سوال پیچیده هوش که فقط افراد بسیار باهوش می توانند حل کنند

توسطسهراب شهریار

شهریور ۱, ۱۴۰۲ به روز رسانی : شهریور ۱, ۱۴۰۲
سوال پیچیده هوش

چقدر باهوش هستید؟ برای پاسخ این سوال روانشناسان راهکارهای مختلفی را جلوی پای ما گذاشته اند. کافی است به آنها عمل کنیم تا بفهمیم چه کسی باهوش تر است. البته باید این نکته را هم فراموش نکنیم که میان هوش افراد و میزان توجه و دقت افراد رابطه مستقیمی وجود دارد. امروز هم آمده ایم که ذهن زیبای خوانندگان خوبمان را تمرین دهیم. یک ورزش ذهن برای خوانندگان بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه.

لذا امروز چند سوال پیچیده هوش جالبی را برای شما آماده کرده ایم. به تصاویر باید با دقت نگاه کنید و سپس با ارامش به سوالاتی که مطرح شده است پاسخ دهید. فراموش نکنید که با آرامش به سوالات و تصاویر نگاه کنید و سپس پاسخ دهید. اکنون که آماده اید، پس بدون اتلاف وقت شروع به حل سوالات کنید.

سوال پیچیده هوش 1:

در تصویر دقت کنید. آیا شما چپ دست را پیدا کردید؟ اگر توانستید این سوال را حل کنید، سوال بعدی را امتحان کنید!

سوال پیچیده هوش

سوال پیچیده هوش 2:

کارآگاهی به رستورانی می رسد و مردی مست و پیشخدمت را در حال دعوا می بیند. پیشخدمت به مرد مست گفت: اما تو به من گوشت سفارش دادی. مرد مست به پیشخدمت گفت: نه، من گوشت سفارش ندادم. فقط اینجا آمدم تا چند ساعت وقت بگذارم. پیشخدمت گفت: تو مست هستی و چیزی که 2 ساعت پیش سفارش دادی را فراموش کردی. کارآگاه رو به پیشخدمت کرد و گفت تو خوب می دانی که آن مرد دستور نداده و تو هم همین الان با من به اداره پلیس می آیی. اما به نظر شما کارآگاه چگونه متوجه شد که پیشخدمت قصد فریب مشتری را دارد؟

سوال پیچیده هوش

سوال پیچیده هوش 3:

سوال هوش بعدی جذاب تر است. یک گردشگر وارد یک ایستگاه پلیس شد و اظهار داشت: من تازه وارد شهر شدم. در حالی که در حال یافتن نشانی ام بودم، یک مرد مسلح به سمت من آمد و ساعت مرا دزدید. سپس توریست ادامه داد: دزد شلوار آبی پوشیده بود و سبیل داشت.

سوال پیچیده هوش

پلیس حرف گردشگر را قطع کرد و گفت: «نیازی به ادامه دادن نیست. ما میدانیم. ما دوربین های امنیتی داریم و به این عکس از آن لحظه نگاه کنید. پلیس اینطور ادامه داد. ما فکر می کنیم سارق یکی از این 5 برادر است. نام برادرها  لو، لو، لا، لی و لیو است. ما آنها را به اینجا آوردیم. به آنها نگاه کن و بگو دزد کیست. به نظر شما کدام یک از 5 برادر موجود در این تصویر ساعت این توریست را دزدیده است؟

سوال پیچیده هوش

پاسخ ها:

همانطور که در مقدمه هم اشاره کردیم، شما با دقت در تصاویر به آسانی می توانستید به سوالات پاسخ دهید. بهترین کارآگاهان که می توانند به آسانی مجرمان را دستگیر کنند؛ تبحرشان در هوش بالایشان نیست. آنان خوب دقت می کنند و خوب تحلیل می کنند. لذا می توانند بهترین نتیجه را دریافت کنند. لذا شما هم تلاش کنید تا همواره دقت و توجه خود را در مسائل حفظ کنید. خوب شما را بیشتر منتظر نمی گذاریم.

حتما با دیدن پاسخ ها، بیشتر شما خواهید گفت که چقدر آسان! پس این شما و این هم پاسخ سوالات!

  1. چپ دست در تصویر گارسون است. چون پیشخدمت های چپ دست سینی ها را در دست راست می گیرند و با دست چپ سرو می کنند. درست مثل گارسون در تصویر.
  2. ساعت روی دیوار 6.15 بعد از ظهر را نشان می دهد. با این حال تابلوی پشت پیشخوان می گوید سرویس اصلی تا ساعت 15 است. بنابراین مردی که چند ساعتی را در رستوران سپری می کند، وقتی غذای اصلی سرو می شود، آنجا حضور نداشته است. به همین دلیل پیشخدمت سعی می کند مرد را فریب دهد.
  3. دزد لیو است. کلاه لو زیگزاگی است، مثل کلاه دزد صاف نیست. لو نمی تواند اسلحه در دست بگیرد چون قلاب دارد. سبیل لا رو به پایین است. دست لی در گچ است. با این حال، این لیو است که بیشترین شباهت را به دزد موجود در عکس دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا: 636

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *