تست هوش با تصاویر: 3 سوال ویژه برای کسانی که باهوشند و معما را دوست دارند

توسطسهراب شهریار

شهریور ۲, ۱۴۰۲ به روز رسانی : شهریور ۲, ۱۴۰۲
سوال تصویری هوشی

معیارهای فراوانی برای سنجش هوش وجود دارد. شما هر روزه در فضای مجازی با تست های متفاوت هوشی روبرو می شوید. هر کدام از این تست ها می تواند بخشی از زوایای شخصیتی و همچنین میزان بهره هوشی شما را بررسی کنند. این تست ها همچنین باعث می شوند که مغز ما مجبور به فعالیت بیشتر شود. بر همین اساس خبرنامه در تلاش است با ارائه برخی از این تست ها، ضمن ایجاد فضای سرگرمی برای خوانندگان خود، هر چه بیشتر آنان را با انواع تست های هوشی آشنا سازد. این مطلب، سه سوال برای تست هوش با تصاویر است که برای پاسخ به آنها باید دقت کنید. همین دقت کردن، مغز شما را به فعالیت وادار می کند.. با خبرنامه همراه باشید.

تست هوش با تصاویر

امروزه روانشناسان برای شناخت شخصیت و یا میزان بهره هوشی افراد از روش های مختلفی استفاده می کنند. به عنوان مثال با استفاده از تصاویر مختلف تلاش می کنند به ضمیر ناخودآگاه افراد پی ببرند. هر چند شناخت کامل انسان تقریبا ممکن نیست. اما روانشناسان توانسته اند با این گونه فعالیت ها، بررسی و شناخت انسان را به یک علم تبدیل کنند. تست هوش با تصاویر از جمله آزمون هایی که روان شناسان برای تعیین میزان بهره هوشی به کار می برند. این تست ها نیازمند توجه و دقت کافی هستند. در واقع دقت و توجه کلید موفقیت است.

قاتل کیست؟

قاتل زن روی زمین در توالت رستوران، کدام یک از افراد شماره گذاری شده در تصویر است؟ با دقت نگاه کنید، جزئیات کوچک قاتل را آشکار می کند.

سوال تصویری هوشی

تست هوش با تصاویر؛ کدام عدد؟

در مثلث آخر به جای علامت سوال کدام عدد باید بیاید؟

تست هوش با تصاویر

ساعت اسباب بازی کدام است؟

یکی از ساعت های این تصویر اسباب بازی است. فقط چشم های دقیق می توانند تشخیص دهند کدام یکی است.

تست هوش با تصاویر

پاسخ ها

پاسخ 1

کافی است کمی با دقت به تصویر نگاه کنید. همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد، دقت و توجه راز موفقیت شماست. با دقت و توجه خواهید توانست بگوئید که قاتل مرد شماره 4 است! اما چطور ما به این پاسخ رسیدیم. دقت کنید!

چاقوی گم شده روی میز او، درست در کنار قربانی است. پیراهنش پاره شده و سجافش پاره شده است. علاوه بر این، قطعه پاره شده در دست زن است. آثار ناخن قربانی درگیری احتمالی روی گلوی مرد نیز قابل توجه است.

تست هوش با تصاویر؛ پاسخ 2

پاسخ به این سوال نیز چندان سخت نیست. کافی است کمی با دقت بیشتر به تصویر نگاه کنید و سپس از اندک استعدادی که در ریاضیات دارید استفاده کنید. به این ترتیب خواهید توانست به پاسخ مورد نظر برسید. بله کاملا درست گفتید.

عددی که باید جایگزین علامت سوال شود 3 است. اعداد در تمام مثلث های تصویر کامل با کم کردن عدد سمت چپ از عدد بالا و ضرب آن در عدد سمت راست به دست می آیند. از این رو؛(6-5)x3=3

پاسخ 3

توجه به تصویر می تواند پاسخ صحیح را برای ما روشن کند. بسیاری از روانشناسان معتقدند که افراد ضریب هوشی یکسانی دارند، اما آنچه که باعث تفاوت می شود؛ میزان دقت و توجه افراد به اطراف و وضعیت هاست. لذا در این سوال هم با کمی دقت می توانید، تصویر ساعت حقیقی از اسباب بازی را مشخص کنید. باز هم درست گفتید.

ساعت سمت چپ یک اسباب بازی است. زیرا عقربه دقیقه شمار آنقدر بزرگ است که نمی تواند یک دایره کامل در سراسر ساعت ایجاد کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 117

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.