5 تا از گرانترین خرید های بارسلونا تا به امروز

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۹, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۹, ۱۴۰۰ ,
گرانترین خرید های بارسلونا تا به امروز

بارسلونا در حال حاضر در بحران مالی به سر می برد، اما این مانع از آن نشده است که بسته ای 65 میلیون یورویی برای پوشاندن لباس بارسلونا فران تورس از منچسترسیتی در نطر نگیرد.

اکنون این قرارداد درست در زمان بازگشایی فصل نقل و انتقالات در ژانویه 2022 رسمی شده است.

به نظر شما این قرارداد تا چه حد گران بوده؟ آیا جایی در لیست ما خواهد داشت؟

فرناندو تورس – 65 میلیون یورو (از منچسترسیتی، 2022)

فران تورس اولین خرید بزرگ دوران سلطنت ژاوی در بارسلونا بود که آبی اناری ها موافقت کردند که 55 میلیون یورو به اضافه 10 میلیون یورو اضافه برای این مهاجم بپردازند.

ژاوی به طور خاص تورس را از رئیس جمهور خوان لاپورتا درخواست کرد، زیرا او تلاش می کرد امپراتوری بارسلونا را بازسازی کند که در حال فروپاشی کامل بود.

تورس پس از ورود از والنسیا در تابستان 2020، 18 ماه مناسب را در من سیتی سپری کرده بود، اما از فرصت بازگشت به میهن خود استفاده کرد.

 

نیمار – 86 میلیون یورو (از سانتوس، 2013)

اگرچه نحوه انتقال نیمار از سانتوس به بارسلونا در نهایت منجر به این شد که باشگاه و جوزپ ماریا بارتومئو، نایب رئیس آن به اتهام تقلب مالیاتی متهم شوند، اما می‌توان گفت که مبلغ 86 میلیون یورویی این بازیکن به راحتی با عملکرد نیمار به باشگاه بازگشت.

استعداد جوان برزیلی مطمئناً در اولین فصل خود به زمان نیاز داشت تا خود را با فوتبال اروپا وفق دهد، اما در فصل بعد نیمار با 39 گل در 51 بازی در بهترین حالت خود قرار داشت و بارسا سه گانه را به دست آورد.

در مجموع، نیمار در تنها 186 بازی برای غول اسپانیایی 105 گل به ثمر رساند و 76 پاس گل داد و کمتر از شش عنوان قهرمانی را به دست آورد تا اینکه با انتقال 222 میلیون یورویی به پاری سن ژرمن در آگوست 2017، سود قابل توجهی را برای باشگاهش به ارمغان آورد.

 

آنتوان گریزمان – 120 میلیون یورو (از اتلتیکو مادرید، 2019)

اگرچه نیمار اکنون به خاطره ای دور تبدیل شده است، بارسلونا با جذب آنتوان گریزمان، ستاره اتلتیکو مادرید با مبلغی کمتر از 120 میلیون یورو در سال 2019، به یک جانشین بلندمدت دست یافت.

طرف سرمایه گذار به طور جدی در مورد نحوه پرداخت بند آزادسازی حداقل مبلغ گریزمان توسط بارسا و هواداران اتلتی در خارج از ورزشگاه باشگاه به شدت مخالفت کرد، اما بازیکن ملی پوش فرانسوی در نهایت در اواسط جولای به عنوان بازیکن بارسا تایید شد.

با این حال، دو سال بعد، او ثابت کرد که ارزش این پول را ندارد.

عملکرد او، همراه با این واقعیت که بارسا نیاز به پرداخت دستمزد او داشت، منجر به بازگشت قرضی به اتلتیکو در سال 2021 شد.

 

عثمان دمبله – 145 میلیون یورو (از بوروسیا دورتموند، 2018)

بارسلونا به دنبال جایگزینی برای مسی بود. به همین دلیل مجبور شد به دورتموند باج بدهد.

آنها که به تازگی نیمار را به پاریسن ژرمن به بالاترین قیمت ممکن فروخته بودند، مجبور شدند برای عثمان دمبله، که پتانسیل زیادی در ابتدا با رن و سپس با BVB نشان داده بود، پرداخت به نسبت بالایی داشته باشند.

یک قرارداد 105 میلیون یورویی منعقد شد و احتمال 40 میلیون یورو به عنوان پاداش در نظر گرفته شد.

با این حال، دوران دمبله در بارسلونا با مشکلات مصدومیتی همراه بود که باعث شد او نتواند به بهترین شکل خود برسد.

 

فیلیپه کوتینیو – 160 میلیون یورو (از لیورپول، 2018)

پس از اینکه عثمان دمبله نتوانست به خوبی جای خالی نیمار را در بارسلونا پر کند، آبی اناری ها با خرید فیلیپه کوتینیو با مبلغ اولیه 121 میلیون یورویی به اضافه پاداش هایی که به طور بالقوه به 160 میلیون یورو می رسد، سعی کردند این مشکل را بر طرف کنند.

این انتقال برای همه طرف‌ها فاجعه‌بار بود، زیرا کوتینیو نتوانست تأثیری بر تیم بگذارد و مرتباً همان موقعیت‌هایی را که لیونل مسی قبل از ترک این بازیکن آرژانتینی در تابستان 2021 داشت، در اختیار گرفت.

کوتینیو در طی یک قرارداد قرضی به بایرن پیوست و سپس به باشگاه بازگشت . او پس از بازگشت به باشگاه تمام تلاش خود را کرد ولی این بار هم نتوانست به خوبی بدرخشد.

بازیکن برزیلی هنوز در بارسلونا است اما بارسلونا می خواهد با او خداحافظی کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *