جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

لازمه شروع هر پروژه ساخت و ساز، استعلام قیمت آهن آلات است که میتوانید از سایت/https://www.asroon.ir قیمت بگیرید. لوله داربستی و در کل داربست‌ها سازه‌هایی هستند که هنگام ساخت ساختمان‌ها، برای دسترسی هرچه بهتر به نقاط دشوار، استفاده می‌شوند. این لوله در دسته لوله‌های درزدار قرار دارد که مهم‌ترین آلیاژهای موجود در آن، آهن و کربن است. امروزه در ایران کارخانه‌های بسیاری مشغول به تولید لوله‌های داربستی یا لوله‌های درزدار هستند؛ اما از آنجایی که لوله داربستی رابطه مستقیم با جان افراد دارد، هنگام خرید و انتخاب نوع آن باید حساسیت زیادی به خرج دهید؛ چرا که از این لوله برای انتقال مواد استفاده نمی‌شود و نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید کمی متفاوت از لوله‌های دیگر است. در ادامه این متن به شما مهم‌ترین نکات هنگام خرید لوله داربستی را خواهیم گفت.

ضخامت لوله داربستی؛ یک عامل مؤثر هنگام خرید

ضخامت لوله داربستی یکی از مواردی است که هنگام خرید لوله بسیار مهم است؛ این نوع از لوله تنها در سایز 5 و ضخامت‌های 2، 2.5 و 3 میلی‌متر تولید می‌شود که اصطلاحاً به آن لوله 5 نیز می‌گویند. توجه داشته باشید که ضخامت لوله داربستی به عنوان یک عامل مهم در کیفیت آن تأثیر دارد؛ چرا که لوله‌های داربستی وزن بسیار زیادی را تحمل می‌کنند و باید ضخامتی را انتخاب کنید که تحمل این فشار زیاد را داشته باشد.

آزمون و تست‌های لوله داربستی را در نظر داشته باشید

درست است که از لوله داربستی برای انتقال مایعات استفاده نمی‌شود و تست‌های هیدرو استاتیک روی آن صورت نمی‌گیرد، اما این بدین معنی نیست که نباید هیچ‌گونه آزمایش یا تستی روی آن انجام شده باشد. روی لوله‌های داربستی معمولاً تست‌هایی برای قدرت تحمل فشار و مقاومت آن صورت می‌گیرد.

توجه کافی به لوازم جانبی و اتصالات داربست

لوازم جانبی لوله‌های داربستی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها هنگام خرید است که معمولاً خریداران به آن توجه زیادی نمی‌کنند؛ اما شما به عنوان یک مهندس یا پیمانکار ساختمان، می‌بایست هم پروژه خود را بدون چالش به اتمام برسانید و هم جان کارگران را در نظر بگیرید. لوازم جانبی لوله‌های داربستی قطعات کوچکی هستند که لوله‌های داربستی را به یکدیگر و در نهایت به سازه متصل می‌کنند. اگر این اتصالات با دقت خریداری نشوند یا کیفیت مطلوب لازم را نداشته باشند، ایمنی داربست پایین می‌آید. اتصالات و لوازم جانبی لوله داربستی عبارت است از:

  • بست چهار پیچ
  • بست دوپیچ
  • بست هاش
  • اتصال 17 سانتی

دقت به نشان استاندارد لوله‌های داربستی چقدر اهمیت دارد؟

هر محصول فولادی دارای یک نشان استاندارد است که کیفیت آن را تائید می‌کند؛ هنگام خرید حتماً به استاندارد بودن لوله داربستی توجه فرمایید و علاوه بر آن دقت داشته باشید که طبق استانداردهای تائید شده توسط سازمان‌های مرتبط تولید شده باشد. لوله داربستی تحت استاندارد ASTM A252 تولید می‌شود.

لوله های داربستی در ساختمان سازی

کدام کارخانه‌ها لوله داربستی تولید می‌کنند؟

امروزه تولیدکنندگان بسیاری مشغول فعالیت در زمینه تولید لوله هستند که داربست را هم به دلیل تشابهی که نحوه تولید آن با لوله‌های درزدار دارد، تولید می‌کنند؛ تکنولوژی تولید کارخانه‌ای که لوله‌های داربست تولید می‌کند، رابطه مستقیمی با کیفیت محصول خروجی دارد. نحوه تولید لوله داربست بدین صورت است که ابتدا ورق سیاه را به کمک غلتک‌ها به ضخامت موردنظر می‌رسانند؛ سپس آن را به مرور خم می‌کنند تا 2 لبه آن به یکدیگر برسند و شکل لوله را به خود بگیرند. پس از آن این 2 لبه را جوش می‌دهند تا استحکام آن بیشتر شود.

همچنین ممکن است به دلیل مختلف بودن تولیدکنندگان لوله داربست، قیمت لوله داربستی نیز متفاوت باشد. اکثر تولیدکنندگان این لوله در شهر اصفهان و تبریز و شهرک صنعتی کاوه قرار دارند. برخی از این تولیدکنندگان عبارت‌اند از:

 

  • جهان پروفیل پارس
  • تعاونی فولاد علویجه
  • گروه صنعتی تهران شرق
  • گروه صنعتی سپاهان
  • صنایع فولاد هیربد زرندیه

 

همان‌طور که کمی قبل هم گفتیم، به دلیل اینکه ماده اولیه این لوله ورق سیاه است؛ بنابراین قیمت ورق سیاه تأثیر زیادی روی قیمت نهایی لوله داربست دارد و قبل از خرید می‌بایست از قیمت هر دوی آن‌ها مطلع باشید تا بتوانید هزینه‌های پروژه مدنظر خود را برآورد کنید.

لوله داربست

توجه به انواع داربست با توجه به نیازتان!

داربست انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز و انتظاری که از آن دارید و با توجه به نوع پروژه خود باید نوع آن را انتخاب کنید. به عنوان مثال نوع فلزی آن از محبوب‌ترین و پرکاربردترین آن است؛ چراکه داربست فلزی نسبت به نوع چوبی آن استحکام بسیار بالاتری دارد و در انواع شرایط محیطی مختلف، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. اتصالاتی که در اجرای داربست فلزی از آن استفاده می‌شود، موجب می‌شود تا استفاده از این نوع داربست راحت‌تر باشد و در برابر شرایط نامساعد هوا مانند وزش باد و طوفان مقاوم باشند. انواع داربست عبارت است از:

 

  • داربست چوبی
  • داربست فلزی
  • داربست پایه‌دار

در این متن آموختید چگونه می‌توان یک لوله داربست را با اطمینان خریداری کرد و فاکتورهای مهم هنگام خرید آن چیست.

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان