان فک را ایجاد کند. به همین دلیل همواره پزشکان و دندانپزشکان متخصص به جهت جلوگیری از بسیاری از مشکلات در حوزه‌ی سلامت بدن و دندان به استفاده از مواد غذایی سالم تأکید می‌کنند. استفاده از مواد غذایی که از کلیسم و ویتامین دی بیشتری بهره‎‌ مندند می‌تواند به دلیل نقش این دو ماده در ایجاد استحکام استخوان‎‌ها، در جلوگیری از تحلیل در استخوان فک مؤثر واقع شود.

  • ترک دخانیات

استفاده از دخانیات به ویژه سیگار می‌تواند بر سلامت لثه و استخوان تأثیر منفی بگذارد. چراکه مصرف سیگار التهاب لثه را افزایش داده و در درازمدت می‌تواند منجر به ایجاد بیماری لثه و تحلیل در استخوان فک شود. بنابراین بهتر است در راستای ترک سیگار اقدام مؤثری انجام دهید.

  • استفاده از ایمپلنت‌‎‌های دندانی

استفاده از ایمپلنت دندانی در ماه‎‌های ابتدایی پس از دست دادن دندان از جمله مؤثرترین روش‌‎‌های موجود در پیشگیری از بروز تحلیل در استخوان فک می‌‎‌باشد. بنابراین اگر به دنبال مطمئن‎‌ترین روش موجود برای جلوگیری از ایجاد تحلیل در استخوان فک خود هستید انجام جراحی ایمپلنت توسط بهترین متخصص کاشت ایمپلنت همچون دکتر عباس گشاده رو می‌تواند کمک بسزایی در این امر داشته باشد.

  • درمان تحلیل لثه و استخوان فک

گاهی اوقات علارغم رعایت کلیه‎‌ی مواردی که در قسمت پیشگیری از تحلیل در استخوان فک ذکر شد، ممکن است براثر پریودنتال و یا تغییرات هورمونی و بیماری دیابت، بازهم فرد دچار تحلیل استخوان فک شود که در این صورت لازم است با روش‎‌های درمانی مؤثری که در این امر وجود دارد، آشنا شده و از پیشرفت این بیماری جلوگیری کند.

  • جرم‌گیری

در فرآیند جرم‌گیری به علت برداشته شدن جرم‌‎‌ها و پلاک‎‌های ایجاد شده و سپس ترمیم بافت لثه‎‌ی آسیب دیده متخصص جراحی لثه می‌تواند، باکتری‎‌های ایجاد‌کننده تحلیل در لثه را خارج کرده و سپس با محکم کردن بافت لثه برروی ریشه‎‌ی دندان، از شدت تحلیل لثه و استخوان فک و خامت اوضاع جلوگیری کند.

انجام پیوند استخوان

عمل پیوند استخوان از جمله روش‎‌های مؤثری است که جراح و متخصص لثه به جهت درمان تحلیل استخوان فک و بازسازی آن اتخاذ می‌کند. در طی این روش مواد احیا‌کننده همانند غشا و یا پروتئین‌هایی که تحریک‌کننده تولید بافت هستند و… به عنوان محرک سلول‎‌های بنیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند که درنتیجه‎‌ی این روش درمانی شاهد بازسازی استخوان فک بیمار و درمان وی خواهیم بود.

جهت دریافت خدمات مربوط به حوزه‎‌ی زیبایی و درمانی دندان و لثه می‌توانید به وبسایت کلینیک دکتر عباس گشاده رو مراجعه کرده و از طریق روش‌‎‌های موجود به دریافت نوبت و پذیرش اقدام نمایید. دکتر عباس گشاده رو به واسطه‎‌ی سال‎‌ها تدریس در مقاطع مختلف دندانپزشکی و کسب تجربه‎‌ی فراوان در طی جراحی‎‌های متعددی که انجام داده می‌تواند در حل مشکلات حوزه‎‌ی دهان و دندان کمک‌رسان باشد. برای ارتباط با کلینیک ایشان می‌توانید از آدرس https://tehranimplantteam.com/ استفاده نمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان