جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
4.4
(9)

بسیاری از ما آدمها توجه چندانی به محیط اطرافمان نداریم. همین بی توجهی گاهی سبب می شود که ضرر کنیم. گاهی بی توجهی به مسائل و جزئیات باعث می شود که مغز به تنبلی عادت کند. لازم است متوجه اطرافمان باشیم و با دقت به همه چیز توجه کنیم. تصاویر و سوالات زیر تا اندازه ای می تواند محک بزند که شما چه اندازه باهوش هستید. این تست به شما این امکان را می دهد که اوقات خوشی داشته باشید و مغز خود را تمرین دهید. امروز با خبرنامه باشید با محک زدن دقت و توجه خود!

سوالات هوش

زندانیان

به نظر شما کدام یک از زندانیان تصویر به تازگی وارد زندان شده است؟محک زدن دقت و توجه

محک زدن دقت و توجه؛ روز ملاقات زندانی ها

یکی از دو زندانی در روز ملاقات، دو معشوقه دارد. به نظر شما کدامیک؟

محک زدن دقت و توجه

 

فرد خارج شده از کما

پس از اینکه مردی که در یک تصادف رانندگی حافظه خود را از دست داده بود، هفته ها از کما خارج شد، دو زن به سراغ او می آیند. یکی از زنان (لباس قرمز) می گوید که با او ازدواج کرده است و دیگری (لباس سبز) ادعا می کند که او بچه دارد. کدام یک از زنان دروغ می گوید؟

محک زدن دقت و توجه

محک زدن دقت و توجه؛ دزدیدن اسباب بازی

یکی از افراد حاضر در این تصویر اسباب بازی هایی را از مغازه پشتی دزدیده است. دزد کیه؟ (نکته: بچه کودک دزد نیست)

محک زدن دقت و توجه

قاتل زنجیره ای

قاتل زنجیره ای قربانی خود را به خانه خود دعوت می کند و با هم شام می خورند. بعد از غذا، قاتل به قربانی خود یک سیب تقدیم می کند. قربانی ابتدا از خوردن سیب امتناع می کند. سپس قاتل سیب را از وسط نصف می کند، نیمی از آن را به قربانی خود تقدیم می کند و نیمی از آن را خودش می خورد. قربانی او به محض اینکه اولین گاز سیب را می خورد می میرد. اگر هر دو یک سیب را می خوردند، قاتل چگونه زنده می ماند؟

محک زدن دقت و توجه

محک زدن دقت و توجه؛ جسد شیمیدان

جسد یک شیمیدان معروف در آزمایشگاهش پیدا شد. پلیس بر این باور است که 5 مظنون ممکن است در قتل دست داشته باشند: فلیس، جاشوا، نیکلاس، ناتان و پیتر. پلیس همچنین یک یادداشت مرموز در کنار جسد پیدا کرد که توسط شیمیدان قبل از مرگ او نوشته شده بود. در یادداشت؛ می گوید «26-3-58/28-27-57-16». پلیسی که این یادداشت را خواند بلافاصله قاتلان را شناسایی کرد. چگونه پلیس به این نتیجه رسید که قاتل یا قاتلان چه کسانی هستند؟

محک زدن دقت و توجه

به قتل رسیدن فرد ثروتمند

یک مرد ثروتمند بعد از ظهر یکشنبه در خانه خود به قتل رسید. در زمان قتل فقط 4 نفر در خانه بودند. وقتی پلیس از مظنونان پرسید که در آن زمان چه می‌کردند. زنش گفت: داشت کتاب میخواند. آشپز گفت که صبحانه درست میکرد. خدمتکار سفره را جمع می کرد. باغبان گلها را آب می داد. پس از این اظهارات پلیس قاتل را شناسایی و دستگیر می کند. قاتل کیست و پلیس چگونه این پرونده را حل کرد؟

محک زدن دقت و توجه

محک زدن دقت و توجه؛ پیدا شدن مرد مرده

مردی در اتاق کارش مرده پیدا می شود. وقتی از دوستی که او را پیدا کرده بود در مورد ماجرا پرسیده شد، او گفت: وقتی برای دیدن دوستش به خانه رفت، می خواست از بیرون به پنجره نزدیک شود. زیرا چراغ های اتاق را روشن می دید. وقتی مه روی پنجره را پاک کرد، از پشت شیشه دوستش را دید که روی زمین دراز کشیده است. لذا بلافاصله در را شکسته و وارد خانه شده است. پلیس متوجه می شود که دوست مرد مرده دروغ می گوید. او چگونه این را فهمید؟

محک زدن دقت و توجه

 پاسخ ها

  • زندانی حرف B به دلیل اینکه هنوز موهایش را نتراشیده اند.او به تازگی وارد زندان شده است.
  • خالکوبی روی بازوی زندانی در سمت راست عکس نوشته لیزا است، اما او زن مقابل خود را مری خطاب می کند. این مرد دو معشوقه به نام های لیزا و مری دارد.
  • زن با لباس قرمز دروغ می گوید. چون با وجود ادعای ازدواج، حلقه ازدواج در انگشتش نیست. حلقه ازدواج هم در دست زن سبز پوش هم دیده نمی شود، اما ادعای او بچه دار شدن است نه ازدواج.
  • زن زردپوش دزد است و توپ های مغازه را دزدیده است. برای حذف گزینه ها یکی یکی، از اشاره می دانیم که کودک این کار را انجام نداده است. کیف های زن با پلیور سبز و مرد آبی پوش بر خلاف آنهایی که در فروشگاه فروخته می شود، دارای سایزهای کوچک تری هستند. زن زردپوش توپی از مغازه دزدیده و وانمود می کند که حامله است.
  • قاتل فقط یک طرف چاقو را سم زد.
  • قبل از مرگ، شیمیدان اسامی قاتلان خود را بر اساس اعداد اتمی عناصر جدول تناوبی رمزگذاری کرد: 26-Fe، 3-Li، 58-Ce Felice 28-Ni، 27-Co، 57-La، 16. -اس نیکلاس
  • آشپز قاتل است. چون اظهارات نادرستی کرد و گفت صبحانه را بعد از ظهر آماده کرده است.
  • به دلیل تبادل گرما، پنجره ها از داخل مه می گیرند. برای دوست غیرممکن است که مه را از پنجره بیرون از خانه پاک کند.

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه امیدوارم از تست هوش محک زدن دقت و توجه لذت برده باشید. همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می‌توانید به جدیدترین تست‌ها، پازل‌ها، سوالات و معماها دسترسی داشته باشید. در صورت تمایل حتی می‌توانید این تست‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند! همچنین شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان