راهنمای خرید دستگاه فلافل زن

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۲, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲, ۱۴۰۰
راهنمای خرید دستگاه فلافل زن

هنگامی که برای خوردن غذای خوشمزه فلافل به فلافل فروشی‌ها مراجعه می‌کنید می‌بینید که اغلب از فلافل زن دستی استفاده می‌کنند. اما شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های صنعتی، نمونه‌های مختلفی از دستگاه فلافل زن بزرگ و اتوماتیک را طراحی و به بازار عرضه کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توان روزانه تعداد زیادی فلافل را به صورت آماده و نیمه آماده تهیه کرده و بسته‌بندی نمود و به فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها ارائه کرد. کاربرد دستگاه فلافل زن در ایجاد کسب و کارهای خانگی بسیار قابل توجه است زیرا با توجه به ابعاد مناسبی که دارد می‌توان در خانه و یا یک کارگاه کوچک نیز از آن برای تهیه و تولید فلافل استفاده کرد. ما در این مطلب قصد داریم این دستگاه و قابلیت‌های آن را معرفی کرده و نکاتی را درباره خرید دستگاه فلافل زن با شما در میان بگذاریم.

دستگاه فلافل زن چیست؟

از زمانی که فلافل به عنوان یک غذای ساده و خوشمزه در تمامی شهرهای ایران طرفداران بسیاری پیدا کرد، بسیاری از شرکت‌ها سعی کردند نمونه‌های مختلفی از دستگاه فلافل زن را تولید و وارد بازار نمایند. تا همین چند مدت پیش این دستگاه‌ها از طراحی ساده‌تری برخوردار بود اما به تازگی تولیدکنندگان تلاش کردند تا نوعی از دستگاه فلافل زن را که عملکردی اتوماتیک دارد تولید نمایند. به این ترتیب با استفاده از دستگاه فلافل زن اتوماتیک، عملکرد افرادی که از این نسل دستگاه‌ها استفاده می‌کنند با سرعت بیشتری مواجه شد و طبیعتا این موضوع توانست در فروش و بهره‌وری آن‌ها نقش بسزایی داشته باشد. همچنین دستگاه‌های فلافل زن جدیدی که تولید شده قابلیت تولید ناگت و کتلت و .. را هم دارد و رستوران‌ها می‌توانند با خرید دستگاه فلافل زن که از این توانایی برخوردار است، از خرید محصولات آماده بی‌نیاز شده و مواد تولید شده خود را در منوی رستوران‌شان بگنجانند. همچنین افرادی که با استفاده از این دستگاه کسب و کاری خانگی برای خود فراهم کرده‌اند، می‌توانند با تهیه مواد غذایی دیگر بر مشتریان خود بیفزایند.

انواع دستگاه فلافل زن

دستگاه فلافل ساز یا دستگاه فلافل زن در انواع مختلف اتوماتیک، رومیزی و دستی، طراحی شده که به راحتی قابل حمل و جابجایی می‌باشد و در محیط خانه و یا رستوران جای کمی را اشغال می‌کند و از قطعاتی در ساخت آن استفاده شده که امکان شست و شو و رعایت مسائل بهداشتی را برای دستگاه فلافل زن فراهم کرده است. نکته مهم دیگری که در تولید فلافل زن در نظر گرفته شده ظرفیت متفاوت تولید است که می‌تواند یکی از نکات مهم در مورد خرید دستگاه فلافل زن به شمار آید.

بررسی ساختار و کاربرد دستگاه فلافل زن

پیش از آن که به بررسی عملکرد فلافل زن بپردازیم لازم است ببینیم این دستگاه از چه قسمت‌هایی تولید شده است؟ این دستگاه با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی تولید شده و می‌توان از برق 220 ولت شهری برای راه‌اندازی آن استفاده کرد که البته میزان مصرف برق بسیار کمی هم دارد. دستگاه‌های فلافل زن عمدتا از جنس استیل تولید شده‌اند و قسمت‌هایی از دستگاه که به طور مستقیم با فلافل ارتباط دارد، امکان چسبیدن فلافل‌ به دستگاه وجود ندارد. همچنین مخزنی که برای سرخ کردن فلافل در نظر گرفته شده از جنس تفلون می‌باشد و دچار خراش نمی‌شود.

بنابراین با توجه به ساختار بدنه فلافل زن‌های جدید می‌توان با قاطعیت گفت این دستگاه هیچ استهلاکی ندارد. نکته دیگر آن که کاربر می‌تواند قطعات تشکیل دهنده فلافل زن را باز کرده و پس از شست و شو و یا حمل، دوباره آن را سرهم نماید. نکته مهم دیگر در خصوص ساختار و کاربرد دستگاه فلافل زن آن است که شما را از استخدام نیروی انسانی بی‌نیاز می‌کند، ضمن آن که ظرفیت تولید بالایی دارد و برای یک کسب و کار خانگی مناسب خواهد بود زیرا در مدت زمان کوتاهی می‌تواند سودآوری بالایی برای شما به همراه داشته باشد.

دستگاه فلافل زن

معرفی دستگاه‌های فلافل زن

هنگامی که تصمیم به خرید دستگاه فلافل زن دارید باید به میزان تولید آن توجه داشته باشید. زیرا دستگاه فلافل زن‌ خانگی قادر به تولید فلافل به تعداد کمتری است در حالی که با خرید دستگاه فلافل زن اتوماتیک و صنعتی می‌توانید فلافل را در تعداد بالاتری آماده کرده و بسته‌بندی نمود و راهی فروشگاه‌ها کرده و یا محصول خود را به رستوران‌ها و فست فودی‌هایی که از مشتریان زیادی برخوردارند عرضه کرد. ما در ادامه به معرفی چند نمونه فلافل زن خواهیم پرداخت.

  • دستگاه فلافل زن رومیزی

این دستگاه با توجه به ابعاد کوچکی که دارد و می‌توان آن را روی میز قرار داد قابلیت استفاده در فست فودی‌ها و ساندویچی‌ها را داشته و می‌توان از آن برای شروع یک کسب و کار خانگی کوچک هم استفاده کرد. این دستگاه قادر است قالب‌گیری فلافل را بدون دخالت دست انجام داده و در هر ساعت تعداد 4000 فلافل تولید نماید. این نوع فلافل زن رومیزی بدون ریل سرخ کن تولید شده اما امکان ارتباط به ریل سرخ کن را دارد. کاربرد دستگاه فلافل زن رومیزی به صورت اتوماتیک بوده و به سیستم خاموش کن اتومات مجهز می‌باشد. این دستگاه در چند مدل سوراخ‌دار و بدون سوراخ و همچنین دو نازل و سه نازل در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

  • دستگاه فلافل زن ریلی

این دستگاه برخلاف فلافل زن رومیزی ابعاد بزرگ‌تری دارد و جای بیشتری را اشغال می‌کند و از  اولین مرحله یعنی تولید فلافل گرفته تا سرخ کردن آنها نیازی به دخالت انسان ندارد. با توجه به کاربرد دستگاه فلافل زن ریلی که قادر است در هر ساعت بین 2000 تا 6000 فلافل تولید نماید،  می‌توان در کارخانجات صنعتی جهت تولید بسته‌های فلافل آماده و نیمه آماده و در رستوران‌ها و فست فودهای بزرگ برای تامین نیاز مشتریان استفاده کرد.

نکات مهم در مورد خرید فلافل زن

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید دستگاه فلافل زن باید به آن توجه داشته باشید قیمت فلافل زن است. همان طور که پیشتر اشاره کردیم بسته به نوع دستگاهی که مدنظر دارید و انتظاری که در تولید فلافل دارید، قیمت فلافل زن می‌تواند متفاوت باشد. طبیعی است که قیمت فلافل زن رومیزی نسبت به فلافل زن صنعتی از قیمت کمتری برخوردار است پس در هنگام خرید حتما به کاربرد آن توجه کنید.

نکته دیگر اینکه قطعات دستگاه‌های فلافل زن از جنس استیل تولید شده‌اند و شما باید به قابلیت این محصول در خصوص شست و شوی آسان آن توجه نمایید. زیرا این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. کاربرد دستگاه فلافل زن در تمامی مدل‌ها یکسان است و تنها در برخی میزان ظرفیت تولید بیشتر بوده و یا به بخش سرخ کن متصل است و می‌توان تصفیه و تخلیه روغن را در برخی از آن‌ها به راحتی انجام داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.