جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

میگرن یک بیماری عصبی است و خیلی بیشتر از یک سردرد ساده است. که علائمی مانند حالت تهوع، سرگیجه، خستگی و افزایش حساسیت به صدا، نور یا بو دارد. اگر فکر می‌کنید مبتلا به میگرن هستید، حتماً به پزشک مراقبت‌های اولیه یا متخصصی مراجعه کنید که می‌تواند علائم سردرد شما را تشخیص کند. توماس پیتس، متخصص مغز و اعصاب در شهر نیویورک، می گوید: “اولین قدم این است که مطمئن شوید سردرد شما از کجا سرچشمه می‌گیرد و علت آن چیست.” هنگامی که تشخیص دادید که درد شما مبتنی بر میگرن است، می توانید اقداماتی را برای یافتن تسکین انجام دهید. در اینجا چندین درمان خانگی برای تسکین میگرن آورده شده است.

مطلب مرتبط: علائم میگرن: شایع ترین نشانه های هر مرحله از میگرن را بشناسیم

اضافه کردن منیزیم به رژیم غذایی

بنیاد میگرن آمریکا می‌گوید افزودن مکمل منیزیم به رژیم غذایی، در دوزهای 400 تا 500 م.گرم در روز به پیشگیری از میگرن کمک می‌کند. این مکمل ممکن است از بروز هاله، نوعی اختلال حسی، و همچنین حساسیت به نور و صدا جلوگیری کند. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، دوز را روی 400 میلی گرم نگه دارید. اسهال و گرفتگی شکم شایع ترین عوارض مصرف منیزیم است.

ویتامین B2 مصرف کنید

یک مطالعه در 2015 نشان داد که 400 م.گرم ویتامین B2 در روز باعث کاهش فراوانی و شدت میگرن می‌شود. و کمترین عوارض جانبی در مقایسه با سدیم والپروات دارد. هرچند تحقیقات بیشتری برای میزان موثریت ویتامین B2 بر جلوگیری از میگرن نیاز است. زیرا مطالعات فعلی محدود و کم هستند.

مطلب مرتبط: آیا رابطه جنسی باعث تسکین درد میگرن می شود؟

کافئین بخورید

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که کافئین ممکن است به درمان میگرن کمک کند. با این حال، یک بررسی در 2019 نشان داد که مصرف مزمن کافئین به نظر می‌رسد احتمال میگرن را افزایش می‌دهد. به ویژه، کلینیک کلیولند توصیه می‌کند که به مصرف 150 تا 200 میلی‌گرم کافئین در روز بسنده کنید. در نهایت، برای تعیین این که آیا کافئین ممکن است به میگرن کمک کند، به مطالعات بیشتری نیاز است. بنابراین مهم است که با یک پزشک در مورد این که آیا این درمان برای شما مناسب است یا خیر صحبت کنید.

مطلب مرتبط: ۱۲ میوه برای رفع سردرد و میگرن که تاثیر فوق العاده دارند

از وسایل سرد یا گرم کننده استفاده کنید

طبق گفته کلینیک مایو، استفاده از گرما یا سرما می تواند به تسکین میگرن کمک کند. بر اساس مطالعه‌ای در 2013، هنگامی که در شروع میگرن استفاده می شود، سرد کردن گردن به طور قابل توجهی درد را کاهش می دهد. قرار دادن یک پد گرم کننده روی سر یا گردن نیز ممکن است به شل شدن عضلات شما کمک کند، که می تواند تنش و خود میگرن را کاهش دهد.

مطلب مرتبط: عوامل محرک میگرن: ۱۳ عاملی که سبب بروز سردرد میگرنی می شوند

درمان خانگی برای تسکین میگرن؛ یوگا تمرین کنید

طبق یک مطالعه در سال 2015، اضافه کردن یوگا در کنار چندین درمان طبیعی دیگر ممکن است برای کاهش دفعات، مدت و شدت میگرن موثر باشد.

از نور دوری کنید

از آن جایی که میگرن حساسیت به نور و صدا را افزایش می دهد، کلینیک مایو استراحت در یک اتاق تاریک و ساکت را توصیه می کند. اگر می توانید سعی کنید بخوابید.

مطلب مرتبط: با این راهکار ساده از شر سردرد میگرنی خلاص شوید

به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم با کاهش اضطراب می تواند به کاهش خطر ابتلا به میگرن، افسردگی و چاقی کمک کند. طبق گفته کلینیک مایو هر ند وقت یک بار، با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آن ها چه نوع تمریناتی را توصیه می‌کنند.

بیشتر بخوابید

اگر از میگرن رنج می برید، خوب خوابیدن ضروری است، زیرا کمبود خواب می تواند باعث حمله شود. کیفیت خواب با داشتن فضایی آرام و راحت همراه است. خواب خوب با رفتن به رختخواب هر شب در یک زمان مشخص، بیدار شدن در ساعت معین هر روز صبح همراه است.

مطلب مرتبط: ۱۰ چیز غیر منتظره که می‌توانند علت سردرد شدیدتان باشند!

روغن نعناع را در نظر بگیرید

یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که منتول موجود در نعناع فلفلی یک درمان ایمن و موثر برای میگرن است. با مشاهده اولین علائم میگرن روی پیشانی و شقیقه ها روغن نعنا بمالید.

ملاتونین مصرف کنید

ملاتونین هورمونی است که به ریتم شبانه روزی شما کمک می کند و باعث می شود در شب احساس خستگی کنید و در طول روز بیشتر بیدار بمانید. یک مطالعه در 2010 نشان داد که بیماران مبتلا به میگرن سطح پایین و غیر طبیعی ملاتونین داشتند. این تحقیق نشان می دهد که مصرف مکمل ملاتونین  تا 3 م.گرم در روز می‌تواند به میگرن کمک کند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: طب کل نگر: اهمیت طب کل نگر برای تشخیص و درمان بیماریهای قرن ۲۱

با همه این ها، یک دفترچه یادداشت میگرن داشته باشید تا مشخص کنید محرک های شما چیست. و بتوانید از آن‌ها اجتناب کنید. وقتی به میگرن مبتلا می‌شوید، تاریخ، زمان، کاری که انجام می‌دادید، علائم خود، هر چیزی که خورده‌اید و نحوه خوابیدنتان را یادداشت کنید. این گونه میگرین خود کاهش خواهید داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان