جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

مردم واقعاً در مورد قهوه چه می دانند؟ افرادی هستند که نمی‌توانند روز خود را بدون نوشیدن یک فنجان قهوه تازه شروع کنند. آنها آنقدر قهوه را دوست دارند که گاهی خود را «معتاد به قهوه» خطاب می کنند. و ما این را به خوبی درک می کنیم. با این حال، نوشیدن فنجان(های) قهوه روزانه لزوما عادت بدی نیست. بلکه برعکس دانشمندان از سالم بودن قهوه حرف می‌زنند. قهوه صبحگاهی روزانه شما چیزی بیش از یک افزایش انرژی برای شما است. علاوه بر تأثیر بر سلامت ما، در اینجا برخی از حقایق جالب تر در مورد قهوه وجود دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست. تاریخچه قهوه ما را واقعا کنجکاو می‌کند تا حقایق جالب درباره قهوه به عنوان یک کالا، یک نوشیدنی و بخشی از فرهنگ روزمره بدانیم.

بیشتر بخوانید: گران‌ترین غذاهای جهان که قیمت آنها، هوش از سر هر کسی می‌برد!

حقایق جالب در مورد قهوه

دومین کالای تجارتی در جهان

قهوه در مقادیر بسیار زیادی مصرف می شود، به طوری که دومین کالای تجارت شده در جهان است. که تنها از نفت خام پیشی گرفته است. این نوشیدنی پس از آب محبوب ترین نوشیدنی است. ارزش آن بیش از 100 میلیارد دلار در سراسر جهان است.

مطلب مرتبط: فایده قهوه برای کلیه، یافته های یک مطالعه جدید

از حقایق جالب در مورد قهوه؛ هاوایی تنها ایالت آمریکاست که قهوه می کارد

شرایط خوب رشد قهوه به متغیرهایی مانند ارتفاعات بالا، آب و هوای گرمسیری و خاک غنی بستگی دارد. بنابراین، با وجود تمام مناظر غنی و متنوع قاره ایالات متحده، هاوایی تنها ایالت مناسب برای رشد گیاهان قهوه است.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: قهوه برای لاغری: ۶ نکته که از قهوه برای کاهش وزن استفاده کنید

قهوه توسط یک گله بز کشف شد

گفته می شود که قهوه توسط یک گله بز در اتیوپی در دهه 1500 کشف شد. دامدار بزهایش را در حال خوردن گیلاس قهوه دید. سپس تغییری در رفتار آن‌ها مشاهده کرد. بزها با انرژی زیاد شب ها نخوابیدند. دامدار یافته های خود را با راهبان محلی در میان گذاشت. راهبان بعد از این که نوشیدنی خود را از دانه‌های قهوه درست کردند. متوجه شدند که می‌توانند تمام شب را بیدار بمانند و نماز بخوانند. این خبر به سایر راهبان اتیوپیایی سرایت کرد و اندکی بعد به سراسر جهان متمدن رسید.

همسر انیشتین زنی که نبوغش هرگز دیده نشد:باز هم می توانیم انیشتین را دوست بداریم؟!

هزینه سفر ورزشکاران المپیک برزیل با قهوه تأمین شد

برزیل نمی‌توانست ورزشکاران خود را برای المپیک 1932 به لس‌آنجلس بفرستد. بنابراین دولت آن‌ها را با کشتی پر از قهوه که در راه فروخته شد فرستاد تا هزینه سفرشان را تامین کند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: افزایش طول عمر با ۵ تغییر غذایی بسیار موثر

مکه قهوه را تحریم کرد

قهوه در سال 1511، بلافاصله پس از اولین ظهور آن در اتیوپی، در مکه ممنوع شد. اعتقاد بر این بود که تفکر رادیکال و بیکاری را تحریک می کند.

از حقایق جالب در مورد قهوه؛ خامه اضافه کنید و قهوه خود را گرم نگه دارید

وقتی خامه را اضافه می کنید قهوه 20 درصد بیشتر گرم می ماند. ما فکر می‌کنیم که ممکن است ارتباطی با این اصل داشته باشد که وقتی برای خنک کردن نوشیدنی تازه خود عجله دارید، آب گرم برای تهیه تکه‌های یخ مناسب‌تر از آب سرد است.

طلاق به دلیل قهوه

در فرهنگ باستانی عرب، که ظاهراً هنوز در عربستان سعودی قابل اجراست، اگر مردی در صورتی که همسرش صبح‌ها قهوه تازه برای او نیاورد، می‌تواند «دلیلی » قانونی برای طلاق پیدا کند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۰ توصیه غذایی که کمک تان می کند همیشه شاداب و سلامت باشید

“اسپرسو” ایتالیایی

کلمه اسپرسو از ایتالیا گرفته شده است و به معنای “بیان” یا “مجبور کردن” است. اسپرسو قهوه غلیظی است که با فشار زیاد آب بسیار داغ از طریق قهوه فشرده و ریز آسیاب شده ساخته می شود.

قهوه یک میوه است

گل‌های سفیدرنگ و خوشبوی قهوه خیلی شبیه به گل یاسمن است. میوه‌های قهوه شکل تخم‌مرغی‌اند و به صورت خوشه‌آویزان می‌شوند. دو نوع رنگ اصلی قهوه سبز و قرمز است. دانه های قهوه ابتدا سبز و به زرد و بعد قرمز یا بنفش بدل می‌شود و کاملا می‌رسد. دانه های قهوه قرمز بوی بهتری دارد و اسیدیته کمتری. از آنها برای تولید قهوه های سبک تر استفاده می شود. هر چه دانه‌های قهوه بیشتر برشته شده باشند، سالم‌تر هستند. قهوه بدون کافئین از یک فرآیند شیمیایی به دست می آید که در آن کافئین از دانه ها خارج می شود. سپس کافئین اغلب به شرکت کوکاکولا، یک خریدار عمده فروخته می شود.

مطلب مرتبط: چای یا قهوه؛ کدام یک سالم تر است؟

از حقایق جالب در مورد قهوه؛ بتهوون عاشق قهوه بود

لودویگ فان بتهوون به قدری عاشق قهوه بود که قبل از تهیه دمنوش، در هر فنجان 60 دانه قهوه می‌انداخت.گران ترین قهوه از مدفوع گربه تهیه می شود

“کوپی لواک” گران ترین قهوه جهان است. نوعی قهوه است که از دانه‌های قهوۀ موجود در مدفوع حیوانی از خانوادۀ زبادان به نام زباد تهیه می‌شود. این حیوان پس از خوردن دانه‌های قهوه، هستۀ آن را دفع می‌کند که از آن برای تهیۀ این نوع قهوه استفاده می‌شود. این قهوه، گران‌ترین قهوۀ جهان است. هر کیلو 350 یورو به بالا به فروش می رسد!

مطلب مرتبط: گران‌قیمت‌ترین قهوه جهان در آمریکا

یک سال قهوه می نوشید یا آیفون X می‌خرید؟

آمریکایی ها به طور متوسط ​​سالانه 1092 دلار برای قهوه خرج می کنند. این حدود 20 دلار در هفته است. این نیز نزدیک به قیمت جدیدترین آیفون است. جوانان معمولاً بیشتر از افراد مسن پول برای قهوه خرج می کنند.

حقایق جالب در مورد قهوه؛ دو نوع قهوه وجود دارد

قهوه عربیکا در اصل در شبه جزیره عربستان کشت می شد، از این رو نام آن به این اسم مسما شده است. قهوه روبوستا گیاهی مقاوم‌تر است اما حاوی دو برابر کافئین است.

اروپا عاشق قهوه است

بر اساس گزارش انجمن بین المللی قهوه، اروپا بیشتر از ایالات متحده قهوه وارد می کند. همچنین برزیل اولین کشور صادرکننده قهوه است.

حقایق جالب در مورد قهوه؛ خریداران 50 درصد قهوه جهان چهار شرکت بزرگ هستند

چهار بزرگترین شرکت‌های برشته‌کننده قهوه – کرافت، پی اند جی، سارا-لی و نستله – حدود 50 درصد از قهوه تولید شده در سراسر جهان را خریداری می‌کنند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۹ کاربرد متفاوت و جالب قهوه در زندگی روزمره که تا کنون نمی دانستید

حقایق قدیمی، حقایق جدید

بسیاری از حقایق جالب در مورد قهوه و تاریخ غنی آن. عشق به قهوه، شرکت های بزرگ و کوچک را وارد دنیای تولید و تجارت قهوه کرده و آن را به یک محصول بسیار مدرن نیز تبدیل کرده است. فناوری و پیشرفت در صنعت تجارت قهوه دو عامل اصلی است که به بسیاری از این شرکت ها کمک می کند تا در محیط ناپایدار تجارت قهوه به رقابت بپردازند. فرهنگ قهوه به طور مداوم در حال تغییر است، زیرا قهوه خورها به دنبال راه های جدیدی برای لذت بردن از نوشیدنی مورد علاقه خود هستند.

روش‌های تولید، تجارت و توزیع برای پاسخگویی به این نیازهای جدید تکامل یافته‌اند، اما هنوز پیشرفت‌های بیشتری وجود دارد. بنابراین تحقیق و توسعه بیشتر قهوه باید یک فعالیت مداوم باشد. اگر شما هم عاشق قهوه هستید، بهتر است درباره آن بیشتر بدانید. شاید هم بخواهید وارد تجارت این نوشیدنی محبوب جهانی شوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان