۸ مهمترین تفاوت عاشق شدن مردان و زنان که هر کسی باید بداند!

توسطعقیله نرگس رحمانی

بهمن ۱۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۱۱, ۱۴۰۰
تفاوت عاشق شدن مردان و زنان

عاشق شدن همواره یک امر پیچیده است. آشفتگی های قرار ملاقات، انتظارات اجتماعی و پویایی جنسیت می توانند بر نحوه تعامل شما با یک شریک بالقوه تأثیر بگذارند. با این وجود همه انسان‌ها دلبستگی و عشق را به شیوه‌های خود تجربه می‌کنند. از این رو، تفاوت‌هایی در چگونگی عاشق شدن مردان و زنان وجود داشته دارد. این تفاوت ها به شما کمک می کند تا پویایی گیج کننده یک رابطه اولیه را دنبال کنید. با این وجود، علم گرایش های جالبی پیدا کرده است که باید در نظر گرفته شوند. بر این أساس ۸ تفاوت عاشق شدن مردان و زنان وجود دارد که این مقاله خبرناهم به آن می پردازد.

عاشق شدن چیست؟

دانیل فورشی، روانشناس در این مورد می گوید که تعریف و اندازه گیری عشق به دلیل ماهیت ذهنی تجربه، همیشه دشوار بوده است. جس اوریلی، روانشناس دیگر تاکید می کند، وقتی با کسی وارد رابطه می شوید، مغزتان پر از دوپامین ماده شادی بخش می شود. این باعث می شود که در مورد شریک عاطفی تان احساس هیجان و سرگیجه کنید. او می افزاید همان طور که رابطه پیشرفت می کند، مغز شما افزایش مواد مختلف احساس خوبی مانند اکسی توسین را تجربه می کند.

فورشی نیز می گوید که پویایی های فرهنگی و تکاملی می تواند بر نحوه بیان و توصیف احساسات مردان و زنان تأثیر بگذارد. او تاکید می کند که همه، تجربیات خود را بر اساس انتظارات جنسیتی به اشتراک نمی گذارند. زیرا وقتی صحبت از عشق به میان می آید، در نهایت هیچ قانونی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های یک همسر خوب از نگاه مردان

۱.مردان احساس عشق را سریع تر تجربه می کنند

جاناتان بنت و دیوید بنت، کارشناسان دوستیابی و بنیانگذاران Double Trust Dating،هستند. آن ها می گویند که فیلم ها و فرهنگ عامه نشان می دهد، زنان چون بیشتر احساساتی هستند، زودتر عاشق می شوند. اما در بسیاری از موارد ممکن است عکس این موضوع صادق باشد. آن ها تاکید می کنند که مردان سریع تر از زنان عاشق می شوند. احساسات عاشقانه خود را ابراز می کنند، علیرغم این که معتقدند زنان سریع تر عاشق می شوند.

بیشتر بخوانید: ۵ مهمترین عوامل نابود کننده زندگی مشترک که باید به آنها توجه کرد

۲.از تفاوت عاشق شدن مردان و زنان آنکه مردان اغلب ابتدا، عبارت دوستت دارم را می گویند

با وجود باور عمومی مبنی بر رمانتیک بودن زنان، اغلب مردان اول ابراز عشق می کنند. چرا که إحساس می کنند چیزی برای از دست دادن ندارند. موضوع تعهد و وفاداری برای آن ها زیاد اهمیت ندارد. اما برعکس زنان به خاطر موضوع تعهد و وفاداری ممکن است با احتیاط ابراز علاقه کنند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های شوهر ایده آل: ۱۲ خصیصه که زنان در همسرشان می پسندند

۳.زنان بیشترعبارت دوستت دارم را تکرار می کنند

زمانی که مردی به زنی ابراز علاقه می کند و زن از این رابطه مطمئن می شود، در طول رابطه بیشتر ابراز احساسات می کند. او مرتب عبارت دوستت دارم را برای شریک عاطفی اش تکرار می کند. تحقیقات نشان می دهد که این عبارت به طور کلی برای زنان بیشتر از مردان معنی دارد. فورشی روانشانس تاکید می کند که زنان برای کارهای مختلف از مردان با گفتن دوستت دارم قدرانی می کند. اما مردان پس از به دست آوردن رابطه، زیاد تمایل به ابراز احساسات زبانی ندارند.

بیشتر بخوانید:راهکارهای زنده نگه داشتن تمایلات جنسی: نکات مهم برای پرشور ماندن زندگی زناشویی

۴.از تفاوت عاشق شدن مردان و زنان؛ زنان نسبت به تعهد مردان تردید بیشتری دارند

تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ در مجله روانشناسی تکاملی انجام شد، نشان می دهد که زنان بیشتر می خواهند از تعهد مردان مطمئن شوند. به لحاظ تاریخی نیز زنان باستانی باید مطمئن می‌شدند که جفت شان برای باروری مناسب و قابل اعتماد است. آن ها به هر مردی تمایل نشان نمی دادند. به همین خاطر، زنان همواره به تعهد مردان در یک رابطه تردید دارند. آن ها باید ابتدا تعهد خود را به زنان ثابت سازند تا اعتماد زنان را جلب نمایند.

بیشتر بخوانید: خانواده همسر: ۵ نشانه که ثابت می کند خانواده همسرتان شما را دوست دارد

۵.زنان بیشتر بر عشق خود متمرکز می شوند

ممکن است زنان دیر تر از مردان عاشق شوند. اما اگر عاشق شوند، مساله بسیار برای شان جدی می شود. به همین خاطر با تعهد و وفاداری به عشق شان متمرکز می شوند. آن ها در جریانی که علاقه مند مردی می شوند، به هیچ مرد دیگری حتی با موقعیت ها و ویژگی های بهتری توجه نمی کنند. زنان به همان میزانی که دیرتر عاشق می شوند، دیر تر ممکن است از رابطه ای خسته شوند و از آن دست بکشند. اما برعکس مردان به همان اندازه ای که سریع تر عاشق می شوند به همان اندازه ممکن است زودتر از آن رابطه فارغ شوند.

بیشتر بخوانید: ویژگی زن ایده آل: ۲۳ خصیصه که هر مردی باید در همسرش ببیند

۶.از تفاوت عاشق شدن مردان و زنان باید متوجه بود که زنان هنگام عاشق شدن کمتر بصری هستند

عبارت معروفی است که می گوید، مردان با چشم شان عاشق می شوند. یعنی نحوه عاشق شدن مردان بیشتر به ظاهر و فیزیک زنان مربوط می شود. مردان با نگاه کردن به زیبایی های یک زن ممکن است سریع عاشق شوند. اما زنان بیشتر با گوش های شان عاشق می شوند. یعنی زنان دوست دارند از شریک عاطفی شان حرف های عاشقانه بشنوند. با شنیدن حرف ها و عبارت های عاشقانه از سوی شریک عاطفی شان، لذت می برند و بیشتر به آن مرد علاقمند می شوند.

بیشتر بخوانید: ۷ راز زنان که دوست دارند همسرانشان بدانند

۷.مردان بیشتر به تمایلات جنسی شان اهمیت نشان می دهند

به گفته، جیمز پریس، روان شناس، مردان بیشتر بر روی جسم زنان متمرکز می شوند. این تمرکز نشان می دهد که آن ها به تمایلات جنسی شان اهمیت می دهند. تحقیقات در این مورد نشان می دهد که مردان وقتی عاشق می شوند دوست دارند سریع وارد رابطه جنسی شوند. یعنی رابطه جنسی برای مردان در اولویت قرار دارد. اما برعکس زنان زمانی که عاشق می شوند، بیشتر بر روابط عاطفی تمرکز دارند و رابطه جنسی در آخرین مرحله قرار دارد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ عبارت ویرانگر که هرگز نباید موقع عصبانیت به همسرتان بگویید

۸.از تفاوت عاشق شدن مردان و زنان آنکه زنان بهتر از مردان با طرد شدن کنار می آیند

عشق همیشه به پایان خوشی منجر نمی شود. بر اساس مطالعه ای که در مجله Sex Roles منتشر شده است، زنان بهتر از مردان می توانند با روابط نامطلوب کنار بیایند. این تحقیق نشان می دهد که زنان نسبت به همتایان مرد خود به رابطه ای که از نظر آن ها محکوم به فنا است، مسلط تر کنار می آیند. محققان توضیح می‌دهند که زنان تمایل بیشتری به بخش‌های مشکل‌دار رابطه دارند و بر این اساس اقدام می‌کنند. در حالی که این همیشه به معنای جدایی نیست. اما نقاط کور می تواند بر نحوه تصمیم گیری زنان برای ادامه رابطه خود متفاوت تر از مردان تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اشتباهات زنان در رابطه زناشویی: ۶ اشتباه که روابط زناشویی را با خطر مواجه می کند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 29

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *