جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

8 رویداد مهم سال 2021 ؛ آنچه را از سال قبل هرگز نمی‌توانید فراموش کنید، چیست؟

بیایید به رویدادهای مهم سال 2021 که بر زندگی بسیاری ها تاثیر داشته، نگاهی بیندازیم. 2021 سالی پر از احساسات مختلف بود. لحظاتی بود که باعث حس افتخار ما شد. در حالی که اتفاقاتی نیز  افتاد که باعث شد احساس کنیم دنیا به پایان رسیده است. از گسترش سریع نوع دلتا کووید-19 تا حمله برق آسای طالبان در افغانستان! مطمئن شما نیز سهم خود را از تحولات جهان سال 2021 گرفته اید. در اینجا نگاهی به رویدادهای مهم سال 2021 می‌اندازیم که در سراسر جهان خبرساز شدند.

مطلب مرتبط: ۱۴ حقیقت خواندنی در مورد جو بایدن، چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شد

جو بایدن در 20 ژانویه 2021 به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور، در حضور قاضی ارشد ایالات متحده، جان رابرتز سوگند یاد کرد. بایدن پس از روزهای سخت مبارزات انتخاباتی، ائتلاف انتخاباتی پیروزی را برای پایان دادن به ریاست جمهوری ترامپ گرد هم آورد. بایدن در اولین سخنرانی خود در برابر مخاطبان جهانی‌اش گفت: «آمریکا بازگشت، اتحاد فراآتلانتیک بازگشته است».

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۵ بزرگ ترین انفجاری که در کره زمین رخ داده است

از رویدادهای مهم سال 2021؛ گیر کردن کشتی باری در کانال سوئز

در 23 مارس 2021، یک کشتی کانتینری عظیم، کانال سوئز، مهمترین کانال کشتیرانی جهان را مسدود کرد. این کشتی باری به تنهایی اقتصاد جهانی را مختل و توجه جهان را به خود جلب کرد. کشتی باری “اورگیون” 400 متر طول و 200 هزار تن وزن داشت. این کشتی در طوفان شدید از مسیر خارج و به گل نشست و کانال را بست. حدود 12 درصد تجارت دریایی جهان از طریق کانال سوئز انجام می‌شود. و این کشتی نیز در ورودی این کانال از طرف دریای سرخ در باریک ترین بخش کانال به گل نشست. این رویداد در حالی خبرساز شد که در تاریخ 150 ساله کانال سوئز بی سابقه عنوان شده است.

مطلب مرتبط: بار ویروسی کرونای دلتا ۱۰۰۰ برابر و سرایت ‌پذیری آن ۲۲۵ درصد بالاتر از ویروس اصلی است

شیوع نوع دلتا

نوع جهش یافته کووید B.1.617.2 که برای اولین بار در هند کشف شد توسط سازمان بهداشت جهانی در 31 مه 2021 به عنوان “دلتا” برچسب گذاری شد. و کل این گونه از ویروس کرونا “Delta” نام گرفت.

مطلب مرتبط: موشک DOGE-1 توسط کمپانی اسپیس ایکس به ماه فرستاده می شود؛ تمام پرداخت ها با دوج کوین صورت می‌گیرد

اسپیس ایکس اولین پرواز فضایی با شهروندان را انجام داد

شرکت پرواز فضایی به رهبری میلیاردر ایلان ماسک، اولین پرواز فضایی مداری را با اولین شهروندان خصوصی انجام داد. این سفر تاریخی در 15 سپتامبر 2021 از مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال فلوریدا به مدار زمین راه اندازی و موفقانه پایان یافت.

مطلب مرتبط: پردرآمدترین ورزشکاران زن با رکورد ۱۶۷ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱

از رویدادهای مهم سال 2021؛ المپیک 2021 توکیو

برای اولین بار در تاریخ بود که المپیک به تعویق افتاد. این رویداد ورزشی بزرگ قرار بود در سال 2020 در توکیو برگزار شود. اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، از 23 جولای به 8 آگوست 2021 موکول شد. اگرچه این رویداد یک سال به تعویق افتاد، اما همچنان به عنوان «بازی های المپیک توکیو 2020» برای اهداف برندسازی و بازاریابی نام‌گذاری شد. برای جلوگیری از شیوع بیشتر کووید-19، این رویداد بزرگ بین المللی تحت مجموعه ای از قوانین و دستورالعمل ها برگزار شد.

کابل به دست طالبان سقوط کرد

در 15 اوت بود که طالبان کابل را تصرف کردند، بلافاصله پس از آن که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از کشور به امارات گریخت. این گروه شبه نظامی که در اواخر دهه 1990 افغانستان را تحت کنترول داشتند. پس از 20 سال دوباره به قدرت رسیدند. در سال 2001 بود که حمله ایالات متحده به افغانستان باعث سقوط حکومت آن ها شد. این گروه را از قدرت بیرون کرد اما آن‌ها هرگز دست بردار نبودند. پس از این که آن‌ها به سراسر افغانستان حمله کردند، دولت ایالات متحده که 20 سال در بخش نظامی و امنیتی افغانستان نقش ایفا می‌کرد، سقوط کرد.

از رویدادهای مهم سال 2021؛ لایحه لغو قوانین مزرعه 2021

در 29 نوامبر، لوک سبها به لایحه لغو قوانین مزرعه 2021 بدون هیچ بحثی رای داده و تصویب کردند. این لایحه با هدف لغو سه قانون مورد بحث مزرعه، از جمله قانون تجارت محصولات کشاورزی، قانون موافقتنامه تضمین قیمت و خدمات کشاورزی کشاورزان و قانون کالاهای اساسی در دهلی نو صورت گرفت.

تیراندازی به 14 غیرنظامی در هند

در 4 دسامبر، چهارده غیرنظامی در تیراندازی توسط نیروهای امنیتی در ناحیه مون ایالت ناگالاند هند کشته شدند. تیراندازی به 6 غیرنظامی توسط یک واحد از نیروهای ویژه پارا 21 در نزدیکی روستای اوتینگ در ناحیه مون باعث برانگیختن خشم سراسری شد. این در حالی است که بعدتر نیروهای هندی به تجمع مردم در اعتراض به این حمله نیز تیراندازی کرده بودند. و در مجموع 14 غیرنظامی در اثر تیراندازی کشته شده بودند.

این بود رویدادهای مهم سال 2021 که شاید بعضی ها هرگز آن را فراموش نکنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان